Kender nogen til knive fra Berthelsen Smedje?

Er du til knive, bajonetter, økser, sværd eller hellebarder er dette stedet.
Besvar
High Standard
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 761
Tilmeldt: 9. jan 2009, 10:38
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 170 times
Been thanked: 124 times

Kender nogen til knive fra Berthelsen Smedje?

Indlæg af High Standard » 3. mar 2021, 14:31

Hej,

Jeg har lige set nogle knive fra Berthelsen Smedje, der er tale om kokkeknive og de ser super fine ud, men inden jeg finder mulvarpeskindet frem vil jeg lige høre om der er nogen der har erfaring med dem?

https://www.grejfreak.dk/shop/170-knive ... derskede-/

Hilsen

High Standard

JeppeC
Newbie
Newbie
Indlæg: 5
Tilmeldt: 16. apr 2018, 17:32
Interesser: Jagt og outdoor
Geografisk sted: Århus C
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Kender nogen til knive fra Berthelsen Smedje?

Indlæg af JeppeC » 4. mar 2021, 12:24

Hej HS

Jeg har selv arbejdet en del med dem. Både deres køkkenkniv som er inspireret af de traditionelle serbiske knive, samt med deres kokkekniv og forskærerkniv. De er vanvittigt skarpe! Det er mit indtryk at det er ret hårdt stål og derfor holder de skarpheden godt - men jeg fik anbefalet ikke at bruge dem til at hakke knogler o.lign. over med.

Jeg elsker designet og de ligger faktisk ret godt i hånden når man arbejder med dem. Jeg har ikke rigtig en finger at sætte på dem.
Især ikke når de tilbyder livstidsgaranti på knivene - det er godt gedigent dansk håndværk.

High Standard
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 761
Tilmeldt: 9. jan 2009, 10:38
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 170 times
Been thanked: 124 times

Re: Kender nogen til knive fra Berthelsen Smedje?

Indlæg af High Standard » 8. mar 2021, 07:29

Hej Jeppe C,

Undskyld jeg ikke fik vendt tilbage tidligere :blink: Tusinde tak for info, det er altid dejligt at høre fra nogen der har haft produktet i hånden inden man kaster sige ud i køb. På hjemmesiden - altså Grejfreak - oplyser de at knivene er nordisk inspireret, hvilket undrede mig en del, da de for mig at se ligner langt mere den knivtradition man finder i Sydøsteuropa, men den har du så opklaret :smile:

Hilsen

High Standard

JeppeC
Newbie
Newbie
Indlæg: 5
Tilmeldt: 16. apr 2018, 17:32
Interesser: Jagt og outdoor
Geografisk sted: Århus C
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Kender nogen til knive fra Berthelsen Smedje?

Indlæg af JeppeC » 8. mar 2021, 14:24

Hej HS

Efter dit indlæg fik jeg faktisk lyst til at lave en direkte sammenligning mellem min japanske Santoku kniv og Berthelsens knive. Jeg kan mærke at jeg savner luftskæret på siden når jeg skærer agurker, men ellers synes jeg faktisk de er lige dejlige at arbejde med :smile:

Ah, ja det havde jeg ikke læst. Jeg har hørt at Jesper Berthelsen som producerer knivene er asatroende og ser sig selv som en viking - det kan være derfor. Han laver mange fede knive som er stærkt inspireret af vikingetiden.

Regulus
Newbie
Newbie
Indlæg: 23
Tilmeldt: 5. maj 2021, 15:05
Interesser: PCP luftvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 7 times

Re: Kender nogen til knive fra Berthelsen Smedje?

Indlæg af Regulus » 6. maj 2021, 22:58

Jeg kender kun til team Bertelsen 4X4 shop :biggrin: det kommer ligesom automatisk når ens ven har været Land rover tosse.

Besvar