Anders Lassen - Sømand & Soldat.

Her kan informeres, eller debatteres om bøger, film, musik, artikler eller skuespillere.
Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14347
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1745 times
Been thanked: 1272 times
Kontakt:

Anders Lassen - Sømand & Soldat.

Indlæg af Lycon » 2. feb 2005, 19:50

Jeg har netop fået en af mine barndoms bøger ind af døren. Hos Skrold Antikvariat havde jeg bestil min Anders Lassen – Sømand & Soldat, nummer 3! Jeg havde egentligt bestilt bogen fra det første oplag, men det blev så fra det Fjerde.

Dette er historien om en ung dansk mand med en usædvanlig og særdeles privilegeret barndom og som alligevel valgte at forlade det trygge Danmark, selv om han kunne have siddet og tronet på sit Gods og smæsket sig med det øvrige af datidens jetset, for at kæmpe for det han troede på.

Jeg vil blot sige at de som endnu ikke har læst den, bør komme ud af hullet i en fart og få den læst. Den bog burde være tvunget pensum til dansk undervisningen i folkeskolen, og kan måske få nogen af de unge mennesker til at se hvad livets virkelige værdier handler om. Det handler nemlig om at turde satse og risikere, at stå op for noget som man tror på, og i sidste ende være parat til at betale den ultimative pris for det.

Hver eneste gang jeg læser det sidste kapitel, og første gang var for 25 år siden, risler det koldt ned af ryggen samtidig med at jeg får en prikkende og stikkende fornemmelse over det meste af kroppen. Denne gang (muligvis aldersbetinget) måtte jeg supplere med en æske Kleenex, mens jeg næsten vrælede som en gammel kælling. Man skal muligvis have læst hele bogen og sat sig ind i personen Anders Lassen for at forstå de følelser som jeg har fået for hans historie.

Jeg citere her fra bogens sidste kapitel:
  • Han maa have staaet paa Jernbanelinien, da han blev ramt. Idet han faldt, kastede han tre Haandgranater ind i Stillingen og dræbte og saarede Forsvarerne.

    Jeg hørte ham kalde og løb over til ham og fandt ham liggende omtrent 2 Yards foran Støttepunktet paa Jernbanelinien. Han laa paa Ryggen. Jeg løftede ham lidt ved at tage ham under Armen og støttede ham mod mit Knæ. Han spurgte, hvem det var, og jeg sagde: »Steve -,« og han sagde: »Godt - jeg er
    saaret, Steve, jeg skal dø - se at faa de andre ud.« Saa talte jeg til ham og sagde, at det blev allright og spurgte ham, om han troede, at han kunde gaa, men fik ingen Svar.

    Han maa have lidt, da han var dødelig saaret, men han stønnede ikke. Saa prøvede jeg paa at løfte ham og spurgte ham, om han kunde gaa ved at støtte sig til min Skulder, men heller ikke paa det fik jeg Svar. Saa raabte jeg paa Sean, som jeg vidste havde været i Nærheden af os, da vi krøb frem, men han var ogsaa blevet haardt saaret. Jeg kaldte igen, men alt var Mørke og Forvirring. Jeg kunde indse, at Majoren umuligt selv kunde gaa, endsige støtte sig til mig, og han var for tung til, at jeg kunde bære ham. Saa gav jeg ham Morfin.

    Han syntes da at være ved sin Bevidsthed, for han spurgte mig, hvad det var. Jeg sagde, at det var Morfin, og at han vilde være all right, og at jeg skulde faa ham tilbage til Baadene, men saa sagde han igen: »Det nytter ikke, Steve, jeg er ved at dø - lad mig ligge og se at komme bort og faa de andre med dig,« og saa blev han bevidstløs.

