Andre der læser Dan Simmons?

Her kan informeres, eller debatteres om bøger, film, musik, artikler eller skuespillere.
Besvar
Brugeravatar
ESAF
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 993
Tilmeldt: 3. okt 2016, 12:27
Interesser: Gamle våben
Geografisk sted: Nordjylland og Grønland
Has thanked: 171 times
Been thanked: 209 times

Andre der læser Dan Simmons?

Indlæg af ESAF » 1. dec 2018, 07:38

Afledt af tråden om Ayn Rands dilletantagtige kiosklitteratur kom jeg ad omveje til at tænke på fremragende forfattere som China Mieville (kan varmt anbefale The City and The City) og særligt Dan Simmons!

Jeg har med meget stor fornøjelse læst hans Illium og Olympus, Hyperion-bøgerne og omkring tre gange, The Terror (min absolutte favoritbog), som er en “horror-fortolkning” af omstændighederne omkring den sidste Franklin-ekspedition. Denne ekspedition har altid fascineret mig, men det kunne jeg skrive et 14-siders indlæg om - det tager vi en anden gang. De litterære kvaliteter i bogen gør den dog absolut læsværdig, om man interesserer sig for arktiske ekspeditioner eller ej.
Summer of Night, Song of Kali og The abominable er også gode :mrgreen:

Er der andre Simmons-fans her på siden?
"Religion is stupid anyway. I mean, a virgin gets pregnant by a ghost! You would never get away with that in a divorce court, would you?" ~ Lemmy Kilmister

Brugeravatar
Frank P
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 646
Tilmeldt: 3. nov 2006, 12:03
Geografisk sted: København
Has thanked: 37 times
Been thanked: 70 times

Re: Andre der læser Dan Simmons?

Indlæg af Frank P » 11. dec 2018, 12:55

Jeps, jeg har selv læst alt af Dan Simmons, og The Terror har jeg yderligere genlæst et par gange. Jeg kan anbefale Alastair Reynolds: Revelation Space hvis du godt kan li' spekulativ fiktion.

Vh. Frank
Frihed er lig med menneskelig autenticitet

Besvar