Erfaringer med Colt Python 2020?

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Besvar
SimonBJ
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 381
Tilmeldt: 14. aug 2020, 21:57
Interesser: Baneskydning, riffel og pistol
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 72 times
Been thanked: 11 times

Erfaringer med Colt Python 2020?

Indlæg af SimonBJ » 23. jun 2022, 08:32

For et par uger siden var der et medlem der havde hans 686 i .357 med på banen og der må jeg indrømme jeg blev lidt forelsket i kaliberen.
Selve revolveren synes jeg ikke var noget særligt, men jeg har altid synes at Python var en fed revolver, så jeg begyndte at grave lidt.
Så vidt jeg kunne læse mig frem til, så var de gamle modeller (pre-2020) ikke så vilde med kraftige ladninger, de kunne simpelthen ikke holde til det.
Det skulle ikke være et problem med den nye dog. Jeg kan også bedre li' den i rustfrit stål frem for blåneret.
Der har åbenbart været nogen problemer med light primer strikes og at tromlen kunne låse, de skulle være løst nu dog.

Alt sammen meget godt, så prøvede jeg at finde nogen der ville sælge den og det var her jeg løb i problemer.
Der er et par tråde her på NVF om den nye Colt, men ingen steder i Danmark hvor man kan købe den. I en tråd henvises der til The Duke i Tyskland, som også har den på lager til omkring 20.000. Prisen afskrækker ikke, men jeg ville foretrække at handle i Danmark.

Den skal ikke bruges til seriøs skydning, men lidt sjov på banen når .22 og 9mm bliver kedeligt :)

Er der nogen her der har været så heldige at have den i hånden og skyde med den?
Nogen forslag til en forhandler man kan tage fat i her i Danmark for at høre om de kan skaffe den?

Brugeravatar
Ølgaard
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2301
Tilmeldt: 27. apr 2009, 12:52
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 378 times
Been thanked: 320 times

Re: Erfaringer med Colt Python 2020?

Indlæg af Ølgaard » 23. jun 2022, 08:52

Har du set på youtupe, den får stor kritik, og med problemer.

Jeg kender en i Sverige som købte en til mange penge, han havde lidt problemer med den og var ikke tilfreds med de "billige taiwanskæfter" som han udtrykte det.

En god ven i USA som er våbenhandler/bøssemager og stor Python fan, købte en, smed skæfterne væk, og efter ca.50 skud lavede den problemer med tromlen som ikke ville dreje rundt, han måtte skille den ad og file og polere, efter ca.200 skud var der problemer med et par af kamrene, da han målte dem var der forskellig tolerance på 3 af dem.

Måske det er første ny model som er noget shit, men som min ven sagde skal du have Python så køb en gammel model i pæn stand, den er lidt billigere og de blev dengang kræset om inden salg.

Her er den i 3" med hans egne service grips.

:razz: :razz:
Vedhæftede filer
287733962_1404314636714987_2028449166976686954_n.jpg

Brugeravatar
The Mad Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 825
Tilmeldt: 22. nov 2014, 02:00
Interesser: Skydning og mekanik
Geografisk sted: Nordøstfyn
Has thanked: 458 times
Been thanked: 214 times

Re: Erfaringer med Colt Python 2020?

Indlæg af The Mad Viking » 23. jun 2022, 09:40

En Python (specielt i nikkel-finish) er en af verden flotteste revolvere.
Punktum.

Skal du dog have en, som bare virker uden nogen former for bøvl, som du kan nænne at skyde med, og som koster det halve fra ny, så køb en S&W 686. :blink:
Det har jeg selv gjort, og jeg får ellers også selv pind på, når jeg kigger på en Python. :oops:

Der er masser af pistoler og revolvere jeg gerne ville have, hvis vi ikke var begrænset af det forholdsvis lave antal vi må have, så vi må jo prioritere…
Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...

High Standard
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 761
Tilmeldt: 9. jan 2009, 10:38
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 170 times
Been thanked: 124 times

Re: Erfaringer med Colt Python 2020?

Indlæg af High Standard » 23. jun 2022, 10:28

Hej simonbj,

Du kan sagtens handle med the Duke, de er meget professionelle, men det tager tid :smile:
Jeg ved at det er lidt off topic, men prøv at se på Freedom Arms også, det er godt nok single action, men det er virkeligt kram :smile:

Hilsen

High Standard

SimonBJ
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 381
Tilmeldt: 14. aug 2020, 21:57
Interesser: Baneskydning, riffel og pistol
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 72 times
Been thanked: 11 times

Re: Erfaringer med Colt Python 2020?

