Spyderco Tenacious - Lovlig?

Er du til knive, bajonetter, økser, sværd eller hellebarder er dette stedet.
Besvar
engut
Newbie
Newbie
Indlæg: 2
Tilmeldt: 4. jan 2020, 04:26
Interesser: Programmering
Geografisk sted: København

Spyderco Tenacious - Lovlig?

Indlæg af engut » 4. jan 2020, 04:34

Hej alle!

Jeg har efter lang tid kigget på at få fat i en lommekniv til brug i hjemmet, og er faldet over en Spyderco Tenacious.
Efter den "nye" knivlov, er jeg i tvivl om, om denne kniv er lovlig til brug i hjemmet.

Den har en liner-lock, og en klingelængde på 8.60 cm.

Den koster umiddelbart 540kr på amazon.de, og har de egenskaber jeg leder efter i en lommekniv - hovedsageligt det stilrene design, samt et blad uden savtakker eller lign.
Jeg har en Spyderco Grasshopper i øjeblikket, som jeg har haft i mange år, som holder fantastisk, og derfor hælder jeg også til at købe endnu en Spyderco kniv, såfremt den er lovlig.

Er der eventuelt andre knive man burde overveje frem for denne Spyderco Tenacious?
Men alt i alt, så vil jeg gerne spørge de erfarne, om kniven er lovlig eller ej.

Mange tak, og god dag.

PBP
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 104
Tilmeldt: 27. dec 2015, 23:27
Interesser: Skydning med pistol
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 12 times
Been thanked: 16 times

Re: Spyderco Tenacious - Lovlig?

Indlæg af PBP » 4. jan 2020, 07:51

Ja, enhåndsbetjente låsbare foldeknive er lovlige i dag, så den kan du sagtens købe. Længden er heller ikke noget problem, 7cm grænsen er også afskaffet.

engut
Newbie
Newbie
Indlæg: 2
Tilmeldt: 4. jan 2020, 04:26
Interesser: Programmering
Geografisk sted: København

Re: Spyderco Tenacious - Lovlig?

Indlæg af engut » 4. jan 2020, 18:57

PBP skrev:
4. jan 2020, 07:51
Ja, enhåndsbetjente låsbare foldeknive er lovlige i dag, så den kan du sagtens købe. Længden er heller ikke noget problem, 7cm grænsen er også afskaffet.
Det var nemlig lige hvad jeg tænkte. Alt der afholdte mig fra at købe den dengang, hvor jeg så endte med Grasshopperen i stedet, er blevet afskaffet, da de har åbnet øjnene for, at ikke alle der vil eje en kniv er ude på ulovligheder. Mange tak.

Besvar