"Jaws"

Her kan informeres, eller debatteres om bøger, film, musik, artikler eller skuespillere.
Besvar
Brugeravatar
Bionørden
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 118
Tilmeldt: 31. maj 2018, 18:29
Interesser: økologi, hund, kat, jagt, plan
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 25 times
Been thanked: 28 times

"Jaws"

Indlæg af Bionørden » 6. jul 2019, 05:03

Den blev lige genudsendt på DR, og da det er meget længe siden, jeg sidst så den, så satte jeg mig godt tilrette.

Den var selvfølgelig dybt latterlig, (og skræmmende sine steder), men nu bed jeg mærke i , hvor FARLIGE hajer er. En 1 meters rævehaj (!) åd Hoopers båd indefra. (WTF- en rævehaj?! Lever de ikke på dybt vand?!). Og den der tigerhaj, var enormt farlig. Og store hvide hajer går selvfølgelig helt ind til kysten, og støvsuger dem op for badende- og både. Tigerhajer æder konservesdåser og nummerplader, men deres maver kan ikke fordøje fisk... Men de æder ALT! :giggle: Rævehajer æder både. Men hvorfor sejler de så ud i den der plimsoller?
Og Quint var ridset af en rævehaj, mens Hooper havde ar fra en tigerhaj.

I dag skulle den nok genfilmes med tyrehajer- og efter jeg har set Jeremy Wade, så tror jeg også, deres fiskemetoder burde gentænkes.

I øvrig så politichenfens dreng mere skræmmenende ud, i scenen hvor han efterligner sin far- fååk! Det barn så mere skræmmende ud end nogen haj!
Han lignede en dværgvampyr! :giggle:

Den film må ligesom "Gøgereden" have adskillige liv på samvittigheden. Gøgereden selvfølgelig kun psykisk syge personer og deres pårørende, der troede EletroTerapi, var en straf- ikke en kur.
Og "Jaws" milioner af hajers liv.

Mvh
Tine- nej, jeg har engang jokket på en fladfisk- og det gav mig da en forskrækkelse. I need a bigger boat! :thumbup:

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4979
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Re: "Jaws"

Indlæg af Lassescout » 6. jul 2019, 08:29

Jeg mener du har ret. Jeg synes at huske en artikel i et tidsskrift om, hvordan der pludselig gik prestige i at være en drabelig fyr der turde fange hajer efter den film. Det gik hårdt ud over hajbestande som aldrig har givet mennesker så meget som en hudafskrabning.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Thors24
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 478
Tilmeldt: 17. maj 2013, 13:48
Interesser: jagt og natur
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 608 times
Been thanked: 165 times

Re: "Jaws"

Indlæg af Thors24 » 6. jul 2019, 09:08

Jaja
Jeg syntes det er en fed film. Godt skruet sammen og for den tid den er lavet i, også banebrydende.

Men, med den type film skal man huske ikke at tage filmen for mere end det den er, gysende underholdning.

Brugeravatar
CO
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2668
Tilmeldt: 4. jan 2005, 18:30
Interesser: Long range, bue, jagt, IPSC
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 41 times
Been thanked: 210 times

Re: "Jaws"

Indlæg af CO » 6. jul 2019, 19:37

Fed film.
Har set den mange gange gennem tiden.
Første gang i biffen som knægt.
Jeg er vild med Robert Shaw.
Østbirk Pistolskytter og
Sportsskytteklubben Mildot

Brugeravatar
ESAF
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 993
Tilmeldt: 3. okt 2016, 12:27
Interesser: Gamle våben
Geografisk sted: Nordjylland og Grønland
Has thanked: 171 times
Been thanked: 209 times

Re: "Jaws"

Indlæg af ESAF » 6. jul 2019, 19:44

Jeg synes også den er pissefed.
Det samme med star trek, jurassic park, alien, tilbage til fremtiden og evil dead. Jeg behøver ikke overbevises om realisme for at jeg kan nyde en film
"Religion is stupid anyway. I mean, a virgin gets pregnant by a ghost! You would never get away with that in a divorce court, would you?" ~ Lemmy Kilmister

Besvar