Større magasin udløser på Beretta'en

Beskriv dine tips, tricks og gør-det-selv projekter.
Dette forum er IKKE til at stille spørgsmål om ting du gerne vil gøre, men til at FORTÆLLE OM TING DU HAR LAVET, til glæde og inspiration for andre.
Besvar
Brugeravatar
SKS
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 282
Tilmeldt: 10. sep 2017, 20:17
Interesser: Riffel & Pistol
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 25 times
Been thanked: 171 times

Større magasin udløser på Beretta'en

Indlæg af SKS » 7. jan 2019, 19:51

Købte mig en Beretta 92FS i december sidste år. Her efter 3-4 gange på skydebanen med den, blev jeg lidt træt af standard magasin udløseren, den sidder lidt under niveau med grebet, så den er ikke så nem at trykke ind når man har lidt travlt og er ved at blive løbet over ende, af alle skiverne. Kiggede på berettas webshop og blev enig med mig selv at de €45 kunne jeg godt spare og selv fixe en større knap at trykke på.

Afmonterede magasin udløseren og filede den ned til rent metal, lagde 6-7 svejseklatter ovenpå hinanden med en tur i vand efter hver klat. Herefter fik den en god halv time med den fine fil, så den blev pænt rund og så en gang krydsfilning på toppen for bedre greb. Den blev små 4mm højere end den originale udløser. Til slut blev den smidt 12minutter i Black King brunerings væske, så den blev pænt sort igen.
Ved samme lejlighed fik aftrækkeren også lige en svejseklat bagpå, som blev filet ned til 1,1mm så der ikke længere er ekstra vandring i aftrækkeren efter skud. Nu skal det bare blive lørdag igen så den kan blive testet :)
Vedhæftede filer
IMG_1194.JPG
IMG_1196.JPG
IMG_1197.JPG
IMG_1198.JPG
IMG_1199.JPG
IMG_1201.JPG
IMG_1202.JPG
Quando Omni Flunkus Moritati

F U B A R
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 9. apr 2008, 15:13
Interesser: WW2 våben long range shooting
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 168 times
Been thanked: 195 times

Re: Større magasin udløser på Beretta'en

Indlæg af F U B A R » 7. jan 2019, 20:06

Nogle eller mange gange undrer man sig over hvorfor fabrikant af div ting ikke
Tænker praktisk brug istedet for "bare" funktion
Men så ville der jo ikke være købere til aftermarket ting
Så fino at se du gjort noget ved det selv :numberone:
I spent most of my money on beer , guns and women
The rest i just wasted!

Brugeravatar
CO
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2668
Tilmeldt: 4. jan 2005, 18:30
Interesser: Long range, bue, jagt, IPSC
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 41 times
Been thanked: 210 times

Re: Større magasin udløser på Beretta'en

Indlæg af CO » 7. jan 2019, 22:01

Det er netop det de gør.
En høj magasinudløser er upraktisk på en carry pistol.
Den er i vejen og hænger i.

Til sportsskydning er det en helt anden sag, men det er ikke en sportspistol :blink:
Østbirk Pistolskytter og
Sportsskytteklubben Mildot

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Større magasin udløser på Beretta'en

Indlæg af Fast Fumble » 8. jan 2019, 09:22

CO skrev:
7. jan 2019, 22:01
En høj magasinudløser er upraktisk på en carry pistol.
Den er i vejen og hænger i.

Til sportsskydning er det en helt anden sag, men det er ikke en sportspistol :blink:
Helt rigtigt!

Jeg har set (men ikke selv lavet) en anden løsning, for os der ikke er så skrappe med svejseren: Bor hul og skær gevind i magasinudløseren, så kan man skrue en skive på, og størrelsen på skiven kan bestemme hvor meget højere, og hvor meget bredere knappen skal være. Det indgreb er mindre invasivt - altså det kan reverseres igen ved glot at skrue skiven af igen.
Og selvfølgelig er der aftermarket firmaer der sælger kanp med gevind, og diverse udformninger skiver til en mindre formue :blink:

Jeg fik selv lavet en "trigger-løsning" på min S&W revolver, ikke med påsvejst materiale, men med bore hul / skære gevind / pinolskrue til at mindske trigger overtravel. Fordel: Det er justerbart. Ulempe, man kan mærke hullet i triggeren ret tydeligt, og det giver en øm trigger finger. Skyder man nok, gror man hård hud på det sted, og så bliver problemet mindre, men har man sarte fingre eller skyder mindre, så tror jeg svejse-løsningen er bedre.
Jeg har en kammerat der har lavet en løsning med et lille stykke gummi limet bagpå aftrækkeren. Hvis man ikke bryder sim om pålimet gummi som blivende løsning, så kan det i hvert fald bruges som prototype, så man kan være sikker på hvor meget materiale der skal svejses på.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Ølgaard
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2301
Tilmeldt: 27. apr 2009, 12:52
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 378 times
Been thanked: 320 times

