Lys i våbenskab 49,-

Beskriv dine tips, tricks og gør-det-selv projekter.
Dette forum er IKKE til at stille spørgsmål om ting du gerne vil gøre, men til at FORTÆLLE OM TING DU HAR LAVET, til glæde og inspiration for andre.
Brugeravatar
Ølgaard
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2301
Tilmeldt: 27. apr 2009, 12:52
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 378 times
Been thanked: 320 times

Lys i våbenskab 49,-

Indlæg af Ølgaard » 5. nov 2022, 08:12

Lidl 49,-

Virker perfekt til våbenskab.

:razz: :razz:
Vedhæftede filer
20221105_080849.jpg

Brugeravatar
SirPie
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 123
Tilmeldt: 13. okt 2018, 17:18
Interesser: jagt
Geografisk sted: Sabro
Has thanked: 4 times
Been thanked: 34 times

Re: Lys i våbenskab 49,-

Indlæg af SirPie » 5. nov 2022, 08:16

Reagere sensoreren fint? Jeg synes altid de kun virker halvdelen af tiden :???:

Brugeravatar
Ølgaard
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2301
Tilmeldt: 27. apr 2009, 12:52
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 378 times
Been thanked: 320 times

Re: Lys i våbenskab 49,-

Indlæg af Ølgaard » 5. nov 2022, 08:17

Svar skyldig, jeg har lige sat det op, bruger PT. kun tænd-sluk, men 49,- med batterier er da ikke helt galt :biggrin:

:razz: :razz:

Brugeravatar
SirPie
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 123
Tilmeldt: 13. okt 2018, 17:18
Interesser: jagt
Geografisk sted: Sabro
Has thanked: 4 times
Been thanked: 34 times

Re: Lys i våbenskab 49,-

Indlæg af SirPie » 5. nov 2022, 08:31

Modtaget! Mit elektriker hjerte fortrækker løsningen med magnet kontakt men den er bare lige en tand dyre 😂

Brugeravatar
Ølgaard
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2301
Tilmeldt: 27. apr 2009, 12:52
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 378 times
Been thanked: 320 times

Re: Lys i våbenskab 49,-

Indlæg af Ølgaard » 5. nov 2022, 12:45

SirPie skrev:
5. nov 2022, 08:31
Modtaget! Mit elektriker hjerte fortrækker løsningen med magnet kontakt men den er bare lige en tand dyre 😂
Ja vi ved godt hvad vi vil have, MEEEEN prisen OHH prisen er jo altid høj, sjovt nok, så jeg nøjes med 49,-, og når den ikke dur mere smider jeg den ud for jeg købte 2 :giggle:

Vi får se hvor lang tid de holder, men jeg har noget lignende i klædeskabet det har holdt i 12 år, men skulle jeg falde over det magnetsjov til en billig penge så er jeg da også til det. :smile:

:razz: :razz:

Brugeravatar
Gunslinger
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1236
Tilmeldt: 5. mar 2008, 16:15
Interesser: IPSC, genladning, våbennørderi
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 70 times
Been thanked: 148 times

Re: Lys i våbenskab 49,-

Indlæg af Gunslinger » 5. nov 2022, 23:41

Tak for tippet :razz:

Har installeret ét i begge skabe. Det virker rigtig fint med sensoren og giver godt lys :smile:

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4981
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Re: Lys i våbenskab 49,-

Indlæg af Lassescout » 6. nov 2022, 13:46

Hvor er den bedste placering af LED lyset? Er det langs dørkarmen så det lyser ind, eller i bunden af skabet så det lyser ud ?
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Lys i våbenskab 49,-

Indlæg af C-X » 6. nov 2022, 14:16

Jeg bruger sådan en her: https://www.biltema.dk/byggeri/belysnin ... 2000041505

Dovent, men effektivt. Har også en i værktøjskassen, i bilen, på natbordet mv. Magneten gør den meget anvendelig og den oplades med USB.
Senest rettet af C-X 6. nov 2022, 14:35, rettet i alt 1 gang.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Ølgaard
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2301
Tilmeldt: 27. apr 2009, 12:52
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 378 times
Been thanked: 320 times

Re: Lys i våbenskab 49,-

Indlæg af Ølgaard » 6. nov 2022, 14:17

Jeg prøvede først bagerst, men når alt var i skabet så tog det noget af lyset, så jeg satte den som vist, det funker for mig, vil man have fuld power på så køb 2 og sæt på :biggrin:

