Fænghætterørs-fylder

Beskriv dine tips, tricks og gør-det-selv projekter.
Dette forum er IKKE til at stille spørgsmål om ting du gerne vil gøre, men til at FORTÆLLE OM TING DU HAR LAVET, til glæde og inspiration for andre.
Besvar
Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Fænghætterørs-fylder

Indlæg af Bofhenator » 26. jul 2017, 19:03

Frankford Arsenal laver en fænghætterørsfylder, vibra-prime. Det siges den virker, men til over 500kr bliver jeg sgu lidt nærrig...

Jeg havde en gammel fænghætte-flipper fra Lee's hånd dims til overs. Derudover havde jeg en klods HDPE plastik og lidt ekstra fænghætterør.

Jeg skar en passende størrelse klods ud af plastikken med en nedstryger, borede et 7mm hul igennem den (fængætterørne er ca 7,9mm i yderdiameter). Skar et M8 gevind i og borede den nederste 1/3 af hullet op med et 8mm bor.

Fræsede et spor der passede til slidsken af Lee-dimsen ind til hullet i toppen af klodsen:
DSC_0959.JPG
Så passer røret i:
DSC_0960.JPG
Og Lee dims.
Jeg har fræset en bue i slidsken på lee-dimsen der passer med røret:
DSC_0961.JPG
Det færdige resultat:
DSC_0962.JPG
Desværre kløjs den ofte i fænghætterne når de skal ned i røret, så jeg besluttede at "Vibra"-delen i "vibra-prime" nok ikke bare var til spas og løjer og fandt en lille vibrator (fra en Wii-mote), en kontakt og et batteri, når vibratoren bliver holdt mod den øverste del af røret og Lee dimsen hælder ganske let ned mod røret, så glider fænghætterne lige ned i røret. Det tager vel 30-45 sekunder at fylde et rør. Jeg er meget tilfreds!
DSC_0964.JPG
Klodsen ligner stadig noget der er løgn og vibratoren skal pakkes ind så den er nem at have med at gøre... Men det virker sgu...
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Besvar