Serie: Billy the kid

Her kan informeres, eller debatteres om bøger, film, musik, artikler eller skuespillere.
Besvar
Brugeravatar
CIS
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 797
Tilmeldt: 19. jul 2011, 21:10
Interesser: Våben, film, teknik og viden
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 79 times
Been thanked: 208 times

Serie: Billy the kid

Indlæg af CIS » 15. jun 2022, 20:17

Er du til cowboy serier, er Billy the kid, måske noget for dig..

Den omhandler Henry McCarty bedre kendt som Billy the Kid, men også kendt under aliaserne Henry Antrim og William Harrison Bonney, begyndende fra han´s tidligere teenage år i New York, hvor han bor under kummerlige forhold sammen med sin far, mor og broder.

En i familien finder en Regerings-reklame på gaden, for at rejse til Kansas, hvor regeringen lover, at folk med virkelyst kan få stor succes der , og især Billy´s mor presser på for at rejse dertil, da hun mener, at der er der en bedre chance for at få et godt liv, med eget hus og evt. et lille B&B, end i New York.

Faderen er dog skeptisk og tøvende, men bliver overtalt til at rejse af Billy´s mor, og så vil jeg ikke afsløre mere, end at det ikke går helt efter planen, mildt sagt....

Jeg har set 5 afsnit pt, og jeg føler mig godt underholdt, men jeg er også en stor fan af western film/serier..

Du kan finde serien på Viaplay, hvor der ligger sæson 1 med 8 afsnit, indtil videre..
Vedhæftede filer
Billy.jpg
Bare en god gerning er bedre en et helt livs bønner....

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7308
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 1071 times

Re: Serie: Billy the kid

Indlæg af Langenge » 15. jun 2022, 21:12

Ja, jeg skal også se om ikke jeg får tid til at se den. Måske her i sommerferien.

Og ja, jeg er også vild med cowboyfilm :-) omend jeg altid griber mig selv i, at finde fejl i årstal som filmen foregår i, og så modellen af skyder, de bruger.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Ølgaard
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2301
Tilmeldt: 27. apr 2009, 12:52
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 378 times
Been thanked: 320 times

Re: Serie: Billy the kid

Indlæg af Ølgaard » 16. jun 2022, 07:20

Okay serie, har set alle 8 afsnit, lidt "svag" og så er der indtil nu kun 8 afsnit, slutter LIGE pludseligt, så man hænger der og er hvad nu hvornår hvorfor :biggrin:

:razz: :razz:

High Standard
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 762
Tilmeldt: 9. jan 2009, 10:38
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 170 times
Been thanked: 124 times

Re: Serie: Billy the kid

Indlæg af High Standard » 16. jun 2022, 09:56

Hej CIS,

Tusinde tak for anbefalingen, havde selv sat den på listen over serier som skal ses, da jeg, ligesom jer andre er stor fan af cowboyfilm. Rart at høre at man ikke er den eneste der belaster familie relationerne med kommentarer om historiske fejl, når det gælder skydevåben i film :giggle:

Hilsen

High Standard

Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2228
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 462 times
Been thanked: 352 times

Re: Serie: Billy the kid

Indlæg af Kenned » 16. jun 2022, 09:59

High Standard skrev:
16. jun 2022, 09:56
Hej CIS,

Tusinde tak for anbefalingen, havde selv sat den på listen over serier som skal ses, da jeg, ligesom jer andre er stor fan af cowboyfilm. Rart at høre at man ikke er den eneste der belaster familie relationerne med kommentarer om historiske fejl, når det gælder skydevåben i film :giggle:

Hilsen

High Standard
Endnu værre er film med hackere og lignende, når man ved lidt om computere og sikkerhedssystemer :rolf:

Men det kan da heldigvis godt være god underholdning alligevel.

Hilsen Kenneth
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

Brugeravatar
CIS
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 797
Tilmeldt: 19. jul 2011, 21:10
Interesser: Våben, film, teknik og viden
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 79 times
Been thanked: 208 times

Re: Serie: Billy the kid

Indlæg af CIS » 16. jun 2022, 20:42

Angående våben brugt i serien, har jeg ikke bemærket de sædvanlige fejl, såsom at man bruge våben som først kom på markedet flere år efter den tid, som filmen skal forstille sig at foregå i....

Jeg har fået set de sidste afsnit i sæson 1, og den sluttede som, Ølgaard også skriver, med en cliffhænger, så man kan bare læne sig tilbage, og vente på at sæson 2 starter..

Men en ting er ikke vist korrekt, Billy var en meget lille mand som 18´årig, under 160 høj, og omkring 55 kg, ifølge en efterlysningsplakat, mens andre oplysninger siger at han var 173 cm høj, så han statur i serien er langt fra korrekt, uanset om han er 160 eller 173, da han i serien rager op over de fleste andre, og der mangler også oplysniger om flere andre ting omkring han´s opvækst i serien..

Men vi ved jo alle, at det ender med, at Pat Garrett bliver han´s banemænd, så hvor længe mordet på Billy trækker ud, er nok et spørgsmål om, hvor meget de tjener på sæson 1, og forventer at kunne tjene på sæson 2, men jeg vil se dem, uanset hvad, for jeg er rigtigt godt underholdt...
Bare en god gerning er bedre en et helt livs bønner....

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4993
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 496 times
Been thanked: 1149 times

Re: Serie: Billy the kid

Indlæg af Lassescout » 17. jun 2022, 07:30

Vi ved også at han blev forældreløs som 15 årig. Nu har jeg kun set de to første afsnit, men han når godtnok at blive en meget "voksen" dreng at se på, og hans mor er ikke død endnu.

...anyways, jeg ved godt det er underholdning, og på et tidspunkt skal de jo introducere den skuespiller der spiller den voksne Billy. Jeg er rimeligt underholdt, men hvor mange sæsoner kan man lave om en mand der kun blev 21 ?
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

InMySights
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 331
Tilmeldt: 26. dec 2020, 22:16
Interesser: jagt og regulering af skadedyr
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 175 times
Been thanked: 86 times

Re: Serie: Billy the kid

Indlæg af InMySights » 17. jun 2022, 08:03

Kan fornemme denne serie, bliver min næste underholdning :rock:
.177
.5,5
22LR
243W
12/70

Besvar