Bajonet til US Carabin

Uniformer, Personligheder, hovedbeklædning, udrustning, mærker, emblemer m.m.
Besvar
KimH
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1821
Tilmeldt: 16. apr 2006, 08:38
Interesser: Håndvåben - 2.ww våben
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 22 times
Been thanked: 33 times

Bajonet til US Carabin

Indlæg af KimH » 8. jan 2008, 19:14

Hvorfor hulen er det så svært at finde en bajonet til en US Carabin ( Den originale, vel at mærke ), har efterhåndet prøvet mange forskellige ting, men stadig uden held.
Er der nogen at jer gutter der ved hvor en sådan befinder sig :???:

Brugeravatar
Rex93
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 543
Tilmeldt: 9. jun 2005, 13:35
Interesser: WW2 Våben og Millitaria - Jagt
Geografisk sted: Nordfalster
Has thanked: 10 times
Been thanked: 6 times

Re: Bajonet til US Carabin

Indlæg af Rex93 » 8. jan 2008, 19:32

KimH skrev:Hvorfor hulen er det så svært at finde en bajonet til en US Carabin ( Den originale, vel at mærke ), har efterhåndet prøvet mange forskellige ting, men stadig uden held.
Er der nogen at jer gutter der ved hvor en sådan befinder sig :???:
Hej Kim...

Jeg troede sgu du havde fået fandt i en... Du kan bare sige til hvis jeg skal finde dig en...

Du skal nok regne med en pris et eller andet sted imellem 600 - 1000,- (jeg skal ikke tjene noget )

Har du i det hele taget bajonet stolpe på riflen - eller skal jeg kigge efter sådan en også ;-)

/Rex93
"I don't want no teenage queen,I just want my M14"
"Si vis pacem, para bellum"

Brugeravatar
357Magnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1183
Tilmeldt: 7. maj 2005, 18:15
Interesser: IPSC + M1 Garand + genladning
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 20 times
Been thanked: 109 times
Kontakt:

Re: Bajonet til US Carabin

Indlæg af 357Magnum » 8. jan 2008, 19:39

KimH skrev:Hvorfor hulen er det så svært at finde en bajonet til en US Carabin ( Den originale, vel at mærke ), har efterhåndet prøvet mange forskellige ting, men stadig uden held.
Jeg har selv eftersøgt en original bajonet igennem længere tid, både på våbenmesser og auktioner, men enten er de så stinkende dyre/ringe stand, allerede udsolgt eller ... from my cold, dead hands >><>>:

Jeg endte med at købe en pæn replika på eBay - sendt fra England for 150 kr. i alt. Den er ikke original, men meget flot med læderskæfte og passer fint på min M1'er.

Billede

Du kan holde øje med eGun, men de tyskere et helt toss'ed med WW2 effekter (især Garand-dele), så priserne når ofte noget urimelige højder som følge at enormt efterspørgsel.
..::: 357Magnum :::..

"This is my rifle. There are many like it, but this one is mine"

KimH
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1821
Tilmeldt: 16. apr 2006, 08:38
Interesser: Håndvåben - 2.ww våben
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 22 times
Been thanked: 33 times

Re: Bajonet til US Carabin

Indlæg af KimH » 8. jan 2008, 19:46

Ja, de går nemlig hen og bliver dyre. Bød på en på QXL, men stoppede da den kom over 1000,- kroner.
En replika kan godt være en løsning, med den ægte vare kunne være sjov at eje.
Er der andre bud??

KimH
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1821
Tilmeldt: 16. apr 2006, 08:38
Interesser: Håndvåben - 2.ww våben
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 22 times
Been thanked: 33 times

Re: Bajonet til US Carabin

Indlæg af KimH » 8. jan 2008, 19:48

Rex93 skrev:
KimH skrev:Hvorfor hulen er det så svært at finde en bajonet til en US Carabin ( Den originale, vel at mærke ), har efterhåndet prøvet mange forskellige ting, men stadig uden held.
Er der nogen at jer gutter der ved hvor en sådan befinder sig :???:
Hej Kim...

Jeg troede sgu du havde fået fandt i en... Du kan bare sige til hvis jeg skal finde dig en...

