Filmen Robin Hood på Netflix - skidt eller kanel?

Her kan informeres, eller debatteres om bøger, film, musik, artikler eller skuespillere.
Besvar
Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Filmen Robin Hood på Netflix - skidt eller kanel?

Indlæg af Kleth » 9. sep 2020, 10:11

Fruen og jeg startede filmen Robin Hood fra 2018.
https://www.imdb.com/title/tt4532826/?ref_=nv_sr_srsg_0

Er det bare mig som er (mere/meget) sær og har læst for meget om korstogene og de tilhørende belejringer samt slag?
Men når en gruppe bue-bevæbnede mænd bevæger sig taktisk gennem en ruinby og bliver beskudt med maskingeværarmbrøst og raketpilestyr, så får jeg flere associationer til black-hawk down, American sniper m.fl. end korstog, belejringer og kavaleri-angreb - Det er lidt som den Robin Hood med Russel Crowe, hvor den Romerske hær går i land i Britannien med åre-drevne Higgins-boats :thumbdown:
Det er mig meget svært at se forbi den slags, jeg har lettere ved at se forbi magi, trolde, nisser og empati end "historie-forvanskning" :rolf:
Jeg tror vi nåede 15min ind i filmen før den fik :thumbdown: og fruen var også allerede træt af den . . . . :giggle:

Der har selvfølgeligt været taktiske elementer i den måde korsfarene har indtaget byerne, men jeg tvivler på at buen har været så pre-dominant, den har været overvejende et distancevåben, hvor bykamp som bekendt er kendetegnet ved begrænset bevægelsesfrihed, korte afstande og snævre vinkler.
Senest rettet af Kleth 9. sep 2020, 10:47, rettet i alt 1 gang.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2229
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 463 times
Been thanked: 352 times

Re: Filmen Robin Hood på Netflix - skidt eller kanel?

Indlæg af Kenned » 9. sep 2020, 10:40

Jeg har set det meste af den - orkede ikke de sidste 20 minutter.

Jeg kan sagtens se en film der ikke er historisk korrekt og så nyde den alligevel, men den var for langt ude og for domineret af actionscener der manglede den intelligens og humor som der fx er i actionscenerne i "Pirates of the Caribbean" filmene.

Hilsen Kenneth
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

DB89
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 850
Tilmeldt: 22. sep 2012, 19:13
Interesser: Blankvåben, luftpistol
Geografisk sted: Fredericia, Danmark
Has thanked: 98 times
Been thanked: 119 times

Re: Filmen Robin Hood på Netflix - skidt eller kanel?

Indlæg af DB89 » 9. sep 2020, 10:46

Den scorede vist også kun 5,3 på IMDb

Besvar