1911 thumb safety, og Doctor montage.

Beskriv dine tips, tricks og gør-det-selv projekter.
Dette forum er IKKE til at stille spørgsmål om ting du gerne vil gøre, men til at FORTÆLLE OM TING DU HAR LAVET, til glæde og inspiration for andre.
Besvar
Brugeravatar
Gustavhamselv
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 128
Tilmeldt: 29. nov 2018, 17:09
Interesser: Skydning,Custom-dims, IPSC
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 86 times
Been thanked: 67 times

1911 thumb safety, og Doctor montage.

Indlæg af Gustavhamselv » 31. jan 2021, 16:38

Efter min pistol gik i stykker i sikringen i tirsdags måtte jeg gøre et eller andet så jeg stadig kunne skyde imens jeg venter på SKV ansøgning igennem på den ombytter jeg er blevet lovet af skyttebutikken.

Delen i sig selv er ikke til at maskin tildanne i ét stykke uden man har meget avanceret grej, så den måde jeg har fremstillet den på er ved at lave akselen delen som går i indgreb med modparten, som efterfølgende er svejset på et tildannet stykke plade, ligeledes er armen et tildannet stykke plade.,
Det er lidt crude men det virker upåklageligt.

Også tog den ene lidt den anden, og så ende jeg med at fræse en montage til mit doctor 3 sigte. Det sidder fast på samme måde som regulære faste sigtemidler, altså en svalehale med to spændeskruer.

Så nu er jeg ret nysgerrig på at se hvor godt det virker :mrgreen:.
Vedhæftede filer
IMG_3869.JPG
IMG_3874.JPG

Tig
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 286
Tilmeldt: 23. nov 2020, 09:19
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 10 times
Been thanked: 24 times

Re: 1911 thumb safety, og Doctor montage.

Indlæg af Tig » 1. feb 2021, 08:54

Flot arbejde , jeg spændt på om doctor sigte kan holde til rekylet, jeg har ikke turde montere mit på slæden, fordi våbensmeden siger det ikke kan holde

Brugeravatar
Ninjakebab
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 408
Tilmeldt: 23. nov 2017, 13:34
Interesser: Lave ting, skyde med ting
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 205 times

Re: 1911 thumb safety, og Doctor montage.

Indlæg af Ninjakebab » 1. feb 2021, 13:47

Lækkert! Det er altid fedt at makke noget sammen, selvom metoden føles primitivt.

BTW, hvis du, eller andre, skulle føle trangen til istedet at fræse i slæden og lave montager til sigter så har jeg opsporet denne informationsgrube som har mål og footprint på de forskellige typer rødpunkter:
https://optics-info.com/footprints-on-red-dot-sights/
I øvrigt mener jeg at riskiks er en af de mest ligegyldige opfindelser

Brugeravatar
Gustavhamselv
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 128
Tilmeldt: 29. nov 2018, 17:09
Interesser: Skydning,Custom-dims, IPSC
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 86 times
Been thanked: 67 times

Re: 1911 thumb safety, og Doctor montage.

Indlæg af Gustavhamselv » 1. feb 2021, 19:53

Ninjakebab skrev:
1. feb 2021, 13:47
Lækkert! Det er altid fedt at makke noget sammen, selvom metoden føles primitivt.

BTW, hvis du, eller andre, skulle føle trangen til istedet at fræse i slæden og lave montager til sigter så har jeg opsporet denne informationsgrube som har mål og footprint på de forskellige typer rødpunkter:
https://optics-info.com/footprints-on-red-dot-sights/

Jeg fandt den godt tidligere det jeg sad og lavet cam programmet :thumbup:

Brugeravatar
Gustavhamselv
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 128
Tilmeldt: 29. nov 2018, 17:09
Interesser: Skydning,Custom-dims, IPSC
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 86 times
Been thanked: 67 times

Re: 1911 thumb safety, og Doctor montage.

Indlæg af Gustavhamselv » 1. feb 2021, 20:08

Tig skrev:
1. feb 2021, 08:54
Flot arbejde , jeg spændt på om doctor sigte kan holde til rekylet, jeg har ikke turde montere mit på slæden, fordi våbensmeden siger det ikke kan holde
Jeg har undersøgt det lidt efter at have læst dit indlæg,.

Doctor 3 er rated til mindst 1000G, jeg vil ikke sidde og gøre mig klog på hvordan det virker på slæden af en pistol kontra hvis det var monteret på en riffel eller et hagl gevær. Men jeg tager mine chancer.

