Hvorfor er enhåndsbetjent foldeknive ulovlige???

Er du til knive, bajonetter, økser, sværd eller hellebarder er dette stedet.
Låst
Alexander
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 82
Tilmeldt: 17. feb 2010, 17:13
Interesser: historie, jagt og våben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 8 times
Been thanked: 1 time

Hvorfor er enhåndsbetjent foldeknive ulovlige???

Indlæg af Alexander » 15. dec 2011, 08:55

Ja som overskriften lyder, hvorfor er de ulovlige. Hvad er justitsministeriets begrundelse???
Om de bør være lovlige eller ej, skal jeg ikke gøre mig klog på.
Men er de mere farlige end en tohåndsbetjent foldekniv???



Hilsen :razz:
Alexander
Venlig Hilsen
Alexander

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Re: Hvorfor er enhåndsbetjent foldeknive ulovlige???

Indlæg af Gunnut » 15. dec 2011, 09:20

Alexander skrev:Ja som overskriften lyder, hvorfor er de ulovlige. Hvad er justitsministeriets begrundelse???
Om de bør være lovlige eller ej, skal jeg ikke gøre mig klog på.
Men er de mere farlige end en tohåndsbetjent foldekniv???



Hilsen :razz:
Alexander
JA det er de. Hvis du vil slå et andet menneske ihjel, i et øjebliks momentant sindsyge, så går det LYNHURTIGT med en enhåndsbetjent foldekniv (faldstillet/springkniv). Skal du først til at bruge begge hænder på at få et stramt knivblad ud, kunne det være:

1. Du besinder dig.
2. Offeret opdager hvad du har gang i og får mulighed for at flygte eller på anden vis stoppe dit foretagne.

Det er lidt som at værnepligtige på vagt, gik uden patron i kammeret. Formålet var, at selve ladegrebet, skulle være den "forsinkelse" der gjorde at de fik et sekund mere til at tænke over om de reelt burde/måtte/skulle skyde.
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Brugeravatar
Gunslinger
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1236
Tilmeldt: 5. mar 2008, 16:15
Interesser: IPSC, genladning, våbennørderi
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 70 times
Been thanked: 148 times

Re: Hvorfor er enhåndsbetjent foldeknive ulovlige???

Indlæg af Gunslinger » 15. dec 2011, 09:53

Jeg hørte følgende teori fra en embedsmand engang: Hvis man sidder i en kattepine og vil ud af den, tager man fat i ofret hals bagfra med den ene arm, lister kniven ud af baglommen med din frie hånd, åbner den, og skærer halsen over på offeret :alcohol:

Nu har jeg ikke erfaringer med slåskampe, men kan ikke forestille mig ovenstående eksempel som værende særlig realistisk! Desuden bliver der i 90% af knivstikkerierne, anvendt lovlige folde- og køkkenknive. Endnu en lov der ikke tjener noget nævneværdigt formål, men som kun gør livet sur for håndværkere og friluftsfolk :thumbdown:

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4208
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 827 times
Been thanked: 431 times

Re: Hvorfor er enhåndsbetjent foldeknive ulovlige???

Indlæg af 458hunter » 15. dec 2011, 12:22

Lige præcis den med enhåndsbetjente giver vel ikke de vilde begrænsninger ud over man ikke lige kan få den knov man har set sig lun på. Det er ikke en ulempe for mig som jæger at skulle bruge to hænder i hvert fald. Har jeg kun en til rådighed, så tager jeg dolken i bæltet istedet for lommekniven i lommen...

Når det så er sagt så tror jeg at alle disse restriktionerne har meget lidt eller ingen indflydelse antallet af kniv-overfald. Indtil videre har jeg da ikke hørt om mange tilfælde hvor loven har ramt rigtigt mht. målgruppen. Det er håndværkere der er blevet ramt og ikke forbrydere.

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7719
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 594 times
Been thanked: 1245 times

Re: Hvorfor er enhåndsbetjent foldeknive ulovlige???

Indlæg af T-REX » 15. dec 2011, 12:23

Springknive/faldstilletter har været ulovlige længere end jeg kan huske.

Da jeg var i gymnasiealderen(slut 70/start 80'erne) var Butterfly knive ekstremt populære, og rigtig mange unge rendte rundt med dem, og blærede sig med at lave diverse kunster, hvor de "jonglerede" med knivene.
Jeg vil tro at 1/5 af drengene i mit gymnasium havde butterflyknive, og antallet af knive var meget højere i de mere belastede områder/ungdomsklubber.

