Skuffet over Cold Steel...

Er du til knive, bajonetter, økser, sværd eller hellebarder er dette stedet.
Besvar
Bruger93
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 47
Tilmeldt: 30. jul 2013, 16:23
Interesser: Verdensherredømmet
Geografisk sted: København
Has thanked: 3 times

Skuffet over Cold Steel...

Indlæg af Bruger93 » 5. apr 2018, 15:59

Jeg købte i 2017 en Ti-Lite 4 Zytel og den har jeg brugte til at skære pap, gaffatape og plastik strips op med. Nu har den efter meget let brug og endda ikke særlig meget fået side-to-side bladeplay...

Har nogen herinde også haft sådan erfaring med Cold Steel?
Senest rettet af Bruger93 5. apr 2018, 16:25, rettet i alt 2 gange.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11032
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 723 times
Been thanked: 2616 times

Re: Cold Steel er spild af penge...

Indlæg af C-X » 5. apr 2018, 16:09

Har du spurgt forhandleren eller producenten, om hvad de mener om sagen?

Alle producenter kan lave mandagsmodeller. Nogle er bare bedre til, at håndtere reklamationer end andre. Den mulighed bør man udtømme inden man hænger en producent eller et produkt ud.

Om Cold Steel så er spild af penge? De har bestemt produkter jeg gerne ville prøve af, men også produktlinjer i mange prisklasser, så man får nok også lidt hvad man betaler for.

Foldeknive man bruger ofte, holder sjældent evigt.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Bruger93
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 47
Tilmeldt: 30. jul 2013, 16:23
Interesser: Verdensherredømmet
Geografisk sted: København
Has thanked: 3 times

Re: Cold Steel er spild af penge...

Indlæg af Bruger93 » 5. apr 2018, 16:24

C-X skrev:
5. apr 2018, 16:09


Foldeknive man bruger ofte, holder sjældent evigt.
Jeg har kun haft kniven i et år og den er MEGET let brugt til det som man vil kalde "light EDC use"

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11032
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 723 times
Been thanked: 2616 times

Re: Skuffet over Cold Steel...

Indlæg af C-X » 5. apr 2018, 16:59

Jo, bevares, men du har også selv valgt en kniv, der, pr konstruktion, ikke egner sig til formålet.
Det kan du ikke klandre kniven for.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

10-22
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14. dec 2017, 20:01
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 136 times
Been thanked: 151 times

Re: Skuffet over Cold Steel...

Indlæg af 10-22 » 5. apr 2018, 19:46

Har i flere år brugt deres Recon 1 Tanto Point Plain også kaldet Nutalla kniven.
Den har virkelig fået tæsk, og har aldrig svigte mig.
Kender også andre som har fået udleveret samme mode, og de har vist holdt fint.

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21638
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Skuffet over Cold Steel...

Indlæg af Refraktorius » 5. apr 2018, 22:47

Jeg har kun macheter fra dem. de virker fint.

Til den brug du beskriver, ville en Gerber EAB nok være bedre.
Billede
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Skuffet over Cold Steel...

Indlæg af Elbæk » 5. apr 2018, 23:38

Jeg har personligt gode erfaringer med Cold Steel - også med den specifikke model.

Jeg har det svært med deres TV Shop agtige videoer - og Lynn Thomspon er ikke min kop te, jeg har ingen personlig erfaring med ham, men jeg kender nogle stykker som har og det forekommer mig ikke at jeg nogensinde har hørt nogen sige noget bare tilnærmelsesvist positivt om ham, så har jeg vist ikke sagt for meget...

Tidligere købte jeg af princip ikke Cold Steel produkter, af én bestemt årsag; de har flere gange været under anklage for direkte at kopiere andres designs. Bevares; det kan ikke røre mig at de laver en billig kopi af en Randall kniv - men når det er små selvstændige knivmagere- og designere det går ud over, så rører det mig. Jeg ved ikke hvor meget af det som er rygter - og i dag må jeg erkende at har de en kniv jeg kan lide, så køber jeg den. Skulle designet senere vise sig at være " mistænkeligt meget lig" en anden knivmager/designers arbejde, så må jeg betale aflad og købe en kniv af denne også.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Skuffet over Cold Steel...

