Typhoon-ubåd i dansk farvand (21. Juli 2017)

Uniformer, Personligheder, hovedbeklædning, udrustning, mærker, emblemer m.m.
Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Typhoon-ubåd i dansk farvand

Indlæg af Timber » 24. jul 2017, 12:56

ReneKJ skrev:
Lassescout skrev:Jeg er sikker på, at TMG´erne på både de danske patruljefartøjer og på selve U-båden har tilstrækkelig ildkraft til at imødegå den trussel de er sat til at imødegå: en glasfiberjolle fuld af sprængstof og selvmordsbombere. Jeg håber også, at alle de civile i småbådene der fulgte med ved hvor tæt på de må gå. Ellers kunne der godt komme civile tab på grund af dumhed og overmod :cry: .

Det er lidt fjollet at sammenligne TMGérne med den ildkraft U-båden ellers besidder eller besad. De to ting har intet med hinanden at gøre.
Jeg er enig, mon ikke patruljefartøjerne i lige så høj grad er der for at holde stupide danskere på afstand?
Ellers skulle der nok være nogen der fiser helt hen til den for at tage en selfie.

Hvis vi skulle ønske at sænke den så er den vel så udsat som den nogensinde bliver, en kampvogn ved kysten kunne sikkert gøre det af med den.
Personligt ville jeg da ikke frygte ubåden så meget, men snarere den lille båddims på 28.000 tons der sejlede foran... :giggle:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Typhoon-ubåd i dansk farvand

Indlæg af Flugteren » 24. jul 2017, 13:10

ReneKJ skrev:
Lassescout skrev:Jeg er sikker på, at TMG´erne på både de danske patruljefartøjer og på selve U-båden har tilstrækkelig ildkraft til at imødegå den trussel de er sat til at imødegå: en glasfiberjolle fuld af sprængstof og selvmordsbombere. Jeg håber også, at alle de civile i småbådene der fulgte med ved hvor tæt på de må gå. Ellers kunne der godt komme civile tab på grund af dumhed og overmod :cry: .

Det er lidt fjollet at sammenligne TMGérne med den ildkraft U-båden ellers besidder eller besad. De to ting har intet med hinanden at gøre.
Jeg er enig, mon ikke patruljefartøjerne i lige så høj grad er der for at holde stupide danskere på afstand?
Ellers skulle der nok være nogen der fiser helt hen til den for at tage en selfie.

Hvis vi skulle ønske at sænke den så er den vel så udsat som den nogensinde bliver, en kampvogn ved kysten kunne sikkert gøre det af med den.
Jeg er meget enig. Et dansk skib skal tildels repræsentere Danmark (ohøj, du er inde i vores område nu :numberone: ) og ellers virke som en slags "buffer" mellem civile både og ubåden.

Jeg synes nu stadigvæk, at den danske flådn kunne have budt ubådsmandskabet på kaffe og smørrebrød. Det må være lidt trist at sejle i en stor cigar i så lang tid :fun:

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Typhoon-ubåd i dansk farvand

Indlæg af HappyNanoq » 24. jul 2017, 13:17

Får helt lyst til at se Fjenden i Dybet igen. :smile:


Er ret facineret over russernes måde at gøre tingene på - STORT.
Antonov - største fly
MI-26 - største transporthelikopter
Denne ubåd

Måske ikke den kraftigste kamphelikopter, men elsker de russiske helikoptere med "vinger" hvor der hænger ekstra raketter/bomber.


Og kommer egentlig til at tænke på, at jeg altid har været facineret af den russiske nationalmelodi.
Ikke at jeg forstår et ord af det, men må sige at det nok er en af de melodier hvor det lyder som om folket er stolte af deres land.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2014
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 331 times

Re: Typhoon-ubåd i dansk farvand

Indlæg af Tangloppen » 24. jul 2017, 20:17

HappyNanoq skrev:Får helt lyst til at se Fjenden i Dybet igen. :smile:


