Walther PDP vs P320 X5

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
O27
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 545
Tilmeldt: 24. okt 2015, 16:17
Interesser: Bushcraft, IPSC, MountainBike
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 42 times
Been thanked: 45 times

Walther PDP vs P320 X5

Indlæg af O27 » 3. jan 2022, 18:33

Pt står valget mellem en ny PDP 5” FS eller P320 X5 (brugt) til samme pris - hvad ville i vælge?

MEriksen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 38
Tilmeldt: 2. jun 2006, 19:07
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Sydfyn
Geografisk sted: Sydfyn
Has thanked: 15 times
Been thanked: 12 times

Re: Walther PDP vs P320 X5

Indlæg af MEriksen » 3. jan 2022, 21:09

Jeg ville klart vælge Walther PDP, men det skyldes udelukkende, at P320 passer ganske forfærdeligt til MIN hånd.

Jeg er på ingen måde fan af striker fired plastik skydere, men må erkende, at den Walther gør det rigtig godt.
Første gang, jeg fik den stukket i hånden, skød jeg samme tider på plate rack, som jeg gør med min egen shadow 2.

Det gør valget nemt for mig.

Men hvis du kan "passe" begge skydere lige godt, kan jeg godt forstå, du er i tvivl.
Hvad med en til hver hånd :biggrin:

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7568
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 909 times

Re: Walther PDP vs P320 X5

Indlæg af Raptor357 » 3. jan 2022, 21:13

Jeg syntes ikke de to pistoler kan sammenlignes. jeg ville klart tage en Walther PDP.

EDIT:
Det er ikke en PDP jeg har gramset men en Q5.
Den ville jeg dog tage over en P320 til enhver tid.
Senest rettet af Raptor357 4. jan 2022, 19:45, rettet i alt 1 gang.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 642
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 63 times
Been thanked: 81 times

Re: Walther PDP vs P320 X5

Indlæg af Cpt » 3. jan 2022, 22:09

Jeg har valgt PDP, men jeg har ikke skudt med nogen af dem, kun holdt dem i butikken og var vild med hvordan PDP føles - så nu håber jeg bare at den også skyder godt :smile:

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5165
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1372 times

Re: Walther PDP vs P320 X5

Indlæg af Ras.Killing » 4. jan 2022, 06:22

Jeg er heller ikke super fan af P320, men umiddelbart tror jeg at du får mest for pengene der - såfremt at standen tillader, at den kan sammenlignes med en ny PDP :smile:

Har også en idé om, at du kan få mere gøgl og tuning til en P320 end du pt. kan til en PDP.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 642
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 63 times
Been thanked: 81 times

Re: Walther PDP vs P320 X5

Indlæg af Cpt » 4. jan 2022, 11:01

Ras.Killing skrev:
4. jan 2022, 06:22
Jeg er heller ikke super fan af P320, men umiddelbart tror jeg at du får mest for pengene der - såfremt at standen tillader, at den kan sammenlignes med en ny PDP :smile:

Har også en idé om, at du kan få mere gøgl og tuning til en P320 end du pt. kan til en PDP.
PDP er kompatibel med glock sigter og diverse reddots, så der skulle vel være rigeligt at vælge imellem.. mht at tune aftræk så er min umiddelbare vurdering efter at have prøvet aftrækket på begge i butikken (jeg medgiver at det ikke er det samme som på skydebanen) at kun p320eren har brug for tuningsdele i aftrækket :blink:

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5165
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1372 times

Re: Walther PDP vs P320 X5

Indlæg af Ras.Killing » 4. jan 2022, 12:12

Cpt skrev:
4. jan 2022, 11:01
Ras.Killing skrev:
4. jan 2022, 06:22
Jeg er heller ikke super fan af P320, men umiddelbart tror jeg at du får mest for pengene der - såfremt at standen tillader, at den kan sammenlignes med en ny PDP :smile:

Har også en idé om, at du kan få mere gøgl og tuning til en P320 end du pt. kan til en PDP.
PDP er kompatibel med glock sigter og diverse reddots, så der skulle vel være rigeligt at vælge imellem.. mht at tune aftræk så er min umiddelbare vurdering efter at have prøvet aftrækket på begge i butikken (jeg medgiver at det ikke er det samme som på skydebanen) at kun p320eren har brug for tuningsdele i aftrækket :blink:
Jeg vil dog fortsat mene at P320'eren er mere modulær.