Indlæg af Sort » 10. apr 2018, 23:40

Refraktorius skrev:
5. apr 2018, 22:47
Jeg har kun macheter fra dem. de virker fint.

Til den brug du beskriver, ville en Gerber EAB nok være bedre.
Billede
Jeg går PT med Irwing FK250
https://www.frishop.dk/SL/PI/645/65/384 ... dc6cb3.jpg
Ca samme ide som Gerbers EAB, men lidt større og med bitholder samt ekstraklinger. Jeg bruger den så primært på arbejdet så størrelsen er reelt en fordel.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

BasicReality
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 421
Tilmeldt: 27. okt 2008, 22:44
Interesser: Sortkrudt
Geografisk sted: DjævleØen
Has thanked: 10 times
Been thanked: 23 times

Re: Skuffet over Cold Steel...

Indlæg af BasicReality » 11. apr 2018, 00:57

Har både positive og dårlige erfaringer med cold steel.

Startede med at købe en American Lawman som jeg har været virkelig glad for, det er en fantastisk do-it-all kniv.
Har også købt en 4-Max men den er ikke brugt så meget da det mere er et samler object, den virker dog solidt bygget som en bankboks!

Til gengæld har jeg fornyligt anskaffet mig en SR1 og holdt kæft noget ringe quality control. Den havde vertikal blade play lige ud af boksen og var omtrent så sløv som min misbrugte brødkniv.

Med den oplevelse har jeg personligt lidt stramt ved at anbefale Cold Steel, men omvendt så er American Lawman blevet en af mine yndlings knive som jeg rent faktisk bruger.

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 719
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 101 times
Been thanked: 553 times

Re: Skuffet over Cold Steel...

Indlæg af Werecat » 11. apr 2018, 18:43

BasicReality skrev:
11. apr 2018, 00:57
.....en American Lawman som jeg har været virkelig glad for, det er en fantastisk do-it-all kniv.
Jeg har også sådan en, som jeg er rigtig glad for. Den kan i hvert fald anbefales. :thumbup:
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

Brugeravatar
Synthesis
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 183
Tilmeldt: 11. okt 2008, 11:38
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Viborg
Been thanked: 15 times

Re: Skuffet over Cold Steel...

Indlæg af Synthesis » 11. apr 2018, 22:36

park-tool-uk-1-utility-knife.jpg
park-tool-uk-1-utility-knife.jpg (27.41 KiB) Vist 13108 gange
Er fast bestanddel i værktøjs-kufferten
"Når ét menneske lider af vrangforestillinger kalder vi det sindssyge - når mange mennesker lider af vrangforestillinger kalder vi det religion" Robert Pirsig

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2916
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Skuffet over Cold Steel...

Indlæg af Senserazer » 11. apr 2018, 23:10

Refraktorius skrev:
5. apr 2018, 22:47
Jeg har kun macheter fra dem. de virker fint.

Til den brug du beskriver, ville en Gerber EAB nok være bedre.
Billede
Sådan to har jeg! Én med almindeligt blad som på billedet, og et med sådan et "krog-blad", hvis jeg skal et sted hen hvor jeg ikke stoler på at være indenfor det nye makværk.
Fortrinlig lille kniv. Og når den bliver sløv vender man den, og næste gang skifter man bladet. Neeeemt.
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Brugeravatar
Marius
Admin
Admin
Indlæg: 5601
Tilmeldt: 3. jun 2004, 22:59
Interesser: jagt, skydning, natur
Geografisk sted: København
Has thanked: 667 times
Been thanked: 596 times

Re: Skuffet over Cold Steel...

Indlæg af Marius » 12. apr 2018, 07:35

Elbæk skrev:
5. apr 2018, 23:38
Jeg har personligt gode erfaringer med Cold Steel - også med den specifikke model.

Jeg har det svært med deres TV Shop agtige videoer...
Åh ja, de videoer... Jeg troede først at det var satire eller selvironi på højt plan... Men det er jo mere pinligt at se en voksen lettere overvægtig mand med Bundesliga hår og hullede jeans angribe en ophængt flæskesteg med et sværd - end de der 'martial art' videoer, hvor man har fået retarderede til at lave 'karate' på en gummitorso.
"I prefer dangerous freedom over peaceful slavery." - Thomas Jefferson

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Skuffet over Cold Steel...

