Knivloven - Hvad har den betydet for dig?

Er du til knive, bajonetter, økser, sværd eller hellebarder er dette stedet.
Brugeravatar
Grejs76
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 730
Tilmeldt: 19. okt 2010, 17:27
Interesser: DK lovlige EDC knive
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 33 times

Re: Knivloven - Hvad har den betydet for dig?

Indlæg af Grejs76 » 27. jun 2017, 23:36

Scrapper skrev:For mig har den betydet, at jeg uden nogen bekymringer tager en stor kniv med i skoven.
Desuden at jeg uden bekymringer har en lille foldekniv i lommen til hverdag.

Så tommelfingeren op ad her fra.
Samme her.

Og så har jeg kunnet købe den kniv, jeg drømte om, og vil købe flere i fremtiden.

Mikael.
Jeg går sgu med den kniv

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Knivloven - Hvad har den betydet for dig?

Indlæg af Scrapper » 28. jun 2017, 00:02

ReneKJ skrev:
Scrapper skrev:Hvad gør at du er i tvivl om, at den pågældende kniv er ulovlig at bære i offentligheden?

Det er i hvert fald logisk for mig, at en foldekniv på 8,5 ikke betegnes som en lille lommekniv.
Måske, men det er svært at sige at det er et objektivt fakta.
Det er kun 15 mm længere end hvad der før blev betragtet som en helt uskadelig hverdagsgenstand. Hvis de operere med sådanne grænser så skulle de have beholdt dem i loven.
Jeg synes 1,5 centimeter er en betragtelig forøgelse, i disse størrelsesordener.
En 1,5 cm kan være forskellen om et stik når en pulsåre eller ej.

Malte59
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 47
Tilmeldt: 18. nov 2016, 19:09
Interesser: Skærende håndværktøj
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 10 times
Been thanked: 13 times

Re: Knivloven - Hvad har den betydet for dig?

Indlæg af Malte59 » 28. jun 2017, 01:33

Scrapper skrev:
Jeg synes 1,5 centimeter er en betragtelig forøgelse, i disse størrelsesordener.
En 1,5 cm kan være forskellen om et stik når en pulsåre eller ej.
Så tænk, hvad en kokkekniv når!
Pointen er, at problemet ikke er kniven - men intentionen med at bære den. Jeg håber, at hensigten med den nye knivlov er at fokusere på intentionen og ikke på kniven- måske vil det vise sig at være naivt?! :oops:

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Knivloven - Hvad har den betydet for dig?

Indlæg af Scrapper » 28. jun 2017, 07:09

Det er også blot for sige, at i lovens forstand, så har det en betydning om et blad er 20% længere end et andet.
Fordi det har en betydning i praktisk forstand.

Det er nævnt i betænkningerne til den nye lov, at en lille lommekniv tjener et bredere anerkendelsesværdigt formål, og derfor må bæres uden et specifikt formål.

Derfor er det logisk for mig, at man bliver knaldet når man render rundt med en kniv der er 20% længere end hvad der var tilladt under den gamle lov.

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Knivloven - Hvad har den betydet for dig?

Indlæg af LapuaMagnum » 28. jun 2017, 08:55

Loven har ingen betydning for mig, da jeg stadig har min lommekniv på mig og ikke er opsøgende hvor politiet har formodning om kriminalitet og er ej heller så bange for at blive stoppet.

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Knivloven - Hvad har den betydet for dig?

Indlæg af PSindrup » 28. jun 2017, 12:22

Deepo skrev:
Scrapper skrev:
ReneKJ skrev:
Scrapper skrev: Det er alle knive da ikke!
Jeg skal lige være sikker på at vi forstår hinanden :smile:
Så vidt jeg ved har den seneste ændring af knivloven medført at alle knive uanset længde osv skal have et anerkendelsesværdigt formål.
7 cm reglen gælder ikke længere.

