Gør det selv - patronæsker

Beskriv dine tips, tricks og gør-det-selv projekter.
Dette forum er IKKE til at stille spørgsmål om ting du gerne vil gøre, men til at FORTÆLLE OM TING DU HAR LAVET, til glæde og inspiration for andre.
Besvar
Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1372 times

Gør det selv - patronæsker

Indlæg af Ras.Killing » 6. apr 2022, 17:22

Jeg ved ikke om dette trick er alment kendt blandt skytter og genladere, men jeg har personlig aldrig selv tænkt over det.

Forleden dag på skydebanen, så jeg en af skytterne havde sine patroner i nogle fine papæsker. Da jeg spurgte ham om, hvor han dog havde de fine æsker fra, så var svaret at “det er da bare patronæsker jeg har vendt på vrangen”.

Så det trick er hermed givet videre!

Man tager en brugt patronæske, åbner den i samlingen, vender den på vrangen og samler den igen med en stribe lim af den ene eller anden art. Jeg brugte sekundlim.

Så står man med en fine lille genbrugsæske :biggrin: i praksis kan den ikke noget, som æsken ikke kunne til at starte med… Men fint ser det ud!

A0754322-3B56-49FA-A613-3DD42BC7FCC7.jpeg
BBFF4CCE-933E-4F1F-9921-E3D36966CC76.jpeg
59990F0B-EFE4-44D3-9C19-806C2288DC4E.jpeg
E8E94137-1271-42AF-9DB1-800DB16B31A3.jpeg

Vil man gøre lidt mere ud af det, så kan man jo printe lidt labels af eget fabrikat og lime på oversiden :thumbup:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

F U B A R
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1399
Tilmeldt: 9. apr 2008, 15:13
Interesser: WW2 våben long range shooting
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 168 times
Been thanked: 196 times

Re: Gør det selv - patronæsker

Indlæg af F U B A R » 6. apr 2022, 18:07

F74C75B0-0E5D-4458-A245-01D30E71B358.jpeg
Som dette måske :biggrin:
I spent most of my money on beer , guns and women
The rest i just wasted!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1372 times

Re: Gør det selv - patronæsker

Indlæg af Ras.Killing » 6. apr 2022, 18:10

F U B A R skrev:
6. apr 2022, 18:07
F74C75B0-0E5D-4458-A245-01D30E71B358.jpeg
Som dette måske :biggrin:
Det er kun fantasien som sætter grænser :biggrin:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 651 times
Been thanked: 661 times

Re: Gør det selv - patronæsker

Indlæg af BentxBetjent » 6. apr 2022, 20:02

Eller disse små søde "Hestebønner". :biggrin: :biggrin:
Vedhæftede filer
IMG_20220406_195626.jpg
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7310
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 1072 times

Re: Gør det selv - patronæsker

Indlæg af Langenge » 6. apr 2022, 21:44

Ras.Killing skrev:
6. apr 2022, 17:22
Jeg ved ikke om dette trick er alment kendt blandt skytter og genladere, men jeg har personlig aldrig selv tænkt over det.

Forleden dag på skydebanen, så jeg en af skytterne havde sine patroner i nogle fine papæsker. Da jeg spurgte ham om, hvor han dog havde de fine æsker fra, så var svaret at “det er da bare patronæsker jeg har vendt på vrangen”.

Så det trick er hermed givet videre!

Man tager en brugt patronæske, åbner den i samlingen, vender den på vrangen og samler den igen med en stribe lim af den ene eller anden art. Jeg brugte sekundlim.

Så står man med en fine lille genbrugsæske :biggrin: i praksis kan den ikke noget, som æsken ikke kunne til at starte med… Men fint ser det ud!
Det er da et gammelt, velkendt trick med alle mulige papæsker/kasser til alle mulige formål :smile:
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1372 times

Re: Gør det selv - patronæsker

Indlæg af Ras.Killing » 6. apr 2022, 21:47

Langenge skrev:
6. apr 2022, 21:44
Ras.Killing skrev:
6. apr 2022, 17:22
Jeg ved ikke om dette trick er alment kendt blandt skytter og genladere, men jeg har personlig aldrig selv tænkt over det.

Forleden dag på skydebanen, så jeg en af skytterne havde sine patroner i nogle fine papæsker. Da jeg spurgte ham om, hvor han dog havde de fine æsker fra, så var svaret at “det er da bare patronæsker jeg har vendt på vrangen”.

Så det trick er hermed givet videre!

Man tager en brugt patronæske, åbner den i samlingen, vender den på vrangen og samler den igen med en stribe lim af den ene eller anden art. Jeg brugte sekundlim.

Så står man med en fine lille genbrugsæske :biggrin: i praksis kan den ikke noget, som æsken ikke kunne til at starte med… Men fint ser det ud!
Det er da et gammelt, velkendt trick med alle mulige papæsker/kasser til alle mulige formål :smile:
Så vil jeg godt klage over, at i gamle hoveder ikke har formået at give det videre til næste generation :blink:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7310
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 1072 times

Re: Gør det selv - patronæsker

Indlæg af Langenge » 6. apr 2022, 21:49

Ras.Killing skrev:
6. apr 2022, 21:47
Langenge skrev:
6. apr 2022, 21:44


Det er da et gammelt, velkendt trick med alle mulige papæsker/kasser til alle mulige formål :smile:
Så vil jeg godt klage over, at i gamle hoveder ikke har formået at give det videre til næste generation :blink:
Sorry :oops:
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Niels
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2324
Tilmeldt: 20. maj 2004, 10:12
Interesser: Windows NT3.5
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 67 times
Been thanked: 212 times

Re: Gør det selv - patronæsker

Indlæg af Niels » 7. apr 2022, 21:55

Ras.Killing skrev:
6. apr 2022, 21:47
Langenge skrev:
6. apr 2022, 21:44
Ras.Killing skrev:
6. apr 2022, 17:22
Jeg ved ikke om dette trick er alment kendt blandt skytter og genladere, men jeg har personlig aldrig selv tænkt over det.

Forleden dag på skydebanen, så jeg en af skytterne havde sine patroner i nogle fine papæsker. Da jeg spurgte ham om, hvor han dog havde de fine æsker fra, så var svaret at “det er da bare patronæsker jeg har vendt på vrangen”.

Så det trick er hermed givet videre!

Man tager en brugt patronæske, åbner den i samlingen, vender den på vrangen og samler den igen med en stribe lim af den ene eller anden art. Jeg brugte sekundlim.

Så står man med en fine lille genbrugsæske :biggrin: i praksis kan den ikke noget, som æsken ikke kunne til at starte med… Men fint ser det ud!
Det er da et gammelt, velkendt trick med alle mulige papæsker/kasser til alle mulige formål :smile:
Så vil jeg godt klage over, at i gamle hoveder ikke har formået at give det videre til næste generation :blink:
I unge blivber simpelthen bare nødt til at tage skeen i egen hånd og lære at finde guldet selv,, istedet for at blive ved med at forvente at i bliver håndfodret med guldskeer uden at skulle tage stilling til nogetsomhelst selv !.

og sådan er det bare. :wheelchair:
Vh
Niels

--
If it ain't Broke.....Fix it till it is!

Besvar