Renoveret skydepind, old school style

Beskriv dine tips, tricks og gør-det-selv projekter.
Dette forum er IKKE til at stille spørgsmål om ting du gerne vil gøre, men til at FORTÆLLE OM TING DU HAR LAVET, til glæde og inspiration for andre.
Besvar
Brugeravatar
Topcat
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2073
Tilmeldt: 21. feb 2008, 12:45
Geografisk sted: Nordjylland.
Has thanked: 100 times
Been thanked: 109 times

Renoveret skydepind, old school style

Indlæg af Topcat » 16. dec 2018, 11:06

Jeg har været lun på Remingtons M40 commemorative rifler siden de kom ud, men de er ikke rigtigt til at opstøve på denne side af atlanten, so what to do.

Ønsket var en riffel der kan dublere som jagtriffel og baneriffel og som er "klassisk flot", dvs ikke alt for tacticool.

Den skulle samtidig have et præg af historie, så tidstypisk for 1960-1970 i ånden af M40 commemorative.

Valget af lås faldt på Winchester M70 med Remington 700 som runner up. Hvis M70 var god nok til Carlos Hathcock er den også god nok til mig :smile:

Kaliberen blev 300 Win Mag, i et kompromis mellem at holde sig til den "historisk korrekte" kaliber 30, men samtidigt give lidt ekstra oomph til de længere afatande.

Jeg fandt et passende Monte Carlo skæfte uden magasin bund der også var passende slidt.

Løbet i donorriflen var skudt ud og skulle skiftes, lås og riffel skulle males og hele skidtet samles.

Udover lås, løb og skæfte havde jeg samlet et Badger 20MOA rail, Badger USMC ringe, Badger bolt knob, Limbsaver bagkappe og en Leupold M4 3,5-10.

Et råløb i 1:9 stigning blev bestilt og bøssemageren blev instrueret i at dreje det så tykt som skæftet tillod, så tæt på bull barrel som muligt, med 1x18 gevind i spidsen.

Lås, løb og stumper blev fragtet op til Armis for at blive cerakotet, med et helt fantastisk resultat. Det der lignede en gammel udslidt lås så ud som ny. Jeg fik løb og lås malet i "Sniper Grey" og diverse andre stumper i "OD Green".

Efter maling blev det hele sat sammen, lås og skæfte er selvfølgelig blevet beddet.

Jeg havde skyderen med på skydebanen i går, skudgruppen er med noget vilkårligt Sako jagtammunition på 100m, det lover godt ift når jeg får lavet nogen hjemmeladninger :biggrin:
Vedhæftede filer
20181215_125113.jpg
20181215_125131.jpg
20181215_130818.jpg
20181215_131907.jpg
Demokrati er to ulve og et får der stemmer om hvad de skal spise til aftensmad.

Besvar