Men det er slet ikke for at tale PDP'en ned. Det virker som en rigtig fornuftig pistol til pengene.

Tænker dog heller ikke at det er uden grund, at P320'eren koster næsten det dobbelte.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Kristian_J
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:08
Interesser: Langdistanceskydning
Geografisk sted: Glostrup
Has thanked: 51 times
Been thanked: 162 times

Re: Walther PDP vs P320 X5

Indlæg af Kristian_J » 4. jan 2022, 12:16

Ras.Killing skrev:
4. jan 2022, 12:12

Tænker dog heller ikke at det er uden grund, at P320'eren koster næsten det dobbelte.
Tror bestemt navnet og militær-indkøbet spiller mere ind end kvalitetsforskellen
... assistance from a distance!

Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 642
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 63 times
Been thanked: 81 times

Re: Walther PDP vs P320 X5

Indlæg af Cpt » 4. jan 2022, 12:31

Kristian_J skrev:
4. jan 2022, 12:16
Ras.Killing skrev:
4. jan 2022, 12:12

Tænker dog heller ikke at det er uden grund, at P320'eren koster næsten det dobbelte.
Tror bestemt navnet og militær-indkøbet spiller mere ind end kvalitetsforskellen
Det er også min klare overbevisning efter at have overvejet begge grundigt inden jeg valgte..

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5165
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1372 times

Re: Walther PDP vs P320 X5

Indlæg af Ras.Killing » 4. jan 2022, 13:24

Cpt skrev:
4. jan 2022, 12:31
Kristian_J skrev:
4. jan 2022, 12:16
Ras.Killing skrev:
4. jan 2022, 12:12

Tænker dog heller ikke at det er uden grund, at P320'eren koster næsten det dobbelte.
Tror bestemt navnet og militær-indkøbet spiller mere ind end kvalitetsforskellen
Det er også min klare overbevisning efter at have overvejet begge grundigt inden jeg valgte..
Må jeg spørge hvad i bygger det på?
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Kristian_J
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:08
Interesser: Langdistanceskydning
Geografisk sted: Glostrup
Has thanked: 51 times
Been thanked: 162 times

Re: Walther PDP vs P320 X5

Indlæg af Kristian_J » 4. jan 2022, 14:28

Livserfaring

Mærkevarer har altid været dyrt og inden for skydning der har alt hvad militæret bruger altid været dyrt.
... assistance from a distance!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5165
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1372 times

Re: Walther PDP vs P320 X5

Indlæg af Ras.Killing » 4. jan 2022, 15:23

Kristian_J skrev:
4. jan 2022, 14:28
Livserfaring

Mærkevarer har altid været dyrt og inden for skydning der har alt hvad militæret bruger altid været dyrt.
Sig er vel ikke mere en mærkevare end Walther er?
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3363
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 633 times

Re: Walther PDP vs P320 X5

Indlæg af Flugteren » 4. jan 2022, 15:28

Ras.Killing skrev:
4. jan 2022, 15:23
Kristian_J skrev:
4. jan 2022, 14:28
Livserfaring

Mærkevarer har altid været dyrt og inden for skydning der har alt hvad militæret bruger altid været dyrt.
Sig er vel ikke mere en mærkevare end Walther er?
SIG er efterhånden blevet kult-agtigt, især i USA. Walther er slet ikke på samme niveau.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5165
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1372 times

Re: Walther PDP vs P320 X5

Indlæg af Ras.Killing » 4. jan 2022, 15:39

Flugteren skrev:
4. jan 2022, 15:28
Ras.Killing skrev:
4. jan 2022, 15:23
Kristian_J skrev:
4. jan 2022, 14:28
Livserfaring

Mærkevarer har altid været dyrt og inden for skydning der har alt hvad militæret bruger altid været dyrt.
Sig er vel ikke mere en mærkevare end Walther er?
SIG er efterhånden blevet kult-agtigt, især i USA. Walther er slet ikke på samme niveau.
Men det har da ikke noget at gøre med, om det er mærkevare eller ej?

Desuden vil jeg også mene, at kultstatus oftets har indvirkning på brugtpriserne og ikke nyprisen.

