Roger Moore død

Her kan informeres, eller debatteres om bøger, film, musik, artikler eller skuespillere.
Besvar
ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Roger Moore død

Indlæg af ReneKJ » 23. maj 2017, 16:55

Sej-gun skrev:https://www.avisen.dk/skuespilleren-rog ... 45929.aspx

Den bedste Bond nogen sinde!
Jeg har ihvertfald altid bedst kunne lide de lidt fjollede Bond film med alle deres gadgets.

De nye bliver lidt for generiske.
Senest rettet af ReneKJ 23. maj 2017, 21:46, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2015
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 335 times

Re: Roger Moore død

Indlæg af Tangloppen » 23. maj 2017, 18:00

Har altid været stor fra Pierce Brosnan som Bond, men Roger Moore var nu stadig kæmpe stor som Bond.
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Roger Moore død

Indlæg af HappyNanoq » 23. maj 2017, 18:47

Elskede også de gamle Bond-film hvor der lige dukker spidsen af et "missil" frem af bilen når Q fortæller Bond om hvad bilen kan.
De nye der påstår Q bare at der er Stingermissiler bag lygterne... og klasker på dem. Der måtte de nu gerne gøre lidt ud af en demonstration som dukker frem.


Ved ikke rigtig hvem der var bedst.... har nydt dem alle (undtagen den klaphat der kun lavede én).

Roger Moore var god, helt sikkert.

R.I.P.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator
Indlæg: 3584
Tilmeldt: 6. jan 2008, 15:36
Interesser: Skydning genladning Etymologi
Geografisk sted: København
Has thanked: 566 times
Been thanked: 1055 times

Re: Roger Moore død

Indlæg af Agamemnon » 23. maj 2017, 19:03

HappyNanoq skrev:
Ved ikke rigtig hvem der var bedst.... har nydt dem alle (undtagen den klaphat der kun lavede én).
George Lazenby

http://m.imdb.com/name/nm0493872/
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.

Edmund Burke, 1729-1797.

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 522 times
Been thanked: 234 times

Re: Roger Moore død

Indlæg af Bobo » 23. maj 2017, 19:35

Han var også god i "De uheldige helte" hvis nogen af jer er så gamle at i kan huske den serie :smile:
Bobo ------ Igen uden billeder

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Roger Moore død

Indlæg af Elbæk » 23. maj 2017, 20:13

Tja... Roger Moore brugte, navnlig i sine sidste år, sin berømmelse på aktivt at støtte op om og opfordre til modstand mod jagt og våbenejerskab:
Roger Moore skrev:“Of course I do not regret the Bond days, I regret that sadly heroes in general are depicted with guns in their hands, and to tell the truth I have always hated guns and what they represent.”
Roger Moore skrev:"I don't like jumping and I loathe guns. I get given a gun in every film and I don't know why? I guess it's to see how many times I blink."
Roger Moore skrev:"'Sport' hunting is a sickness, a perversion and a danger and should be recognised as such. People who get their 'amusement' from hunting and killing defenceless animals can only be suffering from a mental disorder. In a world with boundless opportunities for amusement, it's detestable that anyone would choose to get thrills from killing others who ask for nothing from life but the chance to remain alive."
Jeg har nydt hans film - og benægter ikke at han var en dygtig skuespiller. Men jeg vil ikke savne ham.

Det er forresten åbenbart nærmest en tradition blandt Bond skuespillere at være ideologiske våbenmodstandere, Sean Connery og Pierce Brosnan tælles blandt disse. Ironisk (hyklerisk, fristes man til at sige), når man har skabt sig en karriere på at spille en karakter som er næsten defineret ved sit våben og sin licens til at dræbe...
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Roger Moore død

Indlæg af Flugteren » 23. maj 2017, 20:34

Elbæk skrev:Tja... Roger Moore brugte, navnlig i sine sidste år, sin berømmelse på aktivt at støtte op om og opfordre til modstand mod jagt og våbenejerskab:
Roger Moore skrev:“Of course I do not regret the Bond days, I regret that sadly heroes in general are depicted with guns in their hands, and to tell the truth I have always hated guns and what they represent.”
Roger Moore skrev:"I don't like jumping and I loathe guns. I get given a gun in every film and I don't know why? I guess it's to see how many times I blink."
Roger Moore skrev:"'Sport' hunting is a sickness, a perversion and a danger and should be recognised as such. People who get their 'amusement' from hunting and killing defenceless animals can only be suffering from a mental disorder. In a world with boundless opportunities for amusement, it's detestable that anyone would choose to get thrills from killing others who ask for nothing from life but the chance to remain alive."
Jeg har nydt hans film - og benægter ikke at han var en dygtig skuespiller. Men jeg vil ikke savne ham.

Det er forresten åbenbart nærmest en tradition blandt Bond skuespillere at være ideologiske våbenmodstandere, Sean Connery og Pierce Brosnan tælles blandt disse. Ironisk (hyklerisk, fristes man til at sige), når man har skabt sig en karriere på at spille en karakter som er næsten defineret ved sit våben og sin licens til at dræbe...
Det skal nok passe. Hvad man kan læse (sparsomt, men det er der) om Daniel Craig på nettet, så er han ikke fan af våben, og slet ikke pistoler. Jeg kan ikke finde noget på, at han skulle være direkte imod våben, men åbenbart kan Craig ikke selv lide våben.

