hvordan køber man blankvåben i Tyskland uden at få ballade med det lokale politi?

Er du til knive, bajonetter, økser, sværd eller hellebarder er dette stedet.
Besvar
Mito
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 125
Tilmeldt: 4. maj 2017, 15:33
Interesser: Våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 30 times

hvordan køber man blankvåben i Tyskland uden at få ballade med det lokale politi?

Indlæg af Mito » 21. aug 2018, 21:59

Jeg er sikker på at det har været diskuteret før men hvordan køber man blankvåben i Tyskland uden at få ballade med det lokale politi?

Jeg har blankvåbentilladelse så den del er i orden, og jeg har før købt nogle knive og andet i USA men det var før vi fik alle de forskellige stramninger af loven.

Kan man for eksempel købe en SOG tomahawk på eBay.de hvis man lover ikke at kaste med den? :rolf:
Senest rettet af Refraktorius 22. aug 2018, 14:17, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: overskrift skiftet til den fremragende linje fra indlægget.

F U B A R
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 9. apr 2008, 15:13
Interesser: WW2 våben long range shooting
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 168 times
Been thanked: 195 times

Re: Køb af blankvåben i Tyskland

Indlæg af F U B A R » 21. aug 2018, 22:11

Blankvåbentilladelse i DK =søg GRATIS import tilladelse fra import land
Så slipper du for ikke at være bange i badet i herstedvester
Bevares har måske set for mange serier om fængsel på flixen :fun: :rolf:
I spent most of my money on beer , guns and women
The rest i just wasted!

Cp-Medic
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1451
Tilmeldt: 23. jan 2011, 15:05
Interesser: Buejagt
Geografisk sted: Kbh nv
Has thanked: 20 times
Been thanked: 138 times

Re: Køb af blankvåben i Tyskland

Indlæg af Cp-Medic » 21. aug 2018, 22:52

dog skal du være opmærksom på at politiet ikke kan bestemme sig mht om tomahawks er kasteøkser eller ej:/

Mito
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 125
Tilmeldt: 4. maj 2017, 15:33
Interesser: Våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 30 times

Re: Køb af blankvåben i Tyskland

Indlæg af Mito » 22. aug 2018, 11:37

Ok, så ingen tomahawks selv om man på forhånd lover ikke at kaste dem efter naboens kat :smile:

Importtiladelsen er det den her online?
https://www.politi.dk/vaaben/HTML/index ... ype=p70403

Og hvad med teksten som siger
Undtaget af indførselstilladelse
De våben, der ikke kræver våbentilladelse, skal der ikke søges indførselstilladelse til. Dette kan eks. være en jagtkniv med en klingelængde på 14 cm.


Betyder det ikke at jeg udstyret med min blankvåbentilladelse kan hente eller online bestille for eksempel en SOG Seal Team Elite (Blade Length (inches): 17.78cm) uden en indførselstilladelse?

Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2223
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 460 times
Been thanked: 351 times

Re: Køb af blankvåben i Tyskland

Indlæg af Kenned » 22. aug 2018, 12:23

Mito skrev:
22. aug 2018, 11:37
Ok, så ingen tomahawks selv om man på forhånd lover ikke at kaste dem efter naboens kat :smile:

Importtiladelsen er det den her online?
https://www.politi.dk/vaaben/HTML/index ... ype=p70403

Og hvad med teksten som siger
Undtaget af indførselstilladelse
De våben, der ikke kræver våbentilladelse, skal der ikke søges indførselstilladelse til. Dette kan eks. være en jagtkniv med en klingelængde på 14 cm.


Betyder det ikke at jeg udstyret med min blankvåbentilladelse kan hente eller online bestille for eksempel en SOG Seal Team Elite (Blade Length (inches): 17.78cm) uden en indførselstilladelse?
I importhenseende er blankvåbentilladelsen ligegyldig. Men man kan sige at hvis du har brug for blankvåbentilladelsen for at kunne købe kniven i Danmark, så SKAL du også have en importtilladelse.