:razz: :razz:
Vedhæftede filer
20221106_141407.jpg

Brugeravatar
RasKrog
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 508
Tilmeldt: 12. nov 2012, 23:02
Interesser: Jagt & Regulering
Geografisk sted: Skanderborg'ish
Has thanked: 57 times
Been thanked: 108 times

Re: Lys i våbenskab 49,-

Indlæg af RasKrog » 8. nov 2022, 12:59

Ølgaard skrev:
6. nov 2022, 14:17
Jeg prøvede først bagerst, men når alt var i skabet så tog det noget af lyset, så jeg satte den som vist, det funker for mig, vil man have fuld power på så køb 2 og sæt på :biggrin:

:razz: :razz:
Hold da op, det giver et fint lys. :thumbup:
.177 PCP
.22 LR
30-06 Spr.
12/76

Brugeravatar
Ølgaard
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2301
Tilmeldt: 27. apr 2009, 12:52
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 378 times
Been thanked: 320 times

Re: Lys i våbenskab 49,-

Indlæg af Ølgaard » 10. nov 2022, 08:45

Et nyt projekt, hadede at mags lå og flød så fik lavet denne med utroligt stærke magneter, den kan snildt holde 6 mags fyldte uden at den falder ned.

Denne er til dobbel stack, men kan nok også laves til single, så er der jo flere rum :smile:

Og hvorfor ikke hænge den under hylden :biggrin:

:razz: :razz:
Vedhæftede filer
20221110_083334.jpg
20221110_083447.jpg
20221110_083546.jpg

Brugeravatar
AalborgBK1885
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 166
Tilmeldt: 5. feb 2022, 02:23
Interesser: Skydning/Fodbold/Dyr
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 40 times
Been thanked: 20 times

Re: Lys i våbenskab 49,-

Indlæg af AalborgBK1885 » 15. jan 2024, 12:47

Hejsa

Jeg bruger lige en gammel tråd med emnet, i stedet for at oprette min egen.

Jeg er ikke den store håndværker, men har hjælp i baghånden til at skære de hylder jeg skal bruge, og det der er i overskud, kan laves til de 8 skinner, der kan holde pladerne på plads, og så noget epoxy lim 2 komponents, der holder disse. Jeg overvejer, om jeg måske skal lime hylderne permanent fast på de skinner, eller om de skal ligge løst, men det ser jeg på til den tid.

Jeg har valgt våbenskabet og materialerne, som jeg lægger billeder af op her til jer, så I kan kommentere på det. Jeg vil gerne have råd, men som sagt, er jeg ikke håndværker, men har dog lidt hjælp til at få skåret hylderne og skinnerne. Resten kan jeg nok selv hygge mig med.

Jeg vil have lys i skabet, og har set flere tråde herinde. Løsningen skal være noget på batteri og med en sensor, og der har jeg fundet en løsning med 2x100cm led strip på batterier, der har en sensor. Min tanke er, at disse skal køres ned langs kanten i hver side af skabet, og så slutter jeg af med en Led skinne i toppen, der også er på batterier, og har en sensor. Så skulle jeg være dækket ind, ikke? Min tanke er, at det ikke er nok med at montere lys i toppen, når jeg har omdannet det geværskab til et pistolskab med 5 rum i. Jeg tænker ikke, at lyset kan komme så godt igennem disse hylder nedad i skabet, så derfor tænker jeg, at det er en perfekt løsning med disse 100cm led strips til at løbe ned langs hver side i våbenskabet.

Hvad synes I, og har I evt. andre løsninger eller forslag, der ikke koster meget mere, end det jeg har her?

Jeg køber også en nøgleboks med kode, der kan monteres et hemmelig sted, da jeg ikke får et skab med kode i denne omgang. Jeg synes, det er mange penge ekstra for kodelås, så jeg kan godt leve med løsningen i en nøgleboks med kode på, der er godt gemt væk - det er trods alt bedre, end at man gemmer en nøglet løst et eller andet sted. Så kan jeg have den anden nøgle på mig altid i nøglebundet. :DancingBanana:

Er valget af hylder "dumt"? Er det ok kvalitet? Og er det en god nok løsning at bruge resten fra disse plader, når de 4 hylder er skåret, til at lave skinner på f.eks. 2-3cm tykke og så 22-23 bred af resterne - det er der rigeligt træ til, da pladerne er 30cm dybe og våbenskabet kun er 24 cm dyb. Så der overskud der til at arbejde med i lister.