Indlæg af SimonBJ » 23. jun 2022, 11:08

Nå, jamen, det var jo ikke lige det jeg gerne ville høre, men svarerne er værdsat :smile:
Jeg ville jo også være træt af at bruge en mindre formue på en revolver der ender ud med at være en brevvægt.

Angående Freedom Arms, så er det ikke lige det jeg er ude efter, men de ser spændende ud!

Brugeravatar
Ølgaard
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2301
Tilmeldt: 27. apr 2009, 12:52
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 378 times
Been thanked: 320 times

Re: Erfaringer med Colt Python 2020?

Indlæg af Ølgaard » 23. jun 2022, 11:41

The Mad Viking skrev:
23. jun 2022, 09:40
En Python (specielt i nikkel-finish) er en af verden flotteste revolvere.
Punktum.

Skal du dog have en, som bare virker uden nogen former for bøvl, som du kan nænne at skyde med, og som koster det halve fra ny, så køb en S&W 686. :blink:
Det har jeg selv gjort, og jeg får ellers også selv pind på, når jeg kigger på en Python. :oops:

Der er masser af pistoler og revolvere jeg gerne ville have, hvis vi ikke var begrænset af det forholdsvis lave antal vi må have, så vi må jo prioritere…
I mine MANGE MANGE år som skytte, har jeg haft et hav af S&W i alle kalibre, sidst 2 stk 686 fra en god årgang 686-1 & 686-2, men på en eller anden måde kommer jeg altid tilbage til Python, og sjovt som der altid dukker en flot brugt op til en god pris når jeg har S&W i enten 586 eller 686.

Og selv 686, ville jeg købe en brugt i flot stand, de sidste 2 nye nogle skytter i klubben fik til dyre domme, var der begge problemer med kamrene, lige som de 617 vi fik i klubben, det er som om de er begyndt at sjuske med tilpasningen i kamrene. IMHO

:razz: :razz:

Brugeravatar
The Mad Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 825
Tilmeldt: 22. nov 2014, 02:00
Interesser: Skydning og mekanik
Geografisk sted: Nordøstfyn
Has thanked: 458 times
Been thanked: 214 times

Re: Erfaringer med Colt Python 2020?

Indlæg af The Mad Viking » 23. jun 2022, 11:56

Ølgaard skrev:
23. jun 2022, 11:41
The Mad Viking skrev:
23. jun 2022, 09:40
En Python (specielt i nikkel-finish) er en af verden flotteste revolvere.
Punktum.

Skal du dog have en, som bare virker uden nogen former for bøvl, som du kan nænne at skyde med, og som koster det halve fra ny, så køb en S&W 686. :blink:
Det har jeg selv gjort, og jeg får ellers også selv pind på, når jeg kigger på en Python. :oops:

Der er masser af pistoler og revolvere jeg gerne ville have, hvis vi ikke var begrænset af det forholdsvis lave antal vi må have, så vi må jo prioritere…
I mine MANGE MANGE år som skytte, har jeg haft et hav af S&W i alle kalibre, sidst 2 stk 686 fra en god årgang 686-1 & 686-2, men på en eller anden måde kommer jeg altid tilbage til Python, og sjovt som der altid dukker en flot brugt op til en god pris når jeg har S&W i enten 586 eller 686.

Og selv 686, ville jeg købe en brugt i flot stand, de sidste 2 nye nogle skytter i klubben fik til dyre domme, var der begge problemer med kamrene, lige som de 617 vi fik i klubben, det er som om de er begyndt at sjuske med tilpasningen i kamrene. IMHO

:razz: :razz:
Enig.
Jeg glemte at fortælle at min egen 686 er en 686-3, så jeg skal ikke kunne sige om der er noget med de nyere.
Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: Erfaringer med Colt Python 2020?

Indlæg af Greyberd63 » 13. dec 2023, 11:09

Efter hvad jeg kan læse her, og andre steder, Så vil man være bedre stillet, hvis man køber en god kun lidt brugt Colt Python fra 1973, end at købe en af de nye.


Hvordan er de gamle Colt Python, set i forhold til en ny S&W 686, i standard udgave, ikke Weighted Barrel Performance Center udgaven

Har selv en PERFORMANCE CENTER® MODEL 629 COMPETITOR 6" WEIGHTED BARREL, den kan vel ingen af de 2 ovenstående konkurrerer med.
Prisen for en ny standard 686 er jo kun lidt højere, end prisen på god brugt Colt Python fra 1973 (hvis købt hos forhandler)

Pris på ny Colt Python er noget højere 40 %, end prisen på en ny S&W 686, i standard udgave.

