Rageknive - for interesserede.

Er du til knive, bajonetter, økser, sværd eller hellebarder er dette stedet.
Brugeravatar
Scout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3163
Tilmeldt: 27. dec 2004, 14:35
Interesser: Våbenhistorie
Geografisk sted: Pendling Kbh Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 279 times

Rageknive - for interesserede.

Indlæg af Scout » 1. okt 2014, 17:11

Sjovt nok eller heldigvis, hvordan man nu ser på det, så ser man ikke rageknive brugt meget i gadebilledet.

Men faktisk så har der i andre lande været en lang tradition for brug af rageknive som våben. De kan være væmmelige.

Dog kan man vel købe rageknive på linje med hobbyknive og køkkenknive i DK.

Hvad synes I om rageknive generelt, om deres plads i loven ...eller mangel på samme, om samlinger af rageknive...eller måske har I prøvet at barbere jer med sådan en fætter (jeg har hørt både for og imod barbering med ragekniv fra brugere).

Emnet var berørt i en anden tråd, så her en pivåben tråd om rageknive - man kan bidrage med hvad som helst, der har med rageknive at gøre. Du har måske en ragekniv, vi må se fotos af eller ved noget om noget.
Selv hvis du engang er blevet forfulgt af en klovn i en drøm og klovnen havde en ragekniv - bidrag med hvad som helst.
Vedhæftede filer
untitled (4).png
untitled (4).png (27.97 KiB) Vist 10156 gange
untitled (3).png
untitled (3).png (59.12 KiB) Vist 10156 gange
untitled (2).png
untitled (2).png (33.52 KiB) Vist 10156 gange

Martensit
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 632
Tilmeldt: 17. sep 2010, 13:15
Interesser: blankvåben/luftvåben
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 35 times
Been thanked: 76 times

Re: Rageknive - for interesserede.

Indlæg af Martensit » 1. okt 2014, 18:11

Min hånd er sjældent rolig nok til at barbere mig med en sådan krabat, jeg har en shavette og ligger, til hvis jeg mangler noget at give mig til lørdag morgen.
Jeg har aldrig rigtig tænkt over hvor den passer ind i våbenloven. Men den er vel på lige fod med murkroge, lægtehamre og strikkepinde fuldstændig legal, så længe den opholder sig et sted man må antage den hører hjemme, i en toilettaske eller i hjemmet.

Jeg kan ikke rigtig forestille mig at en ragekniv er særlig behagelig at blive konfronteret med i nattelivet. Ud fra det synspunkt, at en knust flaske er takket og sjældent kommer til at efterlade et pænt ar men at en ny strøget ragekniv nok kommer dybere i huden, så er ragekniven hverken værre eller bedre, bare en anelse mere stilet. Man kan altid håbe på, at den padde der tager en ragekniv med i byen klapper den sammen over fingrene på sig selv.

Apropros knive i nattelivet:
Her er en lille video af hvad der sker når en Steven Seagal fan møder den virkelige verden - det er en demonstration fra en fransk kampsportsfyr, der er intet blod og andet af den slags skidt, bare fantasi mod virkelighed.

https://www.facebook.com/video.php?v=83 ... 76&fref=nf

Og sådan startede jeg vidst en tangent denne tråd kan køre ud ad.

Brugeravatar
Scout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3163
Tilmeldt: 27. dec 2004, 14:35
Interesser: Våbenhistorie
Geografisk sted: Pendling Kbh Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 279 times

Re: Rageknive - for interesserede.

Indlæg af Scout » 1. okt 2014, 18:24

Martensit skrev:Min hånd er sjældent rolig nok til at barbere mig med en sådan krabat, jeg har en shavette og ligger, til hvis jeg mangler noget at give mig til lørdag morgen.
Jeg har da leget med tanken om, at købe en kvalitets-ragekniv, men jeg holder mig til skraberen.
Det er en produktion at gøre ud af det og jeg har også hørt om folk, der godt nok har barberet sig gennem længere tid med ragekniv, for de kan lide ritualet, men som ikke mærker den store forskel til skraberen.