Indlæg af Elbæk » 12. apr 2018, 09:38

Marius skrev:
12. apr 2018, 07:35
Elbæk skrev:
5. apr 2018, 23:38
Jeg har personligt gode erfaringer med Cold Steel - også med den specifikke model.

Jeg har det svært med deres TV Shop agtige videoer...
Åh ja, de videoer... Jeg troede først at det var satire eller selvironi på højt plan... Men det er jo mere pinligt at se en voksen lettere overvægtig mand med Bundesliga hår og hullede jeans angribe en ophængt flæskesteg med et sværd - end de der 'martial art' videoer, hvor man har fået retarderede til at lave 'karate' på en gummitorso.
Hvis han så reelt besad bare en smule begreb om hvad han foretager sig med et sværd, så ville det ikke være så slemt.

Prøv at se her, læg mærke til den meget korthårede gut med de flotte bakkenbarter, han hedder Matt Easton og han kan sit lort når det kommer til sværd. Med nogle af de andre ser man tydelig forskellen på at skulle koncentrere sig om overhovedet at ramme målet - og så at have teknisk overskud nok til rent faktisk at kunne kontrollere hvor og hvordan målet engageres:
https://www.dropbox.com/s/ip4crruaaykok ... e.wmv?dl=0
https://www.dropbox.com/s/5detu3ci8vyvv ... e.wmv?dl=0
https://www.dropbox.com/s/wjor7xoa2mtra ... e.wmv?dl=0
Jeg har prøvet (og stået for) den type cutting session flere gange selv - det er vanvittigt sjovt, ekstremt lærerigt og man får virkelig eksponeret alle svagheder i ens teknik.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

10-22
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14. dec 2017, 20:01
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 136 times
Been thanked: 151 times

Re: Skuffet over Cold Steel...

Indlæg af 10-22 » 13. apr 2018, 09:50

Elbæk skrev:
12. apr 2018, 09:38
Marius skrev:
12. apr 2018, 07:35
Elbæk skrev:
5. apr 2018, 23:38
Jeg har personligt gode erfaringer med Cold Steel - også med den specifikke model.

Jeg har det svært med deres TV Shop agtige videoer...
Åh ja, de videoer... Jeg troede først at det var satire eller selvironi på højt plan... Men det er jo mere pinligt at se en voksen lettere overvægtig mand med Bundesliga hår og hullede jeans angribe en ophængt flæskesteg med et sværd - end de der 'martial art' videoer, hvor man har fået retarderede til at lave 'karate' på en gummitorso.
Hvis han så reelt besad bare en smule begreb om hvad han foretager sig med et sværd, så ville det ikke være så slemt.

Prøv at se her, læg mærke til den meget korthårede gut med de flotte bakkenbarter, han hedder Matt Easton og han kan sit lort når det kommer til sværd. Med nogle af de andre ser man tydelig forskellen på at skulle koncentrere sig om overhovedet at ramme målet - og så at have teknisk overskud nok til rent faktisk at kunne kontrollere hvor og hvordan målet engageres:
https://www.dropbox.com/s/ip4crruaaykok ... e.wmv?dl=0
https://www.dropbox.com/s/5detu3ci8vyvv ... e.wmv?dl=0
https://www.dropbox.com/s/wjor7xoa2mtra ... e.wmv?dl=0
Jeg har prøvet (og stået for) den type cutting session flere gange selv - det er vanvittigt sjovt, ekstremt lærerigt og man får virkelig eksponeret alle svagheder i ens teknik.
Sikkert et dumt spørgsmål men de ekstra lodrette pinde som er banket i jorden, er de beregnet til at fange et løbsk sværd ?
10-22

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Skuffet over Cold Steel...

Indlæg af Elbæk » 13. apr 2018, 17:04

10-22 skrev:
13. apr 2018, 09:50
Elbæk skrev:
12. apr 2018, 09:38
Marius skrev:
12. apr 2018, 07:35
Elbæk skrev:
5. apr 2018, 23:38
Jeg har personligt gode erfaringer med Cold Steel - også med den specifikke model.

