Hjælp: Spørgsmål om Lamnia

Er du til knive, bajonetter, økser, sværd eller hellebarder er dette stedet.
Besvar
Bruger93
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 47
Tilmeldt: 30. jul 2013, 16:23
Interesser: Verdensherredømmet
Geografisk sted: København
Has thanked: 3 times

Hjælp: Spørgsmål om Lamnia

Indlæg af Bruger93 » 16. mar 2018, 20:18

Jeg har skrevet med Lamnia og spurgt dem angående en Real Steel folder som de skulle få på lager indenfor de næste par uger men jeg har aldrig prøvet at bestille fra Lamnia før.

Er der nogle regler for når man bestiller en foldekniv hjem til DK? Må jeg godt sende den til en pakkeshop for eksempel? Jeg er bare lidt ængstelig da jeg ikke har prøvet at bestille en foldekniv online før.

Tak på forhånd. :smile:

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Hjælp: Spørgsmål om Lamnia

Indlæg af Sort » 16. mar 2018, 20:22

Hvis ellers det er en lovlig kniv, så er det værste der kan ske at postDK får snoet deres trusser undervejs og sender den retur. Eller leverer den til Carina Madsen på en adresse de bilder sig selv ind er din uden at de lige ved hvor det er, på trods af at der er tale om en anbefalet forsendelse.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11032
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 723 times
Been thanked: 2616 times

Re: Hjælp: Spørgsmål om Lamnia

Indlæg af C-X » 16. mar 2018, 21:23

Lamnia er super fine og jeg kan kun anbefale dem. De har været bedre end Heinnie, for mit vedkommende.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
ESAF
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 993
Tilmeldt: 3. okt 2016, 12:27
Interesser: Gamle våben
Geografisk sted: Nordjylland og Grønland
Has thanked: 171 times
Been thanked: 209 times

Re: Hjælp: Spørgsmål om Lamnia

Indlæg af ESAF » 16. mar 2018, 22:08

Kan også, fuldt ud, sige god for Lamnia.
Jeg har over det sidste år bestilt fra dem syv gange og hver gang fået leveret med GLS uden problemer. Når noget er i restordre får de det ovenikøbet overraskende hurtigt hjem :thumbup:
Senest rettet af ESAF 16. mar 2018, 22:09, rettet i alt 1 gang.
"Religion is stupid anyway. I mean, a virgin gets pregnant by a ghost! You would never get away with that in a divorce court, would you?" ~ Lemmy Kilmister

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 719
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 101 times
Been thanked: 553 times

Re: Hjælp: Spørgsmål om Lamnia

Indlæg af Werecat » 16. mar 2018, 22:09

Jeg har også handlet hos lamnia og er også tilfreds.

Jeg har bl.a. købt en cold steel American lawman, og gjorde intet andet end at bestille og tage imod pakken.

Jeg tror ikke at Lamnia sender ting til Danmark, som de ikke mener er lovlige herhjemme. Der er ihvertfald produkter som de skriver ikke kan sendes, når hjemlandet er sat til Danmark.
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

Bruger93
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 47
Tilmeldt: 30. jul 2013, 16:23
Interesser: Verdensherredømmet
Geografisk sted: København
Has thanked: 3 times

Re: Hjælp: Spørgsmål om Lamnia

Indlæg af Bruger93 » 17. mar 2018, 00:48

Tak for alle jeres svar men behøver jeg at få den sendt til privat adresse? Må jeg godt sende den til pakkeshop? :smile:

BasicReality
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 421
Tilmeldt: 27. okt 2008, 22:44
Interesser: Sortkrudt
Geografisk sted: DjævleØen
Has thanked: 10 times
Been thanked: 23 times

Re: Hjælp: Spørgsmål om Lamnia

Indlæg af BasicReality » 17. mar 2018, 05:35

Bruger93 skrev:
17. mar 2018, 00:48
Tak for alle jeres svar men behøver jeg at få den sendt til privat adresse? Må jeg godt sende den til pakkeshop? :smile:
Ja så længe kniven ikke er tilladelseskrævende dvs. deciderede våben over 12 cm, så er der ingen problemer i det.

Det hele bliver lidt teoretisk når de kommer over de 12 cm, men i teorien burde du endda kunne købe en machete uden problemer da det er et haveredskab indtil den anvendes anderledes. Jagtknive, spejderknive, fiskeknive, køkkenknive osv. er undtaget for 12 cm reglen da det er betragtet som værktøj og ikke våben (ved mindre du planlægger at bruge dem som våben). Suk får helt ondt i knolden når jeg skal prøve at forklare vores stupide knivlov.

Det korte af det lange er, er knivens klinge under 12 cm er der absolut ingen problemer i det.

Har i øvrigt selv handlet ved Lamnia mange gange og både fået sendt det til privaten og til den lokale brugs (pakkeshop) helt og aldeles problemfrit.

Brugeravatar
HenrikFS
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 59
Tilmeldt: 13. jan 2017, 13:53
Interesser: Baneskydning, luftvåben, knive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 104 times
Been thanked: 17 times

Re: Hjælp: Spørgsmål om Lamnia

Indlæg af HenrikFS » 17. mar 2018, 14:04

Lamnia har er super kundeservice og returpolitik. Har benyttet begge. Har købt flere ting hos dem bla. Bowie og folde knive. De benytter GLS og er super hurtige.
Otterup M.77
HW 35E, Maccari Ultra Pro MK2 Kit by Longrifle,
Hawke Vantage IR 3-9X40 AO,
HW 44
Zoraki HP 01

Brugeravatar
Starling
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 267
Tilmeldt: 20. apr 2013, 18:34
Interesser: Knive, pistol, luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 48 times
Been thanked: 22 times

Re: Hjælp: Spørgsmål om Lamnia

Indlæg af Starling » 17. mar 2018, 16:33

Werecat skrev:
16. mar 2018, 22:09
Jeg har også handlet hos lamnia og er også tilfreds.

Jeg har bl.a. købt en cold steel American lawman, og gjorde intet andet end at bestille og tage imod pakken.

Jeg tror ikke at Lamnia sender ting til Danmark, som de ikke mener er lovlige herhjemme. Der er ihvertfald produkter som de skriver ikke kan sendes, når hjemlandet er sat til Danmark.

Jeg er også godt tilfreds med Lamnia. Men undres over at de har sat sig ind i den danske knivlov. De sender jo ikke balisongs, pushdaggers, springknive, halsknive og tveægede knive til Danmark. Jeg mener da at dolke med dobbelt æg er lovlige, selv om at man ser dem sjældent.
En god kop kaffe om dagen forlænger livet :)

BasicReality
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 421
Tilmeldt: 27. okt 2008, 22:44
Interesser: Sortkrudt
Geografisk sted: DjævleØen
Has thanked: 10 times
Been thanked: 23 times

Re: Hjælp: Spørgsmål om Lamnia

Indlæg af BasicReality » 17. mar 2018, 20:59

Starling skrev:
17. mar 2018, 16:33
Jeg er også godt tilfreds med Lamnia. Men undres over at de har sat sig ind i den danske knivlov. De sender jo ikke balisongs, pushdaggers, springknive, halsknive og tveægede knive til Danmark. Jeg mener da at dolke med dobbelt æg er lovlige, selv om at man ser dem sjældent.
Har købt tveæggede dolk fra Lamnia før så er det noget nyt de er begyndt på og som du selv siger er det i øvrigt ikke ulovligt.

Besvar