Antik Vaabenmessen i Herlevhallen: verd at besøge?

Uniformer, Personligheder, hovedbeklædning, udrustning, mærker, emblemer m.m.
Besvar
Brugeravatar
Collector
Newbie
Newbie
Indlæg: 1
Tilmeldt: 31. jan 2005, 14:55

Antik Vaabenmessen i Herlevhallen: verd at besøge?

Indlæg af Collector » 9. okt 2005, 17:22

Først av alt: jeg skriver norsk, og håper det går bra. Det er jo NESTEN dansk...

Jeg bare undrer om vaabenmessen i Herlevhallen kan være verdt en tur til Købehavn? Hva slags varer kan jeg forvente å finne? OK, det er sikkert alt mulig der, men er den spesialisert på noen måte?

Jeg er primært interessert i britisk utstyr som kom i flyslipp under 2. verdenskrig. Sabotagemateriell, containere, våpen etc. etc. ( Hvis noen har noe for salg eller bytte så ta bare kontakt!). Hva er oddsen for å finne slike saker i Herlevhallen?
Er det mange som samler slike saker i Danmark? Noen tips om forhandlere, websites med annonser og lignende?

Jeg har jo forstått at vi tross alt er ganske heldige mht lovene i Norge. Her er det meste oppnåelig hvis en er lovlydig og tålmodig. Det er kun skytevåpen som krever spesiell tillatelse.
Jeg er ikke riktig sikker på hva som er lov og ikke i Danmark, men det kan kanskje noen fortelle? Har hørt at mye er vesentlig strengere nede hos dere....
Hvis noen skulle ha spørsmål om norske forhold så er det bare å spørre! :-)

Collector

Brugeravatar
Blunderbuss
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 161
Tilmeldt: 17. mar 2004, 12:13
Geografisk sted: roskilde
Been thanked: 1 time

Indlæg af Blunderbuss » 9. okt 2005, 18:42

Der er nok muglighed for at du kan finde noget af interesse det er jo en antik messe. Du kan dog ikke ikke købe halv og fuldauto våben men der er mange efekter fra ww2 jeg ved ikke hvad tilladelser du har til indkøb, men gennerelt skal du have : blankvåben tilladelse.... jagttegn.... eller samlertilladelse. vi er en del her fra forummet der kommer og jeg vil anbefale at i der har, tager jeres t-shirt på så kan vi både reklamerer og kende hinanden.
Med krudt og kugler
Baltzar

byf43
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 477
Tilmeldt: 16. aug 2004, 13:51
Interesser: WWII
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 2 times

Indlæg af byf43 » 9. okt 2005, 18:47

Hvornår holdes messen? Jeg troede det var 1/10?

Brugeravatar
Blunderbuss
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 161
Tilmeldt: 17. mar 2004, 12:13
Geografisk sted: roskilde
Been thanked: 1 time

Indlæg af Blunderbuss » 9. okt 2005, 18:51

30 -10 05 klokken ? søg på våbenmesse herlevhallerne... vi ses
Med krudt og kugler
Baltzar

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14341
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1745 times
Been thanked: 1272 times
Kontakt:

Indlæg af Lycon » 9. okt 2005, 18:54

byf43 skrev:Hvornår holdes messen? Jeg troede det var 1/10?
http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?t=2813
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Thomas
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 134
Tilmeldt: 3. jul 2004, 17:14
Interesser: Japans flåde 1868-1945.
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Antik Vaabenmessen i Herlevhallen: verd at besøge?

Indlæg af Thomas » 9. okt 2005, 19:19

Collector skrev:Først av alt: jeg skriver norsk, og håper det går bra. Det er jo NESTEN dansk...

Jeg bare undrer om vaabenmessen i Herlevhallen kan være verdt en tur til Købehavn? Hva slags varer kan jeg forvente å finne? OK, det er sikkert alt mulig der, men er den spesialisert på noen måte?

Jeg er primært interessert i britisk utstyr som kom i flyslipp under 2. verdenskrig. Sabotagemateriell, containere, våpen etc. etc. ( Hvis noen har noe for salg eller bytte så ta bare kontakt!). Hva er oddsen for å finne slike saker i Herlevhallen?
Er det mange som samler slike saker i Danmark? Noen tips om forhandlere, websites med annonser og lignende?

Jeg har jo forstått at vi tross alt er ganske heldige mht lovene i Norge. Her er det meste oppnåelig hvis en er lovlydig og tålmodig. Det er kun skytevåpen som krever spesiell tillatelse.
Jeg er ikke riktig sikker på hva som er lov og ikke i Danmark, men det kan kanskje noen fortelle? Har hørt at mye er vesentlig strengere nede hos dere....
Hvis noen skulle ha spørsmål om norske forhold så er det bare å spørre! :-)

Collector
Jeg ville mene det godt kunne være en tur værd, der er mange ting fra ww2.
Blunderbuss skrev:30 -10 05 klokken ? søg på våbenmesse herlevhallerne... vi ses
Rettelse :åben fra kl 10-16.
Sayonara
Thomas

Special Naval landing Forces / Navy swords and dirks. Headgear and uniforms. Samurai swords and armor.

byf43
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 477
Tilmeldt: 16. aug 2004, 13:51
Interesser: WWII
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 2 times

Indlæg af byf43 » 10. okt 2005, 12:20

Fedt! Så skal jeg være der!

Brugeravatar
Thomas
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 134
Tilmeldt: 3. jul 2004, 17:14
Interesser: Japans flåde 1868-1945.
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Antik Vaabenmessen i Herlevhallen: verd at besøge?

Indlæg af Thomas » 27. okt 2007, 12:41

Antik Våbenmesse 2007 28/10-2007 kl.10-17 .Herlev hallerne, Tvedevangen.
Sayonara
Thomas

Special Naval landing Forces / Navy swords and dirks. Headgear and uniforms. Samurai swords and armor.

Besvar