Dette medførte at mange havde den slags knive på sig, i nattelivet og ungdomsklub osv.
Og som jeg forstår det, så betyder flere knive med i byen, flere episoder hvor der bruges kniv i slagsmål eller til at true med osv...

Det var som jeg husker det, årsagen til at alle enhåndbetjente knive blev forbudt.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Brugeravatar
Gunslinger
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1236
Tilmeldt: 5. mar 2008, 16:15
Interesser: IPSC, genladning, våbennørderi
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 70 times
Been thanked: 148 times

Re: Hvorfor er enhåndsbetjent foldeknive ulovlige???

Indlæg af Gunslinger » 15. dec 2011, 13:20

Jeg kan så tilføje at springknive og butterflyes også var populære da jeg gik i folkeskole i 90'erne. Vi var en del der havde dem, og svingede glædeligt med dem i tide og utide. Lige indtil den dag hvor min blev konfiskeret, og min mor måtte hente den på rektorens kontor, undskyld mor :oops:

Jeg tror lidt ovennævnte knive er en fase, de er spændende og vi har alle beundret dem i diverse film. De udgør nok ikke den store sikkerhedsrisiko.

Martensit
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 632
Tilmeldt: 17. sep 2010, 13:15
Interesser: blankvåben/luftvåben
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 35 times
Been thanked: 76 times

Re: Hvorfor er enhåndsbetjent foldeknive ulovlige???

Indlæg af Martensit » 15. dec 2011, 16:02

Justitsministeriets begrundelse er at knivene er at betragte som værende "særligt farlige". I forbindelse med et politisk ønske om at se ud som om man gjorde noget for at begrænse kriminaliteten med knive blev disse knive gjort ulovlige. Ifølge den tidligere politimiester i Lyngby faldt valget på enhåndsbetjente foldeknive, da de var så svagt repræsenteret i voldsstatistikken at man mente at enhåndsbetjente knive ikke var særlig udbredt, og et forbud derfor ikke ville berøre særlig mange personer.

Brugeravatar
7TCU
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 820
Tilmeldt: 2. sep 2005, 10:28
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Re: Hvorfor er enhåndsbetjent foldeknive ulovlige???

Indlæg af 7TCU » 15. dec 2011, 19:19

Chrstn_Olsen skrev:Lige præcis den med enhåndsbetjente giver vel ikke de vilde begrænsninger ud over man ikke lige kan få den knov man har set sig lun på. Det er ikke en ulempe for mig som jæger at skulle bruge to hænder i hvert fald. Har jeg kun en til rådighed, så tager jeg dolken i bæltet istedet for lommekniven i lommen....
Nu har du så åbenbart ikke haft brækket en arm eller på anden måde ikke haft 2 hænder at arbejde med, så ville du ikke komme med sådan noget sludder


Peter
Gibbs Rule #9: Never go anywhere without a knife

Brugeravatar
Toxophilos
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 99
Tilmeldt: 11. okt 2011, 21:24
Interesser: Våben, jakt, bue, gjenladning
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 39 times
Been thanked: 24 times

Re: Hvorfor er enhåndsbetjent foldeknive ulovlige???

Indlæg af Toxophilos » 15. dec 2011, 19:53

7TCU skrev: Nu har du så åbenbart ikke haft brækket en arm eller på anden måde ikke haft 2 hænder at arbejde med, så ville du ikke komme med sådan noget sludder
Peter
Fornuftig resonnement. Man tenker ikke på slikt når man har to brukbare hender.
Hmm... Har forresten lurt på hvordan folk får tørket seg i rævva når de har brukket begge armene, skjer jo det også.

Jada, jeg er litt anal i tankegangen, jeg vet det... :oops:

T :)
Mine våpen sier du? MOLON LAVE - Kom og ta dem.

Brugeravatar
Lasse68
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 1389
Tilmeldt: 3. okt 2010, 19:21
Interesser: Girls, guns and rock'n roll
Geografisk sted: Kjøwenhavns Vestegn
Has thanked: 219 times
Been thanked: 180 times

Re: Hvorfor er enhåndsbetjent foldeknive ulovlige???

Indlæg af Lasse68 » 15. dec 2011, 20:08

7TCU skrev: Nu har du så åbenbart ikke haft brækket en arm eller på anden måde ikke haft 2 hænder at arbejde med, så ville du ikke komme med sådan noget sludder
Nu skal vi måske ikke bruge argumenter om hvordan vi ville bruge kniven hvis vi havde en arm i gips.

