Tysk webshop med sværd og knive: Nogen der har handlet der og kender til kvaliteten af deres produkter?

Er du til knive, bajonetter, økser, sværd eller hellebarder er dette stedet.
Besvar
Brugeravatar
100Radsbar
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 850
Tilmeldt: 11. mar 2013, 09:50
Interesser: Jagt & Historiske Våben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 360 times
Been thanked: 68 times

Tysk webshop med sværd og knive: Nogen der har handlet der og kender til kvaliteten af deres produkter?

Indlæg af 100Radsbar » 23. jan 2018, 11:43

Hej folkens, faldt over denne hjemmeside: https://www.schwertshop.de

Nogen der har handlet der og kender til kvaliteten af deres produkter?

Kigger lige p.t. på middelaldersværd:

https://www.schwertshop.de/echtes-ritte ... aufen.html
Senest rettet af Refraktorius 23. jan 2018, 13:25, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: overskrift suppleret med den fremragende linje fra indlægget
7,62x54R Glory to the Mosin.

BasicReality
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 421
Tilmeldt: 27. okt 2008, 22:44
Interesser: Sortkrudt
Geografisk sted: DjævleØen
Has thanked: 10 times
Been thanked: 23 times

Re: Tysk webshop med sværd og knive

Indlæg af BasicReality » 23. jan 2018, 13:19

De eneste produkter derfra jeg ville anbefale er fra Hanwei, de laver ganske udmærket våben*.

Cold Steel er sådan so-so, men ville personligt aldrig bruge penge på det. Deres sværd er typisk ringe konstrueret og vejer alt alt for meget.

De fleste af de sværd på siden lader til at være udelukkende deko med HRC på 45-50 er alt for lidt til praktisk anvendelse ud over minimal flaske cutting og den slags.

Jeg har ikke selv handlet der så det kan jeg ikke rigtigt kommentere på.

*Generelt.

Brugeravatar
100Radsbar
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 850
Tilmeldt: 11. mar 2013, 09:50
Interesser: Jagt & Historiske Våben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 360 times
Been thanked: 68 times

Re: Tysk webshop med sværd og knive

Indlæg af 100Radsbar » 23. jan 2018, 15:16

BasicReality skrev:De eneste produkter derfra jeg ville anbefale er fra Hanwei, de laver ganske udmærket våben*.

Cold Steel er sådan so-so, men ville personligt aldrig bruge penge på det. Deres sværd er typisk ringe konstrueret og vejer alt alt for meget.

De fleste af de sværd på siden lader til at være udelukkende deko med HRC på 45-50 er alt for lidt til praktisk anvendelse ud over minimal flaske cutting og den slags.

Jeg har ikke selv handlet der så det kan jeg ikke rigtigt kommentere på.

*Generelt.
Tak for svar, hvilken type stål, og HRC værdi er bedst at gå efter hvis jeg vil have en ordentlig kvalitet sværd?
7,62x54R Glory to the Mosin.

BasicReality
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 421
Tilmeldt: 27. okt 2008, 22:44
Interesser: Sortkrudt
Geografisk sted: DjævleØen
Has thanked: 10 times
Been thanked: 23 times

Re: Tysk webshop med sværd og knive

Indlæg af BasicReality » 23. jan 2018, 15:58

100Radsbar skrev: Tak for svar, hvilken type stål, og HRC værdi er bedst at gå efter hvis jeg vil have en ordentlig kvalitet sværd?
Med hensyn til stål så er denne her guide rimelig udførlig: https://www.sword-buyers-guide.com/sword-steels.html

Når det kommer til HRC er det meget forskelligt afhængig af konstruktionen af sværdet. Der vil jeg anbefale at søge på den specifikke model af sværd du gerne vil have og se hvad folk siger.

Nogengange kan 50hrc være nok, andre gange er det ikke.

Der er f.eks. stor forskel på om det er f.eks. en Katana, et Langsværd eller en Sabel.

Min egen erfaring siger mig at generelt springstål med hrc imellem 50-55 virker rigtig godt for Europæiske middelalder sværd.

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Tysk webshop med sværd og knive: Nogen der har handlet der og kender til kvaliteten af deres produkter?

Indlæg af Elbæk » 23. jan 2018, 16:08

De fleste af deres produkter er Hanwei (Kina), Windlass Steelcrafts (Indien), Depeeka/CAS Iberia (Indien) og Cold Steel (USA, men primært produktion i Østen).

Hanwei er de bedste af de tre - men det siger ikke fantastisk meget. Deres ting er funktionelle - men også det laveste niveau af funktionalitet jeg selv ville tillade. Anciennitetsmæssig ser deres ting ok ud på afstand. De er gode begynder stykker, men man skifter dem hurtigt ud.

Windlass Steelcrafts laver nogle pæne og autentisk udseende ting, men kvaliteten er meget svingende. De er pæne til dekoration og som tilbehør til kostumer.

Depeeka/CAS Iberia er fantasy stykker i middelmådig til trist (og meget svingende) kvalitet.

Cold Steel lever af at kopiere andres produkter/designs - samt af at fremstille middelmådige, alt alt for tunge, alt for grove, kopier af historiske våben. Jeg har aldrig ejet en klinge fra Cold Steel, udover en af deres machetter, som jeg ikke lynhurtigt har solgt igen.

Personligt ville jeg ikke spilde penge på noget på den side...
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
100Radsbar
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 850
Tilmeldt: 11. mar 2013, 09:50
Interesser: Jagt & Historiske Våben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 360 times
Been thanked: 68 times

Re: Tysk webshop med sværd og knive: Nogen der har handlet der og kender til kvaliteten af deres produkter?

Indlæg af 100Radsbar » 23. jan 2018, 21:53

7,62x54R Glory to the Mosin.

Besvar