Du skal nok regne med en pris et eller andet sted imellem 600 - 1000,- (jeg skal ikke tjene noget )

Har du i det hele taget bajonet stolpe på riflen - eller skal jeg kigge efter sådan en også ;-)

/Rex93
Hej REX. Dejligt at høre fra dig igen <+: .
Ja for hulen, hvis du har muligheden så bare kom i omdrejninger.
Og ja, jeg har bajonet stolpen ( Købt i Norge )

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Re: Bajonet til US Carabin

Indlæg af Gunnut » 8. jan 2008, 20:40

Hmmmh jeg mener da jeg har to. Så hvis nogen vil give en så sindsyg høj pris som 1.000 er det bare at sende en PB ;-)
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Re: Bajonet til US Carabin

Indlæg af Gunnut » 8. jan 2008, 20:48

Hmmh nå jeg havde kun en komplet. Den anden er blevet "tilpasset" til anden brug.
Vedhæftede filer
M1.jpg
M1.jpg (55.2 KiB) Vist 3829 gange
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Brugeravatar
Rex93
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 543
Tilmeldt: 9. jun 2005, 13:35
Interesser: WW2 Våben og Millitaria - Jagt
Geografisk sted: Nordfalster
Has thanked: 10 times
Been thanked: 6 times

Re: Bajonet til US Carabin

Indlæg af Rex93 » 8. jan 2008, 23:10

Gunnut skrev:Hmmh nå jeg havde kun en komplet. Den anden er blevet "tilpasset" til anden brug.
med fare for at blande mig i noget jeg ikke burde...

Personligt har jeg ikke set dem over 1000,- men igen - ligesom alt andet originalt ww2 - så stiger det af h.... til pt...

Jeg har en i nøjagtig samme stand som den øverste du viser Gunnut.... jeg fik min for 600,- ca. (købte en del sammen med).

Men idag ville jeg ikke sælge den for det(skal ikke sælges) men må sgu nok revidere mit første indlæg efter at have "forhørt" mig lidt rundt omkring - 800,- til 1000,- er nok mere realistisk.... Hvis Gunnuts har skede som er i samme stand som bajonetten og original så vil jeg sige 900,- til 1000,- er nok rimeligt...

Hvis skeden der medfølger er magen til M/62 skeden(sådan er min), så er 700,- til 800,- rimeligt....

Og så igen - der er jo altid afsender/modtager forholdet, men det er jo en anden sag :razz:

MHT til skeden - en evt M/62 skeden er ikke decideret "fusk". Bajonetten har været udleveret i forsvaret i mange år på lige linie som M/62 skyttegravskniven(Korea Garand Bajonet) og når de originale blev slidt, så blev de erstatet med disse skeder...!

/Rex93 :cool:

DETTE INDLÆG KAN SLETTES - HVIS DET SKØNNES JEG BLANDER MIG I NOGET JEG IKKE SKAL!!!
"I don't want no teenage queen,I just want my M14"
"Si vis pacem, para bellum"

Brugeravatar
Rex93
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 543
Tilmeldt: 9. jun 2005, 13:35
Interesser: WW2 Våben og Millitaria - Jagt
Geografisk sted: Nordfalster
Has thanked: 10 times
Been thanked: 6 times

Re: Bajonet til US Carabin

Indlæg af Rex93 » 8. jan 2008, 23:15

KimH skrev:
Rex93 skrev:
KimH skrev:Hvorfor hulen er det så svært at finde en bajonet til en US Carabin ( Den originale, vel at mærke ), har efterhåndet prøvet mange forskellige ting, men stadig uden held.
Er der nogen at jer gutter der ved hvor en sådan befinder sig :???:
Hej Kim...

Jeg troede sgu du havde fået fandt i en... Du kan bare sige til hvis jeg skal finde dig en...

Du skal nok regne med en pris et eller andet sted imellem 600 - 1000,- (jeg skal ikke tjene noget )

Har du i det hele taget bajonet stolpe på riflen - eller skal jeg kigge efter sådan en også ;-)

/Rex93
Hej REX. Dejligt at høre fra dig igen <+: .
Ja for hulen, hvis du har muligheden så bare kom i omdrejninger.
Og ja, jeg har bajonet stolpen ( Købt i Norge )
Jamen jeg er pt faktisk igang <+:

Men for en god ordens skyld - så ta lige en snak med Gunnut, den han har er i fin "brugsstand" og kan i hustle jer frem til noget - så har du et fint eksemplar der... men giv lyd ;)

/Rex93 :cool:
"I don't want no teenage queen,I just want my M14"
"Si vis pacem, para bellum"

KimH
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1821
Tilmeldt: 16. apr 2006, 08:38
Interesser: Håndvåben - 2.ww våben
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 22 times
Been thanked: 33 times

Re: Bajonet til US Carabin

Indlæg af KimH » 9. jan 2008, 09:43

Gunnut, har du skeden til bajonetten, og har du mulighed for at tage lidt flere billeder af begge dele??
Men må da indrømme, at 1000,- er nok lige i overkanten.
Hvis du ville sælge din, hvad kunne en pris så ligge på ?

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Re: Bajonet til US Carabin

Indlæg af Gunnut » 9. jan 2008, 12:31

Send mig en PB
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Besvar