Brugeravatar
Scout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3163
Tilmeldt: 27. dec 2004, 14:35
Interesser: Våbenhistorie
Geografisk sted: Pendling Kbh Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 279 times

Re: Rageknive - for interesserede.

Indlæg af Scout » 1. okt 2014, 18:37

Martensit skrev:.
Jeg har aldrig rigtig tænkt over hvor den passer ind i våbenloven. Men den er vel på lige fod med murkroge, lægtehamre og strikkepinde fuldstændig legal, så længe den opholder sig et sted man må antage den hører hjemme, i en toilettaske eller i hjemmet.
Ja, mon ikke.
Martensit skrev: Jeg kan ikke rigtig forestille mig at en ragekniv er særlig behagelig at blive konfronteret med i nattelivet. Ud fra det synspunkt, at en knust flaske er takket og sjældent kommer til at efterlade et pænt ar men at en ny strøget ragekniv nok kommer dybere i huden, så er ragekniven hverken værre eller bedre, bare en anelse mere stilet. Man kan altid håbe på, at den padde der tager en ragekniv med i byen klapper den sammen over fingrene på sig selv.
Nej, ville ikke være sjovt.
En ragekniv er en væmmelig flænser.
Martensit skrev: Apropros knive i nattelivet:
Her er en lille video af hvad der sker når en Steven Seagal fan møder den virkelige verden - det er en demonstration fra en fransk kampsportsfyr, der er intet blod og andet af den slags skidt, bare fantasi mod virkelighed.

https://www.facebook.com/video.php?v=83 ... 76&fref=nf
Illustrativt og tankevækkende link.
Ja, hvad folk forestiller sig, at de vil gøre og så virkelighedens opførsel, er to HELT forskellige ting.

Det var så sjovt; på et andet forum, snakkede folk om, hvad de ville gøre, hvis de var ubevæbnede og blev angrebet af en stor hund. Sofaninjaer ævlede om, at det var nemt at smadre en hund. Når man selv har udført professionelt hundearbejde med angreb og hvad dertil hører og også har set dokumenteret andetsteds, hvilke skader der sker ved hundeangreb og hvordan de kan rykke folk rundt, så var det godt nok lamt at læse nogle af de indlæg.

Det samme med at blive konfronteret med en kniv. Mon ikke de fleste fornuftige ville spæne. Jeg ved jeg ville, hvis jeg kunne. Men nej, der er de, der ævler om at de kan nedkæmpe en knivbevæbnet modstander.

Hvis man er utrænet, så er man på spanden mod en kniv.

Hvis manden med kniven så er knivtrænet, så har man yderligere et problem.

Nogle af de dokumenterede ragekniv og knivskader er væmmelige.
Martensit skrev:.
Og sådan startede jeg vidst en tangent denne tråd kan køre ud ad.
:fun:

Martensit
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 632
Tilmeldt: 17. sep 2010, 13:15
Interesser: blankvåben/luftvåben
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 35 times
Been thanked: 76 times

Re: Rageknive - for interesserede.

Indlæg af Martensit » 1. okt 2014, 19:59

Scout skrev:
Martensit skrev:.
Jeg har aldrig rigtig tænkt over hvor den passer ind i våbenloven. Men den er vel på lige fod med murkroge, lægtehamre og strikkepinde fuldstændig legal, så længe den opholder sig et sted man må antage den hører hjemme, i en toilettaske eller i hjemmet.
Ja, mon ikke.
Martensit skrev: Jeg kan ikke rigtig forestille mig at en ragekniv er særlig behagelig at blive konfronteret med i nattelivet. Ud fra det synspunkt, at en knust flaske er takket og sjældent kommer til at efterlade et pænt ar men at en ny strøget ragekniv nok kommer dybere i huden, så er ragekniven hverken værre eller bedre, bare en anelse mere stilet. Man kan altid håbe på, at den padde der tager en ragekniv med i byen klapper den sammen over fingrene på sig selv.
Nej, ville ikke være sjovt.
En ragekniv er en væmmelig flænser.
Martensit skrev: Apropros knive i nattelivet:
Her er en lille video af hvad der sker når en Steven Seagal fan møder den virkelige verden - det er en demonstration fra en fransk kampsportsfyr, der er intet blod og andet af den slags skidt, bare fantasi mod virkelighed.

https://www.facebook.com/video.php?v=83 ... 76&fref=nf
Illustrativt og tankevækkende link.
Ja, hvad folk forestiller sig, at de vil gøre og så virkelighedens opførsel, er to HELT forskellige ting.