Man kan jo hurtigt regne sig frem til, hvor våbenmodstanden, eller frygten for våben, kommer fra; de engelske medier. Alle James Bond er engelske skuespillere, og i England har den almene borger aldrig haft let adgang til våben. Siden 90'erne har våben ligeledes været aktivt dæmoniseret i de engelske main stream medier. Kombineres disse faktorer forstår man, hvorfor skuespillerne ikke bryder sig om våben. Derudover mænger de sig med andre skuespillere på den internationale scene, og typisk er den almene konsensus her, at våben er frygtelige og kun politiet og kriminelle skal have våben (og nå, ja, også bodyguards).

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 522 times
Been thanked: 234 times

Re: Roger Moore død

Indlæg af Bobo » 23. maj 2017, 20:35

Elbæk skrev:Tja... Roger Moore brugte, navnlig i sine sidste år, sin berømmelse på aktivt at støtte op om og opfordre til modstand mod jagt og våbenejerskab:
Roger Moore skrev:“Of course I do not regret the Bond days, I regret that sadly heroes in general are depicted with guns in their hands, and to tell the truth I have always hated guns and what they represent.”
Roger Moore skrev:"I don't like jumping and I loathe guns. I get given a gun in every film and I don't know why? I guess it's to see how many times I blink."
Roger Moore skrev:"'Sport' hunting is a sickness, a perversion and a danger and should be recognised as such. People who get their 'amusement' from hunting and killing defenceless animals can only be suffering from a mental disorder. In a world with boundless opportunities for amusement, it's detestable that anyone would choose to get thrills from killing others who ask for nothing from life but the chance to remain alive."
Jeg har nydt hans film - og benægter ikke at han var en dygtig skuespiller. Men jeg vil ikke savne ham.

Det er forresten åbenbart nærmest en tradition blandt Bond skuespillere at være ideologiske våbenmodstandere, Sean Connery og Pierce Brosnan tælles blandt disse. Ironisk (hyklerisk, fristes man til at sige), når man har skabt sig en karriere på at spille en karakter som er næsten defineret ved sit våben og sin licens til at dræbe...
Ja det var jeg fuldstændig afklaret med at jeg ikke anede noget som helst om i min lykkelige uvidenhed :smile:
Bobo ------ Igen uden billeder

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Roger Moore død

Indlæg af ReneKJ » 23. maj 2017, 22:49

Hvis jeg kun ville se film med folk der delte alle mine meninger ville jeg ikke kunne se andet end vores egne hjemmevideoer. :fun:

Jeg interesserer mig sjældent for hvad skuespillere eller andre kendisser mener om noget, det er normalt ikke deres intellekt de lever af.
Senest rettet af ReneKJ 24. maj 2017, 20:40, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Frank P
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 646
Tilmeldt: 3. nov 2006, 12:03
Geografisk sted: København
Has thanked: 37 times
Been thanked: 70 times

Re: Roger Moore død

Indlæg af Frank P » 24. maj 2017, 19:12

Fandme en god kommentar, René. Roger Moores slipseknude har altid været bredere end hans pande.
Frihed er lig med menneskelig autenticitet

Brugeravatar
MadsenRex
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1216
Tilmeldt: 28. aug 2011, 11:12
Interesser: Jagt, ældre våben
Geografisk sted: Ullerup
Has thanked: 455 times
Been thanked: 376 times

Re: Roger Moore død

Indlæg af MadsenRex » 24. maj 2017, 20:24

Lige meget hvad, så havde stil og klasse som ingen anden.
Han hilste altid høfligt når han var på D'angleren, og var en gentleman til fingerspidserne. Kunne squ godt lide den gammeldags måde som han altid mødte folk på.

Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 26. mar 2008, 22:07
Interesser: Ildvåben og ildvand
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 350 times
Been thanked: 652 times

Re: Roger Moore død

Indlæg af Oscar123 » 25. maj 2017, 13:50

Well – med fare for at blive skudt ned i flammer må jeg sige, at jeg ikke er enig i de positive udsagn i denne tråd.

Roger Moore optrådte som en elegantier og gentleman på sine senere dage, men som skuespiller synes jeg, at han var middelmådig – og det er pænt sagt.

Han var i Danmark kendt for et antal serier (bl.a. Helgenen og De Uheldige Helte) samt et antal film, som aldrig var rigtig gode. Film som Guld, Flammer over Floden og De Vilde Gæs er da udmærkede ”drenge-film” men egentlig kvalitet, der står tilbage i filmhistorien kan vi vist alle blive enige om at der ikke er tale om.

Hvad angår James Bond synes jeg at Roger Moore forfladigede rollen til det pinlige. Det er først med de senere James Bond film at man har fået lidt af den oprindelige stil fra Sean Connery tilbage.

Det er altid trist når personer går bort – men som skuespiller kommer jeg ikke til at savne Roger Moore.

:razz:
Oscar123
On scene - but unseen

Besvar