Så, hvad siger I til den løsning og de indkøb, jeg er kommet frem til?

Jeg skal ikke have geværer. Jeg er pistolskytte, og det er det, som mit skab skal bruges til og ammunition i bunden, så jeg føler mig mere end godt dækket ind med dette våbenskab og 5 hylder i det.
Vedhæftede filer
Våbenskab.jpg
Hylder.jpg
Lim til hylder.jpg
Skabslys til top med sensor.jpg
Led Strips m-sensor til kanterne.jpg
Wise men talk, because they have something to say.

Fools talk, because they have to say something.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Lys i våbenskab 49,-

Indlæg af C-X » 15. jan 2024, 13:20

Det er nemmere at gemme en nøgle, end en nøgleboks, og en nøgleboks kan åbnes :blink:

Mht. valg af skab/hylder/topboks:

Med mindre du er 100 % afklaret med, at du aldrig skal have lange skydere (eller andre lange effekter) i skabet, ikke kommer til at skulle genlade (behov for topboks), så er det sikkert fint nok.
Ellers havde jeg nok blot valgt et mere konventionelt skab, med løs indsats til hylder, og så fyldt det op efter behov. Der er naturligvis også mulighed for skab nummer to, men du lader ikke til at svømme i mønt og det er dyrt at skyde aktivt.

De der grønne ammukasser fra forsvaret, dem kan man stable pænt mange op af, inde i et skab, og de er som skabt til ammu :blink:

Lys er sikkert en god ide. Jeg er lettere paranoid velforberedt og har blot en lampe med magnet sat i skabet, som jeg tænder hvis jeg mener der er behov for lys. Det kunne jo være jeg skulle bruge noget, uden at skabe opmærksomhed, en eller anden dag ,der forhåbentlig aldrig kommer.

Btw., hvis du tænker du en dag skal flytte, så er skabe med aftagelig låge at foretrække. Det halverer slæberiet, selvom du så skal gå to gange. F.eks. dem de fører i Vingsted. Og, de har samtidig en række hylder i lågen, perfekt til ammolade og andre småting :thumbup:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Lys i våbenskab 49,-

Indlæg af Mapzter » 15. jan 2024, 14:58

AalborgBK1885 skrev:
15. jan 2024, 12:47
Hejsa

Jeg bruger lige en gammel tråd med emnet, i stedet for at oprette min egen.

Jeg er ikke den store håndværker, men har hjælp i baghånden til at skære de hylder jeg skal bruge, og det der er i overskud, kan laves til de 8 skinner, der kan holde pladerne på plads, og så noget epoxy lim 2 komponents, der holder disse. Jeg overvejer, om jeg måske skal lime hylderne permanent fast på de skinner, eller om de skal ligge løst, men det ser jeg på til den tid.
Der er mange gode tråde om hylder i våbenskab her på NVF.
Her er en om "gevindstangsmetoden"
Her er en om klistre hylderne fast.

Jeg er ikke vild med spånplade, men det er rent ud fra personlig preference.

Jeg ville holde mig væk fra en nøgleboks, med mindre den er godkendt på samme niveau som våbenskabet.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
AalborgBK1885
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 166
Tilmeldt: 5. feb 2022, 02:23
Interesser: Skydning/Fodbold/Dyr
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 40 times
Been thanked: 20 times

Re: Lys i våbenskab 49,-

Indlæg af AalborgBK1885 » 15. jan 2024, 15:32

C-X skrev:
15. jan 2024, 13:20
Det er nemmere at gemme en nøgle, end en nøgleboks, og en nøgleboks kan åbnes :blink:

Mht. valg af skab/hylder/topboks:

Med mindre du er 100 % afklaret med, at du aldrig skal have lange skydere (eller andre lange effekter) i skabet, ikke kommer til at skulle genlade (behov for topboks), så er det sikkert fint nok.
Ellers havde jeg nok blot valgt et mere konventionelt skab, med løs indsats til hylder, og så fyldt det op efter behov. Der er naturligvis også mulighed for skab nummer to, men du lader ikke til at svømme i mønt og det er dyrt at skyde aktivt.