    Det var, som om han havde holdt Døden tilbage for at tale til mig – en Kamp for ikke at miste Bevidstheden. Nu kom een af de andre til, i Mørket saa jeg ikke, hvem det var - jeg bad ham hjælpe mig, men han bøjede sig ned og sagde: ».Majoren er død.« Saa lagde jeg Andy ned. Jeg var den sidste, der talte med ham, og jeg kan bevidne, at han døde, som han havde levet, - en meget modig Mand.«
Anders Lassen er en af de højst dekorerede soldater fra den vestligeverden nogensinde. Hans ordner tæller blandt andet:

Victoria Cross
Military Cross 2 Bars (3 Military Cross)
King Christian X´s Memorial Medal
Greek War Cross
1939-45 Star
Africa Star
Italy Star
Defence Medal
War Medal


Der er i alt skrevet 5 forskellige bøger om personen Anders Lassen og hans bedrifter.

Lycon :,.>(/
Vedhæftede filer
Anders%20Lassen2.gif
Major Anders Frederik Emil Victor Schau Lassen (ANDY).
Anders%20Lassen2.gif (105.24 KiB) Vist 11154 gange
Senest rettet af Lycon 2. feb 2005, 21:54, rettet i alt 3 gange.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Indlæg af Gunnut » 2. feb 2005, 21:18

Bogen du nævner det den bedste gave jeg har fået af min far. Ikke bare fordi fortællingen er god og spændende, men også fordi det var en af de første udgaver (er på job, men vil på baggrund af dette indlæg da checke den i morgen).

Anders Lassen er en myte blandt mange af forsvarets personel (specielt jo os gamle). Ud over han var en genial soldat, var han også en god leder. I min beundring over at læse og lære om "Andy" for mange år siden da min far gav mig bogen, belærte han mig også om, at "Andy" også var en "koldblodig m.....". Først blev jeg ret stødt over han omtalte en så storslået helt på denne måde, men han mente ikke noget nedsættende med denne bemærkning. Blot var han så meget klogere end mig (ikke så svært) at han godt kunne se, at såfremt man ikke også er lidt "kold" vil man aldrig kunne bedrive det Anders Lassen bedrev i hans korte liv. Min far udtrykte det også således: "Han kunne lide at bruge kniven". Om han har ret i denne opfattelse ved jeg jo ikke, men det er klart at for at være en god soldat, skal man ikke have de store "besværligheder" ved at udføre noget så frastøddende som at slå ihjel. Jeg er selv helt og aldeles afklaret med hensyn til dette og mener da ikke jeg er "kold", men man skal altså være lidt speciel. Anders Lassen var meget speciel og jeg har kun beundring for ham.
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Slettet bruger

Indlæg af Slettet bruger » 2. feb 2005, 21:45

Ja..... har lige kigget på bogreolen, min var en 5 oplags version. Men er meget glad for den gamle udgave kontra den der udkom sidste eller forrige år. Skøn og fængslende historie , enhver 2 verdenskrigs-interesseret skal ikke lade sig selv gå glip af denne bog. :)

Brugeravatar
SKB500
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 638
Tilmeldt: 25. okt 2004, 02:01
Geografisk sted: Jylland.
Has thanked: 5 times
Been thanked: 3 times

Indlæg af SKB500 » 2. feb 2005, 23:14

På Ålborg Forsvar og Garnisions museum ligger der en colt 1911a1 + en lille beretta 7,65 pistol båret af en meget højt dekoreret dank soldat. skænket til museet af hans enke , Mmmmm mon det er ham lycon skriver om???må vist hellere køre derop igen og se efter!!!
"The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing." Einstein.

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14347
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1745 times
Been thanked: 1272 times
Kontakt:

Indlæg af Lycon » 2. feb 2005, 23:24

ak47 skrev:På Ålborg Forsvar og Garnisions museum ligger der en colt 1911a1 + en lille beretta 7,65 pistol båret af en meget højt dekoreret dank soldat. skænket til museet af hans enke , Mmmmm mon det er ham lycon skriver om???må vist hellere køre derop igen og se efter!!!
Ja det kunne det sagtens være. De blev, guderne må vide hvorfor, overdraget til JGK, som dog må have set det fuldstændig meningsløse i at de skulle opbevares af dem, hvorfor de måske har overdraget dem til Garnisions Museet. Men de er ikke skænket af hans enke, thi eder var en forstandig mand og forblev således ugift i stand.
Andy betragtede kvinder som et forbrugsgode skænket af Vor Herre selv, udelukkende til fornøjelse for manden.

