Ny TV serie: Shadowplay

Her kan informeres, eller debatteres om bøger, film, musik, artikler eller skuespillere.
Besvar
Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is
Indlæg: 2017
Tilmeldt: 26. mar 2008, 22:07
Interesser: Ildvåben og ildvand
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 350 times
Been thanked: 653 times

Ny TV serie: Shadowplay

Indlæg af Oscar123 » 18. jan 2021, 13:38

Jeg har netop fået adgang til en ny tysk TV-serie ved navn ”Shadowplay”. Har endnu kun set de første afsnit men den tegner rigtig godt.

Serien foregår i Berlin i 1946 og kan give visse mindelser om Babylon Berlin. Men dog kun nogle, idet denne serie er væsentlig mere ”rå”. Hovedpersonen er en amerikansk politimand, der udstationeres til Berlin for at medvirke til at opbygge et nyt tysk politikorps. Og han er virkelig havnet i anarki og kaos i det sønderbombede Berlin – men samtidig i en situation, hvor der er en spirende vilje til forandring til det bedre.

Nogle kommentarer til serien er, at serien er ren anti-russisk propaganda. Men det er vel ikke så mærkeligt, at russerne ikke fremstår særlig flatterende i serien når man tænker på deres meget brutale fremfærd i Berlin i månederne efter byens fald. Men selvom de allierede er ”the good guys” er de dog heller ikke engle alle sammen – og såvel skurke som helte kommer i ”alle farver”.

Efter et par afsnit er jeg blevet ”hooked” og må snarest se resten. Historien er god, scenografien er helt i top og valget af skuespillere er også fin. Serien er som sådan ganske interessant og kan anbefales.

Serien kan bl.a. streames på Viaplay.

Traileren kan ses her:

youtu.be/DOve4H3nA3c

:razz:
Oscar123
On scene - but unseen

EbbeL
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 31
Tilmeldt: 2. jul 2017, 21:59
Interesser: skydning riffel og pistoler
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 7 times
Been thanked: 4 times

Re: Ny TV serie: Shadowplay

Indlæg af EbbeL » 19. jan 2021, 08:34

jeps - den er ret fed!

EbbeL
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 31
Tilmeldt: 2. jul 2017, 21:59
Interesser: skydning riffel og pistoler
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 7 times
Been thanked: 4 times

Re: Ny TV serie: Shadowplay

Indlæg af EbbeL » 19. jan 2021, 23:32

På en af steaming kanalerne (V) går den under titlen "The Defeated"

Henning
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 199
Tilmeldt: 11. okt 2005, 22:53
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 42 times

Re: Ny TV serie: Shadowplay

Indlæg af Henning » 21. jan 2021, 07:19

Min frue er også vild med den.... dog syndes jeg slutningen er lidt underlig, og lægger til en ny sæson (som der vist ikke er planlagt)

Besvar