Her er en list som holosun har, der kan man se at en 308W trækker 667G, når den bliver skudt af. Det kan sagtens være at der er noget dynamik der gøre at rekyl accelerationen er anderledes når det er på en pistol slæde :???:.
https://holosun.ca/en/support/recoil

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1372 times

Re: 1911 thumb safety, og Doctor montage.

Indlæg af Ras.Killing » 1. feb 2021, 20:52

De tidlige rødpunktsigter kunne ikke holde i længden, nok det samme med de billige.

På slæden af en pistol får sigtet reelt 3 huk per skud. Knaldet og accelerationen når skuddet går, et smæk når slæden rammer stoppet med brat deceleration og så igen når slæden går i battery.

Det vil være hårdt kost for det meste elektronik :smile: men de fleste rødpunkter idag burde kunne holde til det.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Tig
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 286
Tilmeldt: 23. nov 2020, 09:19
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 10 times
Been thanked: 24 times

Re: 1911 thumb safety, og Doctor montage.

Indlæg af Tig » 2. feb 2021, 08:59

Ras.Killing skrev:
1. feb 2021, 20:52
De tidlige rødpunktsigter kunne ikke holde i længden, nok det samme med de billige.

På slæden af en pistol får sigtet reelt 3 huk per skud. Knaldet og accelerationen når skuddet går, et smæk når slæden rammer stoppet med brat deceleration og så igen når slæden går i battery.

Det vil være hårdt kost for det meste elektronik :smile: men de fleste rødpunkter idag burde kunne holde til det.
Det virker for mig som om at rødpunkt monteret på slæden, er det der oftest svigter hos pistol skytter uanset mærke

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1372 times

Re: 1911 thumb safety, og Doctor montage.

Indlæg af Ras.Killing » 2. feb 2021, 09:04

Tig skrev:
2. feb 2021, 08:59
Ras.Killing skrev:
1. feb 2021, 20:52
De tidlige rødpunktsigter kunne ikke holde i længden, nok det samme med de billige.

På slæden af en pistol får sigtet reelt 3 huk per skud. Knaldet og accelerationen når skuddet går, et smæk når slæden rammer stoppet med brat deceleration og så igen når slæden går i battery.

Det vil være hårdt kost for det meste elektronik :smile: men de fleste rødpunkter idag burde kunne holde til det.
Det virker for mig som om at rødpunkt monteret på slæden, er det der oftest svigter hos pistol skytter uanset mærke
Præcis - for de får netop flere tæsk en dem der er monteret på rammen.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Tig
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 286
Tilmeldt: 23. nov 2020, 09:19
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 10 times
Been thanked: 24 times

Re: 1911 thumb safety, og Doctor montage.

Indlæg af Tig » 2. feb 2021, 09:10

Ras.Killing skrev:
2. feb 2021, 09:04
Tig skrev:
2. feb 2021, 08:59
Ras.Killing skrev:
1. feb 2021, 20:52
De tidlige rødpunktsigter kunne ikke holde i længden, nok det samme med de billige.

På slæden af en pistol får sigtet reelt 3 huk per skud. Knaldet og accelerationen når skuddet går, et smæk når slæden rammer stoppet med brat deceleration og så igen når slæden går i battery.

Det vil være hårdt kost for det meste elektronik :smile: men de fleste rødpunkter idag burde kunne holde til det.
Det virker for mig som om at rødpunkt monteret på slæden, er det der oftest svigter hos pistol skytter uanset mærke
Præcis - for de får netop flere tæsk en dem der er monteret på rammen.
Enig , jeg monterer kun på rammen og skyder derfor IPSC open og ikke po

Brugeravatar
Gustavhamselv
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 128
Tilmeldt: 29. nov 2018, 17:09
Interesser: Skydning,Custom-dims, IPSC
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 86 times
Been thanked: 67 times

Re: 1911 thumb safety, og Doctor montage.

Indlæg af Gustavhamselv » 3. feb 2021, 17:35

Indtil videre er planen at skyde med det indtil pistolen bliver ombyttet :thumbup:.

Jeg har bestilt en Ruger MK4 22/45 Tac, som jeg venter på at forhandleren får nogen hjem, om doctoren så flytter der over på ved man aldrig.
Oprindelig set var meningen at det skulle have været et Aimpoint Acro p-1 jeg ville have købt, men så havde jeg det der doctor i for vejen.

Besvar