Lycon :cool:
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Indlæg af Gunnut » 3. feb 2005, 13:32

He, he Lycon, det ser ud til min udgave er "første"

:twisted:
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14347
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1745 times
Been thanked: 1272 times
Kontakt:

Indlæg af Lycon » 3. feb 2005, 13:34

gunnut skrev:He, he Lycon, det ser ud til min udgave er "første"

:twisted:
Du kommer til at underbygge det med faktuelle beviser, før jeg bliver urolig.

Lycon :cool:
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Indlæg af Gunnut » 3. feb 2005, 13:41

Here we go Adam Henry:
Vedhæftede filer
119_1927.JPG
119_1927.JPG (12.5 KiB) Vist 11070 gange
119_1928.JPG
119_1928.JPG (13.91 KiB) Vist 11071 gange
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14347
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1745 times
Been thanked: 1272 times
Kontakt:

Indlæg af Lycon » 3. feb 2005, 13:49

gunnut skrev:Here we go Adam Henry:
Hmm, skal vi bytte? <-:

Lycon :neutral:
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Indlæg af Gunnut » 3. feb 2005, 13:53

Lycon skrev:
gunnut skrev:Here we go Adam Henry:
Hmm, skal vi bytte? <-:

Lycon :neutral:
Kone????

:neutral:
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Brugeravatar
Joboma
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 772
Tilmeldt: 31. jul 2004, 20:14
Interesser: Amatørradio (OZ4TX) siden 1982
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Indlæg af Joboma » 3. feb 2005, 14:37

Den bog har jeg sørme også, arvede den efter min morfar, mægtig god, kan kun anbefales, har for øvrigt ikke set den siden vi flyttede sidste gang, så den ligger nok stadig og putter sig mellem mange af vores bøger i kældren, hvad oplag det er ved jeg ikke, men jeg fik den for omkring 18 år siden.

Joboma ;-)

Brugeravatar
Joboma
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 772
Tilmeldt: 31. jul 2004, 20:14
Interesser: Amatørradio (OZ4TX) siden 1982
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Indlæg af Joboma » 4. feb 2005, 13:37

Jeg ser lige om jeg kan finde min bog i løbet af weekenden eller først på ugen, er blevet nysgerrig om min også er første oplag.
Er der for øvrigt nogen der ved om der er forskel på de gamle udgaver, og den der kom for et par år siden ??.

Joboma ;-)

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14347
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1745 times
Been thanked: 1272 times
Kontakt:

Indlæg af Lycon » 4. feb 2005, 14:46

Joboma skrev:Jeg ser lige om jeg kan finde min bog i løbet af weekenden eller først på ugen, er blevet nysgerrig om min også er første oplag.
Er der for øvrigt nogen der ved om der er forskel på de gamle udgaver, og den der kom for et par år siden ??.
Jep den er omformuleret så den kan læses af selv den mest politiske korrekte person, uden at vedkommende ville føle sig støt på manchetterne. Dertil kommer at den er tilrettet så den svare til nutidig dansk stavning og grammatik.

Lycon {*-*}
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

byf43
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 477
Tilmeldt: 16. aug 2004, 13:51
Interesser: WWII
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 2 times

Indlæg af byf43 » 4. feb 2005, 16:05

Så vidt jeg har hørt, så er Anders Lassen DEN højest dekorerede allierede soldat overhovedet i anden verdenskrig.

Jeg får omgående lyst til at købe bogen, men når jeg hører, at den er blevet adapteret til nutidens politiske korrekthed (med fare for fordrejning af sandheden) gider jeg slet ikke.

Kunne vi ikke godt smide den politiske korrekthed på lossepladsen. Den fører kun til selvbedrag.

Anders Lassen blev dræbt i Italien i slutningen af 1944, ikke også?