Det var så sjovt; på et andet forum, snakkede folk om, hvad de ville gøre, hvis de var ubevæbnede og blev angrebet af en stor hund. Sofaninjaer ævlede om, at det var nemt at smadre en hund. Når man selv har udført professionelt hundearbejde med angreb og hvad dertil hører og også har set dokumenteret andetsteds, hvilke skader der sker ved hundeangreb og hvordan de kan rykke folk rundt, så var det godt nok lamt at læse nogle af de indlæg.

Det samme med at blive konfronteret med en kniv. Mon ikke de fleste fornuftige ville spæne. Jeg ved jeg ville, hvis jeg kunne. Men nej, der er de, der ævler om at de kan nedkæmpe en knivbevæbnet modstander.

Hvis man er utrænet, så er man på spanden mod en kniv.

Hvis manden med kniven så er knivtrænet, så har man yderligere et problem.

Nogle af de dokumenterede ragekniv og knivskader er væmmelige.
Martensit skrev:.
Og sådan startede jeg vidst en tangent denne tråd kan køre ud ad.
:fun:
Jeg dyrker selv en anelse fægtning, mest på hyggeplan med sabel, jo kortere våbnet er jo tættere kommer modstanderen og desto større sandsyndlighed for at at han får mig når jeg får ham.
Hvad angår det at "slås" med knive, så er der i den manual en af herrerne Fairbairn og Sykes har skrevet nævnt, at enhver Judomester eller ninja er på spanden, hvis de møder en der har fået en kort introduktion til at slås med knive.
Ud fra det kendskab jeg har til fægtning kommer ragekniven til kort som nærkampsvåben på tre afgørende punkter.
1) Den har ingen spids, derfor er man berøvet muligheden for at stikke.
2) Den har intet ordentligt greb, man kan derfor ikke holde ordentligt på den, noget der er virkelig afgørende når man er tæt på sin modstander og der bliver lagt en asse kraft bag bevægelserne.
3) Æggen er skrøbelig og man ender hurtigt med en sløv eller ødelagt ragekniv, der ikke kan bruges til noget.

Jeg tror, at grunden til, at den ikke ses så ofte i forbindelse med vold (ikke mig bekendt ihvertfald) er at den ikke er så let tilgængelig som den har være tidligere, samt ovenstående grunde til at den er et elendigt våben.
I dag er det jo netop, som du selv nævner, en entusiastisk ting med morgenritual osv. at barbere sig med sådan en. Jeg ved at min oldefar havde et par stykker der var brugt så meget at de ikke længere var tjenlige til barbering, så han brugte dem til at kastrere grise med, for lidt over 100 år siden (De 100 år nævner jeg, så jeg ikke har en flok frådende WSPA fans på nakken om et par timer.)

Brugeravatar
Scout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3163
Tilmeldt: 27. dec 2004, 14:35
Interesser: Våbenhistorie
Geografisk sted: Pendling Kbh Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 279 times

Re: Rageknive - for interesserede.

Indlæg af Scout » 1. okt 2014, 20:34

Jeg har selv fægtet og nød det indtil jeg måtte holde op pga en (ikke-fægterelateret) skade.
Med fleuret er kampen ofte hurtigt overstået eller modstanderne rammer ikke hinanden 'vitalt.'
Men en ting er sikkert; det foregår alt meget hurtigt. Hvilket jo også demonstreres ved, at TVdækning af sporten altid må vise afgørende sekvenser i langsom gengivelse, da de færreste ellers har en chance for at opfange, hvad der skete.
Tankevækkende mht knivkamp. Hastighed og afgørende hug/stik kan naturligvis afhænge af, hvordan træningsgraden eller mangel på samme er fordelt.

