Ny film: Steel Rain

Her kan informeres, eller debatteres om bøger, film, musik, artikler eller skuespillere.
Besvar
Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 26. mar 2008, 22:07
Interesser: Ildvåben og ildvand
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 350 times
Been thanked: 652 times

Ny film: Steel Rain

Indlæg af Oscar123 » 13. maj 2018, 18:41

Min fascination af asiatiske krigs- og actionfilm har netop ledt mig til endnu en af slagsen. Denne gang den sydkoreanske film Steel Rain fra 2017, der er en høj-aktuel politisk ”dommedags-thriller” om den koreanske konflikt.

Spændingerne i Nordkorea stiger og en nordkoreansk SOCOM agent bliver sendt på en særlig opgave omkring Den Kære Leder (som i øvrigt aldrig omtales ved navn men kun som ”Den Kære Leder” eller blot ”Nr. 1”). Opgaven går dog ikke som planlagt, idet Den Kære Leder bliver udsat for et (meget) blodigt kupforsøg og såres alvorligt. Det lykkes dog agenten at undslippe med Nr. 1. og bringe ham i sikkerhed i Sydkorea. I Sydkorea mødes den nordkoreanske agent af en noget sløv embedsmand fra den sydkoreanske sikkerhedstjeneste. Det lykkedes med møje at få overbevist den sydkoreanske embedsmand om situationens alvor – men hvem kan de stole på og hvordan skal de stoppe det ragnarok, der er ved at bygge sig op..?

Filmen giver i passager mindelser om en kombination af The Sum Of All Fears og Dr. Strangelove med en meget trigger-happy amerikansk præsident (… :giggle: ) og det er et kapløb mod tiden at undgå, at den højspændte situation udvikler sig til en regulær atomkrig…

De anvendte skuespillere er ikke kendte i her i Vesten men gør det virkelig udmærket. Spillet mellem de to hovedpersoner, der bogstavelig talt er hinandens modsætninger, er rigtig godt og er en af de fine kvaliteter ved filmen.

Selvom filmen er sydkoreansk indeholder den ikke, som man måske kunne forvente, en massiv kritik af Nordkorea. Det er snarere som om at filmen søger at promovere en genforening af de to lande. Og set i lyset af de seneste ugers udvikling mellem Nord- og Sydkorea er timingen intet mindre end forbløffende…

Filmen kan anbefales. Den skulle i Danmark angiveligt kunne ses via Netflix.

:razz:
Oscar123
Steel Rain.jpg
Steel Rain.jpg (80.09 KiB) Vist 4559 gange
On scene - but unseen

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7547
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Ny film: Steel Rain

Indlæg af Raptor357 » 13. maj 2018, 21:02

Enig, den er god og bestemt værd at se. Men det er nu ikke POTUS der er trigger happy, han lever blot op til en aftale. Men at røbe mere er en spoiler. Der er ind til flere aha’er der skal opleves.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 26. mar 2008, 22:07
Interesser: Ildvåben og ildvand
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 350 times
Been thanked: 652 times

Re: Ny film: Steel Rain

Indlæg af Oscar123 » 19. maj 2018, 00:32

Raptor357 skrev:
13. maj 2018, 21:02
Enig, den er god og bestemt værd at se. Men det er nu ikke POTUS der er trigger happy, han lever blot op til en aftale. Men at røbe mere er en spoiler. Der er ind til flere aha’er der skal opleves.
Jeg blev lidt forundret over Raptors bemærkninger – men han havde (naturligvis..!) fuldstændig ret. :thumbup:

Jeg så oprindelig filmen som ”room entertainment” på et hotel i Jakarta – og jeg må have misset noget i forløbet ( :oops: ). Tricket af Raptors bemærkninger så jeg derfor filmen igen her til aften i Danmark - denne gang via Netflix med DK undertekster, og mit positive indtryk holder stadig 100%.

Det er naturligvis ikke POTUS, der er trigger-happy (man ser ham faktisk slet ikke – kun en US embedsmand (State Dept..?)) - men derimod den afgående sydkoreanske præsident, der i de afgående dage efter at have tabt til en mere moderat kandidat ønsker at skabe et ”positivt” eftermæle… :evil:

Ved dette andet gennemsyn fangede jeg faktisk flere interessante ganske direkte samt ”diskrete” nuancer ved filmen, som jeg ikke havde bemærket første gang. Og timingen pt. er uhyre interessant… :neutral:

Jeg ser normalt ganske mange film på mine rejser rundt om i verden (på fly, hoteller, what ever..) - men Steel Rain står stadig som en af de bedste triller/action/suspense-film, som jeg har set i år.

Efter andet gennemsyn kan Steel Rain stadig absolut anbefales..!

:razz:
Oscar123
On scene - but unseen

Besvar