Er ret facineret over russernes måde at gøre tingene på - STORT.
Antonov - største fly
MI-26 - største transporthelikopter
Denne ubåd
Lidt ligesom deres VSS og VSSK finskytte rifler. Ihvertfald noget der fascinere mig. Så mangler vi bare at russerne vil sælge en semiauto VSS til mig, og at jeg kan få tilladelse...
Har altid fundet russernes tilgang til militært isenkram interessant. Har stadig en Gorka E Summer liggende som bruges på jagten i ny og næ, genial beklædning.
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 26. mar 2008, 22:07
Interesser: Ildvåben og ildvand
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 350 times
Been thanked: 652 times

Re: Typhoon-ubåd i dansk farvand

Indlæg af Oscar123 » 24. jul 2017, 22:39

Timber skrev:Personligt ville jeg da ikke frygte ubåden så meget, men snarere den lille båddims på 28.000 tons der sejlede foran... :giggle:
Selvom jeg har en fortid i ubåde (og derfor har en naturlig veneration for ubåde generelt) er jeg faktisk ganske enig. Det er synd, at al fokus var på TK-208 DIMITRIY DONSKOJ, idet atomkrydseren PETER DEN STORE (PYOTR VELIKIY) faktisk også er uhyre interessant.

Der blev i sin tid under Den Kolde Krig bygget fire at disse atomdrevne krydsere, idet formålet var at kunne slå til mod de amerikanske hangarskibskampgrupper. Man var fra sovjetisk side ganske klar over, at når/hvis disse krydsere nogensinde skulle komme på skudhold af de amerikanske hangarskibe ville det givet være en stakket frist, idet de vidste, at amerikanerne (og NATO) ville gøre alt for at tilintetgøre dem hurtigt. Krydserne blev derfor bygget med en meget slagkraftig armering og konstrueret på en sådan måde, at de ville kunne afgive al deres offensive ild på meget kort tid (dvs. affyre alle missiler så snart de var på skudhold – og inden de selv blev sænket…).

Hver krydser blev udrustet med 20 stk. store og langtrækkende SS-N-19 anti-skibsmissiler, der kunne være udrustet med konventionelle eller nukleare sprænghoveder. Hvert missil var ca. 10 meter lange med en affyringsvægt på ca. 7 tons og placeret i skråtstillede launchere i forskibet. Alle missiler kunne affyres i en byge mod mål i et relativt begrænset målområde ”næsten simultant”.

Den sidste krydser i serien PETER DEN STORE, som passerede Storebælt for et par dage siden, er pt. under test og mulig udrustning med en ny type missiler benævnt Type-3M22 ZIRCON. Dette er også et ”anti-skibsmissil” (givet også med en ”land attack” mulighed) – men bygget på en helt ny teknologi. Fremdrivningen består en ”scramjet” motor, der giver lang rækkevidde samt en hypersonisk hastighed over 7400 m/s – svarende til over 5 x lydens hastighed. Sådanne våben findes ikke for nuværende i de vestlige arsenaler og vil give ”betydelige udfordringer” for USA og NATO.

Så jo, selvom det var et par bedagede enheder fra den Kolde Krig, der sejlede ind i Østersøen for et par dage siden er der absolut ikke tale om ”ligegyldige og forældede” enheder – men om aktive og centrale enheder, som står for tests af de allernyeste russiske våbensystemer med hver deres formål.

:razz:
Oscar123
Project 1144.jpg
On scene - but unseen

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Typhoon-ubåd i dansk farvand

Indlæg af Flugteren » 24. jul 2017, 22:56

Oscar123 skrev:
Timber skrev:Personligt ville jeg da ikke frygte ubåden så meget, men snarere den lille båddims på 28.000 tons der sejlede foran... :giggle:
Selvom jeg har en fortid i ubåde (og derfor har en naturlig veneration for ubåde generelt) er jeg faktisk ganske enig. Det er synd, at al fokus var på TK-208 DIMITRIY DONSKOJ, idet atomkrydseren PETER DEN STORE (PYOTR VELIKIY) faktisk også er uhyre interessant.