Det afhænger derudover af to ting:
1) Hvis den skal pynte i knivsamlingen så skal du søge tilladelse til den ligegyldigt hvad.
2) Hvis du har en anerkendelsesværdigt formål med den(og punkt1 IKKE er aktuelt), så skal du ikke bruge en importtilladelse. Vær dog opmærksom på at både politiet, tolderne og dommeren kan risikere at mene noget andet end dig om anerkendelsesværdighed.

Jeg ville bede om én til sådan en kniv som du planlægger at købe. Politiet rådede mig i sin tid til at få en tilladelse hvis jeg var det mindste i tvivl.

Hilsen Kenneth
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 721
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 101 times
Been thanked: 554 times

Re: hvordan køber man blankvåben i Tyskland uden at få ballade med det lokale politi?

Indlæg af Werecat » 27. aug 2018, 09:09

Jeg købte en ESEE Junglas II (21,3cm blad) fra lamnia. Jeg sov ganske roligt og den dukkede også op uden noget bøvl. Pakken var dog ikke åbnet af tolden, så jeg ved ikke om de havde forsøgt at lave noget bøvl.

Jeg havde ikke ansøgt om importtilladelse, idet det skulle være en heavy chopper til vandreture og overnatning udenfor, hvilket jeg vil mene er anerkendelsesværdigt.

Jeg tror at den nuværende elastiske knivlov har gjort at der kommer knas hvis man forsøger at importere noget der ser taktisk eller farligt ud og så bruger de whatever elastikparagraf til at dække over deres subjektive mening :puke:

Det kan absolut ikke udelukkes at en tacticool sog team elite ville trigge en spelt spisende, grøn the drikkende, fra sin høje pedistal moralprædkende, på trods af uvidenhed bedrevidende, selvfed skrankepave af en tolder (ups der var vist lidt galde der slap med ud, min fejl :oops: )
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2223
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 460 times
Been thanked: 351 times

Re: hvordan køber man blankvåben i Tyskland uden at få ballade med det lokale politi?

Indlæg af Kenned » 27. aug 2018, 09:20

Werecat skrev:
27. aug 2018, 09:09
Jeg købte en ESEE Junglas II (21,3cm blad) fra lamnia. Jeg sov ganske roligt og den dukkede også op uden noget bøvl. Pakken var dog ikke åbnet af tolden, så jeg ved ikke om de havde forsøgt at lave noget bøvl.

Jeg havde ikke ansøgt om importtilladelse, idet det skulle være en heavy chopper til vandreture og overnatning udenfor, hvilket jeg vil mene er anerkendelsesværdigt.

Jeg tror at den nuværende elastiske knivlov har gjort at der kommer knas hvis man forsøger at importere noget der ser taktisk eller farligt ud og så bruger de whatever elastikparagraf til at dække over deres subjektive mening :puke:

Det kan absolut ikke udelukkes at en tacticool sog team elite ville trigge en spelt spisende, grøn the drikkende, fra sin høje pedistal moralprædkende, på trods af uvidenhed bedrevidende, selvfed skrankepave af en tolder (ups der var vist lidt galde der slap med ud, min fejl :oops: )
Jeg er helt enig med din i at den ville jeg også kalde anerkendelsesværdig. Eneste problem er at vi ikke ved hvilken linje politiet og domstolene lægger, men jeg tror også du ville have gået fri med din beskrivelse.

Men der er absolut ingen tvivl om at hvis den skal "hænge på væggen", så skal man søge importtilladelse :wall:

Hilsen Kenneth
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

Brugeravatar
Krung
This member is
This member is
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 10. apr 2012, 10:46
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 443 times
Been thanked: 486 times

Re: hvordan køber man blankvåben i Tyskland uden at få ballade med det lokale politi?

Indlæg af Krung » 27. aug 2018, 09:46

Man skal åbenbart også passe på hvilken skede, der kommer med. Hvis den kan hænge med hovedet ned af i snore, så får man vist også problemer.
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

Besvar