Lys i våbenskabet på 10 minutter?? No way!

Beskriv dine tips, tricks og gør-det-selv projekter.
Dette forum er IKKE til at stille spørgsmål om ting du gerne vil gøre, men til at FORTÆLLE OM TING DU HAR LAVET, til glæde og inspiration for andre.
Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7310
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 1072 times

Lys i våbenskabet på 10 minutter?? No way!

Indlæg af Langenge » 27. feb 2012, 12:58

Jeg har læst flere indlæg omkring lys i våbenskabet (blandt andet "på 10 minutter"), og da jeg var træt af at skulle hive en pakke patroner ud af skabet og gå hen under en lampe, for at se hvilke patroner jeg havde hevet ud (jeg er jo ikke 18 år længere), ja så stod den på mere lys i våbenskabet. Det tager jo kun 10 minutter :biggrin:

Søndag klokken 09:00
Jeg har for nylig sat LED-lys op i køkkenet, og der var da lige tre små 50cm LED-skinner, og en enkelt transformer, til overs. Jeg ved oven i købet hvor det hele ligger henne :mrgreen:
Jeg ved jo at skabet er 54cm i bredden, så ingen problemer i det.
Stikket på skinnen og transformatoren frem, og så lige holde det hele op i skabet, så jeg kan danne mig et indtryk af, hvor skinnen skal sidde, og hvor ledningerne skal trækkes.
ÆV, når man sætter stikket på skinnen, så er den for lang :freak:
Nå, det kan vel fikses ved at lodde ledningerne på skinnen i stedet for.
Til gengæld er det muligt at trække en ledning ind i skabet via et af bolthullerne i bagvæggen af skabet. Det er nemlig boltet fast i betongulvet, og væggen, som skabet står opad, er lavet af noget blød plade, så man kan trykke den ind, og faktisk få manøveret hånden ned og lige nå det ene hul i skabets bagvæg :biggrin:

09:30
Alt ser jo altså fint ud, men der er gået en halv time, og ikke kun ti minutter!
Jeg tænker, at når man nu skal hen og lodde de ledninger direkte på LED-skinnen, så ville det være synd at klippe de originale stik og ledninger af den transformator jeg har. Jeg har trodt alt yderligere 2 skinner, der måske også skal bruges en dag.
Altså ud i værkstedet og finde den store kasse med gamle strømforsyninger, og efter et stykke tid, så dukker der sørme en passende op. Jubiiii. Ikke nok med det, men den har faktisk et stik på, der passer, så jeg kan lige teste den, inden jeg klipper ledningerne fra hinanden og begynder at lodde. Den virker :eek:
Ind til arbejdsbordet og loddekolben. Men ak.... da jeg skulle sætte noget mere gejl til mit akvarie forleden, smuttede jo den forlængerledning, der plejer at blive brugt til loddekolben :oops:

10:30
Så er der ved at komme varme i loddekolben. Til gengæld er der ikke længere lys ved sengebordet i gæsteværelset, men hvad pokker. Det er jo ikke MIT problem :biggrin:
Klippe ledninger over på strømforsyningen. Lodde lidt. Nemt nok. Måske man skulle skille den LED-skinne ad, og se om det er nemmere at lodde på inde i den, end at lodde på dens stik? Næeee, det var det ikke. Samle igen og lodde på stikket.
Hmmmm, strømforsyningen har en sort ledning og en sort ledning med en stribe på. Den med striben på må vel for pokker da være plus, ikke???. Jo det satser vi på.