De der grønne ammukasser fra forsvaret, dem kan man stable pænt mange op af, inde i et skab, og de er som skabt til ammu :blink:

Lys er sikkert en god ide. Jeg er lettere paranoid velforberedt og har blot en lampe med magnet sat i skabet, som jeg tænder hvis jeg mener der er behov for lys. Det kunne jo være jeg skulle bruge noget, uden at skabe opmærksomhed, en eller anden dag ,der forhåbentlig aldrig kommer.

Btw., hvis du tænker du en dag skal flytte, så er skabe med aftagelig låge at foretrække. Det halverer slæberiet, selvom du så skal gå to gange. F.eks. dem de fører i Vingsted. Og, de har samtidig en række hylder i lågen, perfekt til ammolade og andre småting :thumbup:
Tak for dit svar!

Jeg er helt sikker på, at jeg i hvert fald ikke skal have lange skydere, og derfor vil dette skab med 5 rum i kunne dække mine behov. Jeg har en drøm om 2-3 skydere mere, så der er rigeligt plads i det skab, og bunden af skabet vil netop være til de grønne ammokasser - jeg har allerede sådan en stående i min klubs boks 😀

Vedr. Nøgleboks, så ser jeg din pointe. Den er lettere at finde, end en nøgle er, men omvendt, så skal man igennem “et lag” mere med nøgleboksen, end hvis man finder nøglen. Men den er åbenbart det svære at skjule, så den fordel forsvinder, så jeg dropper nøgleboksen👍

Jeg skal faktisk flytte - igen. Jeg er netop i disse dage ved at blive genhuset, da vi skal igennem en totalrenovering, her jeg bor. Jeg kommer så ind i spritny bolig om 12-24 mdr. tidshorisonten er sat op, så derfor har jeg prioriteret at få købt det våbenskab, så jeg kan komme videre i min proces og mål med mit skydning. Jeg kan ikke vente op til 2 år mere, på at blive helt selvstændig og uafhængig af at skyde det meste med lånevåben i mit skydning, og besværligheden ved ikke at kunne tage spontant til konkurrencer uden for min egen klub, sammen med de skyttekammerater, som jeg hænger sammen med. Licens og Steel Challenge skal også på programmet, så derfor vil jeg gerne være 100% selvstyrende, uden at skulle ramme andre hele tiden, der kan hjælpe med transport osv., hvis vi skal udenbys. Derfor tager jeg gerne en sidste flytning til den tid med et tungt våbenskab, da det bliver en let flytning, da jeg skal op i en næsten tom lejlighed, hvor komplet nyt indbo købes og bestilles til levering på den nye adresse, så det bliver intet problem at flytte én ekstremt tung ting 👍😂
Senest rettet af AalborgBK1885 15. jan 2024, 19:14, rettet i alt 1 gang.
Wise men talk, because they have something to say.

Fools talk, because they have to say something.

Brugeravatar
AalborgBK1885
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 166
Tilmeldt: 5. feb 2022, 02:23
Interesser: Skydning/Fodbold/Dyr
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 40 times
Been thanked: 20 times

Re: Lys i våbenskab 49,-

Indlæg af AalborgBK1885 » 15. jan 2024, 15:43

Mapzter skrev:
15. jan 2024, 14:58
AalborgBK1885 skrev:
15. jan 2024, 12:47
Hejsa

Jeg bruger lige en gammel tråd med emnet, i stedet for at oprette min egen.

Jeg er ikke den store håndværker, men har hjælp i baghånden til at skære de hylder jeg skal bruge, og det der er i overskud, kan laves til de 8 skinner, der kan holde pladerne på plads, og så noget epoxy lim 2 komponents, der holder disse. Jeg overvejer, om jeg måske skal lime hylderne permanent fast på de skinner, eller om de skal ligge løst, men det ser jeg på til den tid.
Der er mange gode tråde om hylder i våbenskab her på NVF.
Her er en om "gevindstangsmetoden"
Her er en om klistre hylderne fast.

Jeg er ikke vild med spånplade, men det er rent ud fra personlig preference.

Jeg ville holde mig væk fra en nøgleboks, med mindre den er godkendt på samme niveau som våbenskabet.
Tak for svaret!

