Plomberet Typhoon F12

Beskriv dine tips, tricks og gør-det-selv projekter.
Dette forum er IKKE til at stille spørgsmål om ting du gerne vil gøre, men til at FORTÆLLE OM TING DU HAR LAVET, til glæde og inspiration for andre.
Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Plomberet Typhoon F12

Indlæg af Ras.Killing » 25. feb 2023, 23:36

Så er Typhoon'en plomberet og lovlig til jagt under danske forhold :thumbup: uden at det gik ud over andet end magasinet.

En tværgående unbracobolt igennem magasinet som stikker ud på begge sider af magasinbrønden. Selvom magasinet udløses, så kan det ikke trækkes ud.

IMG_20230225_231745656~2.jpg

Samtidig fungere unbracobolten også som begrænsning inde i selve magasinet, da followeren støder imod unbracobolten. Der er plads til "halvanden" patron i magasinet, så patronen kan presses ned og bolten lukkes hen over den med en anden patron i kammeret... En upraktisk manøvre :giggle: men det kan lade sig gøre!

IMG_20230225_231819343_HDR~2.jpg
IMG_20230225_233235149_HDR.jpg

Det er ikke gået ud over geværet, og skal man til udlandet og må skyde ubegrænset, så er det muligt at skille ad igen med brug af værktøj.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 585 times
Been thanked: 1030 times

Re: Plomberet Typhoon F12

Indlæg af HR » 26. feb 2023, 00:08

Jeg er ikke helt sikker på om den løsning vil blive godkendt som en “permanent anordning”. Men det er selvfølgeligt dit valg hvor tæt du tør/gider gå på grænsen.
Stk. 2. Haglgeværer, der er konstrueret til at kunne indeholde mere end 2 patroner, må dog anvendes, hvis de forsynes med en permanent anordning, der sikrer, at våbnet højst kan indeholde 2 patroner.
https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2022/971



Kan du, i øvrigt, godt lade den ind gennem udkasteråbningen?

HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Brugeravatar
Epae
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1323
Tilmeldt: 8. nov 2018, 20:25
Interesser: Flugt- og riffel-skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 112 times
Been thanked: 244 times

Re: Plomberet Typhoon F12

Indlæg af Epae » 26. feb 2023, 00:23

HR skrev:
26. feb 2023, 00:08
Jeg er ikke helt sikker på om den løsning vil blive godkendt som en “permanent anordning”. Men det er selvfølgeligt dit valg hvor tæt du tør/gider gå på grænsen.
Stk. 2. Haglgeværer, der er konstrueret til at kunne indeholde mere end 2 patroner, må dog anvendes, hvis de forsynes med en permanent anordning, der sikrer, at våbnet højst kan indeholde 2 patroner.
https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2022/971



Kan du, i øvrigt, godt lade den ind gennem udkasteråbningen?

HR
Den er vist bedre end den normale blomsterpind som de fleste halal-auto'er har som plombering og det har da været godtaget indtil videre.
Den der løsning kræver værktøj for at kunne skifte til en ikke-plomberet version så mon ikke?
Browning B525 - 12/76
BRNO Special Poldi Electro - 16/70
Marlin (JM) 1895 SBL - 45-70 Govt.
Ruger Precision Rimfire - 22LR
Tikka T3X TAC A1 - .260 Remington
Ruger SFAR - .308 Win

Brugeravatar
FBN
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1065
Tilmeldt: 8. dec 2013, 19:49
Interesser: Alt med/om våben :-)
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 214 times

Re: Plomberet Typhoon F12

Indlæg af FBN » 26. feb 2023, 00:27

Jeg havde svejset et par tape i bundplade så
de går tilpas op så de blokere den rigtige mængde plads
Så ville det som jeg ser det også være lovligt.

Er bunden plast så lim en plade indvendig med hul
og skrue op fra bunden der svejses på pladen.

Husk er du på jagt lad mangeskuds magasiner blive hjemme.