11:00
Så er det ud og pille i våbenskabet!
Får møflet ledningen ind bag skabet og ind gennem et af hullerne i bagsiden af våbenskabet.
Hmmmm, man kan jo ikke bare lade ledningen hænge og daske i skabet. Den skal sættes fast, hele vejen fra hullet hvor den kommer ind, og så hen til LED-skinnen. et kvarters roden rundt i hele huset, og sørme så, der dukker nogle små dimser op, der både er selvklæbende, og kan holde ledningen fast.
Sådan noget selvklæbende skidt kan jo kun binde på flader, der ikke er fedtede. Jeg må finde noget at tørre de flader på våbenskabet af med. Et stykke køkkenrulle og lidt sprit. Hvis altså vi har mere sprit??? Mon hjemmelavet valnøddesnaps kan gøre det? Hmmm vi prøver.
En kontakt, der sørger for at tænde lyset når jeg åbner skabsdøren, har jeg et eller andet sted. Men jeg er også realistisk nok til at vide, at den finder jeg aldrig.
En lille almindelig tænd/sluk kontakt har jeg. Den finder jeg i løbet af kun et kvarter :mrgreen:

11:50
Ledningen hængt pænt op inde i skabet. Kontakten og selve LED-skinnen ikke sat fast endnu. Man må jo hellere lige se efter om det hele nu virker.
Ææææhhhhhh strøm??? Kravler hele lokalet rundt på knæ, blot for at konstatere, at min værste frygt var berettiget. Nærmeste stikkontakt er i det stik modsatte hjørne af lokalet :mad:

12:00
Tre kolde lammekoteletter fra dagen før og en elefantøl :alcohol:

12:03
Må jo finde noget ledning og så gå igang.
Hvem i hel.... har filtret alle mine ledninger sammen i en stor bunke??? Hmmm Her var vist et stykke på tilstrækkelig mange meter.
En stikdåse (til edb-stik, men det kan vel fikses :biggrin: ) og lidt andre småting.
Trække ledning, bore hul, trække ledning, bore hul, trække ledning, bore hul. Så skal den stikdåse bare monteres. DEN VISER SIG IKKE AT VÆRE BEREGNET TIL AT SKRUE FRA HINANDEN!!!.
Nå, den er da kun lavet af plastik, så kniv, nedstryger og vold, kommer man langt med.
Så lidt boren huller op, så den ikke længere kun passer til edb-stik.
Skrue sammen og hænge op på væggen over våbenskabet. Det går jo som smurt dette her :biggrin:

14:15
Av, klokken er mange. Måske man lige skulle få kørt i Brugsen efter noget til aftensmad og noget til sønnens madpakke i morgen mandag.

15:00
SÅ tænder vi for kontakten!!! :nolisten:
Ingen lys! :twisted:
Tænkte det sgu nok... Gad vide om det var den sorte ledning UDEN stribe, der var plus???
Hen og skille tænd/sluk kontakten ad, og så bytte rundt på ledningerne i den.
Sådan et våbenskab er jo et fint arbejdsbord. Højden passer lige, når man står op og arbejder :mrgreen:
Det halve af tænd/sluk kontakten ligger oven på våbenskabet, sammen med skruer og skruetrækker m.v..
UPS, der kom jeg lige til at skubbe til det hele med armen. Æææhhhh, gad vide hvad det var, der lige faldt ned i den smalle sprække bag våbenskabet???
Overdelen af min kontakt :evil:

16:00
Ny kontakt fundet.
Monteret og ganske rigtigt, det var den helt sorte ledning, der var plus. Der er lys i LED-skinnen :eek:
Så er det da bare, at sætte skinnen og kontakten fast. No problem.
Jeg ved jo, at jeg for et stykke tid siden købte noget velcrotape, der var lige til at klistre fast.
Fundet! Oven i købet på kun 10 minutter.
Affedte skinnen med valnøddesnaps, montere velcro. Det samme med kontakten. Så er vi lige ved at være der :biggrin:
Velcro sat på både skinne og kontakt. Så lige det sidste papir af den anden side af velcroen......
NEJ, NEJ, NEJ. Den tumpe på en fabrik i Langtibortistan, der har sat det der papir på klistret på velcrotapen, har vendt papiret forkert på den ene halvdel af velcrotapen!!!! DET SIDDER FAST. DEN GLITTEDE SIDE AF PAPIRET VENDER IKKE NED MOD LIMEN!! :wall:

17:00
Et tilpas stort stykke velcro fundet blandt dimserne til mine fjernstyrede flyvemaskiner.
Monteret.
Endelig.
:biggrin:
Næste gang en eller anden prøver at bilde mig ind, at det kun tager 10 minutter at lave lys i våbenskabet, Så tier jeg stille og smiler ved mig selv.
JEG ved godt hvor lang tid det tager.
Vedhæftede filer
1.jpg
1.jpg (43.15 KiB) Vist 19913 gange
Senest rettet af Langenge 27. feb 2012, 15:07, rettet i alt 1 gang.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5848
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Lys i våbenskabet på 10 minutter?? No way!

