Side 2 af 2

Re: Renovering af Bogø kravlepram

: 20. aug 2019, 09:48
af Refraktorius
Hvis man har den mail med, så vil det i hvert fald være meget svært at blive hængt op på, ikke at have været i god tro!
:thumbup:

(Den der med at "hænge motoren på en bundgarnspæl" fik jeg også til jagttegnsundervisningen for 30(+) år siden)

Re: Renovering af Bogø kravlepram

: 20. aug 2019, 10:13
af Peter
Er der overhovedet plads til, at motoren kan ligge i bunden af prammen?

Re: Renovering af Bogø kravlepram

: 20. aug 2019, 10:50
af ESAF
Refraktorius skrev:
20. aug 2019, 09:48
Hvis man har den mail med, så vil det i hvert fald være meget svært at blive hængt op på, ikke at have været i god tro!
:thumbup:
Helt enig, jeg har tænkt mig at prøve den af til efteråret. Jeg har altid undret mig over den hidtidige tolkning og rystet på hovedet af at nedprioritere sikkerheden til fordel for en symbolsk form for kontrol med at motoren ikke bliver brugt ulovligt... :???:

Re: Renovering af Bogø kravlepram

: 20. aug 2019, 11:17
af Ras.Killing
Peter skrev:
20. aug 2019, 10:13
Er der overhovedet plads til, at motoren kan ligge i bunden af prammen?
Hvis du tænker på min Bogø, så er det ikke tanken at jeg vil have motoren liggende i prammen under jagten. Jeg vil kun bruge motoren, hvis jeg skal længere væk end jeg gider at padle. Derefter vil jeg sætte motor og batteri af i land og padle prammen på plads. Bogø’en er en pram tiltænkt lavt vand og kystnært, så det er ikke noget problem lige at sætte motoren af på land.

Re: Renovering af Bogø kravlepram

: 20. aug 2019, 16:35
af Raptor357
Ras.Killing skrev:
20. aug 2019, 11:17
Peter skrev:
20. aug 2019, 10:13
Er der overhovedet plads til, at motoren kan ligge i bunden af prammen?
Hvis du tænker på min Bogø, så er det ikke tanken at jeg vil have motoren liggende i prammen under jagten. Jeg vil kun bruge motoren, hvis jeg skal længere væk end jeg gider at padle. Derefter vil jeg sætte motor og batteri af i land og padle prammen på plads. Bogø’en er en pram tiltrængt lavt vand og kystnært, så det er ikke noget problem lige at sætte motoren af på land.
Du fik en like, men jeg mener nu det er tosset, hvis du blot kan koble den af batteriet og lægge den ned i bunden.
Den pram jeg plejer at bruge er stor nok til at en motor kan ligge agter når lokkerne er væk.

Re: Renovering af Bogø kravlepram

: 20. aug 2019, 20:51
af Ras.Killing
Raptor357 skrev:
20. aug 2019, 16:35
Ras.Killing skrev:
20. aug 2019, 11:17
Peter skrev:
20. aug 2019, 10:13
Er der overhovedet plads til, at motoren kan ligge i bunden af prammen?
Hvis du tænker på min Bogø, så er det ikke tanken at jeg vil have motoren liggende i prammen under jagten. Jeg vil kun bruge motoren, hvis jeg skal længere væk end jeg gider at padle. Derefter vil jeg sætte motor og batteri af i land og padle prammen på plads. Bogø’en er en pram tiltrængt lavt vand og kystnært, så det er ikke noget problem lige at sætte motoren af på land.
Du fik en like, men jeg mener nu det er tosset, hvis du blot kan koble den af batteriet og lægge den ned i bunden.
Den pram jeg plejer at bruge er stor nok til at en motor kan ligge agter når lokkerne er væk.
Tror ikke du har set en Bogø pram så :biggrin: eller andre kravlepramme for den sags skyld. De er ikke bygget til at være rummelige.

Til trækjagt kunne det nok gemmes i prammen. Til kravl er der ikke plads nok.

Re: Renovering af Bogø kravlepram

: 21. aug 2019, 21:36
af Peter
ESAF skrev:
20. aug 2019, 10:50
Jeg har altid undret mig over den hidtidige tolkning og rystet på hovedet af at nedprioritere sikkerheden til fordel for en symbolsk form for kontrol med at motoren ikke bliver brugt ulovligt... :???:
Ja, endnu en af de fjollede regler, hvor man lovgiver efter allerlaveste fællesnævner... Christ... :wall:

Re: Renovering af Bogø kravlepram

: 23. aug 2019, 10:28
af Ras.Killing
Ras.Killing skrev:
19. aug 2019, 22:37
Jeg har modtaget den e-mail der refereres til.


78EE9A71-34AF-4E26-927E-FB1EC704C07E.jpeg


8D46C750-BDF5-4A5A-9E8B-BEBD5668104F.jpeg


Om det så er den officielle fortolkning eller en enlig svales, det er ikke til at vide. DJ er dog vist nok ved at tjekke op på sagerne.
Og den gik så ikke alligevel...

Jens Østergaard fra Miljø- og Fødevareministeriet har sendt en mail mere til vedkommende, som stillede det oprindelig spørgsmål på mailen.

Jeg har ikke originalen, men bare en tekstkopieret version fra strandoghavjagt.dk

2219B0C9-B98C-44F3-88E3-3C7536F3F222.jpeg

Så jeg tror netop at vi har at gøre med en tolkning fra den enlige svale... som nu er blevet rettet længere oppe i systemet :oops:

Re: Renovering af Bogø kravlepram

: 23. aug 2019, 16:57
af Joffes
Jeg har desværre godt set det... Det andet havde jo næsten også været for godt til at være sandt :wall:

Re: Renovering af Bogø kravlepram

: 23. aug 2019, 19:35
af ESAF
Ja. Med samme logik ville man kunne kalde en cykel med en ciao-motor i en papkasse på bagabæreren for en knallert, og i øvrigt dømme cyklisten for brud på færdselsloven da køretøjet jo hverken er typegodkendt eller forsikret. :wall:

Re: Renovering af Bogø kravlepram

: 4. sep 2019, 23:48
af Ras.Killing
Bogø pram in action :thumbup:


youtu.be/LwcgKRT7Qww

Re: Renovering af Bogø kravlepram

: 9. sep 2019, 19:29
af Bullitt
ESAF skrev:
23. aug 2019, 19:35
Ja. Med samme logik ville man kunne kalde en cykel med en ciao-motor i en papkasse på bagabæreren for en knallert, og i øvrigt dømme cyklisten for brud på færdselsloven da køretøjet jo hverken er typegodkendt eller forsikret. :wall:
:fun: :fun: :fun: :fun:

Mvh

Re: Renovering af Bogø kravlepram

: 20. sep 2019, 22:46
af Futmand
Ser godt ud.! Klink bygger selv gammeldags skydepramme, og Din kravlepram ser godt ud.!