Det vigtige i min lille forskruede verden er at så længe jeg ikke bruger kniv til at stikke andre mennesker med hvorfor skal andre så fortælle mig hvilken kniv jeg skal bruge/synes om.

Lidt lige som med rifflerne. Hvorfor skal en jagtriffel ligne noget fra anden verdenskrig. Hvorfor må jeg ikke bruge en SORT AR15 hvis det er den skyder jeg godt kan lide.
Lasse
GV M/95 - AP COMP M2
Parker Hale 30.06 Bauer 2.5-10 x 50
Hatsan Marine Guard 12/76
AYA S/S 12/70
Remington 67 12/70
Dumoulin16/65
SPS Plus 9x19

Brugeravatar
Ssaaby
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 429
Tilmeldt: 15. mar 2009, 20:26
Interesser: Jagt, våben og natur
Geografisk sted: Hovedstaden
Has thanked: 6 times
Been thanked: 29 times

Re: Hvorfor er enhåndsbetjent foldeknive ulovlige???

Indlæg af Ssaaby » 15. dec 2011, 20:13

Lasse68 skrev:Lidt lige som med rifflerne. Hvorfor skal en jagtriffel ligne noget fra anden verdenskrig. Hvorfor må jeg ikke bruge en SORT AR15 hvis det er den skyder jeg godt kan lide.
Kære Lasse.

Du er tydeligvis uoplyst - modsat alle de kompetente embedsmænd og politikere, der har forfattet den danske våbenlovgivning.
Når man skal vurdere hvilke våben der er farligst, er det jo relevant at se på de fine studier i våbenbrug, som produceres i Hollywood.
Har du måske nogensinde set Arnold eller Stalone med en Mauser eller S&L med pænt skæftetræ? Nej vel?!
Den slags våben er ufarlige, mens sorte AR-15 kan affyres i hundredvis af skud fra hoften, hvorefter folk dør i hobetal!
Så kom nu liiige ind i kampen og husk på, at jo farligere et våben ser ud, desto farligere er det faktisk!

(sarkasme kan forekomme)

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Re: Hvorfor er enhåndsbetjent foldeknive ulovlige???

Indlæg af Gunnut » 16. dec 2011, 14:06

Lasse68 skrev: Lidt lige som med rifflerne. Hvorfor skal en jagtriffel ligne noget fra anden verdenskrig. Hvorfor må jeg ikke bruge en SORT AR15 hvis det er den skyder jeg godt kan lide.
Øh går du på riffeljagt :blink:

Any Way svaret kunne være at en AR15 ikke er særlig god som jagtriffel og en traditionel jagtriffel er mere anvendelig.

Så der er altså ingen jagtlige argumenter for at give JAGT-tilladelse til en AR (selv om det er sket og jeg kender enkelte der har dem. Fælles for disse er at de IKKE går på jagt med deres AR). Det samme gælder alle dem, der via jagttegn ikke kan leve uden en Bobby Lee Swagger WANNEBEE sniper skyder. Her bruges jagttegnet som indgangsvinkel, men mange af dem går ikke særlig meget på jagt, eller også tager de deres traditionelle jagtriffel, når de skal på jagt. Nå blot en tanke.

Gældende dansk lovgivning er ikke altid forbundet med at vore lovgivere er total dumme :blink: Som gunnut og lidt af en af disse I wan't a AR Redneck, så jeg også MEGET gerne jeg kunne eje nogle af disse militære våben, men som mangeårige jæger kan jeg ikke finde et eneste argument for at de skulle være at foretrække når det gælder jagt.

Og så er vi hvis ret langt:

:offtopic:
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Fameus
Newbie
Newbie
Indlæg: 8
Tilmeldt: 3. nov 2010, 10:33
Interesser: Luftvåben Knive & Fiskeri
Geografisk sted: Odense

Re: Hvorfor er enhåndsbetjent foldeknive ulovlige???

Indlæg af Fameus » 7. jan 2012, 05:35

jeg forstår ikke hvorfor man ikke kan få lov til og eje og bære en enhåndsbetjent kniv. når det kommer til auto, simi auto og balisongs er helt fint at de er ulovlige da der så stadig masser af kvalitets knive og vælge imellem men der er ikke rigtig nogen der laver en kvalitets kniv der er lovlig i danmark uden den vejer et ton eller den er røv grim.

jeg er også bange for og fragte min knive til og fra arbejde for når man har en 30cm lang kniv så er politiet ikke skide glade for en..

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21720
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 465 times
Been thanked: 2370 times

Re: Hvorfor er enhåndsbetjent foldeknive ulovlige???