Indlæg af Mapzter » 27. feb 2012, 13:24

Forrygende historie, man får jo helt mindelser om den klassiske opskrift på whiskeykage :giggle:
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2973
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 513 times

Re: Lys i våbenskabet på 10 minutter?? No way!

Indlæg af TheDarkSide » 27. feb 2012, 16:31

Kæft du er langsom! :rolf:

Lasse DS
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 132
Tilmeldt: 24. mar 2010, 15:13
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nordjylland
Been thanked: 1 time

Re: Lys i våbenskabet på 10 minutter?? No way!

Indlæg af Lasse DS » 27. feb 2012, 17:00

Du kan jo også tage de sidste 2 LED skinner og sætte dem på siden så dine guns bliver badet i lys :D
Billedet her er taget før jeg satte LED op i toppen :)
Vedhæftede filer
IMG_09932.jpg
IMG_09932.jpg (76.59 KiB) Vist 19795 gange

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7310
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 1072 times

Re: Lys i våbenskabet på 10 minutter?? No way!

Indlæg af Langenge » 27. feb 2012, 17:34

Nu er jeg ikke udpræget "praktisk begavet", men jeg tror alligevel, at mange ville kunne nikke genkendende til det, at bruge lige så lang tid på det som jeg :biggrin:
Lys i siderne??
Mjaeee. Nu har jeg jo trukket strøm, men mon ikke jeg bliver ved "loftslyset" lidt endnu.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
DK-Fire
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 147
Tilmeldt: 17. apr 2010, 22:56
Interesser: Riffel Jagt / Vildsvin
Geografisk sted: Tappernøje
Has thanked: 20 times
Been thanked: 12 times

Re: Lys i våbenskabet på 10 minutter?? No way!

Indlæg af DK-Fire » 27. feb 2012, 22:54

Altså fordi du fjumser rundt, er det jo ikke ensbetydende med at alle gør det :rolf: :rolf:

Uden pis.... Det TOG 10 min at sætte LED i mit skab.
Never kick me when I'm down, because when i get back up... You're fucked !!!

Brugeravatar
Nova
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 139
Tilmeldt: 20. okt 2007, 09:26
Interesser: luftgevær.
Geografisk sted: Helsinge
Has thanked: 67 times
Been thanked: 3 times

Re: Lys i våbenskabet på 10 minutter?? No way!

Indlæg af Nova » 29. feb 2012, 21:55

He he det var sku go underholdning...
Ps det tog mig 10 minutter at læse.
Casper.
The only real wisdom is knowing you know nothing

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21720
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 465 times
Been thanked: 2370 times

Re: Lys i våbenskabet på 10 minutter?? No way!

Indlæg af Refraktorius » 29. feb 2012, 21:57

:rolf:

Den var god!

(Men jeg kender det godt. Man skal bare liiiige ordne en detalje med at stramme en skrue..... og pludselig er man igang med at oliebehandle træværket og lave nye hængsler)
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: Lys i våbenskabet på 10 minutter?? No way!

Indlæg af Longrifle » 6. mar 2012, 01:43

"Affedte skinnen med valnøddesnaps" :giggle: :giggle:
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Simon5700
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1169
Tilmeldt: 29. okt 2008, 12:14
Geografisk sted: sydfyn
Has thanked: 28 times
Been thanked: 18 times

Re: Lys i våbenskabet på 10 minutter?? No way!

Indlæg af Simon5700 » 10. mar 2012, 17:16

:rolf: :rolf: det er SÅÅ god underholdning :numberone: måske fordi man kender det selv :oops:
Tag ikke livet for seriøst, du slipper alligevel ikke levende fra det ..!

