Hjælp søges til identifikation af div. arvede blankvåben

Er du til knive, bajonetter, økser, sværd eller hellebarder er dette stedet.
Besvar
MSK
Newbie
Newbie
Indlæg: 1
Tilmeldt: 9. feb 2020, 18:14
Interesser: Sabler
Geografisk sted: Syd jylland

Hjælp søges til identifikation af div. arvede blankvåben

Indlæg af MSK » 10. feb 2020, 20:16

Hej.
Sikke en viden samlet i dette Forum.
Håber der en nogen herinde, der kan guide mig. Jeg har arvet en flok sabler, sværd og skydevåben.
Har sablerne og sværdene nogen værdi eller er det mere til metal-skrot? Billede vedlagt.
(Jeg har en del flere billeder af dem)
05B58051-66A8-430F-8B74-C3F52E000C8B.jpeg
Vedhæftede filer
3D2ECB64-CAE2-4C02-8317-B8DCD420E98B.jpeg
3D2ECB64-CAE2-4C02-8317-B8DCD420E98B.jpeg (162.16 KiB) Vist 10294 gange
B1332473-7193-44BE-95EB-3477D0CB5AB8.jpeg
B1332473-7193-44BE-95EB-3477D0CB5AB8.jpeg (182.21 KiB) Vist 10294 gange
3A046AA2-EB97-4DF0-9BBD-FFD63E0AC340.jpeg
3A046AA2-EB97-4DF0-9BBD-FFD63E0AC340.jpeg (181.87 KiB) Vist 10294 gange
497F89FF-08FF-4B92-A7D3-97816597959C.jpeg
497F89FF-08FF-4B92-A7D3-97816597959C.jpeg (169.92 KiB) Vist 10294 gange
61C950D3-890B-4A9C-84B6-23136D62C846.jpeg
61C950D3-890B-4A9C-84B6-23136D62C846.jpeg (178.6 KiB) Vist 10294 gange
6C0BEDB1-4285-4ADE-963F-D9512BB646A0.jpeg
6C0BEDB1-4285-4ADE-963F-D9512BB646A0.jpeg (178.94 KiB) Vist 10294 gange
B4F89C10-16FF-4CCA-980E-A1EE74835589.jpeg
B4F89C10-16FF-4CCA-980E-A1EE74835589.jpeg (183.62 KiB) Vist 10294 gange
Senest rettet af Elbæk 10. feb 2020, 21:12, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Diverse våben

Indlæg af Elbæk » 10. feb 2020, 21:05

05B58051-66A8-430F-8B74-C3F52E000C8B.jpeg
05B58051-66A8-430F-8B74-C3F52E000C8B.jpeg (165.96 KiB) Vist 10287 gange

Øverst til nederst:

Burmesisk dha - ligner et moderne turiststykke, men der skal mere detaljerede billeder til for at være sikker

Moderne spansk dekorations kårde fra en af Toledo fabrikkerne

Moderne indisk dekorations sabel formet som en talwar

Moderne indisk dekorations sabel

Moderne spansk dekorations sværd fra en af Toledo fabrikkerne, løsligt baseret på den spanske folkehelt El Cids sværd Tizona

Kårdestok, burmesisk eller thailandsk. Den kan have lidt alder, men det vil kræve mere detaljerede billeder at fastslå. Vær opmærksom på at kårdestokke, jfr. Lov om knive og blankvåben m.v. §2 stk. 8, er ulovlige - selv hvis man har en erhverve og besidde tilladelse til blankvåben

Moderne spansk dekorations sværd fra en af Toledo fabrikkerne, også løsligt baseret på den spanske folkehelt El Cids sværd Tizona

Moderne indisk dekorations sabel med hestehoved greb

Det eneste af stykkerne som reelt har samlerinteresse og derved lidt potentiel værdi, er kårdestokken - og den er, som sagt, ikke lovlig at besidde uden særlig tilladelse.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Diverse våben

Indlæg af Bofhenator » 10. feb 2020, 21:08

Hej, velkommen til NVF, jeg kan ikke kloge mig på værdi af dine blankvåben, men det er der helt sikkert andre der kan, men kårdestokken skal du være opmærksom på!
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... ?id=179910
§ 2. Det kræver tilladelse fra politiet at erhverve, besidde, bære eller anvende