Re: Større magasin udløser på Beretta'en

Indlæg af Ølgaard » 8. jan 2019, 09:42

Jeg har disse jeg ikke bruger, som man jo selv kan tilpasse efter hvad man ønsker, og det er jo bare at bore et hul og lave gevind i den eksisterende udløser, vil man ikke have den på mere så skruer man den jo bare af og sætter en prop i hullet hvis ikke man gider se på det :smile:

:razz: :razz:
Vedhæftede filer
81d080ca8f2589fd2.jpg
81d080ca8f2589fd2.jpg (21.52 KiB) Vist 9299 gange
bca55a37c1332c293.jpg
bca55a37c1332c293.jpg (17.05 KiB) Vist 9299 gange

Brugeravatar
SKS
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 282
Tilmeldt: 10. sep 2017, 20:17
Interesser: Riffel & Pistol
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 25 times
Been thanked: 171 times

Re: Større magasin udløser på Beretta'en

Indlæg af SKS » 8. jan 2019, 16:34

Min første plan var faktisk at bore hul i aftrækkeren, og montere en pinolskrue, samt bore i magasin udløseren og sætte en skrue i med højt hoved, men begge dele er hærdet fra fabrikken og mine alm HSS bor gav hurtigt op. Tænkte på at udgløde dem, bore hul og så hærde dem igen, men blev enig med mig selv det nok var en hel del nemmere bare at lægge materiale på med svejseren og så file det til.

Og nej, jeg bruger ikke beretta'en som carry våben, jeg tror ikke det er velset nede i føtex og ved slagteren, her i DK, at have den siddende i bukselinningen. :shame:
Quando Omni Flunkus Moritati

Brugeravatar
CO
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2668
Tilmeldt: 4. jan 2005, 18:30
Interesser: Long range, bue, jagt, IPSC
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 41 times
Been thanked: 210 times

Re: Større magasin udløser på Beretta'en

Indlæg af CO » 8. jan 2019, 18:07

Og nej, jeg bruger ikke beretta'en som carry våben, jeg tror ikke det er velset nede i føtex og ved slagteren, her i DK, at have den siddende i bukselinningen. :shame:
Er det ikke?
Det må være en kedelig Føtex du handler i :blink:
Østbirk Pistolskytter og
Sportsskytteklubben Mildot

Rigsby
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 669
Tilmeldt: 8. jul 2012, 08:23
Interesser: Ammunition
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 18 times
Been thanked: 109 times

Re: Større magasin udløser på Beretta'en

Indlæg af Rigsby » 19. feb 2019, 19:52

SKS skrev:
8. jan 2019, 16:34
Min første plan var faktisk at bore hul i aftrækkeren, og montere en pinolskrue, samt bore i magasin udløseren og sætte en skrue i med højt hoved, men begge dele er hærdet fra fabrikken og mine alm HSS bor gav hurtigt op. Tænkte på at udgløde dem, bore hul og så hærde dem igen, men blev enig med mig selv det nok var en hel del nemmere bare at lægge materiale på med svejseren og så file det til.
Glem alt om HSS-bor (men det skriver du også selv).🤣

Jeg gjorde det på min Colt med noget mere held, jeg brugte et bor med hårdmetal platte som var slebet kniv-skarp, derefter var det bare fuld roulette på søjleboremaskinen og ikke for lidt tilspænding så kører det ligesom igennem smør.

Spånerne ( 2 lange ) var barberbladsskarpe og helt blå.

Gevindet blev lavet meget meget forsigtigt, i hånden, med en specialtap til hårdt stål.

Så det kan rent faktisk lade sig gøre men det var ikke særligt nemt.
"Hvis det virker som om jeg ikke ved hvad jeg snakker om, kan det skyldes at jeg igennem alt for mange år har dykket på alt for mager blanding"

Brugeravatar
Ninjakebab
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 408
Tilmeldt: 23. nov 2017, 13:34
Interesser: Lave ting, skyde med ting
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 205 times

Re: Større magasin udløser på Beretta'en

Indlæg af Ninjakebab » 20. feb 2019, 09:08

Dejlig simpelt, og ser jo nærmest fabrikslavet ud.
I like! :razz:
I øvrigt mener jeg at riskiks er en af de mest ligegyldige opfindelser

Besvar