Der blev i sin tid under Den Kolde Krig bygget fire at disse atomdrevne krydsere, idet formålet var at kunne slå til mod de amerikanske hangarskibskampgrupper. Man var fra sovjetisk side ganske klar over, at når/hvis disse krydsere nogensinde skulle komme på skudhold af de amerikanske hangarskibe ville det givet være en stakket frist, idet de vidste, at amerikanerne (og NATO) ville gøre alt for at tilintetgøre dem hurtigt. Krydserne blev derfor bygget med en meget slagkraftig armering og konstrueret på en sådan måde, at de ville kunne afgive al deres offensive ild på meget kort tid (dvs. affyre alle missiler så snart de var på skudhold – og inden de selv blev sænket…).

Hver krydser blev udrustet med 20 stk. store og langtrækkende SS-N-19 anti-skibsmissiler, der kunne være udrustet med konventionelle eller nukleare sprænghoveder. Hvert missil var ca. 10 meter lange med en affyringsvægt på ca. 7 tons og placeret i skråtstillede launchere i forskibet. Alle missiler kunne affyres i en byge mod mål i et relativt begrænset målområde ”næsten simultant”.

Den sidste krydser i serien PETER DEN STORE, som passerede Storebælt for et par dage siden, er pt. under test og mulig udrustning med en ny type missiler benævnt Type-3M22 ZIRCON. Dette er også et ”anti-skibsmissil” (givet også med en ”land attack” mulighed) – men bygget på en helt ny teknologi. Fremdrivningen består en ”scramjet” motor, der giver lang rækkevidde samt en hypersonisk hastighed over 7400 m/s – svarende til over 5 x lydens hastighed. Sådanne våben findes ikke for nuværende i de vestlige arsenaler og vil give ”betydelige udfordringer” for USA og NATO.

Så jo, selvom det var et par bedagede enheder fra den Kolde Krig, der sejlede ind i Østersøen for et par dage siden er der absolut ikke tale om ”ligegyldige og forældede” enheder – men om aktive og centrale enheder, som står for tests af de allernyeste russiske våbensystemer med hver deres formål.

:razz:
Oscar123

Project 1144.jpg
Når NVF bare er det fedeste militærleksikon! :NVFrules:

Tak for indsigten, Oscar123 :goodpost:

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4979
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Re: Typhoon-ubåd i dansk farvand

Indlæg af Lassescout » 25. jul 2017, 11:38

:goodpost: Fedt indlæg Oscar 123.

Det må ikke være rart at at vide, at man befinder sig på en platform der er dødsdømt i det øjeblik den udfører sin opgave. Jeg tror at fokus på U-båden først og fremmest skyldes at det er så uvant et syn, og den aura af dommedag, mystik og hemmeligholdelse der altid har været om disse fartøjer, godt hjulpet af nogle legendariske film.

Overfladeskibe er man så vant til at se, så de har bare ikke samme nyhedsværdi, selvom de bestemt også er spændende. Når jeg f.eks. kaster et blik ud ad vinduet, kan jeg se samtlige tre danske fregatter ligge her i Korsør. Det er de største skibe søværnet nogensinde har rådet over, men der er ikke meget hype om dem :giggle: .
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Typhoon-ubåd i dansk farvand

Indlæg af ReneKJ » 25. jul 2017, 13:07

Lassescout skrev:. Når jeg f.eks. kaster et blik ud ad vinduet, kan jeg se samtlige tre danske fregatter ligge her i Korsør. Det er de største skibe søværnet nogensinde har rådet over, men der er ikke meget hype om dem :giggle: .
Hvorfor er det egenligt at de er klassificeret som store frigatter i stedet for små destroyere?

Er der nogen klart defineret forskel, eller er destroyere bare for farlige for politikerne?

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Typhoon-ubåd i dansk farvand

Indlæg af HappyNanoq » 25. jul 2017, 13:17

Oscar123 skrev:Hver krydser blev udrustet med 20 stk. store og langtrækkende SS-N-19 anti-skibsmissiler, der kunne være udrustet med konventionelle eller nukleare sprænghoveder. Hvert missil var ca. 10 meter lange med en affyringsvægt på ca. 7 tons og placeret i skråtstillede launchere i forskibet. Alle missiler kunne affyres i en byge mod mål i et relativt begrænset målområde ”næsten simultant”.
Okker-Gokker-Fy-For-Pokker.

