Voere S16 - erfaringer?

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Besvar
Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2029
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 337 times

Voere S16 - erfaringer?

Indlæg af Tangloppen » 8. jan 2022, 10:34

889D01CE-43F8-4455-84A5-CD22B311080A.jpeg
Nogen derude der har pillet ved en Voere S16, eller kender en forhandler der har en stående man kan pille ved?

Mit grejgen klør, og syntes den her ser tilpas nuttet og anderledes ud.
Sådan en i .223 med integreret dæmper burde være en lækker sag til bukkejagten…
https://www.voere-shop.com/shop/VOERE-S ... p159415418
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11093
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Voere S16 - erfaringer?

Indlæg af C-X » 8. jan 2022, 10:51

Hold nu fast i bordkanten, den er grim! :shock:

Og samtidig rigtig spændende :inspect:

Jeg ser dog én særlig ulempe, i designet. Hvis man vil bære den i rem, på rygge, skal man vælge om man vil have bundstykkehåndtaget eller magasinet, presset ind i ryggen. Det vil også gøre den bøvlet i en rygsæk med scabbard.
Med et 30 skuds AR-15 magasin i, bliver den fantastisk til skyttegraven, eller til den komfortabelt, liggende skytte.

Bemærk at de laver den med en 1-10" i .223 Remington, hvilket begrænser kaliberet, i forhold til andre moderne rifler, og mindre sjov at forsøge sig med subs i (hvilket fully shrouded eller kunne lokke med).
Det gør de så også i .222 Remington, hvilket er fedt, da det gør dén mere fremtidssikker
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3361
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 633 times

Re: Voere S16 - erfaringer?

Indlæg af Flugteren » 8. jan 2022, 11:04

C-X skrev:
8. jan 2022, 10:51
Hold nu fast i bordkanten, den er grim! :shock:

Og samtidig rigtig spændende :inspect:

Jeg ser dog én særlig ulempe, i designet. Hvis man vil bære den i rem, på rygge, skal man vælge om man vil have bundstykkehåndtaget eller magasinet, presset ind i ryggen. Det vil også gøre den bøvlet i en rygsæk med scabbard.
Med et 30 skuds AR-15 magasin i, bliver den fantastisk til skyttegraven, eller til den komfortabelt, liggende skytte.

Bemærk at de laver den med en 1-10" i .223 Remington, hvilket begrænser kaliberet, i forhold til andre moderne rifler, og mindre sjov at forsøge sig med subs i (hvilket fully shrouded eller kunne lokke med).
Det gør de så også i .222 Remington, hvilket er fedt, da det gør dén mere fremtidssikker
Den leveres i .300BLK med enten 1:6" eller 1:8, så der er den fint dækket ind ifht. at stabilisere de helt tunge projektiler. Man skyder vel ikke rigtig med .223 for at skyde subsonic, vel? Men enig i, at 1:10" til .223 er lidt begrænsende, hvis man vil op lege med de lækre HP 77 grains projektiler, der findes. Her er 1:7" langt bedre, og den kan også tage de helt tunge 90 grains projektiler.

Et mærkeligt magasin-setup, som medfører, at riflen fylder rigtig meget i bredden i en våbentaske, men godt til længerevarende skydning fra liggende tilstand, hvor magasinskifte ikke kræver, at man fjerner sig fra sin stilling. Derudover skal man huske på, at hvis man har et "særligt farligt" våben i sin husbeholdning (ethvert halvautomatisk våben/pistol), så er 30-skuds magasiner verboten. :blink:

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11093
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Voere S16 - erfaringer?

Indlæg af C-X » 8. jan 2022, 11:24

Altså, nogen gange, så leger man fordi man kan. Når bly ryger ud af arsenalet, og den dag kommer også i resten af Ævropa, så er 1-10" ikke meget til, at stabilisere de blyfri, om end det da kan lade sig gøre, bare med et begrænset udvalg.

Hvis den skal erstatte eller supplere AR-15, så har de også oftere en hurtig twist rate.

Havde jeg en .223 Remington, med 1-7" eller 1-8" ville jeg da lave subs også, vel vidende, at den nu bare var en dyr salonriffel (mine er 1-9", så det giver ikke rigtig mening). Det har jeg da til min .308 Winchester 1-10", fordi, hvorfor ikke? De er også fine til noget der skal aflives på tæt hold.

.300 BLK er sjov, hvis man genlader selv, eller har penge som skidt.

@ Tangloppe, jeg håber du køber en, uanset. Så vil jeg se frem til dit review :thumbup:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11093
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Voere S16 - erfaringer?

Indlæg af C-X » 8. jan 2022, 11:38

Det er da tydeligt at ingeniørerne har haft leget ret vildt.

Den oprindelige udgave:

youtu.be/WDf4ddGiSLU

De nye udgaver:

youtu.be/x7WN6t1sFYU

Den "integrerede mundingsbremse", på carbon piben, er da en forfærdelig løsning. Jeg kan praktisk taget kun se ulemper, fremfor et almindeligt gevind i snuden. :puke:

Det er nok sådan et våben man lige skal se an, over en længere periode, og afvente uafhængige anmelderser, inden man slår sparegrisen i stykker. Der kunne let være andre alternative løsninger, som man ikke kunne leve med.

Ja, jeg skiftede lige holdning, i forhold til mit sidste indlæg. :freak:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Besvar