Jeg har kigget flere tråde herinde om hylder, men jeg synes, at meget af det ser sværere ud at lave og dyrt. Der er virkelig mange dygtige til den slags. Jeg skal bare have lavet skabet til et pistol og anmo skab, uden at det bliver alt for dyrt, så derfor valgte jeg de billige melamin plader til hylder og så lidt gejl i det lys, der virker til at opfylde behovet til rimelig pris. 😀

Hvilke hylder, havde du valgt til en god pris, og ville du montere dem permanent, når jeg ved, at jeg aldrig skal have lange skydere deri? Det er jo et stort skab til pistoler 😀

Ok, det var så andet råd om at droppe en nøgleboks, så det gør jeg 👍
Wise men talk, because they have something to say.

Fools talk, because they have to say something.

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Lys i våbenskab 49,-

Indlæg af Mapzter » 15. jan 2024, 21:21

AalborgBK1885 skrev:
15. jan 2024, 15:43
Hvilke hylder, havde du valgt til en god pris, og ville du montere dem permanent, når jeg ved, at jeg aldrig skal have lange skydere deri? Det er jo et stort skab til pistoler 😀

Ok, det var så andet råd om at droppe en nøgleboks, så det gør jeg 👍
Mit skab ses her:
https://www.nordisk-forum.dk/viewtopic. ... 201#p13201
Indretningen er næsten den samme, her 19 år efter. Der er blevet sat et par kiler ind for at holde gevindstængerne på plads ifm. en flytning. De sidder der stadig. Siden 2005, er der dog kommet 3 rifler til.

Jeg brugte følgende materialer:
4 gevindstænger, 100x12mm
24 møtriker 12mm
24 spændeskiver
3 hylder, 800x300x15mm
alt købt billigt i Biltema til ca. 250 kr.

Det krævede ikke nogen håndværksmæssig kunne, ud over at save hylderne i længde, bore 4 huller, og stemme ud, så det var nemt at sætte hylderne på ovenfra.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
AalborgBK1885
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 166
Tilmeldt: 5. feb 2022, 02:23
Interesser: Skydning/Fodbold/Dyr
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 40 times
Been thanked: 20 times

Re: Lys i våbenskab 49,-

Indlæg af AalborgBK1885 » 15. jan 2024, 21:27

Mapzter skrev:
15. jan 2024, 21:21
AalborgBK1885 skrev:
15. jan 2024, 15:43
Hvilke hylder, havde du valgt til en god pris, og ville du montere dem permanent, når jeg ved, at jeg aldrig skal have lange skydere deri? Det er jo et stort skab til pistoler 😀

Ok, det var så andet råd om at droppe en nøgleboks, så det gør jeg 👍
Mit skab ses her:
https://www.nordisk-forum.dk/viewtopic. ... 201#p13201
Indretningen er næsten den samme, her 19 år efter. Der er blevet sat et par kiler ind for at holde gevindstængerne på plads ifm. en flytning. De sidder der stadig. Siden 2005, er der dog kommet 3 rifler til.

Jeg brugte følgende materialer:
4 gevindstænger, 100x12mm
24 møtriker 12mm
24 spændeskiver
3 hylder, 800x300x15mm
alt købt billigt i Biltema til ca. 250 kr.

Det krævede ikke nogen håndværksmæssig kunne, ud over at save hylderne i længde, bore 4 huller, og stemme ud, så det var nemt at sætte hylderne på ovenfra.
Det ser virkelig fedt ud! :clap:

Det virker da ikke uoverskueligt, men nu må se, hvad det ender med. Jeg køber i hvert fald belysningen, da jeg er sikker på, at den er lige det, jeg kunne ønske mig. Så må vi se med de hylder, hvad det lander på :)

Det er fedt at se, hvordan andre har gjort det! :respekt:
Wise men talk, because they have something to say.

Fools talk, because they have to say something.

Mrbirk
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 157
Tilmeldt: 13. aug 2022, 18:48
Interesser: Våben og grej
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 28 times
Been thanked: 36 times

Re: Lys i våbenskab 49,-

Indlæg af Mrbirk » 15. jan 2024, 21:33

AalborgBK1885 skrev:
15. jan 2024, 12:47
Hejsa

Jeg bruger lige en gammel tråd med emnet, i stedet for at oprette min egen.