Har du en anden opfattelse?
Jeg var lidt hurtig. Jeg troede du mente at alle knive er enhåndsbetjente og låsbare. Det gav heller ikke mening for mig :mrgreen:

Det er sandt at alle knive er ulovlige at bære, uden anerkendelsesværdigt formål.
Men som du ved, så er det i betænkningerne til loven beskrevet, at en lille lommekniv tjener et bredere anerkendelsesværdigt formål.
Ja, vi har tidligere set dette svar fra JM i diverse tråde:
kniv-svar-fra-jm.jpg

/Mogens
Fint svar fra JM

Nu står der specifikt I BILEN.

Jeg er mere interesseret i at de samme regler gælder for "i lommen"

Peter

Brugeravatar
The Mad Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 825
Tilmeldt: 22. nov 2014, 02:00
Interesser: Skydning og mekanik
Geografisk sted: Nordøstfyn
Has thanked: 457 times
Been thanked: 214 times

Re: Knivloven - Hvad har den betydet for dig?

Indlæg af The Mad Viking » 28. jun 2017, 13:25

Scrapper skrev:
ReneKJ skrev:
Scrapper skrev:Hvad gør at du er i tvivl om, at den pågældende kniv er ulovlig at bære i offentligheden?

Det er i hvert fald logisk for mig, at en foldekniv på 8,5 ikke betegnes som en lille lommekniv.
Måske, men det er svært at sige at det er et objektivt fakta.
Det er kun 15 mm længere end hvad der før blev betragtet som en helt uskadelig hverdagsgenstand. Hvis de operere med sådanne grænser så skulle de have beholdt dem i loven.
Jeg synes 1,5 centimeter er en betragtelig forøgelse, i disse størrelsesordener.
En 1,5 cm kan være forskellen om et stik når en pulsåre eller ej.
Nu er 7cm almindelige foldeknive altså lige til den klejne side for folk med voksen-hænder... :giggle:
Jeg har i adskillige år altid haft min 9,5cm finske Marttini låsbare foldekniv med lyst birketræ (En gave fra min Far, som jeg nægtede at tage op af lommen, selv da det hed 7cm) med i lommen.
Det er en almindelig udseende kniv, absolut ikke skræmmende, men bladet kan naturligvis låses, hvilket alle knive burde kunne.
Jeg synes altså ikke at de ekstra 1,5cm er voldsomt, specielt når det er det som gør at jeg ikke har det halve af klingen dækket af hånden. :oops:
Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Knivloven - Hvad har den betydet for dig?

Indlæg af Scrapper » 28. jun 2017, 14:05

Jamen, jeg er sten sikker på, at en hver dommer vil føje dig straks.
Du vil prompte få permanent bæretilladelse til voksen knive i alle afskygninger.

Og dine voksne hænder vil få statsstøtte vil nænsom tantrisk massage på ugentlig basis.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Knivloven - Hvad har den betydet for dig?

Indlæg af PSindrup » 28. jun 2017, 14:16

The Mad Viking skrev:
Scrapper skrev:
ReneKJ skrev:
Scrapper skrev:Hvad gør at du er i tvivl om, at den pågældende kniv er ulovlig at bære i offentligheden?

Det er i hvert fald logisk for mig, at en foldekniv på 8,5 ikke betegnes som en lille lommekniv.
Måske, men det er svært at sige at det er et objektivt fakta.
Det er kun 15 mm længere end hvad der før blev betragtet som en helt uskadelig hverdagsgenstand. Hvis de operere med sådanne grænser så skulle de have beholdt dem i loven.
Jeg synes 1,5 centimeter er en betragtelig forøgelse, i disse størrelsesordener.
En 1,5 cm kan være forskellen om et stik når en pulsåre eller ej.
Nu er 7cm almindelige foldeknive altså lige til den klejne side for folk med voksen-hænder... :giggle:
Jeg har i adskillige år altid haft min 9,5cm finske Marttini låsbare foldekniv med lyst birketræ (En gave fra min Far, som jeg nægtede at tage op af lommen, selv da det hed 7cm) med i lommen.
Det er en almindelig udseende kniv, absolut ikke skræmmende, men bladet kan naturligvis låses, hvilket alle knive burde kunne.
Jeg synes altså ikke at de ekstra 1,5cm er voldsomt, specielt når det er det som gør at jeg ikke har det halve af klingen dækket af hånden. :oops:
Du er i hvert fald på vej i fedtefadet (læs:fængsel) hvis du bliver antastet med den omtalte kniv på gade og vej, uden at være på vel til en begivenhed der ville ophæve formålet til anerkendelsesværdigt.

