P226 spænder ikke hammeren

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Brugeravatar
SBO
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 175
Tilmeldt: 18. dec 2017, 14:45
Interesser: Våben, Jagt, Detektor, MC
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 38 times
Been thanked: 51 times

P226 spænder ikke hammeren

Indlæg af SBO » 5. okt 2022, 07:53

Min 5 år gamle P226 X-Five LDC Capsicum 9mm, er begyndt at drille mig, den vil ikke lægge hammeren ned, når den genlader.
Et andet medlem lånte den, og returnerede den med fejlen, så jeg ved ikke helt hvad der er sket, men der blev skudt med kraftige ladninger.

Trækker man slæden manuel og langsomt, lægger den fint hammeren ned og man kan tydeligt høre et fint klik når den låser. Men gør man det hurtigt, smutter hammeren med op igen. Man kan så bare trykke aftrækkeren, så den trækker hammeren ned og affyrer, men det er der jo ikke så meget semi auto ved. Den genlader fint nok den næste patron, og alt ser normalt ud, bortset fra hammeren der er oppe.

Den er selvfølgeligt renset og tjekket, uden at finde nogen åbenlyse fejl.
Der har nok være 5000 skud igennem den, så jeg mener ikke den er slidt op.
Der ikke er ændret noget på pistolen, den er helt standart fra fabrik.

Hvor og hvad skal jeg kigge efter?

EDIT: Rettet overskrift
Senest rettet af SBO 7. okt 2022, 17:16, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: P226 lægger ikke hammer ned

Indlæg af Ras.Killing » 5. okt 2022, 08:22

Umiddelbart lyder det som om at sear ikke griber hammeren.

Jeg ville starte med at se om kontaktfladerne imellem sear og hammer er i orden. Det er desværre et kendt problem på P226 modellerne!

Jeg har kendskab til mere end én P226 der er gået fuldauto, fordi den laver hammerfall. Så det er noget du bør få kigget på, inden du skyder mere med den.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Ølgaard
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2301
Tilmeldt: 27. apr 2009, 12:52
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 378 times
Been thanked: 320 times

Re: P226 lægger ikke hammer ned

Indlæg af Ølgaard » 5. okt 2022, 08:41

Helt korrekt, det problem er set før, har skiftet både hammer-sear på to stk 226, måske det kun er sear eller kun hammer, vi skiftede begge for at ikke få problemer senere.

:razz: :razz:

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: P226 lægger ikke hammer ned

Indlæg af Ras.Killing » 5. okt 2022, 08:48

Og hvis ikke du har skiftet extractor endnu, så kunne du overveje at bestille sådan en med også.

Det plejer gerne at være omkring de 5000 knald at de giver op.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: P226 lægger ikke hammer ned

Indlæg af Fast Fumble » 5. okt 2022, 10:36

Ras.Killing skrev:
5. okt 2022, 08:48
Og hvis ikke du har skiftet extractor endnu, så kunne du overveje at bestille sådan en med også.

Det plejer gerne at være omkring de 5000 knald at de giver op.
Er det ikke smart at kigge Sear spring først? Den bliver jo slidt!
På mine skydere har det altid været en slidt sear spring der var årsag til hammerfall. Og 5000 skud, det er vel nogenlunde hvad man kan forvente af sådan en.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: P226 lægger ikke hammer ned

Indlæg af Ras.Killing » 5. okt 2022, 10:49

Fast Fumble skrev:
5. okt 2022, 10:36
Ras.Killing skrev:
5. okt 2022, 08:48
Og hvis ikke du har skiftet extractor endnu, så kunne du overveje at bestille sådan en med også.

Det plejer gerne at være omkring de 5000 knald at de giver op.
Er det ikke smart at kigge Sear spring først? Den bliver jo slidt!
På mine skydere har det altid været en slidt sear spring der var årsag til hammerfall. Og 5000 skud, det er vel nogenlunde hvad man kan forvente af sådan en.
I min første kommentar skriver jeg også, at han skal kigge sear og hammer efter først :smile:

Men det er som sagt et kendt problem på dem.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: P226 lægger ikke hammer ned

Indlæg af Fast Fumble » 5. okt 2022, 15:02

Ras.Killing skrev:
5. okt 2022, 10:49
Fast Fumble skrev:
5. okt 2022, 10:36
Ras.Killing skrev:
5. okt 2022, 08:48
Og hvis ikke du har skiftet extractor endnu, så kunne du overveje at bestille sådan en med også.