Så store missiler affyret som et "Stalin-Orgel" :shock: For høvled, det må se imponerende ud.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21655
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Typhoon-ubåd i dansk farvand

Indlæg af Refraktorius » 25. jul 2017, 14:59

Denne tråd har nu nået en så stor værdi, at den skal ud af skyggen af "Small Talks Død ved Autopruning"!
:bowdown:
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Angus
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 192
Tilmeldt: 1. feb 2007, 21:32
Interesser: Jagt Genladning
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 8 times
Been thanked: 28 times

Re: Typhoon-ubåd i dansk farvand (21. Juli 2017)

Indlæg af Angus » 25. jul 2017, 18:24

7400 m/s – svarende til over 5 x lydens hastighed.......Det er godt nok stærkt :shock: :shock:


Angus
At jage er at leve

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Typhoon-ubåd i dansk farvand

Indlæg af ReneKJ » 25. jul 2017, 21:30

Lassescout skrev: Det må ikke være rart at at vide, at man befinder sig på en platform der er dødsdømt i det øjeblik den udfører sin opgave. Jeg tror at fokus på U-båden først og fremmest skyldes at det er så uvant et syn, og den aura af dommedag, mystik og hemmeligholdelse der altid har været om disse fartøjer, godt hjulpet af nogle legendariske film.
For resten, det er ikke bare platformen der er dødsdømt. Hvis de nogensinde udfører deres opgave så er det slut med det meste af civilisationen.
Det er utroligt hvad menneskeheden har formået at skabe af problemer for sig selv.

Brugeravatar
Deepo
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 769
Tilmeldt: 13. nov 2005, 22:36
Interesser: Knivbygning Historisk skydning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 27 times
Been thanked: 110 times

Re: Typhoon-ubåd i dansk farvand (21. Juli 2017)

Indlæg af Deepo » 30. jul 2017, 23:46

Nu er Dmitry Donskoy nået frem. Fine billeder på englishrussia.com:
http://englishrussia.com/2017/07/30/rus ... f-finland/

En rigtig tidsrøver af en webside - der er mange spændende ting i deres arkiv.

/Mogens

Brugeravatar
Frank P
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 646
Tilmeldt: 3. nov 2006, 12:03
Geografisk sted: København
Has thanked: 37 times
Been thanked: 70 times

Re: Typhoon-ubåd i dansk farvand (21. Juli 2017)

Indlæg af Frank P » 31. jul 2017, 20:32

Synes nu selv det var bedrøveligt da de danske ubåde blev oplagt. Her et lille klip fra de svenske: https://www.dr.dk/tv/se/en-reporter-gar ... n-ubad-2-5
Frihed er lig med menneskelig autenticitet

Brugeravatar
Zundapp
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 709
Tilmeldt: 12. apr 2006, 14:09
Interesser: Hund, Militær-historie
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 22 times

Typhoon-ubåd i Dansk farvand (3. August 2017)

Indlæg af Zundapp » 3. aug 2017, 11:02

Håber det er i orden med en ny tråd til opdateringer da det er en ny gennemsejling ( og ikke bliver ramt af et :modbat: :krydsser: )

Så er den Russiske ubåd med følge på vej retur og passerer indtil videre Storebæltsbroen ved 20 tiden i aften..

http://www.dr.dk/nyheder/indland/verden ... lbage-igen

Er der nogen med lokal kendskab der kan anbefale et spot på Fyn hvor man har en chance for at se og opleve lidt historie? Overvejer at smutte en tur derned hvis det er muligt at se noget fra Fyn siden, men der er ca 2,5 times kørsel hver vej så ville gerne have lidt ud af oplevelsen..
Never mind the dog - Beware of the owner..

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21655
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Typhoon-ubåd i Dansk farvand (3. August 2017)

Indlæg af Refraktorius » 3. aug 2017, 16:53

lad os holde den i den tråd som allerede er igang om emnet.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 26. mar 2008, 22:07
Interesser: Ildvåben og ildvand
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 350 times
Been thanked: 652 times

Re: Typhoon-ubåd i dansk farvand (21. Juli 2017)

Indlæg af Oscar123 » 3. aug 2017, 17:55

DIMITRIY DONSKOJ er ikke synlig på de offentligt tilgængelige farvandsovervågningssystemer (f.eks. https://www.marinetraffic.com/) - men det er den danske eskorte, som pt. udføres af patruljefartøjet P524 NYMFEN.

