Erfaring med Fällkniven S1?

Er du til knive, bajonetter, økser, sværd eller hellebarder er dette stedet.
LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Erfaring med Fällkniven S1?

Indlæg af LJ » 18. okt 2018, 23:29

Scrapper skrev:
18. okt 2018, 23:18
Jo, sådan en skal nok virke! :smile:

CpmS35VN stålet skulle være det helt store.
Jeg glæder mig i hvertfald til at finde ud af hvordan det arter sig i min nye kniv.

Når det så er sagt, så er al den stålsnak også kørt af sporet.
Giv mig en kniv i O1, og jeg er glad. Det behøver faktisk ikke være så eksotisk for at du har en rigtig god kniv.
Enig. At den er lavet i det stål er bare endnu et plus i bogen for mit vedkommende men absolut ikke afgørende.
Jeg har kigget lidt på den type kniv et stykke tid og den der får bare raget nogle flueben til sig :biggrin:

En Jacklore har stået virkelig højt på ønskelisten men det er nærmest umuligt at købe en og endnu mere umuligt at få den lavet med egne tilvalg, så den er mere eller mindre droppet.

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Erfaring med Fällkniven S1?

Indlæg af Scrapper » 18. okt 2018, 23:51

Med min nye kniv her, så føler jeg faktisk at ønskelisten er udtømt. Det er en helt underlig følelse :???:

MMC
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 123
Tilmeldt: 19. sep 2017, 22:02
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 138 times
Been thanked: 51 times

Re: Erfaring med Fällkniven S1?

Indlæg af MMC » 19. okt 2018, 13:37

Hold da op!

Kan godt se at en kniv ikke bare er en kniv. Det var nok min indre grej-luder eller pyntedukke som syntes der var behov for en smukkere kniv.

Jeg har lært meget om slibninger, stål og formål...her gik jeg og tænkte:”hvis den ligger godt i hånden, ser godt ud og er skarp så er det en lækker kniv” :oops:

Jeg kan ærligt sige, at jeg aldrig kan se på en kniv med samme uskyldige øjne som før denne tråd. Nu skal jeg tjekke om den er konveks, scandi(navian) eller noget helt tredje.

For nuværende er mit behov helt ærligt ikke til mere end den EKA swingblade og plastikkniven fra Martiini jeg har. Men jeg vil stadig lede efter en smuk, lækker kvalitetskniv “bare fordi”...

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Erfaring med Fällkniven S1?

Indlæg af LJ » 19. okt 2018, 15:17

MMC skrev:
19. okt 2018, 13:37
Hold da op!

Kan godt se at en kniv ikke bare er en kniv. Det var nok min indre grej-luder eller pyntedukke som syntes der var behov for en smukkere kniv.

Jeg har lært meget om slibninger, stål og formål...her gik jeg og tænkte:”hvis den ligger godt i hånden, ser godt ud og er skarp så er det en lækker kniv” :oops:

Jeg kan ærligt sige, at jeg aldrig kan se på en kniv med samme uskyldige øjne som før denne tråd. Nu skal jeg tjekke om den er konveks, scandi(navian) eller noget helt tredje.

For nuværende er mit behov helt ærligt ikke til mere end den EKA swingblade og plastikkniven fra Martiini jeg har. Men jeg vil stadig lede efter en smuk, lækker kvalitetskniv “bare fordi”...
Man skal aldrig underkende behovet for grej! :biggrin:
Knive er fantastiske. Hvis du godt kan lide den S1, så køb den. Det bliver forhåbentlig ikke den sidste du køber alligevel :smile:

Besvar