Indlæg af Refraktorius » 7. jan 2012, 10:05

fameus skrev:jeg forstår ikke hvorfor man ikke kan få lov til og eje og bære en enhåndsbetjent kniv. når det kommer til auto, simi auto og balisongs er helt fint at de er ulovlige da der så stadig masser af kvalitets knive og vælge imellem men der er ikke rigtig nogen der laver en kvalitets kniv der er lovlig i danmark uden den vejer et ton eller den er røv grim.
Læs indlæggene ovenfor, eller de utallige lignende indlæg, så burde du forstå det.
(at forstå er ikke det samme som at synes det er fornuftigt, men det er sådan det er)
jeg er også bange for og fragte min knive til og fra arbejde for når man har en 30cm lang kniv så er politiet ikke skide glade for en..
Det behøver du så netop ikke være. På det punkt er loven faktisk rimeligt klar.
Det må du gerne, såfremt din kniv er arbejdsrelateret (eller på anden måde "anerkendelsesværdig").
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Fameus
Newbie
Newbie
Indlæg: 8
Tilmeldt: 3. nov 2010, 10:33
Interesser: Luftvåben Knive & Fiskeri
Geografisk sted: Odense

Re: Hvorfor er enhåndsbetjent foldeknive ulovlige???

Indlæg af Fameus » 7. jan 2012, 18:25

nu har jeg så en god ven der blev stoppet på vej hjem fra arbejde med sine 4 japanske custom knive samlede værdi 11000 kr og i retten fik han bare et stort fedt f**k dig og en bøde på 6000kr og han fik frataget sine knive... og det var selv om knivene lå i en låst kuffert...

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14343
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1745 times
Been thanked: 1272 times
Kontakt:

Re: Hvorfor er enhåndsbetjent foldeknive ulovlige???

Indlæg af Lycon » 7. jan 2012, 18:28

Fameus skrev:nu har jeg så en god ven der blev stoppet på vej hjem fra arbejde med sine 4 japanske custom knive samlede værdi 11000 kr og i retten fik han bare et stort fedt f**k dig og en bøde på 6000kr og han fik frataget sine knive... og det var selv om knivene lå i en låst kuffert...
Hvorfor blev han stoppet, og hvag lå til grund for ransagningen af hans køretøj?
Med hvilket formål transporterede han knivene?
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Mausertossen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2094
Tilmeldt: 8. okt 2007, 20:24
Interesser: skydevåben
Geografisk sted: Bagsværd
Has thanked: 31 times
Been thanked: 42 times

Re: Hvorfor er enhåndsbetjent foldeknive ulovlige???

Indlæg af Mausertossen » 7. jan 2012, 19:01

Any Way svaret kunne være at en AR15 ikke er særlig god som jagtriffel og en traditionel jagtriffel er mere anvendelig.
Gunnut, det havde jeg sgutte troet om Dig...... Mage til fantastisk vrøvl om AR15 har jeg ikke hørt længe.
En AR15 kan med ordentlig pibe, forskæfte og sigtemidler plus en fornuftig ammunition sætte skuddene i 10'eren eller 9'eren hver gang. På 300 meter. Hvis det er tilfældet hvor er så argumentet med at den ikke er egnet til jagt henne? Er vi ovre i æstetikken? Du kan skam godt få en nøddetræskolbe og en free-floatet forende i fin valnød til en AR.
Søren
And the Lord said, “Let there be crackpots.”
And there were crackpots.

Fameus
Newbie
Newbie
Indlæg: 8
Tilmeldt: 3. nov 2010, 10:33
Interesser: Luftvåben Knive & Fiskeri
Geografisk sted: Odense

Re: Hvorfor er enhåndsbetjent foldeknive ulovlige???

Indlæg af Fameus » 7. jan 2012, 22:30

spritkontrol (han havede ikke drukket)

han skulle slibe knivene.

kufferten har et ret specielt udsene og så er der et klistermærke på låget hvor der står "DANGER" og politimanden spurgte hvad der var i kufferten og ham tænkte ikke at han havede noget og skjule så han svarede selvfølig "mine kokkeknive"

Brugeravatar
Vox
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 63
Tilmeldt: 21. jan 2009, 23:05
Interesser: Knive
Geografisk sted: Jylland
Been thanked: 4 times

Re: Hvorfor er enhåndsbetjent foldeknive ulovlige???

Indlæg af Vox » 10. jan 2012, 23:03

Forbudet opstod efter ønske om mulighed for at opretholde presset på rockergrupperne under den store nordiske rockerkrig. Med et forbud kunne politiet visitere med begrundet mistanke om ulovligt våben. Ja, det er en forklaring...