1) skarpe eller spidse våben, hvis klinge overstiger 12 cm,

2) knive med tværstillet greb beregnet til stød,

3) springknive og springstiletter,

4) faldknive og faldstiletter,

5) foldeknive med todelt skæfte, hvis klinge kan foldes ud ved brug af én hånd (butterflyknive),

6) knive, der er konstrueret til at hænge om hals eller skulder, og som fra denne placering kan trækkes ved brug af én hånd,

7) kastestjerner, kasteknive, kasteøkser og lign. og

8) kårdestokke og andre blankvåben, der fremtræder som en anden genstand.
§2 ting, undtagen "1" er normalt specifikt undtaget på en blankvåbentilladelse.

EDIT: Eller bare lyt til Elbæk :-)
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
FBN
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1065
Tilmeldt: 8. dec 2013, 19:49
Interesser: Alt med/om våben :-)
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 214 times

Re: Diverse våben

Indlæg af FBN » 10. feb 2020, 21:19

Se lige punkt 8 i det du selv poster

Det tolker jeg da som en kårdestok som ligene
det den er en kårdestok er lovlig

Rettelse kan se i min tilladelse at det direkte
står at kårdestokke ikke er tilladte så giver mig :oops:

Bofhenator skrev:
10. feb 2020, 21:08
Hej, velkommen til NVF, jeg kan ikke kloge mig på værdi af dine blankvåben, men det er der helt sikkert andre der kan, men kårdestokken skal du være opmærksom på!
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... ?id=179910
§ 2. Det kræver tilladelse fra politiet at erhverve, besidde, bære eller anvende

1) skarpe eller spidse våben, hvis klinge overstiger 12 cm,

2) knive med tværstillet greb beregnet til stød,

3) springknive og springstiletter,

4) faldknive og faldstiletter,

5) foldeknive med todelt skæfte, hvis klinge kan foldes ud ved brug af én hånd (butterflyknive),

6) knive, der er konstrueret til at hænge om hals eller skulder, og som fra denne placering kan trækkes ved brug af én hånd,

7) kastestjerner, kasteknive, kasteøkser og lign. og

8) kårdestokke og andre blankvåben, der fremtræder som en anden genstand.
§2 ting, undtagen "1" er normalt specifikt undtaget på en blankvåbentilladelse.

EDIT: Eller bare lyt til Elbæk :-)
MVH Frank.
Iøvrigt mener jeg vi skal beholde Kongehuset.!

Bjarne41
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18. nov 2019, 13:06
Interesser: jagt - historie
Geografisk sted: midtjylland
Has thanked: 63 times
Been thanked: 82 times

Re: Hjælp til identifikation af div. arvede blankvåben

Indlæg af Bjarne41 » 10. feb 2020, 21:25

Der må være en historie tilknyttet de forskellige våben, som måske er mere værd en våbenene.
Ved du noget om det ?

Selv har jeg en gammel forlader, som min fars tip-tip-tip oldefar brugte 1848-1850. Sådan en gammelt våben har også for stor værdi for mig end hvad den kunne indbringe ved et salg. Måske noget i samme stil vedr. de våben du har. Skal du beholde dem, skal du have en blankvåben tilladelse, hvis du ikke har det i forvejen :thumbup:

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Diverse våben

Indlæg af Elbæk » 10. feb 2020, 21:26

FBN skrev:
10. feb 2020, 21:19
Se lige punkt 8 i det du selv poster

Det tolker jeg da som en kårdestok som ligene
det den er en kårdestok er lovlig
Bofhenator skrev:
10. feb 2020, 21:08
Hej, velkommen til NVF, jeg kan ikke kloge mig på værdi af dine blankvåben, men det er der helt sikkert andre der kan, men kårdestokken skal du være opmærksom på!
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... ?id=179910
§ 2. Det kræver tilladelse fra politiet at erhverve, besidde, bære eller anvende

1) skarpe eller spidse våben, hvis klinge overstiger 12 cm,

2) knive med tværstillet greb beregnet til stød,

3) springknive og springstiletter,

4) faldknive og faldstiletter,

5) foldeknive med todelt skæfte, hvis klinge kan foldes ud ved brug af én hånd (butterflyknive),

6) knive, der er konstrueret til at hænge om hals eller skulder, og som fra denne placering kan trækkes ved brug af én hånd,

7) kastestjerner, kasteknive, kasteøkser og lign. og

8) kårdestokke og andre blankvåben, der fremtræder som en anden genstand.
§2 ting, undtagen "1" er normalt specifikt undtaget på en blankvåbentilladelse.