Det plejer gerne at være omkring de 5000 knald at de giver op.
Er det ikke smart at kigge Sear spring først? Den bliver jo slidt!
På mine skydere har det altid været en slidt sear spring der var årsag til hammerfall. Og 5000 skud, det er vel nogenlunde hvad man kan forvente af sådan en.
I min første kommentar skriver jeg også, at han skal kigge sear og hammer efter først :smile:
Ja, og derfor siger jeg: Kig på Sear SPRING først, for det er mest sandsynligt at det bare er den der er slidt, og Sear/Hammer ikke fejler noget.
Det er nemlig meget billigere og lettere at skifte Sear Spring, end det er at skifte Sear og Hammer - og det er fjollet hvis de ikke fejler noget.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: P226 lægger ikke hammer ned

Indlæg af Ras.Killing » 5. okt 2022, 15:34

Fast Fumble skrev:
5. okt 2022, 15:02
Ras.Killing skrev:
5. okt 2022, 10:49
Fast Fumble skrev:
5. okt 2022, 10:36
Ras.Killing skrev:
5. okt 2022, 08:48
Og hvis ikke du har skiftet extractor endnu, så kunne du overveje at bestille sådan en med også.

Det plejer gerne at være omkring de 5000 knald at de giver op.
Er det ikke smart at kigge Sear spring først? Den bliver jo slidt!
På mine skydere har det altid været en slidt sear spring der var årsag til hammerfall. Og 5000 skud, det er vel nogenlunde hvad man kan forvente af sådan en.
I min første kommentar skriver jeg også, at han skal kigge sear og hammer efter først :smile:
Ja, og derfor siger jeg: Kig på Sear SPRING først, for det er mest sandsynligt at det bare er den der er slidt, og Sear/Hammer ikke fejler noget.
Det er nemlig meget billigere og lettere at skifte Sear Spring, end det er at skifte Sear og Hammer - og det er fjollet hvis de ikke fejler noget.
... Jeg skriver også blot at han skal starte med at kigge på hammer/sear, og ikke bare bestille nyt med det samme.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7549
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: P226 lægger ikke hammer ned

Indlæg af Raptor357 » 5. okt 2022, 18:08

Fast Fumble skrev:
5. okt 2022, 10:36
Ras.Killing skrev:
5. okt 2022, 08:48
Og hvis ikke du har skiftet extractor endnu, så kunne du overveje at bestille sådan en med også.

Det plejer gerne at være omkring de 5000 knald at de giver op.
Er det ikke smart at kigge Sear spring først? Den bliver jo slidt!
På mine skydere har det altid været en slidt sear spring der var årsag til hammerfall. Og 5000 skud, det er vel nogenlunde hvad man kan forvente af sådan en.
Du mangler forhåbentligt et nul.
en sear spring skal på ingen måde være slidt efter latterlige 5.000 skud, selv efter 50.000 skud ville jeg ikke forvente at den er uden for tolerance, vedmindre der er en alvorlig designfejl.
efter 5.000 skud forventer jeg snarere at mekanismen trænger til at blive renset ordentligt.
5.000 skud var det som et slidestop minimum holdt til på min cz 75 sp-01 og det var enten en designfejl, eller en offer komponent. udtrækkeren, kan knække efter få skud, i mit tilfælde 300 skud (sigsauer x-five supermatch) eller efter mange skud. ingen kan sige det med sikkerhed, men det er udsatte komponenter og det er aftrækskomponenter bare ikke på et vedligeholdt våben.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Gunslinger
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1236
Tilmeldt: 5. mar 2008, 16:15
Interesser: IPSC, genladning, våbennørderi
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 70 times
Been thanked: 148 times

Re: P226 lægger ikke hammer ned

Indlæg af Gunslinger » 5. okt 2022, 21:34

P226 LDC (eller den gamle Capsicum SO for den sags skyld) plejer ikke at lide af hverken hammerfald eller knækkede udtrækkere. Vi fik den første sending LDC'ere i 2016, og har aldrig haft en kunde der har knækket en udtrækker! Jeg købte på daværende tidpunkt den gamle P226 Capsicum SO testpistol, som siden da har skudt en del. Jeg har endnu til gode at skifte den første stump! De ovennævnte problemer plejer udelukkende at relatere sig til X-line pistolerne (X-Five og X-Six). Problemerne med knækkede udtrækkere, skyldes et batch udtrækkere der er hærdet for hårdt, og som derfor hurtigt blev trække og knækkede i krogen. Vi har udskiftet en del efterhånden, flere på garantien, og det nye batch virker til at være hærdet korrekt.

