Er der nogen Leatherman Multitools som er direkte ulovlige at eje i Dk

Er du til knive, bajonetter, økser, sværd eller hellebarder er dette stedet.
Besvar
Mito
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 125
Tilmeldt: 4. maj 2017, 15:33
Interesser: Våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 30 times

Er der nogen Leatherman Multitools som er direkte ulovlige at eje i Dk

Indlæg af Mito » 9. dec 2018, 12:27

Er der nogen Leatherman Multitools som er direkte ulovlige at eje i Danmark eller kan jeg købe dem alle til min knivsamling/jagt/fiskeri/spejder/lejrtur?

Jeg kan se at alle/de fleste af dem som de kalder full-size og Heavy-Duty kan købes i Danske forretninger og hos Leatherman Danmark så jeg går ud fra at der er fri shopping på alle hylder?

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21657
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Er der nogen Leatherman Multitools som er direkte ulovlige at eje i Dk

Indlæg af Refraktorius » 9. dec 2018, 13:18

Efter forbuddet mod enhåndsbetjente foldeknive blev ophævet, så burde de alle være lovlige.
Der er mig bekendt ikke lavet en spring-leatherman eller en kaste-leatherman.

(Om nogen af de betjente, som ophævelsen traumatiserede, vil hævde, at de mindste modeller kan hænge om halsen i en snor, og derfor er en halskniv, mangler vi stadig at se i praksis)
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Mito
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 125
Tilmeldt: 4. maj 2017, 15:33
Interesser: Våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 30 times

Re: Er der nogen Leatherman Multitools som er direkte ulovlige at eje i Dk

Indlæg af Mito » 9. dec 2018, 15:21

Refraktorius skrev:
9. dec 2018, 13:18
Efter forbuddet mod enhåndsbetjente foldeknive blev ophævet, så burde de alle være lovlige.
Der er mig bekendt ikke lavet en spring-leatherman eller en kaste-leatherman.

(Om nogen af de betjente, som ophævelsen traumatiserede, vil hævde, at de mindste modeller kan hænge om halsen i en snor, og derfor er en halskniv, mangler vi stadig at se i praksis)
Det med at en Leatherman muligvis kunne regnes som en halskniven er sgu ærgerligt for jeg kunne nemlig lige bestemt godt tænke mig at løbe rundt med et Super Tool 300 om halsen i en muresnor :biggrin:

Men alt det her fis med knivloven og den langsomme stramning af alle regler og love for våben er typisk for Danmark for her til lands vil vi nemlig hellere straffe alle en lille smule i stedet for seriøst at give dem der har lavet noget rigtigt ulovligt og har onde hensigter en lektion de sent/aldrig glemmer.

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Er der nogen Leatherman Multitools som er direkte ulovlige at eje i Dk

Indlæg af Elbæk » 9. dec 2018, 16:34

Der er pt. ingen af de knive og tools som Leatherman producerer som ikke er lovlige i Danmark.

Jeg par pt. til gode at se en foldekniv blive anset for at være en halskniv, så jeg vil umiddelbart kalde det unødig bekymring at gøre sig overvejelser i den retning.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Besvar