The act of killing (dokumentar)

Her kan informeres, eller debatteres om bøger, film, musik, artikler eller skuespillere.
Besvar
Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14347
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1745 times
Been thanked: 1272 times
Kontakt:

The act of killing (dokumentar)

Indlæg af Lycon » 31. jan 2021, 07:58

Jeg har lige set denne ektremt uhyggelige og afskyelige dokumentart produceret af et dansk filmhold, som har narret et par af det Indonesiske regimes håndlangere til at fortælle om deres uhyggelige handlinger med tortur og mord på venstreorienterede og kommunister. Jeg var dybt rystet da jeg havde set den. Producerne af filmen narrer dem til at genindspille mord og torturscenerne, for de ser sig selv som helte og befriere, og vil godt have deres "heltemodige" gerninger ud til verdens kendskab. De tror så at filmholdet er der for at lave en storfilm om deres gerninger.

Den ene har slået ca. 1000 mennesker ihjel og hans partner in crime praler af at han voldtog alle piger/kvinder der så nogenlunde godt ud. De er hidtil ustraffet for deres gerninger og ser ikke dem selv som krigsforbrydere, for som den en siger, det er vinderne der diktere reglerne, og de omfatter ikke Haag eller Geneve konvention. Menneskerettigheder er noget opreklameret vås i deres øjne. Den ene af bødlerne har så tilsyneladende en pseudoseksuelt fetich med at udklæde sig i dametøj og makeup. Det program, og deres handlinger er ren Kafkask. Så har I 1½ time så se den så gør det.

The act of killing
Dansk dokumentar fra 2013. Da Indonesiens regering blev væltet af militæret i 1965 blev mere end en million mennesker dræbt på mindre end et år. Anwar og hans venner blev forfremmet fra billethajer til dødspatrulje-ledere, og Anwar slog hundredevis af mennesker ihjel med sine bare næver. I The Act of Killing går Anwar og hans venner med til at fortælle om drabene. Men deres opfattelse af at være med i en film er ikke at give vidnesbyrd til en dokumentarfilm: De vil være stjerner i deres egne yndlingsfilmgenrer - gangsterfilm, westerns, musical. De skriver manuskripterne. De spiller sig selv. Og de spiller deres ofre. The Act of Killing er en mareridtsagtig vision - en rejse ind i gerningsmændenes egne minder og forestillinger om, hvad der skete, og ind i et chokerende banalt regime af korruption og straffrihed. Udløber: 30. nov 2022
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 651 times
Been thanked: 661 times

Re: The act of killing (dokumentar)

Indlæg af BentxBetjent » 31. jan 2021, 09:15

Skræmmende...

Men jeg tror sgu jeg springer over.. :getout:
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

Brugeravatar
Grendel
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3160
Tilmeldt: 7. jan 2007, 20:29
Interesser: Pistolskydning, IPSC
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 170 times
Been thanked: 205 times

Re: The act of killing (dokumentar)

Indlæg af Grendel » 31. jan 2021, 10:04

Ja, en fantastisk dokumentar på sin egen morbide måde, så den i biografen under dox festivalen (tror jeg det hed) kan klart anbefales at se.
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin

Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.

Brugeravatar
Randy M
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 979
Tilmeldt: 18. nov 2014, 13:05
Interesser: Jagt og våben
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 94 times
Been thanked: 36 times

Re: The act of killing (dokumentar)

Indlæg af Randy M » 2. feb 2021, 01:42

Så den igår efter jeg læste dette opslag. Vanvittig og syret er de 2 ord jeg tænkte efter jeg så den. Man kan godt forstå ham den ene har lidt svært ved at sove om natten, det virkede som om han var ved at knække helt over, hvis ikke kan dulmede det med rusmidler. Scenen hvor han brækker sig syntes jeg var stærk kost. Det må ikke være sjovt at skulle lægge sig til at sove, kun i selskab af sine egne tanker når man har levet et liv som hans, og måske er kommet i tvivl med årene hvad der var rigtigt og forkert.

Hans lidt større makker mangler jeg ord for, der var noget surrealistisk over at se ham i div prinsesse lign outfits i meget af filmen, og høre om div vanvittige ting han havde lavet i resten. Diverse stats mænd, officials og hvad det ellers hedder virkede også bare batshit crazy.

Det er vildt så stor kontrast der er imellem div lande, regioner og kontinenter, når man tænker på at vi alle sammen er mennesker. Crazy dokumentar, jeg kendte faktisk heller ikke så meget til hvad der var sket i Indonesien i 65, så man lærte tilmed noget.

Besvar