"Guns & Ammo" i Århus området.

Her kan informeres, eller debatteres om bøger, film, musik, artikler eller skuespillere.
Besvar
Brugeravatar
Hedegaard
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 233
Tilmeldt: 21. jul 2004, 21:35
Interesser: Alt mellem himmel og jord...
Geografisk sted: Fyn...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 26 times

"Guns & Ammo" i Århus området.

Indlæg af Hedegaard » 19. okt 2006, 10:53

Var der eventuelt medlemmer i Århus området der vidste hvor man kan indkøbe denne form for "smudslitteratur"...? De fleste bladforhandlere erklærer med afsky " at den form for blade føres sandelig ikke her"

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21720
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 465 times
Been thanked: 2370 times

Indlæg af Refraktorius » 19. okt 2006, 10:57

Engang købte jeg dem i DSB-kiosken, men om de stadig fører dem, aner jeg ikke.... "Harry" med en pump var ellers et smukt billede!

("Smudslitteratur", at man skal høre det fra folk der sælger blade med folk der dunker grise, folk der er villige til at give tusindvis af kroner for gammelt ragelse, der tror på astrologi, homøopati, krystalhealing ::-;<< )
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Hedegaard
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 233
Tilmeldt: 21. jul 2004, 21:35
Interesser: Alt mellem himmel og jord...
Geografisk sted: Fyn...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 26 times

Indlæg af Hedegaard » 19. okt 2006, 11:18

DSB kiosken er forsøgt uden held... ikke engang second hand har jeg haft held med mig og som du nævner, er det egentligt lidt specielt at forespørge om et blad og blive mødt med mistroiske øjne fra en ekspedient der sidder og prismærker tyske second hand "natur blade". Nogen gange savner man fødebyen i det nordvest jydske hvor man havde et udvalg på en 6-7 stykker at vælge imellem.

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21720
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 465 times
Been thanked: 2370 times

Indlæg af Refraktorius » 19. okt 2006, 11:22

"Jeg vil gerne have det sidste nummer af G&A, og så et nummer af ´klinisk fede kvinder og deres hunde´ jeg kan lægge det ind i, så folk ikke tror jeg er syg i roen når jeg går ud herfra"

Det er en skør verden!
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
CO
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2668
Tilmeldt: 4. jan 2005, 18:30
Interesser: Long range, bue, jagt, IPSC
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 41 times
Been thanked: 210 times

Indlæg af CO » 19. okt 2006, 12:11

Jeg har haft samme problem, så jeg har abonneret på bladet direkte fra G&A. Det er også meget billigere
Østbirk Pistolskytter og
Sportsskytteklubben Mildot

Brugeravatar
Redakula
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 574
Tilmeldt: 17. mar 2005, 19:53
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 19 times

Indlæg af Redakula » 19. okt 2006, 12:34

Jeg har købt det flere gange i dsb kiosken i Aalborg indenfor de sidste måneder - De plejer også at have et par stykker i den genre i DSB kiosken i Randers...

Men tegn abonnoment - amerikanske blade er billige i abonnoment og du sparer en del frem for at købe dem til 60+ kr i kiosker herhjemme.
/redakula ;-)

A system of licensing and registration, is the perfect device to deny gun ownership to the bourgeoisie
Vladimir Ilyich Lenin

Brugeravatar
Hedegaard
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 233
Tilmeldt: 21. jul 2004, 21:35
Interesser: Alt mellem himmel og jord...
Geografisk sted: Fyn...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 26 times

Indlæg af Hedegaard » 19. okt 2006, 12:47

Takker for besvarelserne. Det varmer at høre at man ikke er den eneste med afvigende litteratur interesser... Angående abonnement direkte fra staterne, har overvejet det men gik sådan set ud fra, at alt der skulle passere den store andedam blev belagt med ublu porto.
Hvad er folks erfaringer med dette?

m.v.h
Hedegaard

Brugeravatar
Redakula
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 574
Tilmeldt: 17. mar 2005, 19:53
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 19 times

Indlæg af Redakula » 19. okt 2006, 13:42

Hedegaard skrev:Angående abonnement direkte fra staterne, har overvejet det men gik sådan set ud fra, at alt der skulle passere den store andedam blev belagt med ublu porto.
Hvad er folks erfaringer med dette?
Det er der ingen problemer i. Jeg abonnomerer på flere amerikanske blade i den genre og da deres værdi er under bagatelgrænsen for told går de lige igennem.
Det kan tage op til en måned for dem at nå frem men nogle gange kommer de hurtigt... Har ikke fundet noget system i det.

