Hvis man har den mail med, så vil det i hvert fald være meget svært at blive hængt op på, ikke at have været i god tro!
Helt enig, jeg har tænkt mig at prøve den af til efteråret. Jeg har altid undret mig over den hidtidige tolkning og rystet på hovedet af at nedprioritere sikkerheden til fordel for en symbolsk form for kontrol med at motoren ikke bliver brugt ulovligt...
Er der overhovedet plads til, at motoren kan ligge i bunden af prammen?
Hvis du tænker på min Bogø, så er det ikke tanken at jeg vil have motoren liggende i prammen under jagten. Jeg vil kun bruge motoren, hvis jeg skal længere væk end jeg gider at padle. Derefter vil jeg sætte motor og batteri af i land og padle prammen på plads. Bogø’en er en pram tiltænkt lavt vand og kystnært, så det er ikke noget problem lige at sætte motoren af på land.
Er der overhovedet plads til, at motoren kan ligge i bunden af prammen?
Hvis du tænker på min Bogø, så er det ikke tanken at jeg vil have motoren liggende i prammen under jagten. Jeg vil kun bruge motoren, hvis jeg skal længere væk end jeg gider at padle. Derefter vil jeg sætte motor og batteri af i land og padle prammen på plads. Bogø’en er en pram tiltrængt lavt vand og kystnært, så det er ikke noget problem lige at sætte motoren af på land.
Du fik en like, men jeg mener nu det er tosset, hvis du blot kan koble den af batteriet og lægge den ned i bunden.
Den pram jeg plejer at bruge er stor nok til at en motor kan ligge agter når lokkerne er væk.
Er der overhovedet plads til, at motoren kan ligge i bunden af prammen?
Hvis du tænker på min Bogø, så er det ikke tanken at jeg vil have motoren liggende i prammen under jagten. Jeg vil kun bruge motoren, hvis jeg skal længere væk end jeg gider at padle. Derefter vil jeg sætte motor og batteri af i land og padle prammen på plads. Bogø’en er en pram tiltrængt lavt vand og kystnært, så det er ikke noget problem lige at sætte motoren af på land.
Du fik en like, men jeg mener nu det er tosset, hvis du blot kan koble den af batteriet og lægge den ned i bunden.
Den pram jeg plejer at bruge er stor nok til at en motor kan ligge agter når lokkerne er væk.
Tror ikke du har set en Bogø pram så eller andre kravlepramme for den sags skyld. De er ikke bygget til at være rummelige.
Til trækjagt kunne det nok gemmes i prammen. Til kravl er der ikke plads nok.
Jeg har altid undret mig over den hidtidige tolkning og rystet på hovedet af at nedprioritere sikkerheden til fordel for en symbolsk form for kontrol med at motoren ikke bliver brugt ulovligt...
Ja, endnu en af de fjollede regler, hvor man lovgiver efter allerlaveste fællesnævner... Christ...
Om det så er den officielle fortolkning eller en enlig svales, det er ikke til at vide. DJ er dog vist nok ved at tjekke op på sagerne.
Og den gik så ikke alligevel...
Jens Østergaard fra Miljø- og Fødevareministeriet har sendt en mail mere til vedkommende, som stillede det oprindelig spørgsmål på mailen.
Jeg har ikke originalen, men bare en tekstkopieret version fra strandoghavjagt.dk
Så jeg tror netop at vi har at gøre med en tolkning fra den enlige svale... som nu er blevet rettet længere oppe i systemet
Re: Renovering af Bogø kravlepram
: 23. aug 2019, 16:57
af Joffes
Jeg har desværre godt set det... Det andet havde jo næsten også været for godt til at være sandt
Re: Renovering af Bogø kravlepram
: 23. aug 2019, 19:35
af ESAF
Ja. Med samme logik ville man kunne kalde en cykel med en ciao-motor i en papkasse på bagabæreren for en knallert, og i øvrigt dømme cyklisten for brud på færdselsloven da køretøjet jo hverken er typegodkendt eller forsikret.
Ja. Med samme logik ville man kunne kalde en cykel med en ciao-motor i en papkasse på bagabæreren for en knallert, og i øvrigt dømme cyklisten for brud på færdselsloven da køretøjet jo hverken er typegodkendt eller forsikret.
Mvh
Re: Renovering af Bogø kravlepram
: 20. sep 2019, 22:46
af Futmand
Ser godt ud.! Klink bygger selv gammeldags skydepramme, og Din kravlepram ser godt ud.!