Jeg er ikke den store håndværker, men har hjælp i baghånden til at skære de hylder jeg skal bruge, og det der er i overskud, kan laves til de 8 skinner, der kan holde pladerne på plads, og så noget epoxy lim 2 komponents, der holder disse. Jeg overvejer, om jeg måske skal lime hylderne permanent fast på de skinner, eller om de skal ligge løst, men det ser jeg på til den tid.

Jeg har valgt våbenskabet og materialerne, som jeg lægger billeder af op her til jer, så I kan kommentere på det. Jeg vil gerne have råd, men som sagt, er jeg ikke håndværker, men har dog lidt hjælp til at få skåret hylderne og skinnerne. Resten kan jeg nok selv hygge mig med.

Jeg vil have lys i skabet, og har set flere tråde herinde. Løsningen skal være noget på batteri og med en sensor, og der har jeg fundet en løsning med 2x100cm led strip på batterier, der har en sensor. Min tanke er, at disse skal køres ned langs kanten i hver side af skabet, og så slutter jeg af med en Led skinne i toppen, der også er på batterier, og har en sensor. Så skulle jeg være dækket ind, ikke? Min tanke er, at det ikke er nok med at montere lys i toppen, når jeg har omdannet det geværskab til et pistolskab med 5 rum i. Jeg tænker ikke, at lyset kan komme så godt igennem disse hylder nedad i skabet, så derfor tænker jeg, at det er en perfekt løsning med disse 100cm led strips til at løbe ned langs hver side i våbenskabet.

Hvad synes I, og har I evt. andre løsninger eller forslag, der ikke koster meget mere, end det jeg har her?

Jeg køber også en nøgleboks med kode, der kan monteres et hemmelig sted, da jeg ikke får et skab med kode i denne omgang. Jeg synes, det er mange penge ekstra for kodelås, så jeg kan godt leve med løsningen i en nøgleboks med kode på, der er godt gemt væk - det er trods alt bedre, end at man gemmer en nøglet løst et eller andet sted. Så kan jeg have den anden nøgle på mig altid i nøglebundet. :DancingBanana:

Er valget af hylder "dumt"? Er det ok kvalitet? Og er det en god nok løsning at bruge resten fra disse plader, når de 4 hylder er skåret, til at lave skinner på f.eks. 2-3cm tykke og så 22-23 bred af resterne - det er der rigeligt træ til, da pladerne er 30cm dybe og våbenskabet kun er 24 cm dyb. Så der overskud der til at arbejde med i lister.

Så, hvad siger I til den løsning og de indkøb, jeg er kommet frem til?

Jeg skal ikke have geværer. Jeg er pistolskytte, og det er det, som mit skab skal bruges til og ammunition i bunden, så jeg føler mig mere end godt dækket ind med dette våbenskab og 5 hylder i det.
Der er absolut heller ikke meget håndværker i mig men det er da lykkes mig at bygge noget fornuftigt op i mdf plade og betrukket med grå filt i dertil har jeg købt en lampe med sensor der tænder så snart jeg åbner lågen det fungere for mig ihvertfald
Vedhæftede filer
20230504_161011.jpg

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Lys i våbenskab 49,-

Indlæg af ReneKJ » 15. jan 2024, 21:45

Jeg brugte også gevindstang metoden, og hvis jeg kan finde ud af det så må det være næsten idiotsikkert :fun:

Med lidt omtanke kan man også få vendt hylderne så de mere eller mindre lige snit man har lavet vender ind mod skabsvæggen :blink:

Lys bliver klaret med et par magnetiske LED lygter med bevægelsessensor, det virker fint.

Billede

Mrbirk
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 157
Tilmeldt: 13. aug 2022, 18:48
Interesser: Våben og grej
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 28 times
Been thanked: 36 times

Re: Lys i våbenskab 49,-

Indlæg af Mrbirk » 15. jan 2024, 23:18

AalborgBK1885 skrev:
15. jan 2024, 21:27
Mapzter skrev:
15. jan 2024, 21:21
AalborgBK1885 skrev:
15. jan 2024, 15:43
Hvilke hylder, havde du valgt til en god pris, og ville du montere dem permanent, når jeg ved, at jeg aldrig skal have lange skydere deri? Det er jo et stort skab til pistoler 😀

Ok, det var så andet råd om at droppe en nøgleboks, så det gør jeg 👍
Mit skab ses her:
https://www.nordisk-forum.dk/viewtopic. ... 201#p13201
Indretningen er næsten den samme, her 19 år efter. Der er blevet sat et par kiler ind for at holde gevindstængerne på plads ifm. en flytning. De sidder der stadig. Siden 2005, er der dog kommet 3 rifler til.