YoungDane
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 942
Tilmeldt: 17. okt 2008, 11:10
Interesser: Skydning, Jagt
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 141 times
Been thanked: 95 times
Kontakt:

Re: Lys i våbenskabet på 10 minutter?? No way!

Indlæg af YoungDane » 24. aug 2015, 11:24

Jeg går selv og tænker på lys i skabet.

Glimrende læsning - specielt den del med "Hvor er nærmeste stikkontakt?!?" var meget lærerig for mig. Den er der nemlig slet ikke :prisoner:

Altså, jeg skal nok bare trække en ledning under gulvet så - og der skal alligevel noget strøm derhen i det pågældende område på en måde en dag, hvis jeg tager mig sammen og køber et af de dersens moderne "fjernsyn" som er blevet så populære blandt ungdommen.

Har projekter nok indtil videre, afventer lige den der med lys i skabet tænker jeg :blink:

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7310
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 1072 times

Re: Lys i våbenskabet på 10 minutter?? No way!

Indlæg af Langenge » 24. aug 2015, 11:54

YoungDane skrev:
Har projekter nok indtil videre, afventer lige den der med lys i skabet tænker jeg :blink:
Husk at afsætte en hel dag til projektet.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Kambiri
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 390
Tilmeldt: 15. apr 2012, 20:18
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Aalborg - Opland
Has thanked: 88 times
Been thanked: 26 times

Re: Lys i våbenskabet på 10 minutter?? No way!

Indlæg af Kambiri » 25. aug 2015, 14:53

ImageUploadedByTapatalk1440507046.194895.jpg
ImageUploadedByTapatalk1440507046.194895.jpg (95.09 KiB) Vist 17754 gange
ImageUploadedByTapatalk1440506990.590198.jpg
ImageUploadedByTapatalk1440506990.590198.jpg (97.14 KiB) Vist 17754 gange
ImageUploadedByTapatalk1440506980.012570.jpg
ImageUploadedByTapatalk1440506980.012570.jpg (86.11 KiB) Vist 17754 gange
ImageUploadedByTapatalk1440506964.642479.jpg
ImageUploadedByTapatalk1440506964.642479.jpg (87.28 KiB) Vist 17754 gange
Sammenbygning af to systemer gav to spots og to bånd. "heksekedlen" bliver gemt væk bag en hvid aluplade.

Det tog halvanden time ;-)
Gamo CF30 cal.22
Baikal IJ27e
Rössler Titan 6 Lux. cal .308
-------------------------------------------------
Hvis du føler dig stødt af min kommentar er det sikkert fordi du ikke forstår min ironi.
Smid mig en PB istedet for at fylde tråden med opstød, til gene for alle (-:

Brugeravatar
870Mag
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 107
Tilmeldt: 17. mar 2006, 21:03
Geografisk sted: fyn
Been thanked: 1 time

Re: Lys i våbenskabet på 10 minutter?? No way!

Indlæg af 870Mag » 2. sep 2015, 18:28

Besøgte i dag Lidl - LED lampe med bevægelsesføler lige til at klistre i loft af skabet - tog 5 min. og kostede 50,- kr.[WINKING FACE]

Med venlig hilsen/Kind regards

Send from my WindowsPhone
load n' make ready !

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: Lys i våbenskabet på 10 minutter?? No way!

Indlæg af 308 W » 2. sep 2015, 19:06

[emoji328] [emoji328]

Sendt fra min D5803

YoungDane
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 942
Tilmeldt: 17. okt 2008, 11:10
Interesser: Skydning, Jagt
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 141 times
Been thanked: 95 times
Kontakt:

Re: Lys i våbenskabet på 10 minutter?? No way!

Indlæg af YoungDane » 3. sep 2015, 11:26

870Mag skrev:Besøgte i dag Lidl - LED lampe med bevægelsesføler lige til at klistre i loft af skabet - tog 5 min. og kostede 50,- kr.[WINKING FACE]

Med venlig hilsen/Kind regards

Send from my WindowsPhone

Ja, link og foto, kom kom!

