.44 Minion

Beskriv dine tips, tricks og gør-det-selv projekter.
Dette forum er IKKE til at stille spørgsmål om ting du gerne vil gøre, men til at FORTÆLLE OM TING DU HAR LAVET, til glæde og inspiration for andre.
Besvar
Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21658
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

.44 Minion

Indlæg af Refraktorius » 5. apr 2019, 16:37

Vi har allerede haft 18X38 Badass: Emne: Julegave til en patronsamler

Så her er .44 Minion:
F8AB386F-A4C2-4A3D-B2AF-55BB7B564389.jpeg
F8AB386F-A4C2-4A3D-B2AF-55BB7B564389.jpeg (154.53 KiB) Vist 14708 gange
“Beskidte Henry” skrev:But being this is a .44 Minion, the most wimpy handgun in the world, and would poke your nose should it reach you, you've got to ask yourself one question: 'Do I feel silly?' Well, do ya, punk?
“Parent case” er .44 Spl som har fået boret fænghættelommen og ildkanalen igennem med et 5,3 mm bor og slået M6 gevind (nu er det ikke længere et patronhylster).
En M6 nylonbolt er boret igennem med et 2,6 mm bor og har fået en M3 skrue i hullet.

Den skrues i fænghullet.

Projektilet er en gul øreprop der er minionificeret.

Den lades med knaldgas fra et elektrolyseapparat, og hvis ikke øreproppen er sat for dybt, kan den skydes ud med et fin plop, der nogenlunde svarer til vor barndoms knaldhættepistoler, når en griltænder slår en gnist mellem skrue og hylster.
63D6F541-8977-4486-8ACF-674B630F6A7D.jpeg
Ligger den ladte patron mere end to minutter, diffunderer brinten ud, og patronen er inaktiv.


..... jeg tror jeg skal løbe en tur i det gode vejr nu!
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: .44 Minion

Indlæg af Greyberd63 » 5. apr 2019, 16:48

Refraktorius skrev:
5. apr 2019, 16:37
Vi har allerede haft 18X38 Badass, så her er .44 Minion.

F8AB386F-A4C2-4A3D-B2AF-55BB7B564389.jpeg
“Beskidte Henry” skrev:But being this is a .44 Minion, the most wimpy handgun in the world, and would poke your nose should it reach you, you've got to ask yourself one question: 'Do I feel silly?' Well, do ya, punk?
“Parent case” er .44 Spl som har fået boret fænghættelommen og ildkanalen igennem med et 5,3 mm bor og slået M6 gevind (nu er det ikke længere et patronhylster).
En M6 nylonbolt er boret igennem med et 2,6 mm bor og har fået en M3 skrue i hullet.

Den skrues i fænghullet.

Projektilet er en gul øreprop der er minionificeret.

Den lades med knaldgas fra et elektrolyseapparat, og hvis ikke øreproppen er sat for dybt, kan den skydes ud med et fin plop, der nogenlunde svarer til vor barndoms knaldhættepistoler, når en griltænder slår en gnist mellem skrue og hylster.
63D6F541-8977-4486-8ACF-674B630F6A7D.jpeg
Ligger den ladte patron mere end to minutter, diffunderer brinten ud, og patronen er inaktiv.


..... jeg tror jeg skal løbe en tur i det gode vejr nu!

Sådan rent praktisk har du vel mere brug for en hårdheds måler til bly en disse :biggrin:

Mvh
Grey

Brugeravatar
Lillelars
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1427
Tilmeldt: 10. sep 2008, 22:11
Interesser: Våben, motorsport, og amikanebiler
Geografisk sted: Himmerland
Has thanked: 95 times
Been thanked: 37 times

Re: .44 Minion

Indlæg af Lillelars » 5. apr 2019, 16:51

Har du målt dem gennem en chonogragen?? :biggrin: , en lille video må være på sin plads :biggrin:
Husk og behandler andre, som du selv ville behandles :Hug:

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7708
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: .44 Minion

Indlæg af T-REX » 9. apr 2019, 12:59

:respekt:
En ladning, der holder længere tid, og så en plastikrevolver, med elektronisk tænding.... Det kunne give nogle fede Lucky Luke lege. :biggrin: :giggle: :oops:
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: .44 Minion

Indlæg af Sort » 11. apr 2019, 21:51

JRexA skrev:
9. apr 2019, 12:59
:respekt:
En ladning, der holder længere tid, og så en plastikrevolver, med elektronisk tænding.... Det kunne give nogle fede Lucky Luke lege. :biggrin: :giggle: :oops:
Du aner ikke hvor tæt på fuldt weaponized sådan en øreprop er i et elektrikerrør.

Jeg kan nævne at en stump cykeleger og en alm blæsepistol til trykluft, bringer os på den gale side af livsfarligt... har jeg øh hørt fra nogen der aldrig har støbt kugler på en teknisk skole.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7708
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: .44 Minion

Indlæg af T-REX » 12. apr 2019, 04:40

Sort skrev:
11. apr 2019, 21:51

Du aner ikke hvor tæt på fuldt weaponized sådan en øreprop er i et elektrikerrør.