Ps blomsterpin er ikke lovlig mere rørmagasin skal krympes.
(Tilføjet : eller ligende permanent løsning)
Vedhæftede filer
3F97AECB-9C76-45EB-80BF-C107243C97FC.jpeg
Senest rettet af FBN 26. feb 2023, 06:39, rettet i alt 1 gang.
MVH Frank.
Iøvrigt mener jeg vi skal beholde Kongehuset.!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Plomberet Typhoon F12

Indlæg af Ras.Killing » 26. feb 2023, 00:37

HR skrev:
26. feb 2023, 00:08
Jeg er ikke helt sikker på om den løsning vil blive godkendt som en “permanent anordning”. Men det er selvfølgeligt dit valg hvor tæt du tør/gider gå på grænsen.
Stk. 2. Haglgeværer, der er konstrueret til at kunne indeholde mere end 2 patroner, må dog anvendes, hvis de forsynes med en permanent anordning, der sikrer, at våbnet højst kan indeholde 2 patroner.
https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2022/971



Kan du, i øvrigt, godt lade den ind gennem udkasteråbningen?

HR
Jeg tænker godt man kan forsvare det. Med mindre man har en unbraconøgle og fastnøgle på sig, så kan begrænsningen ikke fjernes.

Men det kommer an på hvad man ligger i ordet permanent. Jeg kunne også give bolt og møtrik en hæftning med TIG værket, så det ikke kan skrues fra hinanden, men det vil stadig kunne skilles ad ved at bore eller slibe hovedet af bolten... Der er ikke noget der er mere permanent end det kan føres tilbage med rette værktøj.

Og ja den er mulig at lade fra udkasteråbningen :thumbup:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Plomberet Typhoon F12

Indlæg af Ras.Killing » 26. feb 2023, 00:53

FBN skrev:
26. feb 2023, 00:27
Jeg havde svejset et par tape i bundplade så
de går tilpas op så de blokere den rigtige mængde plads
Så ville det som jeg ser det også være lovligt.

Er bunden plast så lim en plade indvendig med hul
og skrue op fra bunden der svejses på pladen.

Husk er du på jagt lad mangeskuds magasiner blive hjemme.
Nej den holder ikke.

Modsat halvautomatiske rifler, så er det ikke blot magasinet men selve våbnet som skal plomberes.

Derfor må magasinet ikke bare kunne skiftes.
Senest rettet af Ras.Killing 26. feb 2023, 01:22, rettet i alt 1 gang.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Plomberet Typhoon F12

Indlæg af Ras.Killing » 26. feb 2023, 00:58

Ras.Killing skrev:
26. feb 2023, 00:37
Jeg kunne også give bolt og møtrik en hæftning med TIG værket, så det ikke kan skrues fra hinanden, men det vil stadig kunne skilles ad ved at bore eller slibe hovedet af bolten.
Ved nærmere eftertanke så er det hvad jeg vil gøre :thumbup: så er der absolut intet at komme efter. Det vil svare til at nitte magasinet fast.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 585 times
Been thanked: 1030 times

Re: Plomberet Typhoon F12

Indlæg af HR » 26. feb 2023, 01:25

Ras.Killing skrev:
26. feb 2023, 00:58
Ras.Killing skrev:
26. feb 2023, 00:37
Jeg kunne også give bolt og møtrik en hæftning med TIG værket, så det ikke kan skrues fra hinanden, men det vil stadig kunne skilles ad ved at bore eller slibe hovedet af bolten.
Ved nærmere eftertanke så er det hvad jeg vil gøre :thumbup: så er der absolut intet at komme efter. Det vil svare til at nitte magasinet fast.
Helt enig! En bolt er netop beregnet til at samle noget på en måde der ikke er permanent. Der er jo heller ingen der vil påstå at sommerdækkene på bilen er monteret permanent selvom de sidder med 5 bolte… Men med en svejseklat ned i enden på møtrikken, så må det være “en permanent anordning”.

HR

(Den med at et rørmagasin og krympningen lader vi bare stå. Hvad der er krav til er der åbenbart stadig diskussion om og det stopper nok aldrig. Jeg har refereret til det lovgrundlag jeg kender til længere oppe, og her er krympning ikke nævnt. Hvis der er nogen der kan finde et krav om krympning bedes de henvise til lovgrundlaget).
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Brugeravatar
FBN
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1065
Tilmeldt: 8. dec 2013, 19:49
Interesser: Alt med/om våben :-)
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 214 times

Re: Plomberet Typhoon F12

Indlæg af FBN » 26. feb 2023, 06:50

Hvor står det magasinet ikke må kunne udtages ??

Et rør magasin kan man på flere mærker skrue af
med hånden og sætte indkøbte kortere og længere på.
skal den så også svejses på løbet ??

Som jeg forstår det må man så ingen steder i Danmark
anvende et haglgevær som kan indeholde mere end
2 skud, men man må gerne eje en.