Det samme gør sig gældende med sear spring på begge P226 varianter. Denne slides ikke i samme grad som bladfjedren på 1911/2011 platformen. Vi har siden primo 2015, solgt 21 sear springs i alt. Jeg husker på stående fod mindst 6 af dem, der er solgt som del af et reservedelskit, som folk har bedt mig sammensætte for dem. Denne ringe mængde solgte sear springs, vidner ikke ligefrem om en svag del, og da slet ikke en del der kun holder få tusinde skud.

Jeg kan ikke diagnosticere på afstand, men kigger gerne på den. OP kan kontakte mig på 53608382 eller shop@zeromike.dk

Mvh.
Zero Mike Armory
Officiel Sig Sauer importør og distributør siden 2014

Brugeravatar
SBO
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 175
Tilmeldt: 18. dec 2017, 14:45
Interesser: Våben, Jagt, Detektor, MC
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 38 times
Been thanked: 51 times

Re: P226 lægger ikke hammer ned

Indlæg af SBO » 6. okt 2022, 08:40

Jeg får den lige adskilt og tjekker de dele i anbefaler, så tager vi den derfra.
Tak for input, håber det er så simpelt :thumbup:

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: P226 lægger ikke hammer ned

Indlæg af Fast Fumble » 6. okt 2022, 09:27

Raptor357 skrev:
5. okt 2022, 18:08
Fast Fumble skrev:
5. okt 2022, 10:36
Ras.Killing skrev:
5. okt 2022, 08:48
Og hvis ikke du har skiftet extractor endnu, så kunne du overveje at bestille sådan en med også.

Det plejer gerne at være omkring de 5000 knald at de giver op.
Er det ikke smart at kigge Sear spring først? Den bliver jo slidt!
På mine skydere har det altid været en slidt sear spring der var årsag til hammerfall. Og 5000 skud, det er vel nogenlunde hvad man kan forvente af sådan en.
Du mangler forhåbentligt et nul.
en sear spring skal på ingen måde være slidt efter latterlige 5.000 skud, selv efter 50.000 skud ville jeg ikke forvente at den er uden for tolerance, vedmindre der er en alvorlig designfejl.
efter 5.000 skud forventer jeg snarere at mekanismen trænger til at blive renset ordentligt.
5.000 skud var det som et slidestop minimum holdt til på min cz 75 sp-01 og det var enten en designfejl, eller en offer komponent. udtrækkeren, kan knække efter få skud, i mit tilfælde 300 skud (sigsauer x-five supermatch) eller efter mange skud. ingen kan sige det med sikkerhed, men det er udsatte komponenter og det er aftrækskomponenter bare ikke på et vedligeholdt våben.
Nej, okay, nu begår jeg den fejl at antage at alle andres pistoler er ligesom min - det er de naturligvis ikke!

Jeg er enig, en sear pring skal holde til meget mere end 5000 skud, men den er stadig meget lettere og billigere at skifte end sear og hammer - som skal holde til MINDST 5 gange så meget som fjederen. Så der ville jeg ubetinget starte min fejlsøgning.

MINE sear springs bliver skiftet for hver 5-10.000 skud, og jeg skyder ikke over 5.000 før jeg tjekker at tension stadig er som jeg vil have den. Om 1911/2011 systemet er hårdere ved sear spring end andre systemer skal jeg ikke kunne sige, men mine sear springs er justeret noget svagere end mange andres, for at få en lav aftræksvægt og et veldefineret aftræk. Det betyder samtidig at deres "operationelle vindue" bliver tilsvarende mere snævert, og jeg derfor må tjekke dem oftere. Sammenkoblet med at jeg IKKE under nogen omstændigheder vil risikere en funkfejl pga en sear spring der er slidt eller ude af justering, så er levetiden på mine sear springs justeret en del ned. Der er stor forskel på at opleve en funkfejl hjemme på banen under træning, og så at opleve den til et stævne man har brugt 5.000kr på at deltage i (tilmelding, rejse, hotel).