Hvad FS sagde betvivler jeg ikke. Begge de herrer havde noget erfaring at have deres mening i. Det var ikke kun noget de havde læst.
En af dem jagtede beslutsomme kinesiske triade-kriminelle i mørke gyder, hvor det var kniv mod kniv.

Jeg har også her på forummet refereret en amerikansk knivkyndig, der sagde at i New Orleans var man i 1800-tallet så knivkyndig, da man konstant havde knivdueller og alle gik med kniv og trænede benhårdt, at hvis en moderne specialuddannet soldat var blevet sendt tilbage i tiden til NO, så havde han ikke holdt mange minutter (ikke at der lægges meget vægt på knivkamp blandt soldaterne i dag som dengang, men alligevel tankevækkende).

Enig, ragekniven kommer bl.a til kort pga de af dig nævnte årsager. Jeg tror mere, at ragekniven blev brugt som våben bl.a tidligere i USA, fordi det var dels det man havde for hånden (knive og skydere koster penge) og dels pga den intimiderende effekt. De fleste vil nok finde en ragekniv en frygteligt ting at blive konfronteret med.

Et rigtigt kedeligt håndtag til kamp på de fleste rageknive som du skriver.

Dog skal man ikke underkende den måde en ragekniv 'slicer'/flænser. Det kan den.
Ofte giver folk i knivkamp ikke op pga organsvigt gennem stik eller massivt blodtab; mange almindelige mennesker kan ikke holde psykisk til at se deres egen krop skåret delvist i strimler eller tåle at se blod i større mængder tværet ud over skjorten. Især ikke, hvis det er deres eget blod.
Nogle knivkæmpere går bevidst efter flænseteknikken frem for at stikke/hugge, netop pga den psykologiske effekt.
Martensit skrev: Jeg tror, at grunden til, at den ikke ses så ofte i forbindelse med vold (ikke mig bekendt ihvertfald) er at den ikke er så let tilgængelig som den har være tidligere, samt ovenstående grunde til at den er et elendigt våben.
Enig

Martensit skrev: Jeg ved at min oldefar havde et par stykker der var brugt så meget at de ikke længere var tjenlige til barbering, så han brugte dem til at kastrere grise med, for lidt over 100 år siden (De 100 år nævner jeg, så jeg ikke har en flok frådende WSPA fans på nakken om et par timer.)
:fun:

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14306
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: Rageknive - for interesserede.

Indlæg af Lycon » 1. okt 2014, 22:41

Scout skrev:Emnet var berørt i en anden tråd, så her en pivåben tråd om rageknive - man kan bidrage med hvad som helst, der har med rageknive at gøre. Du har måske en ragekniv, vi må se fotos af eller ved noget om noget.
Jeg har en Higo No Kami liggende i badeværelset, samt i toilettasken når jeg er ude, det er en okay ragekniv.
Vedhæftede filer
Higo_No_Kami.jpg
Higo_No_Kami.jpg (82.15 KiB) Vist 10031 gange
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Scout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3163
Tilmeldt: 27. dec 2004, 14:35
Interesser: Våbenhistorie
Geografisk sted: Pendling Kbh Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 279 times

Re: Rageknive - for interesserede.

Indlæg af Scout » 1. okt 2014, 23:33

Stilen har jeg altid godt kunnet lide. Flot design.

Jeg har luret på nedenstående.

Take no kami - 'lord of the bamboo'

Bambusknivene er helt specielle -og i mine øjne- smukke.

Ja, der er jeg nok i minoriteten, for de er altså noget specielle :mrgreen:

Motosuke Nogao-klinger og bambus-rod.
Vedhæftede filer
1.jpg
1.jpg (58.94 KiB) Vist 10017 gange

Brugeravatar
Scout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3163
Tilmeldt: 27. dec 2004, 14:35
Interesser: Våbenhistorie
Geografisk sted: Pendling Kbh Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 279 times

Re: Rageknive - for interesserede.

