Der Untergang.

Her kan informeres, eller debatteres om bøger, film, musik, artikler eller skuespillere.
Brugeravatar
Danpanik
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1374
Tilmeldt: 9. jul 2004, 01:43
Interesser: At lære andre at skyde.
Geografisk sted: Midtsjælland
Has thanked: 11 times
Been thanked: 6 times

Indlæg af Danpanik » 3. apr 2005, 00:15

Louise skrev: Hvorherre bevares :roll:

Lou ::-;<
Må man spørge til din hårfarve? Blot til statistisk brug <-:
Inside every little problem there is a big one, trying to get out !

Brugeravatar
kim_kjul
Newbie
Newbie
Indlæg: 14
Tilmeldt: 31. maj 2005, 21:38
Geografisk sted: Nordjylland - Hjørring

Indlæg af kim_kjul » 5. jun 2005, 09:46

Har også selv set den og den er virkelig god, lidt lang måske, men stadig meget god....
At pløkke, er at leve...eller er det rejse..hmm:D

Slettet bruger

Indlæg af Slettet bruger » 5. jun 2005, 11:20

indlæg slettet af forfatteren.
Senest rettet af Slettet bruger 8. jun 2005, 18:07, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Indlæg af Gunnut » 5. jun 2005, 12:18

Neuhof skrev: De brune grebsskaller er standard på den type PPk, den med sorte grebsskaller er konstrueret en smule anderles, idet den har "normal" skæfteryg dvs skæfteryggen er en del af rammen.
Det er kun Walther PP og PPK/S, som har skæfteryg (backstrap). En PPK har ikke backstrap, uanset farven på skæftet.

PPK/S er den PPK model, som i en lang periode kun kunne importeres til USA. De havde en særlov, som gjorde udenlandske våben, med kort "skæfte-højde" ulovlige. Noget med man påstod de var alt for lette at skjule på sin person. Sjov nok gjaldt loven ikke amerikansk fremstillede våben (loven var en af de der konkurrenceforvridende love).

Any Way Walther (eller sikkert Interarms....med tilladelse fra Walther) lavede så en PPK/S. Man brugte ramme fra en PP og slæden (etc.) fra en PPK. Uden jeg gider slå det op, så er jeg ret sikker på at alle PPK/S er i .380. Som bekendt er .380 det absolutte minimum i kaliber, når man er cowboy. .32 duer slet ikke "over there".

PPK/S

PPK

PP

Som det ses har alle 3 typer "fingerrest" påsat magasinbunden. Akkurat som neuhof har jeg ingen ide om, hvorvidt det kun er standard på PPK magasiner (7-skuds), eller om det også gælder for PP og PPK/S magasiner (8-skuds). Jeg har dog set både PPK (7-skuds) magasiner uden "fingerrest" og PP + PPK/S magasiner (8-skud) med fingerrest (he, he, måske fordi de PPK jeg har set uden, har fået fingerresten stjåldet af dem der ejede de PP og PPK/S magasiner jeg har set, med fingerrest :twisted: )

PP står for Pistole Politzei og PPK står for Pistole Politzei Kriminal (altså kriminalpoliti). Beklager mit tyske, så der er ingen garanti for stavemåden.

PPK/S står for (ich habe keine anung), men sikker noget med "Special", eller Send it over to the americans :twisted:
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Slettet bruger

Indlæg af Slettet bruger » 5. jun 2005, 13:33

indlæg slettet af forfattern
Senest rettet af Slettet bruger 8. jun 2005, 18:08, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Indlæg af Gunnut » 5. jun 2005, 13:46

Neuhof skrev:Tja gunnut, vi kan jo lige så godt starte med citatet:
"As originally issuede these pistols differed structurally only as required by their differnce in size.
Recivers where forgede to shape the grip
In later models of the PPk , however, stocks are shaped to be attached to a pitched (instead af a curved) grip forging. Both forged and moulded grips are common in this model." :twisted:
På tysk tak! :twisted:

Det er jo genialt. Men da jeg ikke har bogen (og altid har ment en PPK er det flotteste skyder, der er blevet fremstillet), kunne det jo være rart med et par billeder. Du må altså starte skanneren op! Som jeg "oversætter" din tekst, betyder det altså at de tidligere PPK modeller er lavet på nøjagtig samme måde som PP m.h.t. backstrap? Jeg er ikke helt med på om en "Reciver" er det jeg kalder "Backstrap", eller hvorledes det lige skal oversættes.
Neuhof skrev: På side 314 er der et billede af omtalte PPk som åbenbart ikke eksisterer.
Om k står for "kriminal" eller bare "kurtz" er vist ikke helt afgjort, det mest almindeliget angivne er at det skulle betyde "Kriminal"
PPk/s er ganske enkelt en i USA fremstillet Walther bastard.
med venlig hilsen
neuhof
Jep, det er vi jo helt enige om. Altså at PPK/S er en USA klon, men den er altså kun opstået på baggrund af en lov i USA, som forbød import af våben, med "x"-antal cm. højde på skæftedelen (grebet). Dette omgik man ved at lave en "klon", med den højere PP ramme, påsat den korte PPK slæde.
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Brugeravatar
Christian
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 364
Tilmeldt: 7. jun 2005, 08:16
Interesser: Bajonetter, Kampknive, Værktøj
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 84 times
Been thanked: 49 times

Indlæg af Christian » 29. aug 2005, 07:46

Hvis der er nogen der ikke har set det endnu: Der Untergang kommer på dvd d.30/8-05-bare lige en oplysning
Christian

Besvar