Uberti bøjlespænder - er det noget der duer?

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Besvar
Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 632
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 61 times
Been thanked: 78 times

Uberti bøjlespænder - er det noget der duer?

Indlæg af Cpt » 4. feb 2023, 00:57

Jeg har siddet og savlet lidt over en lille 22 bøjlespænder længe, og faldt lige over denne her:
https://www.jjsu.dk/shop/uberti-scout-carbine-cal-22lr/

Er der nogen her der har erfaringer med Uberti's bøjlespændere? Fungerer de fint nok og kan man få reservedele til dem?

Brugeravatar
Kelle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1014
Tilmeldt: 20. nov 2006, 07:35
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 40 times
Been thanked: 211 times

Re: Uberti bøjlespænder - er det noget der duer?

Indlæg af Kelle » 4. feb 2023, 07:20

Jeg har skudt cowboy action shooting i 3 år og 80% af de våben der bliver brugt i den sport, kommer fra Uberti.

Jeg har selv en Uberti Competition riffel og er kiste glad for den. Fit, finish og kvaliteten er helt i top... Af deres revolvere, har vi to i klubben, som man kan låne og som jeg skød med det første år. Igen top lækre produkter, som jeg ikke kan sætte en finger på.

Jeg har faktisk aldrig hørt om nogle, som ikke var glad for deres Uberti skyder, men de findes sikkert 😉 jeg kender ikke den model du har kig på, så der skal jeg være svar skyldig.

Leo i Aalborg er importør og har reservedele på lager, ihvertfald dem jeg har manglet 😊 ellers er de ikke svære at finde i EU, da de bliver produceret i Italien
Hader ordet kompromis og alt hvad det indebære

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Uberti bøjlespænder - er det noget der duer?

Indlæg af C-X » 4. feb 2023, 09:06

Køb da! Den er langt billigere end Henry riflerne, og sikkert ikke ringere. Heller ikke dyrere end Chiappa LA32 (Marlin 39 kopi) eller Norinco (Winchester 9422 kopi).
Bøjlespændere køber man med hjertet. Er modellen tiltalende og robust, så slå til nu.

Har selv lige måttet importere en knækket udtrækkerfjeder til en Marlin 39A, det var et helvede, som jeg sikkert ikke havde klaret uden hjælp herinde fra. Reservedele i EU, taler absolut som en fordel.

Der kommer næsten aldrig Marlin 39A til salg. Winchester 9422 kommer, fra tid til anden. Miroku og Browning ses også (lige nu er der en Miruko på G&G). Så brugtmarkedet er nogenlunde støvsuget. Og du bliver et bedre menneske med en bøjlespænder i hånden, det lover jeg.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
NSander
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 975
Tilmeldt: 23. feb 2005, 20:18
Interesser: Jagt, skydning, ww2
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 34 times
Been thanked: 151 times

Re: Uberti bøjlespænder - er det noget der duer?

Indlæg af NSander » 4. feb 2023, 10:03

C-X skrev:
4. feb 2023, 09:06
Køb da! Den er langt billigere end Henry riflerne, og sikkert ikke ringere. Heller ikke dyrere end Chiappa LA32 (Marlin 39 kopi) eller Norinco (Winchester 9422 kopi).
Bøjlespændere køber man med hjertet. Er modellen tiltalende og robust, så slå til nu.

Har selv lige måttet importere en knækket udtrækkerfjeder til en Marlin 39A, det var et helvede, som jeg sikkert ikke havde klaret uden hjælp herinde fra. Reservedele i EU, taler absolut som en fordel.

Der kommer næsten aldrig Marlin 39A til salg. Winchester 9422 kommer, fra tid til anden. Miroku og Browning ses også (lige nu er der en Miruko på G&G). Så brugtmarkedet er nogenlunde støvsuget. Og du bliver et bedre menneske med en bøjlespænder i hånden, det lover jeg.
Hvis man vil have en .22 bøjlespænder, så er der også Erma Rg71 har været utroligt glad for min, og de kommer nogle gange til meget små penge.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Uberti bøjlespænder - er det noget der duer?

Indlæg af C-X » 4. feb 2023, 10:14

Den er jeg endnu ikke stødt på, andet end jeg svagt erindrer, at have hørt om den herinde. Sikkert dig der har nævnt den :giggle:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 632
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 61 times
Been thanked: 78 times

Re: Uberti bøjlespænder - er det noget der duer?

Indlæg af Cpt » 4. feb 2023, 11:11

Tak for tilbagemeldingerne :thumbup:
grunden til jeg især søger andre folks erfaringer med dem er at jeg kun kan finde forhandlere i Jylland (lidt langt fra min bopæl) og jeg derfor nok kommer til at måtte bestille den til levering uden først at have stået med den i hånden..

Besvar