Jeg kan nævne at en stump cykeleger og en alm blæsepistol til trykluft, bringer os på den gale side af livsfarligt... har jeg øh hørt fra nogen der aldrig har støbt kugler på en teknisk skole.
1-1½ meter Electrikkerrør og umodne mirabeller, drevet af teenagelunger, giver en del blå mærker, og er IKKE eye Safe. (Men hvem gad rende rundt, med sikkerhedsbriller)
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: .44 Minion

Indlæg af Sort » 12. apr 2019, 16:14

JRexA skrev:
12. apr 2019, 04:40
1-1½ meter Electrikkerrør og umodne mirabeller, drevet af teenagelunger, giver en del blå mærker, og er IKKE eye Safe. (Men hvem gad rende rundt, med sikkerhedsbriller)
Vi brugte ca 1m og så umodne vilde kirsebær, gerne med et samleled midt på røret så man kunne beskyde en legeplads og se udskyldig ud når man gik forbi offeret bagefter for at vurdere effekt i målet.

Men vi var dog ansvarlige nok til at opgive halv modneblommer i slangebøsse, efter det viste sig at stenen indeni fortsatte og indimellem sad fast i ramte træer's bark.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
Deepo
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 769
Tilmeldt: 13. nov 2005, 22:36
Interesser: Knivbygning Historisk skydning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 27 times
Been thanked: 110 times

Re: .44 Minion

Indlæg af Deepo » 12. apr 2019, 19:39

Vi brugte er sugerør og grønne umodne hyldebær.
Dem var der også skub bag.

/Mogens

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21658
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: .44 Minion

Indlæg af Refraktorius » 12. apr 2019, 20:36

Pusterør!

Her er en 12 år gammel tråd med min opskrift på pusterørspile:
Emne: Pusterørspile (på den nemme og hurtige måde)

De kan gennemskyde de brædder som gammeldags ammunitionskasser er lavet af.




Til “for sjov”-skydning efter hinanden blev der købt tørrede ærter på tysklandsturene og brugt nogle messingrør på lidt over en halv meter, som jeg ikke kan huske hvor kom fra.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 586 times
Been thanked: 1030 times

Re: .44 Minion

Indlæg af HR » 13. apr 2019, 01:43

Til “for sjov”-skydning efter hinanden blev der købt tørrede ærter på tysklandsturene og brugt nogle messingrør på lidt over en halv meter, som jeg ikke kan huske hvor kom fra.

.... gardinstænger.
/HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Brugeravatar
ESAF
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 993
Tilmeldt: 3. okt 2016, 12:27
Interesser: Gamle våben
Geografisk sted: Nordjylland og Grønland
Has thanked: 171 times
Been thanked: 209 times

Re: .44 Minion

Indlæg af ESAF » 13. apr 2019, 07:29

Sort skrev:
11. apr 2019, 21:51
JRexA skrev:
9. apr 2019, 12:59
:respekt:
En ladning, der holder længere tid, og så en plastikrevolver, med elektronisk tænding.... Det kunne give nogle fede Lucky Luke lege. :biggrin: :giggle: :oops:
...Jeg kan nævne at en stump cykeleger og en alm blæsepistol til trykluft, bringer os på den gale side af livsfarligt... har jeg øh hørt fra nogen der aldrig har støbt kugler på en teknisk skole.
Jeg har også hørt fra ...øh nogen... som engang har gået på teknisk skole at en lejekugle i et messingrør og en blæsepistol i enden kan sende førnævnte lejekugle igennem væggen til et værkførerbur... har jeg hørt altså :neutral:
"Religion is stupid anyway. I mean, a virgin gets pregnant by a ghost! You would never get away with that in a divorce court, would you?" ~ Lemmy Kilmister

Brugeravatar
ESAF
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 993
Tilmeldt: 3. okt 2016, 12:27
Interesser: Gamle våben
Geografisk sted: Nordjylland og Grønland
Has thanked: 171 times
Been thanked: 209 times

Re: .44 Minion

Indlæg af ESAF » 13. apr 2019, 07:33

Deepo skrev:
12. apr 2019, 19:39
Vi brugte er sugerør og grønne umodne hyldebær.
Dem var der også skub bag.

/Mogens
Vi brugte grønne hyldebær i luftgeværer, og forede jakken med aviser, som regel havde vi også briller på :mrgreen:
"Religion is stupid anyway. I mean, a virgin gets pregnant by a ghost! You would never get away with that in a divorce court, would you?" ~ Lemmy Kilmister

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: .44 Minion

Indlæg af Sort » 13. apr 2019, 11:44

ESAF skrev:
13. apr 2019, 07:33
Deepo skrev:
12. apr 2019, 19:39
Vi brugte er sugerør og grønne umodne hyldebær.
Dem var der også skub bag.

