Nu er det 18 år siden jeg tog det grønne tøj af og selv dengang fik vi kun meget sparsom undervisning i hvad kendetegn vi skulle ligge mærke til. Og når man så ser et fly så kniber det desværre meget med at gengive på skrift hvad man så ..
Jeg kan ikke huske datoen længere andet end det var en hverdag lige over middag..
Jeg har længere oppe nævnt hvad jeg husker men kan tilføje at jeg mener ret sikkert der ikke var vinduer i kroppen. Den var noget/meget mindre end en challenger, mest sikkert det sidste, men svært at vurdere. Højderor mener jeg ikke sad i toppen af sideror. Jeg mener ikke der sad noget "skrammel" under eller i enden af bæreplanet.
Det er jo ikke sikkert de fløj og kiggede efter noget men det var min første tanke da jeg så flyet..
Falco Subniger, tak for de mange forslag på billeder. Bedste bud er det anden sidste billede hvor der står henholdsvis 41 og 86 på siderorene. Synes bæreplanet sidder lidt for højt og mener ikke højderor sad som på billedet. Og den jeg så var 90% sikkert (sølv)grå. Kan du oplyse hvad det er for fly?
Men igen det er for få detaljer jeg reelt kan huske til med sikkerhed at identificere hvad jeg så desværre..
Hjælp til fly ID
-
- Silver Member
- Indlæg: 215
- Tilmeldt: 29. jun 2014, 09:11
- Interesser: Harmonisk træfsikkerhed
- Geografisk sted: Østdanmark
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 32 times
Re: Hjælp til fly ID
SAAB SK60 (SB05).Zundapp skrev: Og den jeg så var 90% sikkert (sølv)grå. Kan du oplyse hvad det er for fly?
At du beskriver farven som sølv(grå) taler for at det er et veteranfly i en eller anden forstand sandsynligvis civilt registreret.
- Zundapp
- Gold Member
- Indlæg: 709
- Tilmeldt: 12. apr 2006, 14:09
- Interesser: Hund, Militær-historie
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 22 times
Re: Hjælp til fly ID
Tak for det. Det bliver et helt andet fly når det ændrer farve..
Ville dog gerne højderoret sad "normalt"
Hvis det er veteran og civilt registreret må det så godt flyve lidt over trætop højde?
Ville dog gerne højderoret sad "normalt"
Hvis det er veteran og civilt registreret må det så godt flyve lidt over trætop højde?
Never mind the dog - Beware of the owner..
-
- Silver Member
- Indlæg: 215
- Tilmeldt: 29. jun 2014, 09:11
- Interesser: Harmonisk træfsikkerhed
- Geografisk sted: Østdanmark
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 32 times
Re: Hjælp til fly ID
Vi må se, om der kan stampes en anden type op, der muligvis passer bedre.Zundapp skrev:Tak for det. Det bliver et helt andet fly når det ændrer farve..
Ville dog gerne højderoret sad "normalt"
Generelt; minimumsflyvehøjden over tættere bebyggede områder er 1000' over højeste hindring indenfor 600 m, ellers er det 500' (f.eks over land) og lavere hvis i forbindelse med start eller landing.Hvis det er veteran og civilt registreret må det så godt flyve lidt over trætop højde?
Senest rettet af Falco Subniger 17. okt 2016, 22:09, rettet i alt 1 gang.
- Zundapp
- Gold Member
- Indlæg: 709
- Tilmeldt: 12. apr 2006, 14:09
- Interesser: Hund, Militær-historie
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 22 times
Re: Hjælp til fly ID
Nu ved jeg ikke om man kan kalde Mariager tættere bebygget område
Det højeste punkt her er hohøj med ca 110 meter.
Den nærmeste lille flyveplads her er ved Randers (ca 20 km væk) så det kan ikke være start og landing.
Men det var med garanti ikke 1000 m oppe.
Det højeste punkt her er hohøj med ca 110 meter.
Den nærmeste lille flyveplads her er ved Randers (ca 20 km væk) så det kan ikke være start og landing.
Men det var med garanti ikke 1000 m oppe.
Never mind the dog - Beware of the owner..
-
- Silver Member
- Indlæg: 215
- Tilmeldt: 29. jun 2014, 09:11
- Interesser: Harmonisk træfsikkerhed
- Geografisk sted: Østdanmark
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 32 times
Re: Hjælp til fly ID
1000' (1000 fod) ~ 300 m.Zundapp skrev:Men det var med garanti ikke 1000 m oppe.
500' (500 fod) ~ 150 m.