Peter

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Knivloven - Hvad har den betydet for dig?

Indlæg af ReneKJ » 28. jun 2017, 14:21

Scrapper skrev:Jamen, jeg er sten sikker på, at en hver dommer vil føje dig straks.
Du vil prompte få permanent bæretilladelse til voksen knive i alle afskygninger.

Og dine voksne hænder vil få statsstøtte vil nænsom tantrisk massage på ugentlig basis.
Der er ingen grund til at blive sarkastisk. Mad Viking har en udmærket pointe i at "små knive" ikke har nogen form for legal definition.
Således giver det ikke mening at du bliver ved med at referere til de 7cm i den gamle lov, for det er ikke længere gældende.

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Knivloven - Hvad har den betydet for dig?

Indlæg af Scrapper » 28. jun 2017, 14:53

Lidt sjov må det vel være tilladt at lave :fun:

Ang. de 7 cm så har jeg ikke sagt, at de har nogen relevans i loven.
Men når der er tale om en stramning i forhold til gamle lovgivning, så er det da relevant at referere til de 7 cm i snakken om hvorvidt du vurderer en kniv til at være en lille, almindelig eller stor foldekniv.

Igen, jeg er enig i, at det ville være rigtig rart med en klar definition af "en lille foldekniv".

Jeg tror bare ikke, at noget logisk tænkende menneske kan påstå, at en kniv på nu 9,5 cm er gangbar på offentlige steder.

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Knivloven - Hvad har den betydet for dig?

Indlæg af ReneKJ » 28. jun 2017, 15:00

Scrapper skrev: Jeg tror bare ikke, at noget logisk tænkende menneske kan påstå, at en kniv på nu 9,5 cm er gangbar på offentlige steder.
8,5, og i en privat bil.

Og logisk tænkende mennesker kan påstå at størrelsen ikke er nævnt i loven, men derimod alene at formålet skal være anerkendelsesværdigt.
Enhåndsbetjent, 7cm osv hører fortiden til, det er ikke længere relevant
Tror du at omtalte Rocker ville være sluppet hvis kniven havde været 7cm? Jeg tvivler meget stærkt, han var en uønsket person og fik det at mærke.

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Knivloven - Hvad har den betydet for dig?

Indlæg af Scrapper » 28. jun 2017, 15:14

Jeg håber at han var sluppet hvis det havde været en lille sub 7 cm foldekniv, men jeg ved det ikke. Og vi finder aldrig ud af det, da han havde valgt kniv fra en anden hylde.

Du behøver ikke belære om hvad der er relevant i loven, for det er jeg helt klar over.

Men igen, det er ikke den nye Lovs skyld at han blev dømt. Det er lovens skyld, at straffen er strengere. Men fælden havde også klappet under gamle lov.

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Knivloven - Hvad har den betydet for dig?

Indlæg af ReneKJ » 28. jun 2017, 16:30

Scrapper skrev: Du behøver ikke belære om hvad der er relevant i loven, for det er jeg helt klar over.

Men igen, det er ikke den nye Lovs skyld at han blev dømt. Det er lovens skyld, at straffen er strengere. Men fælden havde også klappet under gamle lov.
Jeg syntes bare vi taler forbi hinanden. Du bliver ved med at referere til en lov der ikke længere er gyldig, men det er da fuldstændigt ligegyldigt om han var blevet dømt under den gamle lov?

Det er som at få en bøde for at kører 130 på motorvejen og så sige "nå ja, det plejede jo også at være ulovligt. :???:

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Knivloven - Hvad har den betydet for dig?