Brugeravatar
Mosc5
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 289
Tilmeldt: 25. apr 2012, 14:12
Interesser: skydning, jagt, hund, kajak
Geografisk sted: Sydjylland
Has thanked: 40 times
Been thanked: 105 times

Re: Lys i våbenskabet på 10 minutter?? No way!

Indlæg af Mosc5 » 3. sep 2015, 17:57

Inspireret af din tråd, og udstyret med god tid, kørte jeg forbi Lidl idag, og de havde 3 forskellige modeller LED "spot" med føler til batterier. Prisen var omkring 60,- meen det ville næsten være for let.. :giggle:
Så det endte med at jeg kørte i et byggemarked og fandt et 5 meter langt selvklæbende LED-bånd med transformer. (den kan afkortes hvis man ønsker)
Da 5 meter er lige i overkanten, har jeg med vilje sat båndet på ydersiden, og undersiden af skabet, ført det ind igennem et af de nederste bolthuller, og hele vejen rundt på indersiden af skabet.
Det giver rigeligt lys, også i skabet for oven, og ved at båndet løber på ydersiden, kan jeg se om lyset er slukket i skabet. :numberone:
Ja, det tog et par timer at trække ledninger og sætte en afbryder under en hylde.
Men nu er det slut med at lede i blinde efter ammunition en mørk morgen. :razz:
våbenskab lys.jpg
våbenskab lys.jpg (86.26 KiB) Vist 17289 gange
If God didn't want us to eat animals, why did he make them out of meat?

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7310
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 1072 times

Re: Lys i våbenskabet på 10 minutter?? No way!

Indlæg af Langenge » 3. sep 2015, 18:29

Mosc5 skrev:Inspireret af din tråd, og udstyret med god tid, kørte jeg forbi Lidl idag, og de havde 3 forskellige modeller LED "spot" med føler til batterier. Prisen var omkring 60,- meen det ville næsten være for let.. :giggle:
Så det endte med at jeg kørte i et byggemarked og fandt et 5 meter langt selvklæbende LED-bånd med transformer. (den kan afkortes hvis man ønsker)
Da 5 meter er lige i overkanten, har jeg med vilje sat båndet på ydersiden, og undersiden af skabet, ført det ind igennem et af de nederste bolthuller, og hele vejen rundt på indersiden af skabet.
Det giver rigeligt lys, også i skabet for oven, og ved at båndet løber på ydersiden, kan jeg se om lyset er slukket i skabet. :numberone:
Ja, det tog et par timer at trække ledninger og sætte en afbryder under en hylde.
Men nu er det slut med at lede i blinde efter ammunition en mørk morgen. :razz:
våbenskab lys.jpg
Smukt :razz:
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Vetten
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 748
Tilmeldt: 23. okt 2009, 21:09
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sjælland KBH
Has thanked: 2 times
Been thanked: 14 times

Re: Lys i våbenskabet på 10 minutter?? No way!

Indlæg af Vetten » 3. sep 2015, 22:11

Selvklæbende LED strimmel med fjernbetjening, tager ca 30 min at montere, det der tager længst tid er nok at tømme skabet for våben og ammo samt fylde det pænt ind igen.

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1522
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 3337 times
Been thanked: 414 times

Re: Lys i våbenskabet på 10 minutter?? No way!

Indlæg af Kalthoff » 3. sep 2015, 23:27

Mit skab har en lodret LED stribe modsat døren samt vandret foroven. Begge steder skjult bag dørkarmen så man ikke bliver blændet. Der er et ombuk i pladen i mit skab som er vinklet cirka 45 grader på skabets vægge og top, som det passede helt perfekt at sætte LED striben på.

Det giver et fint lys til at se hvad der er både på tophylden, i hovedrummet og i døren.

Strømforsyningen kommer fra batterier. Det er stadigt efter cirka to år på første sæt batterier.

Tænding sker manuelt. Jeg vil kunne åbne skabet uden at tænde lyset når det passer mig bedre.