Indlæg af Scout » 1. okt 2014, 23:44

Her en variation. Han bruger klinger fra flere forskellige japanske smede.

.....det er en i Frankrig, der laver de færdige knive. Jeg synes, de er fantastiske.
Vedhæftede filer
3.jpg
3.jpg (33.05 KiB) Vist 10016 gange

Brugeravatar
Martin REX
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 227
Tilmeldt: 28. jan 2006, 12:55
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Rageknive - for interesserede.

Indlæg af Martin REX » 2. okt 2014, 08:20

Jeg havde selv en romantisk drøm om at begynde at barbere mig med ragekniven, gik endda så vidt som til at bestille et sæt hjem sæbe, skål, kniv og kost....
den vigtigste erfaring jeg gjorde mig i den forbindelse lad være med at købe for billigt, kniven er ganske vist skarp men ikke iflg mig "shave ready" sæben skummer ikke og kosten lugtede af gris.

Skuffet vendte jeg tilbage til gillette indtil lidt mere research bragte mig på sporet af DE razors :eek: en kvalitets kost, en shave stick, og en Mühle DE razor senere, jeg går aldrig tilbage til gillette, barberbladene koster ca 2 kr skykket og jeg har ca ½ af sæben tilbage ( halvt år gammel) det bliver ikke billigere og efter lidt øvelse bruger jeg ikke mere tid på barbering end jeg gjorde i gamle dage.
Do not underestimate the power of stupid people in large groups

Brugeravatar
Herluf
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 581
Tilmeldt: 12. apr 2006, 22:52
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 168 times
Been thanked: 138 times
Kontakt:

Re: Rageknive - for interesserede.

Indlæg af Herluf » 2. okt 2014, 08:27

For 5 år siden, da jeg var i Barcelona med min kone (kæreste dengang) var der en "gammel mands" butik ved siden af vores hotel. De havde blandt andet et bred sortiment af ragekniv og jeg nævnte bare som en side bemærkning at jeg godt kunne tænke mig at have sådan en. Jeg glemte alt om det jeg havde sagt, men 4 måneder efter fik jeg sådan en som fødselsdagsgave, sammen med en kost af grævlingehår og noget sæbe. Bortset fra når jeg er ude at rejse, hvor det er lidt bøvlet med sådan en i bagage, har jeg faktisk ikke brugt andet til at barbere mig siden.
Den første måned var der en del små rifter i huden efter en barbering og det tog op til 15 minutter at blive færdig, men med lidt øvelse ender det med at være lige så hurtigt som med en Mach 3 eller lignende.
Hvis man bare bruge strygerem hver gang inden barbering kan man nøjes med at slibe en gang hver 4. til 6. måned.

Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2223
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 460 times
Been thanked: 351 times

Re: Rageknive - for interesserede.

Indlæg af Kenned » 2. okt 2014, 08:52

Lycon skrev:
Scout skrev:Emnet var berørt i en anden tråd, så her en pivåben tråd om rageknive - man kan bidrage med hvad som helst, der har med rageknive at gøre. Du har måske en ragekniv, vi må se fotos af eller ved noget om noget.
Jeg har en Higo No Kami liggende i badeværelset, samt i toilettasken når jeg er ude, det er en okay ragekniv.
Jeg har én magen til, den ligger dog kun til pynt. Det er klart den skarpeste kniv jeg ejer.

Den voldsomme pris på ca 100,- inkluderede gravering af mit navn i katakana på klingen - samtidig fik jeg en hyggelig 'snak' med en gammel japaner der stort set intet engelsk kunne :biggrin:

Hilsen Kenneth
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

Brugeravatar
Scout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3163
Tilmeldt: 27. dec 2004, 14:35
Interesser: Våbenhistorie
Geografisk sted: Pendling Kbh Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 279 times

Re: Rageknive - for interesserede.

Indlæg af Scout » 2. okt 2014, 14:54

Får vi et foto :smile: ?