EDIT: Eller bare lyt til Elbæk :-)
Ikke hvis du læser loven i hele dens sammenhæng. §2 stk. 1-8 er en liste over blankvåben som ikke er dækket af en alm. erhverve og besidde tilladelse og/eller princippet om anerkendelsesværdigt formål - og som sådan kræver særlig tilladelse fra politiet.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2223
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 460 times
Been thanked: 351 times

Re: Hjælp til identifikation af div. arvede blankvåben

Indlæg af Kenned » 10. feb 2020, 22:19

Smid "skeden" til kårdestokken ud. Så er det bare en kårde :DancingBanana: På samme måde som en "halskniv" bliver til en "kniv" uden skeden :wall:

Ved godt at det er et tåbeligt råd, men det er loven godt nok også! :wall:

Hilsen Kenneth
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Hjælp til identifikation af div. arvede blankvåben

Indlæg af Elbæk » 10. feb 2020, 22:41

Kenneth Jensen skrev:
10. feb 2020, 22:19
Smid "skeden" til kårdestokken ud. Så er det bare en kårde :DancingBanana: På samme måde som en "halskniv" bliver til en "kniv" uden skeden :wall:

Ved godt at det er et tåbeligt råd, men det er loven godt nok også! :wall:

Hilsen Kenneth
Er du 100% sikker på det?

Det er jeg nemlig ikke.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Ølgaard
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2301
Tilmeldt: 27. apr 2009, 12:52
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 378 times
Been thanked: 320 times

Re: Hjælp til identifikation af div. arvede blankvåben

Indlæg af Ølgaard » 11. feb 2020, 07:52

Den første øverst er en Burmesisk DHA af bedre kvalitet, sablerne og kårdestokken er Indiske souvenir, de andre er Spanske souvenir, så søg lidt på DHA,en så får du flere svar på alder og pris.

:razz: :razz:

Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2223
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 460 times
Been thanked: 351 times

Re: Hjælp til identifikation af div. arvede blankvåben

Indlæg af Kenned » 11. feb 2020, 08:06

Elbæk skrev:
10. feb 2020, 22:41
Kenneth Jensen skrev:
10. feb 2020, 22:19
Smid "skeden" til kårdestokken ud. Så er det bare en kårde :DancingBanana: På samme måde som en "halskniv" bliver til en "kniv" uden skeden :wall:

Ved godt at det er et tåbeligt råd, men det er loven godt nok også! :wall:

Hilsen Kenneth
Er du 100% sikker på det?

Det er jeg nemlig ikke.
Det er sådan loven har fungeret til dags dato - om politiet har valgt at ændre deres tolkning af loven igen kan jeg af gode grunde ikke vide noget om. I forhold til våbenloven ved man vist først om man er "home safe" efter dommeren har talt.

EDIT:
Jeg vil lige tilføje: Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan SELV politiet ville få en "kårdestok uden stok" til at fremtræde som noget andet end en kårde :giggle: Men i sidste ende vil det naturligvis afhænge af om de kan narre en dommer til at dømme tiltalte.

Hilsen Kenneth
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Hjælp til identifikation af div. arvede blankvåben

Indlæg af Elbæk » 11. feb 2020, 13:12

Har du nogle konkrete eksempler på hvor loven er blevet forvaltet sådan af politiet og/eller på domme som er faldet ud således, relaterede til kårdestokke?
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2223
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 460 times
Been thanked: 351 times

Re: Hjælp til identifikation af div. arvede blankvåben

Indlæg af Kenned » 11. feb 2020, 15:30

Elbæk skrev:
11. feb 2020, 13:12
Har du nogle konkrete eksempler på hvor loven er blevet forvaltet sådan af politiet og/eller på domme som er faldet ud således, relaterede til kårdestokke?
Niks. Kender du overhovedet til en dom der relaterer sig til kårdestokke? Det er ikke det mest almindelige at falde over. Men eftersom loven ikke går specifikt på kårdestokke fordi det er en kårdestok, men fordi den ligner noget andet end et blankvåben, så vil jeg mene at man godt kan drage paralleller til fx halsknive, sagen om de enhåndsbetjente knive og lignende.