Phil4326
Newbie
Newbie
Indlæg: 1
Tilmeldt: 31. jan 2021, 02:23
Interesser: Knive
Geografisk sted: Sjælland

Re: Hvorfor er enhåndsbetjent foldeknive ulovlige???

Indlæg af Phil4326 » 31. jan 2021, 02:29

Ssaaby skrev:
15. dec 2011, 20:13
Lasse68 skrev:Lidt lige som med rifflerne. Hvorfor skal en jagtriffel ligne noget fra anden verdenskrig. Hvorfor må jeg ikke bruge en SORT AR15 hvis det er den skyder jeg godt kan lide.
Kære Lasse.

Du er tydeligvis uoplyst - modsat alle de kompetente embedsmænd og politikere, der har forfattet den danske våbenlovgivning.
Når man skal vurdere hvilke våben der er farligst, er det jo relevant at se på de fine studier i våbenbrug, som produceres i Hollywood.
Har du måske nogensinde set Arnold eller Stalone med en Mauser eller S&L med pænt skæftetræ? Nej vel?!
Den slags våben er ufarlige, mens sorte AR-15 kan affyres i hundredvis af skud fra hoften, hvorefter folk dør i hobetal!
Så kom nu liiige ind i kampen og husk på, at jo farligere et våben ser ud, desto farligere er det faktisk!

(sarkasme kan forekomme)

Ar-15 er en semi-automatisk version af m16/m4 og bruger ikke den helt samme kaliber som 5.56, men 223. De er næsten identiske men der er forskel, dog ved jeg ikke om forskellen er stor nok til at de ikke kan skyde med de forskellige kalibrere.
Det har været muligt at komme tæt på at skyde fuldautomatisk med en ar-15 på grund a såkaldt “bump fire” eller en “bump stock”

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7719
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 594 times
Been thanked: 1245 times

Re: Hvorfor er enhåndsbetjent foldeknive ulovlige???

Indlæg af T-REX » 31. jan 2021, 04:33

Phil4326 skrev:
31. jan 2021, 02:29

Ar-15 er en semi-automatisk version af m16/m4 og bruger ikke den helt samme kaliber som 5.56, men 223. De er næsten identiske men der er forskel, dog ved jeg ikke om forskellen er stor nok til at de ikke kan skyde med de forskellige kalibrere.
Det har været muligt at komme tæt på at skyde fuldautomatisk med en ar-15 på grund a såkaldt “bump fire” eller en “bump stock”
Nr. 1... Kig lige på trådens alder....2012

Nr. 2, langt de fleste våben, i .223 Remington kan affyre 5,56x45 ligesom langt de fleste våben, i 5,56x45 kan affyre 223 Remington.
Det er måske ikke optimalt, og flere våben og ammo fabrikanter fraråder det, men det vil normalt aldrig give problemer.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Brugeravatar
CO
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2668
Tilmeldt: 4. jan 2005, 18:30
Interesser: Long range, bue, jagt, IPSC
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 41 times
Been thanked: 210 times

Re: Hvorfor er enhåndsbetjent foldeknive ulovlige???

Indlæg af CO » 31. jan 2021, 08:53

Ar-15 er en semi-automatisk version af m16/m4 og bruger ikke den helt samme kaliber som 5.56, men 223.
Det er direkte forkert, i 2012 som i 2021.

AR-15 var oprindelig “select fire” og den riffel, USAs hær tog til sig som M16.

Først senere, efter Colt havde købt rettighederne til navnet, lancerede de en civil version under det oprindelige navn AR-15 og i 5.56, ikke 223.

I dag finder man AR-15 i begge kalibre, men nok flest i 5.56.

Den oprindelige patron var faktisk 222 Special, under udviklingen og testene omdøbt til 223 Rem.
Hæren omdøbte den til 5.56 ball M193, da de optog den sammen med riflen, som de kaldte M-16.

Remington anmeldte den ca. samtidig til SAAMI som 223 Rem.

Min er en 223 Wylde, som skyder begge versioner sikkert.
Østbirk Pistolskytter og
Sportsskytteklubben Mildot

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21720
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 465 times
Been thanked: 2370 times

Re: Hvorfor er enhåndsbetjent foldeknive ulovlige???

Indlæg af Refraktorius » 1. feb 2021, 11:54

Det er vist off-topic nok, til at "Phil4326" lukker tråden.

Phil.
Du er på observationslisten og forbliver der, indtil du har sendt mig en PB der giver mening.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Låst