Men det er nu også et sidespring ifht. tråden :smile: jeg har holdt- og skudt med begge pistoler, og for mig føles PDP’en uden tvivl billigere.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
SKS
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 283
Tilmeldt: 10. sep 2017, 20:17
Interesser: Riffel & Pistol
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 25 times
Been thanked: 171 times

Re: Walther PDP vs P320 X5

Indlæg af SKS » 4. jan 2022, 16:10

Ehmm, nu sidder jeg af og til og reparerer på forsvarets pistoler, som mange er meget glade for, der er rigeligt at lave for at holde vores 320'ere kørende. Bare som info til dem som mener at hvad forsvaret køber er godt kram. Og nej, en Sig er ikke ret dyr når man køber 6500 af dem.

Med det sagt, så er 320'eren et stort skridt fremad fra Neuhausen og jeg vil ikke bytte tilbage, jeg kan godt li at skyde med 320, den skyder godt, men personligt så har jeg selv valgt at tage et skridt videre og købt en Walther Q5 black ribbon, det er en helt anden verden af lækkerhed. :)
Har kun pillet ved PDP i butikken, jeg tror ikke nogen af dem kommer til at skuffe dig, aftrækket på PDP vil nok altid være bedre end på en 320, men vælg den som du synes er mest lækker.
Quando Omni Flunkus Moritati

Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 642
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 63 times
Been thanked: 81 times

Re: Walther PDP vs P320 X5

Indlæg af Cpt » 4. jan 2022, 18:11

Ras.Killing skrev:
4. jan 2022, 13:24
Cpt skrev:
4. jan 2022, 12:31
Kristian_J skrev:
4. jan 2022, 12:16
Ras.Killing skrev:
4. jan 2022, 12:12

Tænker dog heller ikke at det er uden grund, at P320'eren koster næsten det dobbelte.
Tror bestemt navnet og militær-indkøbet spiller mere ind end kvalitetsforskellen
Det er også min klare overbevisning efter at have overvejet begge grundigt inden jeg valgte..
Må jeg spørge hvad i bygger det på?
Jeg bygger det mest på at jeg ikke kan se hvad der er man betaler de ekstra penge for med SIG'en.. når det ikke kan ses eller mærkes med begge pistoler foran sig så hælder jeg til at der må være en hvis mærkefaktor som influerer på prisen..

Når det så er sagt syntes jeg også at P320 er en rigtig lækker pistol, jeg kan bare ikke se hvad de ekstra tusindlapper køber mig (udover et andet "brand" og et ringere aftræk)..

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7568
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 909 times

Re: Walther PDP vs P320 X5

Indlæg af Raptor357 » 4. jan 2022, 19:47

Raptor357 skrev:
3. jan 2022, 21:13
Jeg syntes ikke de to pistoler kan sammenlignes. jeg ville klart tage en Walther PDP.

EDIT:
Det er ikke en PDP jeg har gramset men en Q5.
Den ville jeg dog tage over en P320 til enhver tid.
Jeg har lige opdateret mit indlæg da jeg tog en PDP for at være en Q5, hvilket er den eneste jeg har hygget om.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Black Water
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 202
Tilmeldt: 25. maj 2021, 13:32
Interesser: Våben, taktik
Geografisk sted: København
Has thanked: 25 times
Been thanked: 36 times

Re: Walther PDP vs P320 X5

Indlæg af Black Water » 4. jan 2022, 19:57

SKS skrev:
4. jan 2022, 16:10
Ehmm, nu sidder jeg af og til og reparerer på forsvarets pistoler, som mange er meget glade for, der er rigeligt at lave for at holde vores 320'ere kørende. Bare som info til dem som mener at hvad forsvaret køber er godt kram. Og nej, en Sig er ikke ret dyr når man køber 6500 af dem.

Med det sagt, så er 320'eren et stort skridt fremad fra Neuhausen og jeg vil ikke bytte tilbage, jeg kan godt li at skyde med 320, den skyder godt, men personligt så har jeg selv valgt at tage et skridt videre og købt en Walther Q5 black ribbon, det er en helt anden verden af lækkerhed. :)
Har kun pillet ved PDP i butikken, jeg tror ikke nogen af dem kommer til at skuffe dig, aftrækket på PDP vil nok altid være bedre end på en 320, men vælg den som du synes er mest lækker.
Kan du uddybe lidt om, hvad det er der skal vedligeholdes for at holde dem kørende?