Indlæg af Scrapper » 28. jun 2017, 16:41

Handler det ikke om, at du synes det forkert at han er blevet dømt for overtrædelse af våbenloven.
I en tråd om hvordan den nye lov har påvirket os?

Så mener jeg bare, at den nye lov ikke hat behandlet ham anderledes end den gamle.

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Knivloven - Hvad har den betydet for dig?

Indlæg af ReneKJ » 28. jun 2017, 16:51

Scrapper skrev:Handler det ikke om, at du synes det forkert at han er blevet dømt for overtrædelse af våbenloven.
I en tråd om hvordan den nye lov har påvirket os?

Så mener jeg bare, at den nye lov ikke hat behandlet ham anderledes end den gamle.
Men det er da fuldstændigt lige meget om det var en overtrædelse af den gamle lov. Den er væk, død, borte, ophævet, den er en ex-parrot.

Det der er interessant ved sammenligningen er at det var klart defineret hvad der var ulovligt før. Hvis en betjent anholdte dig for at have en 5cm kniv så kunne din advokat dunke ham i bolden med en helt konkret paragraf.
Du behøvede aldrig være i tvivl om din kniv var lovlig eller ej. Og det afhang bestemt ikke af om du havde en fætter i Hells Angles.

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Knivloven - Hvad har den betydet for dig?

Indlæg af Scrapper » 28. jun 2017, 17:34

Jeg synes det er relevant i en tråd om, hvad den nye lov har betydet for dig.

Igen, jeg er enig i, at der burde være en mere klar definition af en lille lommekniv.

Omvendt finder jeg det ikke troværdigt, at man tolker den nye lov, som var en skærpelse på EDC området, således at man tror man nu må gå rundt med større kniv end tidligere.

Den nye lov lægger op til at man tænker sig om. Og det har den dømte ikke gjort, i min optik.

Jeg synes ikke at den nye lov er svaret på alt. (Ved godt at svaret på alt, er 42)
Men omvendt så er den heller ikke så svær at navigere i, som rigtig mange giver udtryk for.

Brugeravatar
The Mad Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 825
Tilmeldt: 22. nov 2014, 02:00
Interesser: Skydning og mekanik
Geografisk sted: Nordøstfyn
Has thanked: 457 times
Been thanked: 214 times

Re: Knivloven - Hvad har den betydet for dig?

Indlæg af The Mad Viking » 28. jun 2017, 19:42

ReneKJ skrev:
Scrapper skrev:Jamen, jeg er sten sikker på, at en hver dommer vil føje dig straks.
Du vil prompte få permanent bæretilladelse til voksen knive i alle afskygninger.

Og dine voksne hænder vil få statsstøtte vil nænsom tantrisk massage på ugentlig basis.
Der er ingen grund til at blive sarkastisk. Mad Viking har en udmærket pointe i at "små knive" ikke har nogen form for legal definition.
Således giver det ikke mening at du bliver ved med at referere til de 7cm i den gamle lov, for det er ikke længere gældende.
Jeg opfatter det ikke så slemt som man skulle tro, vi har en ganske frisk omgangstone på mit arbejde. :fun:
Men der burde ikke være noget ulovligt i at gå med min kniv, når nu jeg er på vej ned i butikken for at købe det æble jeg skal skære i både med den straks derefter.
Jeg har heller ikke noget problem med ikke at måtte tage knive med på værtshus og lign., men der burde være mulighed for at lægge den af i baren/garderoben og så få den igen når man går.
Lidt a la et våbenhus.
Hvis man får konfiskeret kamera eller andet før en koncert i Tyskland, så får man en lap papir og får udleveret tingene igen bagefter.
Herhjemme er der sjældent samme mulighed? :wall:
Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Knivloven - Hvad har den betydet for dig?

Indlæg af Scrapper » 28. jun 2017, 19:54

Godt at du ikke opfatter det som noget slemt, at man kommer med lidt gas.