Så ja, tallet 5.000 er rigtigt for mig, men forkert for de fleste andre.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: P226 lægger ikke hammer ned

Indlæg af Ras.Killing » 6. okt 2022, 09:35

En bladfjeder har ikke samme levetid som en spiralfjeder.

Og slet ikke hvis man har "justeret" (læs: bøjet) på den :biggrin:
Senest rettet af Ras.Killing 6. okt 2022, 10:30, rettet i alt 3 gange.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: P226 lægger ikke hammer ned

Indlæg af Fast Fumble » 6. okt 2022, 10:21

Ras.Killing skrev:
6. okt 2022, 09:35
En bladfjeder har jeg ikke samme levetid som en spiralfjeder.
Og slet et sted ikke hvis man har "justeret" (læs: bøjet) på den :biggrin:
Nemlig.
Og sear-spring på en P226 er en spiralfjeder? Det vidste jeg ikke. Nå, så holder den nok RET længe...
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: P226 lægger ikke hammer ned

Indlæg af Ras.Killing » 6. okt 2022, 10:31

SIG34221070.backdrop.jpg
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
SBO
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 175
Tilmeldt: 18. dec 2017, 14:45
Interesser: Våben, Jagt, Detektor, MC
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 38 times
Been thanked: 51 times

Re: P226 lægger ikke hammer ned

Indlæg af SBO » 6. okt 2022, 14:24

Så har jeg prøvet at tage billeder, det er satme småt og besværligt at få dybdeperspektiv på.
Under lup ser kanterne rene ud, Ikke skarpe som en kniv, men som man måtte forvente når det er metal mod metal; der bliver en meget let afrunding.
IMG_3618.jpg
Hammer

IMG_3619.jpg
Sear

IMG_3620.jpg
Sear spring

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7549
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: P226 lægger ikke hammer ned

Indlæg af Raptor357 » 6. okt 2022, 16:35

Jeg ser ingen fejl. Fjederen aner jeg intet om. Men de holder normalt "evigt"
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: P226 lægger ikke hammer ned

Indlæg af Fast Fumble » 7. okt 2022, 09:28

Raptor357 skrev:
6. okt 2022, 16:35
Jeg ser ingen fejl. Fjederen aner jeg intet om. Men de holder normalt "evigt"
Heller ikke jeg, men jeg tror heller ikke jeg ville kunne se det, på en separat hammer/sear.

Læg dem sammen, som de siddet i pistolen, drej dem mod hinanden, og inspicer. Men selv det bliver nok svært. Hvor meget overlap på fladerne er der? Det vil du nok ikke kunne se, når de er pillet ud af pistolen.
Tilbage til: Selvom fjederen formodentlig holder til 100.000 skud, så er det den nemme (og billige) komponent at skifte, så det ville jeg prøve. Det er jo flade/kant på hammer/sear der sammen med fjederkraft holder hammeren. Hvis den er begyndt at falde af sear og lave hammer-fall, så er der lissom kun to parametre: Fjederstyrke og sear engagement. Så enten skifter du fjeder ELLER sear/hammer ELLER begge dele. Jeg forestiller mig der også på en SIG er en markant prisforskel.
Med mindre der kan være noget løst i pistolen, som kan ramme sear eller hammer når den cycler...?
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7549
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: P226 lægger ikke hammer ned

Indlæg af Raptor357 » 7. okt 2022, 10:37

Fejlen kunne også være at sear ikke frigives hurtigt nok til at nå at gå i indgreb
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7708
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: P226 lægger ikke hammer ned

Indlæg af T-REX » 7. okt 2022, 16:17

p.s.: Jeg tror den korrekte titel på indlægget er: Spænder ikke hammeren.

Med lægger ikke hammeren ned, tænkte jeg på, at den ikke kunne trykkes af.
Eller at den havde sikring, der automatisk afspænder hammeren, og denne ikke virkede.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Brugeravatar
SBO
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 175
Tilmeldt: 18. dec 2017, 14:45
Interesser: Våben, Jagt, Detektor, MC
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 38 times
Been thanked: 51 times

Re: P226 spænder ikke hammeren

Indlæg af SBO » 7. okt 2022, 17:28

Når det sidder i pistolen, og jeg kigger på det, så der det HELT rigtigt ud. Når man spænder hammeren giver det et KLART klik når sear går i indgreb, og det er tydeligt at den bevæger sig. Fjederspænding virker til at være ganske kraftig, man kan ikke "bare" få sear til at udløse, der skal tages fat.
Delene er rene og har aldrig fået andet end en aftørring med tynd olie.