Brugeravatar
FBN
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1070
Tilmeldt: 8. dec 2013, 19:49
Interesser: Alt med/om våben :-)
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 215 times

Re: Walther PDP vs P320 X5

Indlæg af FBN » 4. jan 2022, 20:06

Der er altid delte meninger ud fra denne
gennem gang vil jeg personlig kigge ekstra på
P320 hvis jeg skulle kigge ny pistol



youtu.be/Cge8oB4QGo0
MVH Frank.
Iøvrigt mener jeg vi skal beholde Kongehuset.!

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7568
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 909 times

Re: Walther PDP vs P320 X5

Indlæg af Raptor357 » 4. jan 2022, 20:06

Black Water skrev:
4. jan 2022, 19:57
SKS skrev:
4. jan 2022, 16:10
Ehmm, nu sidder jeg af og til og reparerer på forsvarets pistoler, som mange er meget glade for, der er rigeligt at lave for at holde vores 320'ere kørende. Bare som info til dem som mener at hvad forsvaret køber er godt kram. Og nej, en Sig er ikke ret dyr når man køber 6500 af dem.

Med det sagt, så er 320'eren et stort skridt fremad fra Neuhausen og jeg vil ikke bytte tilbage, jeg kan godt li at skyde med 320, den skyder godt, men personligt så har jeg selv valgt at tage et skridt videre og købt en Walther Q5 black ribbon, det er en helt anden verden af lækkerhed. :)
Har kun pillet ved PDP i butikken, jeg tror ikke nogen af dem kommer til at skuffe dig, aftrækket på PDP vil nok altid være bedre end på en 320, men vælg den som du synes er mest lækker.
Kan du uddybe lidt om, hvad det er der skal vedligeholdes for at holde dem kørende?
Særligt svagheder på våbensystemer forsvaret benytter plejer et være stemplet hemmeligt eller yderst hemmeligt. Desværre.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Gunslinger
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1237
Tilmeldt: 5. mar 2008, 16:15
Interesser: IPSC, genladning, våbennørderi
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 70 times
Been thanked: 148 times

Re: Walther PDP vs P320 X5

Indlæg af Gunslinger » 6. jan 2022, 10:35

Sig Sauer er i dag den amerikanske våbenproducent, der producerer og eksporterer flest våben. De har siden introduktionen af den første P320 (fullsize) reddet på en bølge af succes og nyder stor opbakning fra brugere. Så jo, man betaler unægteligt noget for brand-name, men ikke i en grad der kan siges at være urimelig.

Der ligger en del udvikling og T&E bag P320 projektet, der som bekendt er bygget op omkring den såkaldte FCU (Fire Control Unit), hvor alt indmad er monteret i én samlet (og serienummerpræget) enhed, der lader sig afmontere i løbet af få sekunder. Dette er den tilladelsespligtige del, hvilket efterlader pibe, ramme og slæde uden serienummer, der muliggør en hidtil uset modularitet. Denne modularitet betaler du for, men grundet dansk lovgivning, kan du ikke rigtigt drage nytte af den. I andre lande kan du frit skifte imellem sub-compact, compact, carry, fullsize og X-Five slæder og rammer, så længe du har din tilladelsespligtige FCU. I Danmark er du begrænset til X-Five udgaven (okay, en forlænget udgave af M17 kommer lige om hjørnet), og kan højest skifte rammen/grebet til en kortere og/eller tyndere version.

Udviklingen af TXG grebet på P320 Legion, er nok også forbundet med visse omkostninger. Jeg ved ikke hvad det kræver at infusere tungstenstøv, og få det til at binde, i en plasticmatrix. Men et eller andet kræver det nok!

Dertil selvfølgelig det kedelige med høje fragtpriser og tidskrævende papirarbejde, der er forbundet med våbenimport fra USA.

Forhåbentligt kan ovenstående kaste lidt lys over, hvorfor P320 er dyrere end Walther PDP.

Man får i begge tilfælde meget for pengene. Hvor man får mest, må være op til den enkelte at afgøre.

Mvh
Zero Mike Armory

O27
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 545
Tilmeldt: 24. okt 2015, 16:17
Interesser: Bushcraft, IPSC, MountainBike
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 42 times
Been thanked: 45 times

Re: Walther PDP vs P320 X5

Indlæg af O27 » 6. jan 2022, 16:29

Fx TXG grebet, kræver det særskilt tilladelse i DK? Eller vil jeg frit kunne købe det og montere uden ny ansøgning?

Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 642
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 63 times
Been thanked: 81 times

Re: Walther PDP vs P320 X5

Indlæg af Cpt » 6. jan 2022, 20:16

Gunslinger skrev:
6. jan 2022, 10:35
Sig Sauer er i dag den amerikanske våbenproducent, der producerer og eksporterer flest våben. De har siden introduktionen af den første P320 (fullsize) reddet på en bølge af succes og nyder stor opbakning fra brugere. Så jo, man betaler unægteligt noget for brand-name, men ikke i en grad der kan siges at være urimelig.

Der ligger en del udvikling og T&E bag P320 projektet, der som bekendt er bygget op omkring den såkaldte FCU (Fire Control Unit), hvor alt indmad er monteret i én samlet (og serienummerpræget) enhed, der lader sig afmontere i løbet af få sekunder. Dette er den tilladelsespligtige del, hvilket efterlader pibe, ramme og slæde uden serienummer, der muliggør en hidtil uset modularitet. Denne modularitet betaler du for, men grundet dansk lovgivning, kan du ikke rigtigt drage nytte af den. I andre lande kan du frit skifte imellem sub-compact, compact, carry, fullsize og X-Five slæder og rammer, så længe du har din tilladelsespligtige FCU. I Danmark er du begrænset til X-Five udgaven (okay, en forlænget udgave af M17 kommer lige om hjørnet), og kan højest skifte rammen/grebet til en kortere og/eller tyndere version.

Udviklingen af TXG grebet på P320 Legion, er nok også forbundet med visse omkostninger. Jeg ved ikke hvad det kræver at infusere tungstenstøv, og få det til at binde, i en plasticmatrix. Men et eller andet kræver det nok!

Dertil selvfølgelig det kedelige med høje fragtpriser og tidskrævende papirarbejde, der er forbundet med våbenimport fra USA.

Forhåbentligt kan ovenstående kaste lidt lys over, hvorfor P320 er dyrere end Walther PDP.

Man får i begge tilfælde meget for pengene. Hvor man får mest, må være op til den enkelte at afgøre.

Mvh
Zero Mike Armory
Tak for input fra forhandler siden af :smile:

Brugeravatar
Gunslinger
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1237
Tilmeldt: 5. mar 2008, 16:15
Interesser: IPSC, genladning, våbennørderi
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 70 times
Been thanked: 148 times

Re: Walther PDP vs P320 X5

Indlæg af Gunslinger » 7. jan 2022, 12:22

O27 skrev:
6. jan 2022, 16:29
Fx TXG grebet, kræver det særskilt tilladelse i DK? Eller vil jeg frit kunne købe det og montere uden ny ansøgning?
PAC har i et, ikke enestående tilfælde af massepsykose, besluttet at P320 greb/rammer, det være sig både de af plastic og tungsten, skal serialiseres og behandles som en tilladelsespligtig del. Du skal ikke ansøge om grebet, og den optager ingen plads på dit SKV kort, men købet er betinget af, at du har SKV påtegning på en P320. Og jeg skal skrive den ind og ud af våbenbogen og sikre mig at serienummeret på rammen er påført din faktura :wall:

Mvh
Zero Mike Armory

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3363
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 633 times

Re: Walther PDP vs P320 X5

Indlæg af Flugteren » 7. jan 2022, 16:31

Gunslinger skrev:
7. jan 2022, 12:22
O27 skrev:
6. jan 2022, 16:29
Fx TXG grebet, kræver det særskilt tilladelse i DK? Eller vil jeg frit kunne købe det og montere uden ny ansøgning?
PAC har i et, ikke enestående tilfælde af massepsykose, besluttet at P320 greb/rammer, det være sig både de af plastic og tungsten, skal serialiseres og behandles som en tilladelsespligtig del. Du skal ikke ansøge om grebet, og den optager ingen plads på dit SKV kort, men købet er betinget af, at du har SKV påtegning på en P320. Og jeg skal skrive den ind og ud af våbenbogen og sikre mig at serienummeret på rammen er påført din faktura :wall:

Mvh
Zero Mike Armory
Det affødes vel af, at man i våbenloven definerer en våbendel for at være blandt andet rammer, slæder, piber, magasiner etc. I USA kan producenten selv vælge, hvilken del der skal være "våbnet" (medmindre ATF vurderer, at det forholder sig anderledes), så her kan de godt lave en FCU, der reelt set er "våbnet", rent juridisk.

Men ja, det ville være rart, hvis det forholdt sig anderledes her i DK (og der ikke var forbud mod "kompakte" pistoler).

Besvar