Sådan ødelægger man et design og et brand

Er du til knive, bajonetter, økser, sværd eller hellebarder er dette stedet.
Besvar
C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Sådan ødelægger man et design og et brand

Indlæg af C-X » 2. jul 2017, 14:43

De fleste der dyrker interessen for knive online, er nok stødt på videoer der promoverer Schrade og Chris Tanner (Preparedmind101) samarbejde om Jessica X kniven. Ikke lige en kniv efter mine behov, men den har da et særegent design og en del gennemtænkte features, der distancerer den fra andre knive. Den er altså ikke bare en gimmick. Tilmed er den svine billig.

Nu har Schrade så valgt at skide Chris et stykke og ændre produktet, som de sælger med hans navn som designer på, således:


youtu.be/YbWmNg3BO0A

Wow! At fucke sit brand, sit produkt og sine kunder så meget meget, er en helt særlig disciplin, som Schrade nu vist er førende i i branchen. :shock:

Schrade er blevet løftet op på velvilje og promovering af privatpersoner, efter en del år, hvor kvaliteten var gået i bund.

Videoen viser også hvor stor en betydning både varmebehandling og slibning har for en kniv.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Sådan ødelægger man et design og et brand

Indlæg af Flugteren » 2. jul 2017, 14:58

C-X skrev:De fleste der dyrker interessen for knive online, er nok stødt på videoer der promoverer Schrade og Chris Tanner (Preparedmind101) samarbejde om Jessica X kniven. Ikke lige en kniv efter mine behov, men den har da et særegent design og en del gennemtænkte features, der distancerer den fra andre knive. Den er altså ikke bare en gimmick. Tilmed er den svine billig.

Nu har Schrade så valgt at skide Chris et stykke og ændre produktet, som de sælger med hans navn som designer på, således:


youtu.be/YbWmNg3BO0A

Wow! At fucke sit brand, sit produkt og sine kunder så meget meget, er en helt særlig disciplin, som Schrade nu vist er førende i i branchen. :shock:

Schrade er blevet løftet op på velvilje og promovering af privatpersoner, efter en del år, hvor kvaliteten var gået i bund.

Videoen viser også hvor stor en betydning både varmebehandling og slibning har for en kniv.
Schrades kvalitet er ikke ret godt længere. Jeg købte for et år siden en Schrade-kniv designet til at "batonne" med, for godt 600 kr i udlandet. Bred ryg, full-tang. Det så jo godt ud. Og den klarede da også de to første kævler træ fint.

Halvvejs igennem den tredje kævle knækker bladet midtover, lige ved overgangen mellem ægen og grebskaller - flot. Og jeg behandlede endda kniven pænt, voldede den ikke på nogen måde, og træet var knastørt.

Det er for dårligt, og jeg har besluttet aldrig nogensinde at købe en Schrade igen, for jeg har mistet tilliden.

En anden kniv, jeg købte i Polen for 150 inkl. levering, kører bare derud af. Og den er endda slet ikke designet til at "batonne".

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Sådan ødelægger man et design og et brand

Indlæg af C-X » 2. jul 2017, 15:00

Kan du huske hvilken model?

Det eneste jeg har fra Shrade er deres foldespade og den er lækker, men efter dette, så bliver der nok ikke indkøbt flere af deres produkter.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Sådan ødelægger man et design og et brand

Indlæg af Flugteren » 2. jul 2017, 15:06

C-X skrev:Kan du huske hvilken model?

Det eneste jeg har fra Shrade er deres foldespade og den er lækker, men efter dette, så bliver der nok ikke indkøbt flere af deres produkter.
Ja, SCHF37.

Jeg så anmeldelser af den flere gang, og den fik overvejende gode ord med på vejen, men flere klagede over, at de nemt knækkede, eller var bøjet fra fabrikken af.

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21657
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Sådan ødelægger man et design og et brand

Indlæg af Refraktorius » 2. jul 2017, 22:27

Et hurtigt gæt:

Man har skiftet producent, og en eller anden har ment at "den er jo fuldstændigt overdimensioneret og unødigt kompliceret at producere. Vi klipper lige en tå og hugger en hæl, og så bliver profitten markant højere".

Alternativt har man bare bevidstløst sendt specs til Kina, kineserne har lavet "noget der ligner" og man har undladt at afvise resultatet/ikke kontrolleret, da produktet kom tilbage.

Producerer BTI Tools selv, eller er de bare et design/handelsselskab?
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Sådan ødelægger man et design og et brand

Indlæg af C-X » 2. jul 2017, 22:47

Øjensynligt er de blevet overtaget at S&W, men skulle have fået lov at fortsætte som hidtil.

I min bog, er hollow grind noget der hører til på mindre foldeknive, MT og lign. Som Tanner selv fremfører, så kunne de blot have hævet prisen en anelse, hvis det var der de klemte. Nogle og $50 er ikke meget, for en kniv i den størrelse, heller ikke selvom den er grim.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Sirupate
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 103
Tilmeldt: 19. apr 2015, 00:32
Interesser: Blankvåben
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 14 times
Been thanked: 1 time

Re: Sådan ødelægger man et design og et brand

Indlæg af Sirupate » 20. jul 2017, 14:10

Trist. Har aldrig været den store Schrade fan, men ovenpå dette faldt interessen da til under nul.

Håber at Tanner ikke ender med at blive trukket i retten eller lignende galskab, for at udbrede den sande historie.
Those who beat their swords into plowshares usually end up plowing for those who kept their swords.
-Benjamin Franklin

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Sådan ødelægger man et design og et brand

Indlæg af C-X » 20. jul 2017, 14:16

Jf. senere videoer, kan man se stærke indicer for, at de er blevet bagt ved for høj temperatur, da de skulle varmebehandles.

BTI = Broken Tools Instantly...
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Sådan ødelægger man et design og et brand

Indlæg af Flugteren » 20. jul 2017, 14:21

C-X skrev:Jf. senere videoer, kan man se stærke indicer for, at de er blevet bagt ved for høj temperatur, da de skulle varmebehandles.

BTI = Broken Tools Instantly...
De har haft mange problemer med enten knækkede knive, eller knive som var bøjet markant i retning i forhold til grebskallerne, ab fabrik. Selv på YouTube siger anmelderne, at hvis man køber en Schrade, så skal man ned på knæ, undskylde for vor Herre, skrifte sine synder, kaste salt over skulderen og den slags, for sandsynligheden for en fejlmodel er stor.

(Ok, måske en lille smule overdrevet, men advarslen med, at der bliver udsendt mange mandagsmodeller holder hele vejen).

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Sådan ødelægger man et design og et brand

Indlæg af C-X » 20. jul 2017, 14:31

Heldigvis tiltaler deres designs nu også mest mall-ninjaer og mil spec legebørn. Dog alligevel en skam, da de kunne tilbyde knive til entry level brugerne, der endnu ikke havde et ordentligt referencepunkt på plads. Navnlig indenfor større knive.
Knive i ~1000 kr klassen og op er ikke for alle og slet ikke for at få en smule erfaring. Heldigvis synes jeg der begynder at komme flere seriøse knive til mindre penge på markedet, både fra bedre asiatiske producenter, men også europæiske.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Besvar