NYMFEN ligger kl. 1755 ud for Tranekær for nordgående med knap 11 kn. Den (lave) hastighed passer med passage af Storebæltsbroen ca. kl. 1945.

:razz:
Oscar123
On scene - but unseen

Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 26. mar 2008, 22:07
Interesser: Ildvåben og ildvand
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 350 times
Been thanked: 652 times

Re: Typhoon-ubåd i dansk farvand (21. Juli 2017)

Indlæg af Oscar123 » 3. aug 2017, 20:02

Update kl. 2000

Gruppen med NYMFEN og den oceangående slæbebåd NIKOLAY CHIKER samt formentlig DIMITRIY DONSKOJ passerede Storebæltsbroen kl. ca. 1950. Gruppen sejlede dog så tæt på østre pylon, at de ikke kunne ses på Vejdirektoratets kamera monteret dér (med udsyn vestover mod Sprogø). Men vi må antage, at de nu er i nordre del af Storebælt på vej nordover.

:razz:
Oscar123
On scene - but unseen

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4979
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Re: Typhoon-ubåd i dansk farvand (21. Juli 2017)

Indlæg af Lassescout » 3. aug 2017, 20:21

Æv, det er lige godt en halv time siden. Pis.

Havde jeg vidst det noget før kunne jeg godt have samlet et par stykker op i Nyborg og taget Jer med over broen og tilbage igen. Nå, det er jo nemt at komme med sådan et tilbud når det er for sent :oops:
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
Zundapp
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 709
Tilmeldt: 12. apr 2006, 14:09
Interesser: Hund, Militær-historie
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 22 times

Re: Typhoon-ubåd i Dansk farvand (3. August 2017)

Indlæg af Zundapp » 3. aug 2017, 21:50

Zundapp skrev: Er der nogen med lokal kendskab der kan anbefale et spot på Fyn hvor man har en chance for at se og opleve lidt historie? Overvejer at smutte en tur derned hvis det er muligt at se noget fra Fyn siden, men der er ca 2,5 times kørsel hver vej så ville gerne have lidt ud af oplevelsen..
Lassescout skrev:Æv, det er lige godt en halv time siden. Pis.

Havde jeg vidst det noget før kunne jeg godt have samlet et par stykker op i Nyborg og taget Jer med over broen og tilbage igen. Nå, det er jo nemt at komme med sådan et tilbud når det er for sent :oops:
ØV ØV. Jeg blev hjemme da jeg ikke gad at bruge en tank benzin på en køretur uden at vide om der var noget at se.. :cry:

Nå næste gang der sejler en russisk atomubåd gennem Storebælt skal jeg nok spørge i god tid.. :razz:
Never mind the dog - Beware of the owner..

Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 26. mar 2008, 22:07
Interesser: Ildvåben og ildvand
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 350 times
Been thanked: 652 times

Re: Typhoon-ubåd i dansk farvand (4. August 2017)

Indlæg af Oscar123 » 4. aug 2017, 10:09

Update 4. august kl. 1000

Patruljefartøjet NYMFEN ligger nu 13 sømil stik øst af Skagen efter den natten igennem har forlagt op gennem Kattegat med den relativt lave fart af 11 – 12 kn. Det må formodes at den siden i går aftes har eskorteret den russiske gruppe bestående af DIMITRIY DONSKOJ og slæbebåden NIKOLAY CHIKER. De russiske enheder har dog slukket deres AIS-transpondere og kan ikke længere ses på AIS billedet – men mon ikke det er et godt gæt, at de ligger tæt på NYMFEN. Med nuværende fart vil gruppen passere nord om Skagen om godt en times tid og derefter forlade dansk område...

Et interessant besøg – hvortil man dog kan sige, at de sådan set ikke behøver at komme tilbage…

:razz:
Oscar123
On scene - but unseen

Besvar