Hvis du vil have juridisk holdbar dokumentation, så er ikke engang politiet i stand til at give den - det vil altid være op til om de kan få dommeren med på den der afgør sagen, og trods alt er det ikke altid at politi og dommer er enige, selvom det er rigeligt slemt som det er.

/Kenneth
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Hjælp til identifikation af div. arvede blankvåben

Indlæg af Elbæk » 11. feb 2020, 18:55

Kenneth Jensen skrev:
11. feb 2020, 15:30
Elbæk skrev:
11. feb 2020, 13:12
Har du nogle konkrete eksempler på hvor loven er blevet forvaltet sådan af politiet og/eller på domme som er faldet ud således, relaterede til kårdestokke?
Niks. Kender du overhovedet til en dom der relaterer sig til kårdestokke? Det er ikke det mest almindelige at falde over. Men eftersom loven ikke går specifikt på kårdestokke fordi det er en kårdestok, men fordi den ligner noget andet end et blankvåben, så vil jeg mene at man godt kan drage paralleller til fx halsknive, sagen om de enhåndsbetjente knive og lignende.

Hvis du vil have juridisk holdbar dokumentation, så er ikke engang politiet i stand til at give den - det vil altid være op til om de kan få dommeren med på den der afgør sagen, og trods alt er det ikke altid at politi og dommer er enige, selvom det er rigeligt slemt som det er.

/Kenneth
Nej, jeg kender hverken til domme eller eksempler på forvaltning på området*. Og når du heller ikke gør, så undrer det mig at du mener dig i stand til at udtale dig så skråsikkert om emnet. Hvordan ville du have det med at OP følger dit råd - for derefter at lære på den hårde måde at du ikke gættede rigtigt?

Du nævner enhåndsbetjente knive som eksempel; da de var ulovlige, blev de netop ikke lovlige af at man fjernede mekanismen som gjorde dem enhåndsbetjente - og dét er der til gengæld forvaltningsmæssige eksempler på. Jeg har personligt haft den diskussion med politiet mere end en gang ifm. mit arbejde.

*udover et par sager hvor turister har fået bøder for at forsøge at hjemtage dem som souvenirs fra Nordafrika og Østen.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Ølgaard
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2301
Tilmeldt: 27. apr 2009, 12:52
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 378 times
Been thanked: 320 times

Re: Hjælp til identifikation af div. arvede blankvåben

Indlæg af Ølgaard » 12. feb 2020, 07:40

Er det nu ikke ved at udarte sig til en debat mellem NVF,er om kårdestokke,i stedet for at komme med svar på det spørgsmål som der blev stillet.

Selvom der er svaret på hvad det er, så kunne der jo være der er nogen som kan komme med mere "fornuftigt" input om tingene, men skal man

først læse flere indlæg for ikke at gentage andre så er det at svar måske ikke bliver givet.

Godt nok er det en Newbee, og vi vil jo gerne hjælpe nye medlemmer, men man kunne så sende på PB hvad man mener. IMHO :what:

:razz: :razz:

Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2223
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 460 times
Been thanked: 351 times

Re: Hjælp til identifikation af div. arvede blankvåben

Indlæg af Kenned » 12. feb 2020, 08:18

Elbæk skrev:
11. feb 2020, 18:55
Kenneth Jensen skrev:
11. feb 2020, 15:30
Elbæk skrev:
11. feb 2020, 13:12
Har du nogle konkrete eksempler på hvor loven er blevet forvaltet sådan af politiet og/eller på domme som er faldet ud således, relaterede til kårdestokke?
Niks. Kender du overhovedet til en dom der relaterer sig til kårdestokke? Det er ikke det mest almindelige at falde over. Men eftersom loven ikke går specifikt på kårdestokke fordi det er en kårdestok, men fordi den ligner noget andet end et blankvåben, så vil jeg mene at man godt kan drage paralleller til fx halsknive, sagen om de enhåndsbetjente knive og lignende.