Gælder det så også en udenlands jæger eller skytter
så er på besøg.
MVH Frank.
Iøvrigt mener jeg vi skal beholde Kongehuset.!

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 585 times
Been thanked: 1030 times

Re: Plomberet Typhoon F12

Indlæg af HR » 26. feb 2023, 08:14

FBN skrev:
26. feb 2023, 06:50
Hvor står det magasinet ikke må kunne udtages ??
Stk. 2. Haglgeværer, der er konstrueret til at kunne indeholde mere end 2 patroner, må dog anvendes, hvis de forsynes med en permanent anordning, der sikrer, at våbnet højst kan indeholde 2 patroner.
Et rør magasin kan man på flere mærker skrue af
med hånden og sætte indkøbte kortere og længere på.
skal den så også svejses på løbet ??
Du kan ikke sammenligne et magasin beregnet til hurtigskift med et indbygget magasin. Desuden sidder magasinrøret i de halvautomater jeg kender fast. Og selv hvis nogen er sluppet afsted med at gøre noget, så ændrer det ikke ved lovens ord.
Som jeg forstår det må man så ingen steder i Danmark
anvende et haglgevær som kan indeholde mere end
2 skud, men man må gerne eje en.

Gælder det så også en udenlands jæger eller skytter
så er på besøg.
Måske? Der er uklarhed om hvordan man skal tolke lovens skelnen mellem besidde og anvende. Så den usikkerhed gælder også udenlandske skytter. Jeg går ud for at dit spørgsmål er retorisk, for der er i praksis ingen steder en sådan skytte må skyde med et uplomberet våben alligevel. Han må ikke på jagt og der er ingen skydebaner der må kva deres instruks.
/HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Plomberet Typhoon F12

Indlæg af Ras.Killing » 26. feb 2023, 08:51

FBN skrev:
26. feb 2023, 06:50
Hvor står det magasinet ikke må kunne udtages ??
Det er min tolkning når jeg sammenholder teksterne for henholdsvis haglgevære og halvautomatiske rifler.

Stk. 2. Haglgeværer, der er konstrueret til at kunne indeholde mere end 2 patroner, må dog anvendes, hvis de forsynes med en permanent anordning, der sikrer, at våbnet højst kan indeholde 2 patroner.

Stk. 3. Halvautomatiske rifler, der er konstrueret til at kunne indeholde mere end 3 patroner, må dog anvendes, hvis magasinet forsynes med en permanent anordning, der sikrer, at våbnet højst kan indeholde 3 patroner. Der må maksimalt lades med 2 patroner i magasinet og 1 patron i kammeret.


For haglgevære står der at det er våbnet som skal plomberes hvor det for riflerne er magasinet. Det er for mig at se en vigtig detalje.

Et haglgevær er Ikke permanent plomberet, hvis du med et tryk på en knap, kan skifte til et andet magasin.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Plomberet Typhoon F12

Indlæg af Ras.Killing » 26. feb 2023, 09:05

FBN skrev:
26. feb 2023, 06:50
Som jeg forstår det må man så ingen steder i Danmark
anvende et haglgevær som kan indeholde mere end
2 skud, men man må gerne eje en.
Nej for det er jo fra Bekendtgørelse om våben og ammunition der må anvendes til jagt m.v.. Så det handler udelukkende om hvad du må anvende når du er på jagt.
FBN skrev:
26. feb 2023, 06:50
Gælder det så også en udenlands jæger eller skytter
så er på besøg.
Ja det vil jeg mene - altså såfremt de vil på jagt med våbnet.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Plomberet Typhoon F12

Indlæg af C-X » 26. feb 2023, 10:30

Giv den 2 møtrikker og svejs den yderste, så du kan komme let til med vinkelsliberen, når du skal ulovliggøre den til jagt. Den skulle jo nødig ligne en græsk statue.
Fin løsning. I mine øjne gør du den meget synligt lovlig til jagt :thumbup:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

LQS
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 776
Tilmeldt: 3. sep 2008, 19:32
Interesser: jagt
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 91 times
Been thanked: 25 times

Re: Plomberet Typhoon F12

Indlæg af LQS » 26. feb 2023, 16:24

hvad der lovligt eller strafbart, er umuligt at spå om, så længe der ikke er faldet en klar dom på området. altså om lige nøjagtigt det her... jeg ville under alle omstændigheder bruge en selvlåsende møtrik. ellers tænker jeg ikke bolt og møtrik bliver siddende, når der skydes med geværet.

Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2223
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 460 times
Been thanked: 351 times

Re: Plomberet Typhoon F12

Indlæg af Kenned » 26. feb 2023, 16:42

Problemet er (som sædvanlig) at der ikke er intelligens hos lovgiverne til at lave nogle paragraffer der ikke er til at misforstå. Er noget permanent fastgjort hvis der skal bruges værktøj for at fjerne det? Hvis en bolt ikke er nok, hvad så med en envejsskrue som dem der bruges til at sætte alarmskilte op med? Hvad med låsevæske på en bolt?

Svaret må være “måske” - det kommer an på hvad dommeren synes lige den dag.

Man kan som altid godt blive lidt træt når man har med våbenloven at gøre.

Hilsen Kenneth
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

Mrbirk
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 157
Tilmeldt: 13. aug 2022, 18:48
Interesser: Våben og grej
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 28 times
Been thanked: 36 times

Re: Plomberet Typhoon F12

Indlæg af Mrbirk » 19. mar 2023, 16:12

Har du et billed af hele geværet man må se 😊 Og er det købt i Danmark har selv haft kig på et men de har ikke rigtigt haft den model jeg gerne ville have i handel her i landet

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4979
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Re: Plomberet Typhoon F12

Indlæg af Lassescout » 20. mar 2023, 09:08

Ras.Killing skrev:
26. feb 2023, 00:58
Ras.Killing skrev:
26. feb 2023, 00:37
Jeg kunne også give bolt og møtrik en hæftning med TIG værket, så det ikke kan skrues fra hinanden, men det vil stadig kunne skilles ad ved at bore eller slibe hovedet af bolten.
Ved nærmere eftertanke så er det hvad jeg vil gøre :thumbup: så er der absolut intet at komme efter. Det vil svare til at nitte magasinet fast.
Det tror jeg er meget klogt. Bare en enkelt svejseklat yderst på boltens gevind, så møtrikken ikke kan skrues af. Så er en "måske" blevet til en "permanent - helt sikkert permanent" der holder 100 i retten.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Luluselsker
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 5. jul 2015, 22:15
Interesser: jagt/luftvåben og bue
Geografisk sted: sydlige øer/meste af østDK
Has thanked: 178 times
Been thanked: 183 times

Re: Plomberet Typhoon F12

Indlæg af Luluselsker » 25. mar 2023, 07:03

Interessant emne har selv nyligt bestilt en kal 20 lignende typhoonen her dog til arbejdsbrug og skal selv finde en løsning ifht brug ikke tjenesteligt når der lige sniger sig en tur i prammen eller over jorden med hunden ind en sjælden gang


Så spørgsmål 1

Kan den lades via udkasteråbningen nogenlunde ubesværet ?

2 vil en nøgleløsning accepteres som permanent evt ved brug af gevindlim el lign således det ikke er en kamp at adskille for rens her fokus på den vil ryge ind og ud af bilen gentagent gennem vagt og ind og ud af grøfter med mudret vand hjorteblod mv.

3 hvor rustsikker er typhoonen ? Her igen fokus på det er more or less et værktøj i hverdagen på lige fod med en hammer
Komplet tegnblind omend jeg forsøger er bedre med en fil i hånden end med et tastatur
Obs! kan være besværlig at fange i dagstimerne

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4979
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Re: Plomberet Typhoon F12

Indlæg af Lassescout » 25. mar 2023, 09:41

2 vil en nøgleløsning accepteres som permanent evt ved brug af gevindlim el lign således det ikke er en kamp at adskille for rens her fokus på den vil ryge ind og ud af bilen gentagent gennem vagt og ind og ud af grøfter med mudret vand hjorteblod mv.
Det er der i virkeligheden ingen der kan svare på. Vi finder kun ud af det, når én af os bliver sigtet for overtrædelse af våbenloven, så en dommer skal tage stilling til det, og mig bekendt er der nærmest ingen domme på dette område, så der er ikke meget præcedens at kigge efter.

Så det eneste vi har, er de vejledninger og cirkulærer politiet har eller har haft til at bedømme det. Her har man tidligere accepteret " Svejsning, lodning eller nitning" som permanent, desværre er limning ikke nævnt. Det er derfor jeg er så sikker på, at en svejseklat vil blive accepteret. Jeg har selv haft overvejelser i retning af popnitning på det rigtige sted. Den falder ind under "nitning", men kan godt fjernes igen uden at skade våbnet hvis man får behov for det, ligesom en bolt med en svejsning selvfølgelig kan det.