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14347
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1745 times
Been thanked: 1272 times
Kontakt:

Indlæg af Lycon » 4. feb 2005, 16:40

byf43 skrev:Jeg får omgående lyst til at købe bogen, men når jeg hører, at den er blevet adapteret til nutidens politiske korrekthed (med fare for fordrejning af sandheden) gider jeg slet ikke.
Bestil den hos Skrold Antikvariat som jeg gjorde, og gør opmærksom på du vil have en fra et af de første oplag.
  • Hvis du vil have den skindbarlige og usminkede sandhed om personen Anders Lassen skal du læse:
    Mike Langley; Anders Lassen VC, MC, Of The SAS. ISBN # 87-12-01888-0

    Fåes også på engelsk og er naturligvis den bedste:
    Mike Langley; Anders Lassen VC, MC, Of The SAS. ISBN # 0-450-42492-8
byf43 skrev: Anders Lassen blev dræbt i Italien i slutningen af 1944, ikke også?
På datoen for Danmarks besættelse, ironisk ikke? 22.09.1920 - 09.04.1945 :,.>(/

Lycon :cool:
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

byf43
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 477
Tilmeldt: 16. aug 2004, 13:51
Interesser: WWII
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 2 times

Indlæg af byf43 » 5. feb 2005, 10:32

Tak.


Ja og så i 1945. Så utroligt tæt på fred og så alligevel ikke. Verden er hård og brutal.

Brugeravatar
Joboma
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 772
Tilmeldt: 31. jul 2004, 20:14
Interesser: Amatørradio (OZ4TX) siden 1982
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Indlæg af Joboma » 5. feb 2005, 11:33

Jeg har nu fundet min bog, men der står ikke rigtigt noget om oplag syntes jeg, men den er trykt i 1949, og som noget sjovt noget, så sidder den originale Gyldendals prismærke der stadig, 11,75kr kostede den.

Joboma ;-)

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Indlæg af Gunnut » 5. feb 2005, 11:40

Joboma skrev:Jeg har nu fundet min bog, men der står ikke rigtigt noget om oplag syntes jeg, men den er trykt i 1949, og som noget sjovt noget, så sidder den originale Gyldendals prismærke der stadig, 11,75kr kostede den.

Joboma ;-)
Tag nu et billede!! Eller kik på mit billede af bogens første side og se om der står det samme???

Det ville være kanon at kunne drille Lycon lidt
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Brugeravatar
Scout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3163
Tilmeldt: 27. dec 2004, 14:35
Interesser: Våbenhistorie
Geografisk sted: Pendling Kbh Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 279 times

Indlæg af Scout » 8. feb 2005, 22:12

Lycon, beklager at drive din mavesyre i vejret, men i min Lassen bog (skrevet af hans moder) står der 1949, oplag 10.000 og ikke andet - altså første oplag. Jeg kan se, at jeg gav 75,- kroner antikvarisk.

Noget af en fyr: På den ene side har jeg meget mere respekt for hans 3 (tre) Military Cross end jeg har for hans V.C.

På den anden side er der noget, der tyder på at manden var noget...........speciel!

Læs evt. også "No Mans Land" skrevet af manden selv, Thomas Dinesen. V.C og så glad for krig at når han havde fri, tog han ud og poppede prøjsere for sjov under Første Verdenskrig. Igen en lidt speciel fyr...for at sige det diplomatisk.

Ernst Jünger "In Stahlgewittern" er meget barsk læsning for dem, der vil se hvordan den Første Verdenskrig tog sig ud fra den forkerte ende af Thomas Dinesens geværmunding og kan varmt anbefales. Spis dog ikke Osso Buco eller bøf tartar mens du læser bogen!

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14347
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1745 times
Been thanked: 1272 times
Kontakt:

Indlæg af Lycon » 8. feb 2005, 22:28

Scout skrev:Lycon, beklager at drive din mavesyre i vejret, men i min Lassen bog (skrevet af hans moder) står der 1949, oplag 10.000 og ikke andet - altså første oplag. Jeg kan se, at jeg gav 75,- kroner antikvarisk.
Crap! Den mangler sikkert hver anden side. :twisted:
Scout skrev:Læs evt. også "No Mans Land" skrevet af manden selv, Thomas Dinesen. V.C og så glad for krig at når han havde fri, tog han ud og poppede prøjsere for sjov under Første Verdenskrig. Igen en lidt speciel fyr...for at sige det diplomatisk..
Har læst den, Thomas Dinesen (Karen Blixens bror) var jo inspirations kilde for Anders Lassen. De mødtes jo flere gange på Bækkeskov Gods. I følge legenden, viste Dinesen sit Victoriacross til Lassen, som herefter udbrød: Sådan et vil jeg også have!