Portoen er ikke så gal... Det er typisk en 10-20$ ekstra om året.
/redakula ;-)

A system of licensing and registration, is the perfect device to deny gun ownership to the bourgeoisie
Vladimir Ilyich Lenin

Brugeravatar
Trotyl
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 3. feb 2006, 21:01
Interesser: Ammunition, Pistolskydning, Skydevåben iøvrigt
Geografisk sted: Jammerbugten
Has thanked: 61 times
Been thanked: 40 times

Indlæg af Trotyl » 19. okt 2006, 14:13

Hedegaard skrev: Nogen gange savner man fødebyen i det nordvest jydske hvor man havde et udvalg på en 6-7 stykker at vælge imellem.
:D
Hvad man ikke har i hovedet, må man have i tanken...

Brugeravatar
45LongColt
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 188
Tilmeldt: 30. jun 2005, 23:48
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlæg af 45LongColt » 19. okt 2006, 15:47

Hedegaard skrev:Angående abonnement direkte fra staterne, har overvejet det men gik sådan set ud fra, at alt der skulle passere den store andedam blev belagt med ublu porto.
Hvad er folks erfaringer med dette?
Mit eksemplar af "American Rifleman" (NRAs medlemsblad) kommer i kuvert sendt fra et sted i Europa. Jeg husker ikke om der er Frankrig eller Irland eller hvor det nu er.

Jeg tror man sender bladene til Europa - bulk - til et europæisk land og så fordeler dem derfra til de enkelte lande. Der er sikkert nogle portomæssige besparelser ved at gøre det sådan.

Brugeravatar
CO
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2668
Tilmeldt: 4. jan 2005, 18:30
Interesser: Long range, bue, jagt, IPSC
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 41 times
Been thanked: 210 times

Indlæg af CO » 19. okt 2006, 15:57

Guns & Ammo bliver også sendt fra Europa
Østbirk Pistolskytter og
Sportsskytteklubben Mildot

Brugeravatar
Redakula
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 574
Tilmeldt: 17. mar 2005, 19:53
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 19 times

Indlæg af Redakula » 19. okt 2006, 17:25

45longcolt skrev: Mit eksemplar af "American Rifleman" (NRAs medlemsblad) kommer i kuvert sendt fra et sted i Europa. Jeg husker ikke om der er Frankrig eller Irland eller hvor det nu er.

Jeg tror man sender bladene til Europa - bulk - til et europæisk land og så fordeler dem derfra til de enkelte lande. Der er sikkert nogle portomæssige besparelser ved at gøre det sådan.
Hmmm - Mener da der står afsender i virginia eller lignende på mine?
Og det er i øvrigt kun American rifleman der kommer i konvolut... Shooting illustrated som NRA også udgiver er i klar plastic...

Hvad er der af afsender på dine american rifleman?
/redakula ;-)

A system of licensing and registration, is the perfect device to deny gun ownership to the bourgeoisie
Vladimir Ilyich Lenin

Brugeravatar
45LongColt
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 188
Tilmeldt: 30. jun 2005, 23:48
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlæg af 45LongColt » 19. okt 2006, 20:02

Redakula skrev:Hvad er der af afsender på dine american rifleman?
Nu kan jeg selvfølgelig ikke lige finde en tom kuvert derfra :???:

Jeg har det jo med at smide den slags væk, men forhåbentlig kommer der snart et nyt nummer og så må jeg prøve at se efter.

Jeg ved jeg får et eller andet amerikansk blad der er sendt på den måde og jeg synes ikke lige jeg abonnerer på så meget andet for tiden :)

Brugeravatar
Redakula
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 574
Tilmeldt: 17. mar 2005, 19:53
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 19 times

Indlæg af Redakula » 19. okt 2006, 20:07

45longcolt skrev:
Jeg ved jeg får et eller andet amerikansk blad der er sendt på den måde og jeg synes ikke lige jeg abonnerer på så meget andet for tiden :)
Mener at Scientific American blev afsendt fra UK - men det er et par år siden jeg droppede det abonnoment...

Jeg har selvfølgeligt også smidt kuverten ud fra sidste nummer så vi må tage den en anden gang :cool:
/redakula ;-)

A system of licensing and registration, is the perfect device to deny gun ownership to the bourgeoisie
Vladimir Ilyich Lenin

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3241
Tilmeldt: 16. aug 2004, 16:11
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 403 times

Indlæg af Slettes3 » 20. okt 2006, 08:20

Jeg syntes idag at G&A er et lorteblad som de fleste andre amerikanske
"lokumsblade". I 70erne og begyndelsen af 80erne var der gode skribenter til som Ross Sigfried, Elmer Keith, Skeeter Skelton, Bill Jordan,
Finn Aagaard mv som lavede nogle rigtige gode artikler. Jeg læste et G&A sidste år og det tog mig mindre en 2-3min at skimte det igennem..så blev det smidt ud....
alt for mange reklamer om ditten og datten og kedelige artikler...
Gunworld magazine var osse godt engang hvor Dean A Grennell var
THE Headman for genladning.
Idag køber jeg VAPEN eller bestiller DoubleGun Journal....seriøs våben journalistik...Godt Ross Sigfried stadig skriver ;.;<

Brugeravatar
CO
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2668
Tilmeldt: 4. jan 2005, 18:30
Interesser: Long range, bue, jagt, IPSC
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 41 times
Been thanked: 210 times

Indlæg af CO » 20. okt 2006, 11:43

Jeg har abonneret på G&A de sidste 6 år.