En helt anden sag: til arbejdsbrug ville jeg nok vælge en almindelig pump-action. Den kan du skille helt ad for rengøring og den vil fungere upåklageligt selv ved hårdt brug.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Plomberet Typhoon F12

Indlæg af Flugteren » 25. mar 2023, 09:52

Lassescout skrev:
25. mar 2023, 09:41

En helt anden sag: til arbejdsbrug ville jeg nok vælge en almindelig pump-action. Den kan du skille helt ad for rengøring og den vil fungere upåklageligt selv ved hårdt brug.
Lululelsker har så vidt jeg husker nogle problemer med ryg/skulder, der gør, at han er er bedre stillet med halvauto frem for manuelle repetervåben.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Plomberet Typhoon F12

Indlæg af Ras.Killing » 25. mar 2023, 14:20

Lassescout skrev:
25. mar 2023, 09:41
Det er der i virkeligheden ingen der kan svare på. Vi finder kun ud af det, når én af os bliver sigtet for overtrædelse af våbenloven...
Jagtloven - ikke våbenloven!
Luluselsker skrev:
25. mar 2023, 07:03
Kan den lades via udkasteråbningen nogenlunde ubesværet ?

Hvor rustsikker er typhoonen ?
Den kan lades fra udkasteråbningen, men ikke ubesværet. Første skud er intet problem, andet skud er noget bøvl.

Jeg vil mene de er bygget til hårdt brug - men jeg ville ikke anbefale en til prammen. Slet ikke med et fastgjort magasin, hvor du ikke kan skille ad og rense ordentligt.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Luluselsker
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 5. jul 2015, 22:15
Interesser: jagt/luftvåben og bue
Geografisk sted: sydlige øer/meste af østDK
Has thanked: 178 times
Been thanked: 183 times

Re: Plomberet Typhoon F12

Indlæg af Luluselsker » 25. mar 2023, 14:49

Flugteren skrev:
25. mar 2023, 09:52
Lassescout skrev:
25. mar 2023, 09:41

En helt anden sag: til arbejdsbrug ville jeg nok vælge en almindelig pump-action. Den kan du skille helt ad for rengøring og den vil fungere upåklageligt selv ved hårdt brug.
Lululelsker har så vidt jeg husker nogle problemer med ryg/skulder, der gør, at han er er bedre stillet med halvauto frem for manuelle repetervåben.
Er korrekt jeg er lettere defekt med en dispensation men når vi søger til erhverv kan vi ansøge om flere ting herunder kapacitet løbslængde u55cm mv. Ikke sikkert vi før det men er oftest tilfældet
Komplet tegnblind omend jeg forsøger er bedre med en fil i hånden end med et tastatur
Obs! kan være besværlig at fange i dagstimerne

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Plomberet Typhoon F12

Indlæg af Ras.Killing » 25. mar 2023, 20:50

Mrbirk skrev:
19. mar 2023, 16:12
Har du et billed af hele geværet man må se 😊 Og er det købt i Danmark har selv haft kig på et men de har ikke rigtigt haft den model jeg gerne ville have i handel her i landet
Den er købt i DK :thumbup: jeg kontaktede importøren, og fik ham til at sende en til min nærmeste jagtbutik. Man kan ikke handle direkte med importøren, så der skal en forhandler med ind som mellemmand.

Men jeg tror gerne han tager lige den model hjem, som du gerne vil have.

Det er Polyware du skal have fat i.

received_1164407624182766.jpeg
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Mrbirk
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 157
Tilmeldt: 13. aug 2022, 18:48
Interesser: Våben og grej
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 28 times
Been thanked: 36 times

Re: Plomberet Typhoon F12

Indlæg af Mrbirk » 27. mar 2023, 21:15

Fedt fedt mange tak 😁 hvad måtte du slippe for den

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Plomberet Typhoon F12

Indlæg af Ras.Killing » 2. apr 2023, 22:59

Mrbirk skrev:
27. mar 2023, 21:15
Fedt fedt mange tak 😁 hvad måtte du slippe for den
11.499,-

https://polyware.dk/produkter/4-haglgev ... bronze-dc/
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Besvar