Men ingen kender Lassen, før bogen Mike Langley; Anders Lassen VC, MC, Of The SAS. er læst.

Lycon :cool:
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Scout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3163
Tilmeldt: 27. dec 2004, 14:35
Interesser: Våbenhistorie
Geografisk sted: Pendling Kbh Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 279 times

Indlæg af Scout » 8. feb 2005, 23:01

Aaahh, du er da bare hidsig over at du ikke har en første udgave, hehe

(min har alle sider og er i meget god stand).

Brugeravatar
Scout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3163
Tilmeldt: 27. dec 2004, 14:35
Interesser: Våbenhistorie
Geografisk sted: Pendling Kbh Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 279 times

Indlæg af Scout » 26. feb 2005, 16:20

Lycon, jeg glemte at tilføje: Da jeg i sin tid skulle til at læse bogen, faldt der et avisudklip ud af bogen. Det er fra Aarhus Stiftstidende 8. marts 1964 og overskriften er "Sabotøren og Scavenius fik en hyggelig snak."

Hugo Horwitz fortæller blandt andet i artiklen, om dengang han mødte Scavenius 5. maj 1945.

Sjov lille detalje.

Brugeravatar
Rex93
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 543
Tilmeldt: 9. jun 2005, 13:35
Interesser: WW2 Våben og Millitaria - Jagt
Geografisk sted: Nordfalster
Has thanked: 10 times
Been thanked: 6 times

Indlæg af Rex93 » 24. okt 2005, 19:28

Okay gutter - for whats it's worth !!! - har lige købt denne meget gamle bog om Anders Lassen - En Dansk Soldat - den er skrevet af Jørgen Halck på Thaning og Appels forlag i 1947...

Synes at det er en meget spændende lille sag... den indeholder gode kort og en masse faktiske oplysninger, breve ect.

kostede en flad 50'er <-:


Rex :cool:
Vedhæftede filer
Anders01.JPG
Anders01.JPG (79.58 KiB) Vist 10812 gange
Anders02.JPG
Anders02.JPG (42.3 KiB) Vist 10815 gange
Anders03.JPG
Anders03.JPG (80.14 KiB) Vist 10815 gange
"I don't want no teenage queen,I just want my M14"
"Si vis pacem, para bellum"

Brugeravatar
45LongColt
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 188
Tilmeldt: 30. jun 2005, 23:48
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlæg af 45LongColt » 25. okt 2005, 20:21

Rex93 skrev:Okay gutter - for whats it's worth !!! - har lige købt denne meget gamle bog om Anders Lassen - En Dansk Soldat - den er skrevet af Jørgen Halck på Thaning og Appels forlag i 1947...

Synes at det er en meget spændende lille sag... den indeholder gode kort og en masse faktiske oplysninger, breve ect.
Nu blev jeg lige inspireret af Rex og har også lige købt en udgave fra 1947 gennem http://www.antikvariat.net/ ;-)

Hvis andre skulle være interesserede i bogen er der tilsyneladende stadig to andre eksemplarer at få antikvarisk, een fra 1947 og een fra 1948.

Med venlig hilsen

Peter

Brugeravatar
Redakula
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 574
Tilmeldt: 17. mar 2005, 19:53
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 19 times

Indlæg af Redakula » 25. okt 2005, 20:50

Nu har i sku også gjort mig interesseret så der røg en af de 2 tilbageværende :)

Kan dog godt være at det må vente til juleferien sammen med "A soldiers story" af Omar Bradley og "War as i knew it" af Patton...

/redakula
/redakula ;-)

A system of licensing and registration, is the perfect device to deny gun ownership to the bourgeoisie
Vladimir Ilyich Lenin

Besvar