Brugeravatar
Herluf
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 581
Tilmeldt: 12. apr 2006, 22:52
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 168 times
Been thanked: 138 times
Kontakt:

Re: Rageknive - for interesserede.

Indlæg af Herluf » 2. okt 2014, 15:06

Jeg ved ikke hvor anvendelig denne her er. Bladet er meget bredt, men jeg kunne godt tænke mig sådan en.
Vedhæftede filer
ML2.JPG
ML2.JPG (38.61 KiB) Vist 9920 gange

Brugeravatar
Scout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3163
Tilmeldt: 27. dec 2004, 14:35
Interesser: Våbenhistorie
Geografisk sted: Pendling Kbh Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 279 times

Re: Rageknive - for interesserede.

Indlæg af Scout » 2. okt 2014, 15:17

Jeg er heller ikke lige inde den optimale klinge-udførelse for en ragekniv, men det ville ikke være dårligt med en speciallavet veludført version.

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2916
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Rageknive - for interesserede.

Indlæg af Senserazer » 2. okt 2014, 16:27

Ville fandeme gerne lære at bruge sådan én, det er der stil over. :razz:
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Brugeravatar
Scout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3163
Tilmeldt: 27. dec 2004, 14:35
Interesser: Våbenhistorie
Geografisk sted: Pendling Kbh Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 279 times

Re: Rageknive - for interesserede.

Indlæg af Scout » 2. okt 2014, 16:39

Forstår jeg godt, sikkert et herligt ritual.

Men det er jo bare at gå i gang. Her er f.eks en Böker ragekniv til den nette pris af cirka 4,700 :fun:

http://www.lamnia.fi/items.php?lang=no&sgid=79

Martensit
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 632
Tilmeldt: 17. sep 2010, 13:15
Interesser: blankvåben/luftvåben
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 35 times
Been thanked: 76 times

Re: Rageknive - for interesserede.

Indlæg af Martensit » 2. okt 2014, 17:52

Senserazer skrev:Ville fandeme gerne lære at bruge sådan én, det er der stil over. :razz:
Hvis du ikke er frisk på at bruge 700kr på en ragekniv og endnu 1000 kr på slibesten remme og poleremiddel, så findes der et billigere alternativ. Jeg har selv en billig shavette, jeg vil ikke sammenligne den med en rigtig ragekniv, den hverken føles som en sådan i hånden, og klingen er ikke så lang. Men for ca. 100-150kr er det ikke et dårligt sted at starte, hvis man ikke er sikker på om det er noget der fænger interessen.

Brugeravatar
Herluf
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 581
Tilmeldt: 12. apr 2006, 22:52
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 168 times
Been thanked: 138 times
Kontakt:

Re: Rageknive - for interesserede.

Indlæg af Herluf » 2. okt 2014, 18:45

Scout skrev:Jeg er heller ikke lige inde den optimale klinge-udførelse for en ragekniv, men det ville ikke være dårligt med en speciallavet veludført version.
Det er vist nok meget personligt. Der findes en del nogenlunde klassiske faconer hvad spidsen, længden og bredden på bladet angår, og efterhånden er der en hel del design som går mere ud på det kosmetiske end det anvendeligt.

Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2223
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 460 times
Been thanked: 351 times

Re: Rageknive - for interesserede.

Indlæg af Kenned » 2. okt 2014, 20:20

Scout skrev:Får vi et foto :smile: ?
Ja da :)
kniv1a.jpg
Kniv købt i Japan
kniv1a.jpg (98.82 KiB) Vist 9854 gange
kniv1b.jpg
Ke Ne Su. Det nærmeste man kan komme på 'Kenneth' på Japansk
kniv1b.jpg (91.06 KiB) Vist 9854 gange
Hilsen Kenneth
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

Brugeravatar
Scout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3163
Tilmeldt: 27. dec 2004, 14:35
Interesser: Våbenhistorie
Geografisk sted: Pendling Kbh Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 279 times

Re: Rageknive - for interesserede.

Indlæg af Scout » 2. okt 2014, 20:29

Den er sgi sød!

