Pris på Edgepro?

Er du til knive, bajonetter, økser, sværd eller hellebarder er dette stedet.
Besvar
Brugeravatar
ThomasRJ
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 890
Tilmeldt: 1. aug 2011, 19:03
Interesser: Jagt/Skydevåben/Knive
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 9 times
Been thanked: 43 times

Pris på Edgepro?

Indlæg af ThomasRJ » 9. mar 2018, 14:07

Jeg overvejer at sælge min Edge Pro Apex, da jeg har købt en Wicked Edge, og mit spørgsmål hertil er: Hvad kan man tage for sådan et sæt ?
Det står i fint stand, og her er hvad der medfølger:

Edge Pro Knivjig
Alle standardsten (120,220,400,600,1000)
3 alublanks til poleringstape
poleringstape korn 2000,3000 og 6000
Diamantsten korn 80,120,400,600,1000,1500,2000.
Glasplade til montering af knivjig, og til opretning af originale sten.
Karbid til opretning af normale sten.
Taske til at have hele sættet i.

Det er som sagt det helt store sæt jeg har, og er i tvivl om hvad man kan tage for sådan et sæt.

Håber nogen har et bud.

Mvh Thomas Jepsen.

BasicReality
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 421
Tilmeldt: 27. okt 2008, 22:44
Interesser: Sortkrudt
Geografisk sted: DjævleØen
Has thanked: 10 times
Been thanked: 23 times

Re: Pris på Edgepro?

Indlæg af BasicReality » 9. mar 2018, 15:29

Sættet kan fås for lige under 2000kr hos lamnia f.eks.

Så er det vel bare et spørgsmål om hvad folk vil give for det brugt.

Nu har jeg også selv Wicked Edge Gen 3, men stod jeg og manglede et slibesystem ville jeg nok byde 1350kr.

Brugeravatar
ThomasRJ
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 890
Tilmeldt: 1. aug 2011, 19:03
Interesser: Jagt/Skydevåben/Knive
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 9 times
Been thanked: 43 times

Re: Pris på Edgepro?

Indlæg af ThomasRJ » 9. mar 2018, 17:40

Det sæt på lamnia, er der opretterplade osv med?
Har kigget lidt rundt, og kan ikke finde et sæt med lige så meget til, som da jeg købte det. Og så har jeg jo tilkøbt opretterplade og diamantsten til :)

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Pris på Edgepro?

Indlæg af C-X » 9. mar 2018, 18:07

Som du selv har erfaret, så findes der nyere og smartere. Samtidig er der nogle der kan opnå deres ønskede resultater med mindre. En god grundregel er, at man kan sælge brugte ting, i god stand, for mellem 1/2 og 2/3 af nyprisen.
Undtagelser er der rigeligt af, men med ovenstående mener jeg ting der er hyldevarer. Evt. garanti er måske også udløbet og det kan betyde ret meget, for prisen, i et moderne brug-og-smid-væk samfund.

Du kan jo også bare kopiere din tekst over i en salgsannonce, krydre med nogle billeder og skrive at du er åben for bud. Her er grejbegærlige tosser nok. Den der har grisen, bestemmer prisen.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

BasicReality
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 421
Tilmeldt: 27. okt 2008, 22:44
Interesser: Sortkrudt
Geografisk sted: DjævleØen
Has thanked: 10 times
Been thanked: 23 times

Re: Pris på Edgepro?

Indlæg af BasicReality » 9. mar 2018, 18:34

Diamant stenene er omkring 400 kr ekstra, ved ikke hvad en opretterplade skal koste.

Som C-X fint har foreslået kunne du jo sætte den til salg her på siden eller på dba og se hvad folk vil give.

Generelt er jeg dog enig med C-X, brugt priser er 1/2, måske 2/3 hvis det virkelig ikke er brugt særlig meget.

Og så er der selvfølgelig også lige den detalje at knivslibe system som Edge Pro er virkelig niche varer, det er ikke ligefrem noget folk går vitterligt meget op i at have ordentlig skarpe knive. Gætter på vi et langt langt stykke af vejen er undtagelsen end reglen.

Når jeg fortæller folk at jeg har brugt over 5 af de lange, på et system til at slibe knive kigger de på mig som om jeg er komplet idiot.

De fleste bruger bare sådan do-all træk igennem "knivsliber". Hvis de virkelig er entusiaster har de måske en vådsten eller to.
Jeg kender mange som ikke engang har nogen som helst måde at slibe deres knive på. Når de bliver fuldstændigt sløve køber de bare et nyt sæt for 200kr i bilka eller whatever.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Pris på Edgepro?

Indlæg af C-X » 9. mar 2018, 18:51

Man skal også virkelig være anal, med sin V-edge, hvis man har brug for mere end et Lansky sæt, der kan lave en ganske brugbar æg, med bare lidt øvelse og en pokkers masse tid ( = godt øl).

Har man lidt bogstavsdiagnoser, så er man formentlig ovre i noget Wicked Edge eller dyrere (russeren måske?).

Men hold dig ikke tilbage, fyr den af i salgsforummet!
Du skal dog nok sætte prisen lidt venligt, hvis den fylder for meget, da den ligger lunt mellem perfektionisme og begynder segmenterne.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
ThomasRJ
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 890
Tilmeldt: 1. aug 2011, 19:03
Interesser: Jagt/Skydevåben/Knive
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 9 times
Been thanked: 43 times

Re: Pris på Edgepro?

Indlæg af ThomasRJ » 9. mar 2018, 18:57

Mange tak for rådene, tror jeg vil prøve at smide det til salg en af dagene. Tror ikke selv på at jeg kommer til at bruge det igen, nu hvor jeg både har Wicked Edge og Tormek T-7.


Nej, det er også de færreste der er enige med mig i, at det var en god investering på 11-12k på en WE, men hobby'er er jo så forskellige :blink:
Og jeg får røde pletter over hele kroppen, hver gang jeg finder en sløv kniv i køkkenet, så man er ved at være lidt skadet :fun:

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Pris på Edgepro?

Indlæg af C-X » 9. mar 2018, 19:01

Du kunne jo bundle tilbuddet, med et aftenkursus i knivsliberi, så er værdien jo straks steget betydeligt. :razz:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
ThomasRJ
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 890
Tilmeldt: 1. aug 2011, 19:03
Interesser: Jagt/Skydevåben/Knive
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 9 times
Been thanked: 43 times

Re: Pris på Edgepro?

Indlæg af ThomasRJ » 9. mar 2018, 19:05

Det er ikke nogen dum idé :thumbup:

BasicReality
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 421
Tilmeldt: 27. okt 2008, 22:44
Interesser: Sortkrudt
Geografisk sted: DjævleØen
Has thanked: 10 times
Been thanked: 23 times

Re: Pris på Edgepro?

Indlæg af BasicReality » 9. mar 2018, 20:04

Nu købte jeg mit Wicked Edge sæt brugt, men jeg gik fra en ken onion work sharp og forskellen i den æg du kan fremstille er nat og dag.

Ja det er nok kun os med den her "lidelse" som virkelig kan værdsætte at kunne spejle sig i æggen, men nu har jeg heller ikke købt mit system for at imponere andre.

Held og lykke med salget ThomasRJ, der er nok nogen der skal få glæde af det. Edge Pro Apex er jo temmelig respekteret inde for det her område.

Besvar