Jeg har det svært med deres TV Shop agtige videoer...
Åh ja, de videoer... Jeg troede først at det var satire eller selvironi på højt plan... Men det er jo mere pinligt at se en voksen lettere overvægtig mand med Bundesliga hår og hullede jeans angribe en ophængt flæskesteg med et sværd - end de der 'martial art' videoer, hvor man har fået retarderede til at lave 'karate' på en gummitorso.
Hvis han så reelt besad bare en smule begreb om hvad han foretager sig med et sværd, så ville det ikke være så slemt.

Prøv at se her, læg mærke til den meget korthårede gut med de flotte bakkenbarter, han hedder Matt Easton og han kan sit lort når det kommer til sværd. Med nogle af de andre ser man tydelig forskellen på at skulle koncentrere sig om overhovedet at ramme målet - og så at have teknisk overskud nok til rent faktisk at kunne kontrollere hvor og hvordan målet engageres:
https://www.dropbox.com/s/ip4crruaaykok ... e.wmv?dl=0
https://www.dropbox.com/s/5detu3ci8vyvv ... e.wmv?dl=0
https://www.dropbox.com/s/wjor7xoa2mtra ... e.wmv?dl=0
Jeg har prøvet (og stået for) den type cutting session flere gange selv - det er vanvittigt sjovt, ekstremt lærerigt og man får virkelig eksponeret alle svagheder i ens teknik.
Sikkert et dumt spørgsmål men de ekstra lodrette pinde som er banket i jorden, er de beregnet til at fange et løbsk sværd ?
Lige præcis; de er der for at stoppe et sving som er ude af kontrol (se f.eks. den lille mørkhårede gut med det store tunge Del Tin normanner sværd og den fjollet store kukri) - eller såfremt man ligefrem skulle miste grebet om et sværd. Som en bonus motiverer de også en til at kontrollere sit sving og afmåle det moment man fører klingen med, for ingen har lyst til at hamre æggen på deres dyre sværd ind i et stykke hårdt træ, det kan godt give nogle timer med en slibesten bagefter. Jeg har selv lavet tricket, med et betongulv - det gør man kun én gang :wall:
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
ThomasRJ
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 890
Tilmeldt: 1. aug 2011, 19:03
Interesser: Jagt/Skydevåben/Knive
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 9 times
Been thanked: 43 times

Re: Skuffet over Cold Steel...

Indlæg af ThomasRJ » 20. apr 2018, 13:26

Elbæk skrev:
12. apr 2018, 09:38
Marius skrev:
12. apr 2018, 07:35
Elbæk skrev:
5. apr 2018, 23:38
Jeg har personligt gode erfaringer med Cold Steel - også med den specifikke model.

Jeg har det svært med deres TV Shop agtige videoer...
Åh ja, de videoer... Jeg troede først at det var satire eller selvironi på højt plan... Men det er jo mere pinligt at se en voksen lettere overvægtig mand med Bundesliga hår og hullede jeans angribe en ophængt flæskesteg med et sværd - end de der 'martial art' videoer, hvor man har fået retarderede til at lave 'karate' på en gummitorso.
Hvis han så reelt besad bare en smule begreb om hvad han foretager sig med et sværd, så ville det ikke være så slemt.

Prøv at se her, læg mærke til den meget korthårede gut med de flotte bakkenbarter, han hedder Matt Easton og han kan sit lort når det kommer til sværd. Med nogle af de andre ser man tydelig forskellen på at skulle koncentrere sig om overhovedet at ramme målet - og så at have teknisk overskud nok til rent faktisk at kunne kontrollere hvor og hvordan målet engageres:
https://www.dropbox.com/s/ip4crruaaykok ... e.wmv?dl=0
https://www.dropbox.com/s/5detu3ci8vyvv ... e.wmv?dl=0
https://www.dropbox.com/s/wjor7xoa2mtra ... e.wmv?dl=0
Jeg har prøvet (og stået for) den type cutting session flere gange selv - det er vanvittigt sjovt, ekstremt lærerigt og man får virkelig eksponeret alle svagheder i ens teknik.
De er da virkelig sure på de plastflasker :rolf:

Besvar