Hvad tænker i?

mvh
grey

Brugeravatar
stormp
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 25
Tilmeldt: 27. sep 2011, 02:34
Interesser: Skydning
Geografisk sted: nordjylland
Been thanked: 3 times

Re: Erfaringer med Colt Python 2020?

Indlæg af stormp » 13. dec 2023, 14:16

De forhandler dem i Vingsted(skyttebutikken)
Det er da også en fed revolver, men personligt hvis jeg skulle have en dyr revolver vil jeg nok gå med en MR73 jeg tror ikke der er nogen der kan måler sig med den i kvalitet/ fit and finish..

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: Erfaringer med Colt Python 2020?

Indlæg af Greyberd63 » 13. dec 2023, 14:47

stormp skrev:
13. dec 2023, 14:16
De forhandler dem i Vingsted(skyttebutikken)
Det er da også en fed revolver, men personligt hvis jeg skulle have en dyr revolver vil jeg nok gå med en MR73 jeg tror ikke der er nogen der kan måler sig med den i kvalitet/ fit and finish..
Har en MR73, dog i 32&W long

mvh
grey

Freja
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 813
Tilmeldt: 22. apr 2005, 23:49
Interesser: Danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 107 times

Re: Erfaringer med Colt Python 2020?

Indlæg af Freja » 15. dec 2023, 11:19

Python er fin til display og lidt hyggeskydning, har haft 3, en af det pæneste revolvere der er lavet, men skydemæsigt er den 686 laaangt underlegen.
Kan ikke huske hvor gammel min nuværende 686er er, men den er på tilladelse med ubebegrænset løbetid. Tør ikke tænke på hvor mange skud der er gået igennem den :smile:
Har kun skiftet slagstift i den.

SimonBJ
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 381
Tilmeldt: 14. aug 2020, 21:57
Interesser: Baneskydning, riffel og pistol
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 72 times
Been thanked: 11 times

Re: Erfaringer med Colt Python 2020?

Indlæg af SimonBJ » 15. dec 2023, 11:50

Jeg endte også ud med en 686-6 som jeg er rigtig glad for, den skyder fantastisk... i single action :blink:
Double action har jeg godt nok ikke lært endnu.

Freja
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 813
Tilmeldt: 22. apr 2005, 23:49
Interesser: Danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 107 times

Re: Erfaringer med Colt Python 2020?

Indlæg af Freja » 15. dec 2023, 14:12

Double-action på S&W er uovertruffen, er ganske nem arbejde med(forbedre).

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Erfaringer med Colt Python 2020?

Indlæg af Fast Fumble » 15. dec 2023, 15:24

Freja skrev:
15. dec 2023, 14:12
Double-action på S&W er uovertruffen, er ganske nem arbejde med(forbedre).
Enig, det er det der gør S&W 586/686 til vinderen hver gang.
Ruger og Colt kan lave fantastiske Single Action aftræk, der er S&W ikke bedre. Men Double Action? Der er bare ingen der kan nå S&W.
Læg en 11-punds rebound spring i, poler rebound block og anlægsfladerne mod rammen som ind i helvede, og juster mainspring lidt ned - så kan SA ligge lige under 1 kg, og DA aftræk bliver nemt og super effektivt. Og til konkurrence er der altså kun DA aftræk! På en terrænskydning giver det ca 5-7 sekunder mere til at kæle for sigtebilledet, og tidspresset er helt væk.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

SimonBJ
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 381
Tilmeldt: 14. aug 2020, 21:57
Interesser: Baneskydning, riffel og pistol
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 72 times
Been thanked: 11 times

Re: Erfaringer med Colt Python 2020?

Indlæg af SimonBJ » 15. dec 2023, 16:53

Fast Fumble skrev:
15. dec 2023, 15:24
Freja skrev:
15. dec 2023, 14:12
Double-action på S&W er uovertruffen, er ganske nem arbejde med(forbedre).
Enig, det er det der gør S&W 586/686 til vinderen hver gang.
Ruger og Colt kan lave fantastiske Single Action aftræk, der er S&W ikke bedre. Men Double Action? Der er bare ingen der kan nå S&W.
Læg en 11-punds rebound spring i, poler rebound block og anlægsfladerne mod rammen som ind i helvede, og juster mainspring lidt ned - så kan SA ligge lige under 1 kg, og DA aftræk bliver nemt og super effektivt. Og til konkurrence er der altså kun DA aftræk! På en terrænskydning giver det ca 5-7 sekunder mere til at kæle for sigtebilledet, og tidspresset er helt væk.
Kan være jeg lige skal ofre lidt gryn hos A.H. Larsen og få ham til at kæle for den, har også en 617 der er så baldret jeg faktisk ikke tør skyde med den, så den kan de kigge på samtidig.

Besvar