Ser også funktionel ud og det er da en herlig kombination.

Herlig historie også.

Dytti
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 234
Tilmeldt: 19. feb 2012, 19:29
Interesser: Blankvåben
Geografisk sted: Sydfyn
Geografisk sted: Faaborg
Been thanked: 14 times
Kontakt:

Re: Rageknive - for interesserede.

Indlæg af Dytti » 3. okt 2014, 09:28

Jeg har altid syntes at rageknive er vildt fascinerende.
Udformning og funktionalitet er jo bare ren poesi :biggrin:

Som stor fan af Nazareth, huisker jeg tydeligt da "No Mean City" albummet udkom.
Da tænkte jeg, at sådan et par knive må jeg simpelthen eje :rock:
(unødvendigt at sige, at jeg stadig ikke ejer sådan et par :fun: )
nomeancity.jpg
nomeancity.jpg (37.69 KiB) Vist 9816 gange
For et stykke tid siden, fik jeg en bestilling fra en, som ville have lavet nyt håndtag/skæfte på en gammel ragekniv.
Det kom der det her ud af:
barb_don5.jpg
barb_don5.jpg (75.24 KiB) Vist 9816 gange
barb_don4.jpg
barb_don4.jpg (65.75 KiB) Vist 9816 gange
barb_don3.jpg
barb_don3.jpg (66.29 KiB) Vist 9816 gange

Brugeravatar
Scout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3163
Tilmeldt: 27. dec 2004, 14:35
Interesser: Våbenhistorie
Geografisk sted: Pendling Kbh Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 279 times

Re: Rageknive - for interesserede.

Indlæg af Scout » 3. okt 2014, 09:48

Dytti skrev: Som stor fan af Nazareth, huisker jeg tydeligt da "No Mean City" albummet udkom.
Fantastisk band.
Expect No Mercy er naturligvis bedste album :mrgreen:
Det er også et par nuttede blankvåben på 'coveret.'
Dytti skrev: Da tænkte jeg, at sådan et par knive må jeg simpelthen eje :rock:
(unødvendigt at sige, at jeg stadig ikke ejer sådan et par :fun: )
:fun: :fun: :fun:
Sådan går det nogle gange.
Du ville ellers sikkert se godt ud med sådan et par knive.

Dytti
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 234
Tilmeldt: 19. feb 2012, 19:29
Interesser: Blankvåben
Geografisk sted: Sydfyn
Geografisk sted: Faaborg
Been thanked: 14 times
Kontakt:

Re: Rageknive - for interesserede.

Indlæg af Dytti » 3. okt 2014, 09:56

Ja - Jeg skal til Rostock i næste måned, og se koncert med dem - Desværre uden Dan McCAfferty som er stoppet pga sygdom.

Men der ville det da have "klædt" mig med sådan et par knive :rolf:

Ejsing
Newbie
Newbie
Indlæg: 17
Tilmeldt: 24. mar 2013, 22:15
Interesser: Jagt, Skydning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: Rageknive - for interesserede.

Indlæg af Ejsing » 3. okt 2014, 10:11

Hvordan filen skal man lige barbere sig med de knive der?
Speedman herfra fik mig hooket grundigt på barbering med ragekniv for små 2 års tid siden.
Min erfaring er, at barberingen er tættere, og huden blødere bagefter.... Blødere, IKKE bløder :rolf:
Samme udtalelse kan indhentes fra SWMBO.

Har en enkelt gang 'nappet' mig selv med den, da jeg ikke lige tænkte mig om. Noget med angle of attack når man kom tættere på toppen af kinderne. Ouch, men blødningen stoppede da..... Til sidst.....

Dog forstår jeg ikke de der fancy barberknive I poster billeder af?
Jeg folder håndtaget en 250 til 270 grader rundt, for at have god føling med kniven... Jeg ville slet ikke turde prøve at barbere mig med kniven i 180 grader???

Sandt nok, tager det lidt længere med kniven end med mine gilette mach3. Men det er 10 minutter mod 5 minutter...

Besvar