Jeg synes ikke jeg er blevet klogere, men har stadig en ide om at det er en fejl der er opstået grundet en eller anden defekt, da det ikke er noget den er begyndt på over tid, i stigende grad.

Overskriften er rettet, jeg vidste sgu ikke lige hvad jeg skulle skrive, men synes at: "I have a Cock problem!" lød lidt skørt :biggrin:

Brugeravatar
Grendel
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 7. jan 2007, 20:29
Interesser: Pistolskydning, IPSC
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 205 times

Re: P226 spænder ikke hammeren

Indlæg af Grendel » 7. okt 2022, 17:33

Sidder der et triggerstop på pistolen, måske på aftrækkeren? Den kunne eventuelt stå for snært på, til at kunne frigive hammer fald?
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin

Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.

AHL
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 272
Tilmeldt: 11. feb 2013, 10:30
Interesser: jagt/ våben
Geografisk sted: jylland
Geografisk sted: Harlev j
Has thanked: 31 times
Been thanked: 137 times
Kontakt:

Re: P226 spænder ikke hammeren

Indlæg af AHL » 7. okt 2022, 19:45

SBO skrev:
5. okt 2022, 07:53
Min 5 år gamle P226 X-Five LDC Capsicum 9mm, er begyndt at drille mig, den vil ikke lægge hammeren ned, når den genlader.
Et andet medlem lånte den, og returnerede den med fejlen, så jeg ved ikke helt hvad der er sket, men der blev skudt med kraftige ladninger.

Trækker man slæden manuel og langsomt, lægger den fint hammeren ned og man kan tydeligt høre et fint klik når den låser. Men gør man det hurtigt, smutter hammeren med op igen. Man kan så bare trykke aftrækkeren, så den trækker hammeren ned og affyrer, men det er der jo ikke så meget semi auto ved. Den genlader fint nok den næste patron, og alt ser normalt ud, bortset fra hammeren der er oppe.

Den er selvfølgeligt renset og tjekket, uden at finde nogen åbenlyse fejl.
Der har nok være 5000 skud igennem den, så jeg mener ikke den er slidt op.
Der ikke er ændret noget på pistolen, den er helt standart fra fabrik.

Hvor og hvad skal jeg kigge efter?

EDIT: Rettet overskrift
prøv og kik på #41 safety lever om den virker/fungerer som den skal
Mvh
AHL

Michael R
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 37
Tilmeldt: 27. aug 2021, 19:43
Interesser: Pistol-Revolver Skydning
Geografisk sted: København
Been thanked: 9 times

Re: P226 spænder ikke hammeren

Indlæg af Michael R » 9. okt 2022, 13:53

Min Sig p226 x five har skudt 20000 skud uden en Funktionsfejl, jeg piller alle 70 dele fra hinanden efter 3-4000 skud og renser alt, ingen p226 dele er slidt efter 5000 skud, det lyder som et sear fjeder problem som ikke er samlet rigtigt, det kan også være hammer retur fjederne som sidder forkert eller du skyder med skod genladning med for lidt power. Hvis du er i stor KBH kan du kigge forbi vores foreningen vi har også en sprit ny p226 LDC og jeg er sikker på jeg kan finde ud af hvad pistolens problem er.

Brugeravatar
SBO
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 175
Tilmeldt: 18. dec 2017, 14:45
Interesser: Våben, Jagt, Detektor, MC
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 38 times
Been thanked: 51 times

Re: P226 spænder ikke hammeren

Indlæg af SBO » 19. okt 2022, 22:03

Michael R skrev:
9. okt 2022, 13:53
Hvis du er i stor KBH kan du kigge forbi vores foreningen vi har også en sprit ny p226 LDC og jeg er sikker på jeg kan finde ud af hvad pistolens problem er.
Hej Michael, jeg vil meget gerne benytte mig af dit tilbud, for lige pt. har jeg opgivet at finde fejlen. Jeg sender dig en PB med kontaktinfo.

Besvar