Jeg brugte følgende materialer:
4 gevindstænger, 100x12mm
24 møtriker 12mm
24 spændeskiver
3 hylder, 800x300x15mm
alt købt billigt i Biltema til ca. 250 kr.

Det krævede ikke nogen håndværksmæssig kunne, ud over at save hylderne i længde, bore 4 huller, og stemme ud, så det var nemt at sætte hylderne på ovenfra.
Det ser virkelig fedt ud! :clap:

Det virker da ikke uoverskueligt, men nu må se, hvad det ender med. Jeg køber i hvert fald belysningen, da jeg er sikker på, at den er lige det, jeg kunne ønske mig. Så må vi se med de hylder, hvad det lander på :)

Det er fedt at se, hvordan andre har gjort det! :respekt:
Nu fik jeg lige læst du var pistol skytte her illusteret med lidt pistoler men mulighederne er mange
Vedhæftede filer
20230504_164058.jpg

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Lys i våbenskab 49,-

Indlæg af Fast Fumble » 16. jan 2024, 11:23

Mrbirk skrev:
15. jan 2024, 23:18
Nu fik jeg lige læst du var pistol skytte her illusteret med lidt pistoler men mulighederne er mange
Det filt du har brugt, hvor finder man sådan noget? Er det selvklæbende?
Jeg har brugt gevind stang metoden i mit ene skab, det andet er født med hylder, og det tredje har jeg limet lister på (med montage lim), som hylderne ligger på. Men min hylder er "forhåndenværende søms princip", så det kunne være fint med noget filt, så det kommer til at se pænere ud.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Skovelev
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 83
Tilmeldt: 21. jul 2008, 16:38
Geografisk sted: Nordjylland
Been thanked: 3 times

Re: Lys i våbenskab 49,-

Indlæg af Skovelev » 16. jan 2024, 11:50

Fast Fumble skrev:
16. jan 2024, 11:23
Mrbirk skrev:
15. jan 2024, 23:18
Nu fik jeg lige læst du var pistol skytte her illusteret med lidt pistoler men mulighederne er mange
Det filt du har brugt, hvor finder man sådan noget? Er det selvklæbende?
Jeg har brugt gevind stang metoden i mit ene skab, det andet er født med hylder, og det tredje har jeg limet lister på (med montage lim), som hylderne ligger på. Men min hylder er "forhåndenværende søms princip", så det kunne være fint med noget filt, så det kommer til at se pænere ud.

Du kan finde filt i Biltema. Højtalerfilt. Jeg har beklædt begge mine skabe og sat lys i med filt fra biltema monteret med spraylim og en ledstrip fra jem og fix ledningen er ført ud gennem skabet i et eksisterende hul i bunden og monteret i en phillips hue plug så jeg kan tænde lyset i skabet sammen med lyset i rummet eller hvordan jeg nu koder det. Selve hylerne har jeg monteret i nogle mdf plader hvor der blev fræst ud til en hyldebære skinne så jeg kan flutte rundt på hyldebærere og de holdere jeg endnu ikke har fået fremstillet til hyldebærerene.

Brugeravatar
Ølgaard
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2301
Tilmeldt: 27. apr 2009, 12:52
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 378 times
Been thanked: 320 times

Re: Lys i våbenskab 49,-

Indlæg af Ølgaard » 16. jan 2024, 12:06

Syntes der skulle ske noget nyt, har købt dette lys i Netto 60,- med fjernbetjening.

Købte samtidig TAPO kameraer til hele hytten da de var til under halv pris i Power, så kan man følge med på mob. og der er mobil alarm OSV.

Video i dørspion og ekstra lås på døren samt nokker i karmen og stållister. :biggrin:

:razz: :razz:
Vedhæftede filer
20240116_114903.jpg
20240116_114301.jpg
20240116_114310.jpg
1705402031360.jpg

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Lys i våbenskab 49,-

Indlæg af Langenge » 16. jan 2024, 12:55

Nåårrrhhh, sikke nogle søde tøjdyr :Hug:
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Besvar