/Mogens
Vi brugte grønne hyldebær i luftgeværer, og forede jakken med aviser, som regel havde vi også briller på :mrgreen:
Fladhagl og en ikke alt for vild junior luftbøsse, vs læderjakke eller kedeldragt og ansigtsskærm fra ovre ved kædesaven.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21658
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: .44 Minion

Indlæg af Refraktorius » 13. apr 2019, 16:04

HR skrev:
13. apr 2019, 01:43
Til “for sjov”-skydning efter hinanden blev der købt tørrede ærter på tysklandsturene og brugt nogle messingrør på lidt over en halv meter, som jeg ikke kan huske hvor kom fra.
.... gardinstænger.
/HR
Det kunne det godt have været, men gardinstænger plejer at være af foldet blik med en tydelig søm. Det havde de her ikke.
De var sømløse og havde en mat sølvfarve på ydersiden.
Nå jeg tænker over det, kunne de godt stamme fra noget vandingssystem af en slags.
:???:
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 586 times
Been thanked: 1030 times

Re: .44 Minion

Indlæg af HR » 13. apr 2019, 17:56

Lige omkring 1980 havde en af mine kammeraters far en møbelforretning I en gammel knopskudt bygning midt i byen. Lageret var en labyrint af kælderrum med dårligt lys og fuld af store papkasser og defekte møbler. Vi lavede dobbeltløbede pusterør oppe i gardinafdelingen og pyrschede hinanden i kælderen med dybler som ammunition. Det var sømløse messingrør dengang. Enten gule eller forkromede. Det var af vital vigtighed at have to skud, for ellers blev man stormløbet og skudt på klods hold hvis man skød først.
HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: .44 Minion

Indlæg af Sort » 23. apr 2019, 00:19

HR skrev:
13. apr 2019, 17:56
Lige omkring 1980 havde en af mine kammeraters far en møbelforretning I en gammel knopskudt bygning midt i byen. Lageret var en labyrint af kælderrum med dårligt lys og fuld af store papkasser og defekte møbler. Vi lavede dobbeltløbede pusterør oppe i gardinafdelingen og pyrschede hinanden i kælderen med dybler som ammunition. Det var sømløse messingrør dengang. Enten gule eller forkromede. Det var af vital vigtighed at have to skud, for ellers blev man stormløbet og skudt på klods hold hvis man skød først.
HR
Da jeg var knægt kunne man få glaserede lerkugler i legetøjsforretningen, det blev anset for underlødige at spille kugler med (mindre værdi end glaskugler går jeg ud fra) Men de passede i elektrikerrør.. somregel. Min kammerat brugte det klassiske mundmagasin som alle der har skudt med gule ærter vist har været forbi. Men da en kugle satte sig i røret, valgte han at suge den fri, hvilket kostede en sær runding af begge fortænder i overmunden.
Jeg skal ikke kunne sige om han havde et særligt sugetalent, men han er frimenighedspræst idag, så hmm...
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
ESAF
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 993
Tilmeldt: 3. okt 2016, 12:27
Interesser: Gamle våben
Geografisk sted: Nordjylland og Grønland
Has thanked: 171 times
Been thanked: 209 times

Re: .44 Minion

Indlæg af ESAF » 24. apr 2019, 10:16

Sort skrev:
23. apr 2019, 00:19
HR skrev:
13. apr 2019, 17:56
Lige omkring 1980 havde en af mine kammeraters far en møbelforretning I en gammel knopskudt bygning midt i byen. Lageret var en labyrint af kælderrum med dårligt lys og fuld af store papkasser og defekte møbler. Vi lavede dobbeltløbede pusterør oppe i gardinafdelingen og pyrschede hinanden i kælderen med dybler som ammunition. Det var sømløse messingrør dengang. Enten gule eller forkromede. Det var af vital vigtighed at have to skud, for ellers blev man stormløbet og skudt på klods hold hvis man skød først.
HR
Da jeg var knægt kunne man få glaserede lerkugler i legetøjsforretningen, det blev anset for underlødige at spille kugler med (mindre værdi end glaskugler går jeg ud fra) Men de passede i elektrikerrør.. somregel. Min kammerat brugte det klassiske mundmagasin som alle der har skudt med gule ærter vist har været forbi. Men da en kugle satte sig i røret, valgte han at suge den fri, hvilket kostede en sær runding af begge fortænder i overmunden.
Jeg skal ikke kunne sige om han havde et særligt sugetalent, men han er frimenighedspræst idag, så hmm...
Åh ja, det klassiske mundmagasin, det handler om at finde den gyldne balance mellem antallet af foderærter man kan have i munden og samtidig bibeholde den fulde blæsekraft... når man har fundet det magiske tal vænner man sig til at tage det helt rette antal i hånden hver gang hånden dykker ned i lommen for at fylde magasinet.
"Religion is stupid anyway. I mean, a virgin gets pregnant by a ghost! You would never get away with that in a divorce court, would you?" ~ Lemmy Kilmister

Besvar