Hvis du vil have juridisk holdbar dokumentation, så er ikke engang politiet i stand til at give den - det vil altid være op til om de kan få dommeren med på den der afgør sagen, og trods alt er det ikke altid at politi og dommer er enige, selvom det er rigeligt slemt som det er.

/Kenneth
Nej, jeg kender hverken til domme eller eksempler på forvaltning på området*. Og når du heller ikke gør, så undrer det mig at du mener dig i stand til at udtale dig så skråsikkert om emnet. Hvordan ville du have det med at OP følger dit råd - for derefter at lære på den hårde måde at du ikke gættede rigtigt?

Du nævner enhåndsbetjente knive som eksempel; da de var ulovlige, blev de netop ikke lovlige af at man fjernede mekanismen som gjorde dem enhåndsbetjente - og dét er der til gengæld forvaltningsmæssige eksempler på. Jeg har personligt haft den diskussion med politiet mere end en gang ifm. mit arbejde.

*udover et par sager hvor turister har fået bøder for at forsøge at hjemtage dem som souvenirs fra Nordafrika og Østen.
Jeg kan godt følge dig i din vurdering. Jeg vil dog mene at sagerne er ført forkert hvis en enhåndsbetjent kniv der er ændret til "ikke enhåndsbetjent" er tabt i retten. Jeg vil også vurdere at en "kårdestok uden stok" er som en y-formet gren uden elastik, og halsknive er blevet dømt "inde" eller "ude" udelukkende pga om der følger en snor med.

Men som du er inde på, så er der tale om min vurdering, og ikke fakta, og jeg vil undskylde overfor trådstarter hvis han opfatter mine samlede indlæg som om det er den absolutte sandhed. Jeg ville aldrig kunne give et råd omkring våbenloven hvor jeg var 100% sikker på at politiet ikke kunne finde en årsag til at sigte personen hvis det var det de ville - det har jeg simpelthen ikke tiltro nok til politiet til.

Og til dig Elbæk må jeg sige at du som altid taler et fornuftens sprog. Tak for det. Jeg er nok en smule traumatiseret af politiets voldtægt af våbenloven.

Hilsen Kenneth
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2223
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 460 times
Been thanked: 351 times

Re: Hjælp til identifikation af div. arvede blankvåben

Indlæg af Kenned » 12. feb 2020, 08:19

Ølgaard skrev:
12. feb 2020, 07:40
Er det nu ikke ved at udarte sig til en debat mellem NVF,er om kårdestokke,i stedet for at komme med svar på det spørgsmål som der blev stillet.

Selvom der er svaret på hvad det er, så kunne der jo være der er nogen som kan komme med mere "fornuftigt" input om tingene, men skal man

først læse flere indlæg for ikke at gentage andre så er det at svar måske ikke bliver givet.

Godt nok er det en Newbee, og vi vil jo gerne hjælpe nye medlemmer, men man kunne så sende på PB hvad man mener. IMHO :what:

:razz: :razz:
Enig. Det er dog ikke unormalt herinde :giggle: Jeg har forsøgt at afslutte den fra min side nu.

Hilsen Kenneth
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7708
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: Hjælp til identifikation af div. arvede blankvåben

Indlæg af T-REX » 12. feb 2020, 17:38

Det vil være en god ide, med billeder, hvor man tydeligt kan se stempler, på klingerne.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Hjælp til identifikation af div. arvede blankvåben

Indlæg af Elbæk » 12. feb 2020, 20:28

Ølgaard skrev:
12. feb 2020, 07:40
Er det nu ikke ved at udarte sig til en debat mellem NVF,er om kårdestokke,i stedet for at komme med svar på det spørgsmål som der blev stillet.

Selvom der er svaret på hvad det er, så kunne der jo være der er nogen som kan komme med mere "fornuftigt" input om tingene, men skal man

først læse flere indlæg for ikke at gentage andre så er det at svar måske ikke bliver givet.

Godt nok er det en Newbee, og vi vil jo gerne hjælpe nye medlemmer, men man kunne så sende på PB hvad man mener. IMHO :what:

:razz: :razz:
Du har jo i princippet ret, det er bare meget svært at ikke at tage den diskussion i en tråd hvor der skiltes med et ulovligt blankvåben - om ikke andet for at give OP muligheden for at undgå at komme utilsigtet i klemme i loven.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Besvar