Montage af småting i klædeskab

Beskriv dine tips, tricks og gør-det-selv projekter.
Dette forum er IKKE til at stille spørgsmål om ting du gerne vil gøre, men til at FORTÆLLE OM TING DU HAR LAVET, til glæde og inspiration for andre.
Besvar
Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 103 times
Been thanked: 484 times
Kontakt:

Montage af småting i klædeskab

Indlæg af Mapzter » 18. aug 2023, 08:56

En af de fede ting med en 3D printer er, at det er nemt at bruge den til at lave de småting man går og får brug for.

Jeg har en printer i et gammelt klædeskab, for at den kan printe med ASA, som ikke er glad for træk osv. For at kunne overvåge den, og se om et print går godt, har jeg et webcam koblet til den Raspberry Pi som styrer printeren. Jeg har haft kameraet monteret på forskellige måder, men ville gerne ha' det op og sidde på siden af skabet - og der var jo en række huller til hyldebærere...
Lidt opmåling, og kort tid efter var der starten på et modulopbygget system, som kunne sættes fast i disse huller, og derefter få påskruet en montage til hvad der nu skulle holdes fast. Der blev designet til almindelige M4 møtrikker og bolte, da det passede i størrelsen. Et af de smarte indsmeltningssystemer kunne også bruges, men sådan et har jeg ikke endnu. Kunne man bruge magneter? Sikkert nok, men lige her var det vigtigere at det holdt, end at det var nemt at samle og adskille.
skabsholder.png
webcamholder.png
Kameraet er nu monteret og sidder fornuftigt, ved at skrue en 1/4"-20 UNC bolt op gennem hullet i den arm som stikker ud.
Næste modul bliver et som gør det muligt at sætte en stang på tværs mellem de to rækker huller der er i skabet, så lyset kan blive lidt bedre monteret.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Besvar