Filmen "Brotherhood Of War"

Her kan informeres, eller debatteres om bøger, film, musik, artikler eller skuespillere.
Besvar
Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is
Indlæg: 2017
Tilmeldt: 26. mar 2008, 22:07
Interesser: Ildvåben og ildvand
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 350 times
Been thanked: 653 times

Filmen "Brotherhood Of War"

Indlæg af Oscar123 » 29. okt 2011, 13:51

Jeg faldt for nylig i en videobix tilfældigt over filmen ”Brotherhood Of War”. Det er noget usædvanligt en sydkoreansk film om Koreakrigen i 50’erne.

Det er en ganske stærk film, som omhandler to brødre, der bliver tvunget ind i krigen i 1950 på den sydkoreanske side. Den ældste bror er meget beskyttende overfor lillebroren. Han indgår en deal med sine overordnede at hvis han gør sig fortjent til en tapperhedsmedalje kan han ”frikøbe” broren fra militæret. Efterhånden som krigen skrider frem påvirker det herskende kaos og brutaliteten dog de to brødre og de glider fra hinanden. Mere af handlingen skal ikke afsløres her…

Filmens koreanske navn ”Tae Guk Gi” er også navnet på det sydkoreanske flag – og der er naturligvis en god del sydkoreansk patriotisme i filmen. Nordkoreanerne og kineserne bliver selvfølgelig afbilledet som the bad guys – men filmen er dog loyal nok til heller ikke at præsentere sydkoreanerne som rene engle. Filmen kan give mindelser om Saving Private Ryan og We Were Soldiers – men kan sagtens stå selv.

Filmen kan klart anbefales.

:razz:
Oscar123
Vedhæftede filer
Brotherhood Of War.jpg
Brotherhood Of War.jpg (81.37 KiB) Vist 2826 gange
On scene - but unseen

Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is
Indlæg: 2017
Tilmeldt: 26. mar 2008, 22:07
Interesser: Ildvåben og ildvand
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 350 times
Been thanked: 653 times

Re: Filmen "Brotherhood Of War"

Indlæg af Oscar123 » 29. mar 2020, 11:20

Efter diverse praktiske gøremål på "to do listen" i disse Corona-tider tog jeg mig tid til at rydde op i mine (mange) film på diverse medier og genfandt et par gamle gode kendinge, som jeg ikke havde set længe.

En af dem - Brotherhood of War - røg på BluRay-maskinen i går aftes. Og det var et rigtigt fint gensyn. Brotherhood of War er fra 2004 og jeg så den selv første gang tilbage i 2011. Men selvom den har en del år på bagen holder den stadig. I min optik kan den sagtens matche f.eks. Saving Private Ryan, der kom et par år tidligere (i 1998).

En trailer (som nok ikke er den bedst af slagsen) kan ses her:

youtu.be/nm2aZz45pGE

En detalje, som jeg ikke bevidst hæftede mig ved første gang jeg så filmen er hvor godt soundtracket understøtter filmen og er med til at skabe dens helt særlige stemning. Storladent uden at blive svulstigt.

Hør f.eks. main theme her:

youtu.be/oMRz8AGg_uA

For de af Jer der er til store episke fortællinger sammen med en rigtig god handling og gode skuespillere kan filmen absolut (stadig) anbefales. Den kan bla. findes som lejefilm på Amazon – og sikkert også andre steder.

:razz:
Oscar123
On scene - but unseen

Besvar