Brugeravatar
Morten87
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 232
Tilmeldt: 12. apr 2014, 17:06
Interesser: Teknik og jagt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 6 times
Been thanked: 22 times

Re: Lys i våbenskabet på 10 minutter?? No way!

Indlæg af Morten87 » 4. sep 2015, 16:33

Så har jeg også fået lys i skabet :biggrin: Desværre røg strømforsyningen sig en tur, den første gang jeg satte den til sagde det puf og så duede den ikke mere... Havde dog en anden som jeg kunne kontrollere med men den kan ikke give nok strøm, så det blinker lidt. Tænker ikke sådan en på ebay kan koste mange ører men ellers er i velkomne til at byde ind med hvor man kan få sådan en henne.

PS: Det er et nyt skab jeg har, derfor er det ikke fyldt op endnu men bare rolig :razz:
Vedhæftede filer
foto.JPEG
foto.JPEG (93.69 KiB) Vist 17183 gange
Den der sover, synder ikke... medmindre han burde arbejde :)

Brugeravatar
Boerge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 12. feb 2011, 20:30
Interesser: haglgevær, riffel, ammunition
Geografisk sted: østjylland
Has thanked: 213 times
Been thanked: 470 times

Re: Lys i våbenskabet på 10 minutter?? No way!

Indlæg af Boerge » 4. sep 2015, 22:50

Meget beskrivende historie!! Tror at fabrikanterne skal til at fremstille skabene med indbygget lys!!!
Andre interesser:
Frimærkesamling, astronomi og dyremishandling!!

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1522
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 3337 times
Been thanked: 414 times

Re: Lys i våbenskabet på 10 minutter?? No way!

Indlæg af Kalthoff » 4. sep 2015, 23:18

Boerge skrev:Meget beskrivende historie!! Tror at fabrikanterne skal til at fremstille skabene med indbygget lys!!!
Det undrer mig at hverken skabsfabrikanterne eller nogle af jagt-dippedut-producenterne endnu har lavet "lys-i-våbenskabet-kits".

Det ville ikke være særligt meget der skulle ændres på et normalt våbenskab på fabrikken for at det blev meget nemmere at installere lys, og de kunne så have et mersalg af det sæt der passe til med en formentligt god fortjeneste, idet lys komponenterne for det meste er "made in china" og dermed har en meget lav engrospris i Kina.

LFuppen
Banned
Banned
Indlæg: 2496
Tilmeldt: 10. jan 2012, 17:32
Interesser: Jagt, håndvåben og militærhist
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 371 times
Been thanked: 189 times

Re: Lys i våbenskabet på 10 minutter?? No way!

Indlæg af LFuppen » 5. sep 2015, 06:38

Boerge skrev:Meget beskrivende historie!! Tror at fabrikanterne skal til at fremstille skabene med indbygget lys!!!
Det varer nok længe før der går et lys op for dem :blink:
Utaknemmelighed er verdens løn!!!

Vetten
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 748
Tilmeldt: 23. okt 2009, 21:09
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sjælland KBH
Has thanked: 2 times
Been thanked: 14 times

Re: Lys i våbenskabet på 10 minutter?? No way!

Indlæg af Vetten » 6. sep 2015, 00:24

Kalthoff skrev:
Boerge skrev:Meget beskrivende historie!! Tror at fabrikanterne skal til at fremstille skabene med indbygget lys!!!
Det undrer mig at hverken skabsfabrikanterne eller nogle af jagt-dippedut-producenterne endnu har lavet "lys-i-våbenskabet-kits".

Det ville ikke være særligt meget der skulle ændres på et normalt våbenskab på fabrikken for at det blev meget nemmere at installere lys, og de kunne så have et mersalg af det sæt der passe til med en formentligt god fortjeneste, idet lys komponenterne for det meste er "made in china" og dermed har en meget lav engrospris i Kina.
De seriøse våbenskabs fabrikanter tilbyder allerede skabe med indbygget lys, Norlyx fra sverige er en af dem.

Besvar