Det scenarie du beskriver, drømmer jeg da også om.
Men det har folk med dårlig opdragelse og karrierepolitikere desværre ødelagt for os, for længst.

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Knivloven - Hvad har den betydet for dig?

Indlæg af Langenge » 28. jun 2017, 21:25

The Mad Viking skrev:............tage knive med på værtshus og lign., men der burde være mulighed for at lægge den af i baren/garderoben og så få den igen når man går.
Lidt a la et våbenhus.
At kirkernes våbenhus var beregnet til dette / blev brugt til dette, er vist lidt af en skrøne :blink:
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Knivloven - Hvad har den betydet for dig?

Indlæg af Elbæk » 28. jun 2017, 21:43

Langenge skrev:
The Mad Viking skrev:............tage knive med på værtshus og lign., men der burde være mulighed for at lægge den af i baren/garderoben og så få den igen når man går.
Lidt a la et våbenhus.
At kirkernes våbenhus var beregnet til dette / blev brugt til dette, er vist lidt af en skrøne :blink:
Aye...

https://www.nordisk-forum.dk/viewtopic. ... us#p747236
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
The Mad Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 825
Tilmeldt: 22. nov 2014, 02:00
Interesser: Skydning og mekanik
Geografisk sted: Nordøstfyn
Has thanked: 457 times
Been thanked: 214 times

Re: Knivloven - Hvad har den betydet for dig?

Indlæg af The Mad Viking » 29. jun 2017, 12:46

Elbæk skrev:
Langenge skrev:
The Mad Viking skrev:............tage knive med på værtshus og lign., men der burde være mulighed for at lægge den af i baren/garderoben og så få den igen når man går.
Lidt a la et våbenhus.
At kirkernes våbenhus var beregnet til dette / blev brugt til dette, er vist lidt af en skrøne :blink:
Aye...

https://www.nordisk-forum.dk/viewtopic. ... us#p747236
Jeg kan endda huske at jeg har læst tråden... :oops:
Nu er kirker ikke lige min stærke side, må jeg indrømme. :mrgreen:
Men jeg synes stadig at det er en god idé med en kasse hvor man kan lægge kniv, raketstyr og hvad man nu ellers har i lommerne af, til safe keeping. :smile:
Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...

Brugeravatar
Starling
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 267
Tilmeldt: 20. apr 2013, 18:34
Interesser: Knive, pistol, luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 48 times
Been thanked: 22 times

Re: Knivloven - Hvad har den betydet for dig?

Indlæg af Starling » 30. jun 2017, 11:21

Jeg kan huske at Søren Pind har omtalt den nye knivlov, som en borgerlig knivlov. Det må jo betyde at bare at man iklæder sig kjole og hvidt, eller jakkesæt og slips. Så kan man rolig tage sin store Bowie kniv med sig på en tur i byen.
Klæder skaber folk.....
En god kop kaffe om dagen forlænger livet :)

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Knivloven - Hvad har den betydet for dig?

Indlæg af C-X » 30. jun 2017, 11:24

Måske, men liberal kan man godt nok ikke beskylde den for at være.... :crazy:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Starling
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 267
Tilmeldt: 20. apr 2013, 18:34
Interesser: Knive, pistol, luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 48 times
Been thanked: 22 times

Re: Knivloven - Hvad har den betydet for dig?

Indlæg af Starling » 30. jun 2017, 11:36

C-X skrev:Måske, men liberal kan man godt nok ikke beskylde den for at være.... :crazy:

Du skal bare ifører dig borgerskabets uniform - altså kjole og hvidt, eller i det mindste slips. Så er der adgang til at gå frit med kniv.

Loven er ikke liberal, men der findes efterhånden ikke mange lande med en liberal knivlov.

Er der nogen herinde der kan nævne et land i Europa hvor man helt frit kan går med kniv ?

Jeg selv vil nævne Østrig og Tjekkiet - der sælges næsten alle knivtyper - og de må gerne bæres offentligt.
En god kop kaffe om dagen forlænger livet :)

Besvar