Ny film: The Man From Nowhere

Her kan informeres, eller debatteres om bøger, film, musik, artikler eller skuespillere.
Besvar
Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 26. mar 2008, 22:07
Interesser: Ildvåben og ildvand
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 350 times
Been thanked: 652 times

Ny film: The Man From Nowhere

Indlæg af Oscar123 » 22. mar 2020, 22:21

I bunken af film, der har ligget og ventet, var der endnu en fjernøstlig film. Denne gang en Sydkoreansk actionfilm med titlen The Man From Nowhere fra 2010.

Plottet er forholdsvis simpelt og ikke helt ulig plottet fra Leon med Jean Reno eller Taken med Liam Neeson, der var lavet nogle år tidligere (hhv. 1994 og 2008). Efter en tragedie i fm hans tidligere arbejde lever hovedpersonen et stille og enligt liv som pantelåner i en snusket del af Seoul. Hans eneste reelle menneskelige kontakt er med en lille pige fra nabolaget, hvis mor kommer i problemer med lokale narkohandlere, der for øvrigt også er involveret i illegal organ-handel (med absolut ufrivillige donorer..!!). Den lille pige og moderen bliver kidnappet af narko-/organhandlerne, hvilket tvinger hovedpersonen til at tage affære…

Handlingen kan måske synes triviel men filmen er desuagtet ganske godt skruet sammen. Der er som forventet en god del (ganske) voldelige scener, men takket være en eminent koreografi har de en foruroligende og næsten brutal skønhed (well, jeg er nok snart klar til indlæggelse…). Derudover glimrer filmen også ved at personerne får lov at udvikle sig undervejs og man får som filmen skrider frem faktisk et forhold til dem.

Hovedpersonen spilles af Won Bin, der er en af Sydkoreas populæreste skuespillere. De der har set Brotherhood Of War (se f.eks her: viewtopic.php?f=39&t=37119&hilit) vil genkende ham som den yngre af de to brødre i den film.

The Man From Nowhere er som forventet fuld af klichéer fra genren. Ikke desto mindre kan den i min optik sagtens matche såvel Leon som Taken - og den er måske endda bedre end de to. Filmen kan fint anbefales. :thumbup:

Har indsat et par ”stemningsbilleder” fra filmen.

:razz:
Oscar123
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
On scene - but unseen

Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 26. mar 2008, 22:07
Interesser: Ildvåben og ildvand
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 350 times
Been thanked: 652 times

Re: Ny film: The Man From Nowhere

Indlæg af Oscar123 » 22. jan 2021, 20:56

I et anfald af lettere Corona-blues med et udtalt behov for en supervoldelig og klichee-fyldt film genså jeg en af mine koreanske favoritter – The Man From Nowhere.

Filmen holder bestemt stadig... :giggle:

Fandt i øvrigt en trailer til den, som er indsat nedenfor.

:razz:
Oscar123


youtu.be/FZMa1CjCKuw
On scene - but unseen

Besvar