Jeg synes det er et udmærket blad, men det er vist ikke det tråden handler om.....
Østbirk Pistolskytter og
Sportsskytteklubben Mildot

plet
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 399
Tilmeldt: 30. jul 2004, 19:35
Geografisk sted: Århus

Indlæg af plet » 20. okt 2006, 11:44

Rigbymauser skrev:Jeg syntes idag at G&A er et lorteblad som de fleste andre amerikanske
"lokumsblade". I 70erne og begyndelsen af 80erne var der gode skribenter til som Ross Sigfried, Elmer Keith, Skeeter Skelton, Bill Jordan,
Finn Aagaard mv som lavede nogle rigtige gode artikler. Jeg læste et G&A sidste år og det tog mig mindre en 2-3min at skimte det igennem..så blev det smidt ud....
alt for mange reklamer om ditten og datten og kedelige artikler...
Gunworld magazine var osse godt engang hvor Dean A Grennell var
THE Headman for genladning.
Idag køber jeg VAPEN eller bestiller DoubleGun Journal....seriøs våben journalistik...Godt Ross Sigfried stadig skriver ;.;<

Ja, det er sgu næsten som at se TV 2, det er efterhånden kun larm og flimmer og reklamer hele tiden.
Og nyheder leveret så hurtigt, at man blander dem sammen.
Vores hjerner har jo ikke ændret sig siden stenalderen, men bopladsen !!!!!
mod havet kæmper selv tåber forgæves

Brugeravatar
SKB500
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 638
Tilmeldt: 25. okt 2004, 02:01
Geografisk sted: Jylland.
Has thanked: 5 times
Been thanked: 3 times

Indlæg af SKB500 » 21. okt 2006, 13:02

Savner især Bob Milek og hans fascination af T/C Contenderen, :,.>(/ :,.>(/ Køber iøvrigt mange af mine blade i kiosken i Storcenter Nord, i Århus, har en stak på næsten 2 meter af forskellige blade, skræmmende at tænke på alle de penge man i årenes løb har brugt, men de har vel virket som en slags overtryksventil <-:
"The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing." Einstein.

Brugeravatar
Hedegaard
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 233
Tilmeldt: 21. jul 2004, 21:35
Interesser: Alt mellem himmel og jord...
Geografisk sted: Fyn...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 26 times

Indlæg af Hedegaard » 21. okt 2006, 16:32

Takker for de mange input og meninger.
Har just bestilt 2 års abb. på G&A for 51.97$ inkl. porto.
Angående udmeldingen omkring dalende kvalitet af bladet igennem en årrække,ja så må jeg da nok tilstå at denne tanke også har strejfet mig. Hvis alternativet til min lokums læsning ellers er fruens bo bedre eller femina, ja så er G&A nærmest nobelpris værdig litteratur...
Et spørgsmål mere: Jeg var egentlig på jagt efter oktober måned af G&A pga. artiklen om den nye FNH 5.7 USG (kan læses på:http://www.gunsandammomag.com/ga_handguns/fnh_091106/) da internet udgaven af artiklerne ofte ikke matcher originalen helt (læs: kortere)
Var der eventuelt en behjertiget sjæl med en scanner og G&A fra oktober måned der kunne lokkes til et lille tryllenummer..?

Brugeravatar
CO
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2668
Tilmeldt: 4. jan 2005, 18:30
Interesser: Long range, bue, jagt, IPSC
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 41 times
Been thanked: 210 times

Indlæg af CO » 21. okt 2006, 18:58

Jeg skal gerne skanne artiklen til dig i morgen
Østbirk Pistolskytter og
Sportsskytteklubben Mildot

Brugeravatar
Hedegaard
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 233
Tilmeldt: 21. jul 2004, 21:35
Interesser: Alt mellem himmel og jord...
Geografisk sted: Fyn...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 26 times

Indlæg af Hedegaard » 22. okt 2006, 08:54

Takker endnu engang for hjælpen, og co, du har en PB.
m.v.h:
Hedegaard

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Indlæg af Gunnut » 22. okt 2006, 14:47

Rigbymauser skrev:I 70erne og begyndelsen af 80erne var der gode skribenter til som Ross Sigfried, Elmer Keith, Skeeter Skelton, Bill Jordan,
Finn Aagaard mv som lavede nogle rigtige gode artikler.
Jan Liberal (muligvis staves det lidt anderledes) er (var) nu også ret god. Jeg kunne rigtig godt lide "Qustions and Answers" siden. Faktisk det bedste i G&A, men jeg må indrømme at gennem årene er bladet blevet mere til en "reklame-avis".
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Besvar