Så er den gal med Lauritz.com igen igen igen..

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: Så er den gal med Lauritz.com igen igen igen..

Indlæg af Ras.Killing » 17. dec 2021, 10:06

Fast Fumble skrev:
17. dec 2021, 09:45
CIS skrev:
17. dec 2021, 01:30
For at sætte en afslutning på dette indlæg, så blev jeg ringet op af politiet i formiddags, med en opdatering på sagen..

Politimanden forklarede, det som jeg allerede vidste, at auktionen var blevet lukket ned, og han fortalte yderligt, at indsætteren/ejeren ikke ønskede at sælge sættet afligevel, da prisen, det realistisk ville kunne opnå, når det krævede tilladelse af købe, ville blive så lav, at han ikke syntes det var værd at sælge ..

Sjovt nok, fortale politimanden mig også, at ejeren af det casede sæt, selv havde det på en samlertilladelse.
Så kan man jo ikke ligefrem sige at sælger er uden skyld i situationen. Han burde da oplyse til Lauritz at det kræver samler tilladelse! Det læner sig vel næsten op ad, at sælger burde få en sag på nakken, gør det ikke? Hvis jeg forsøger at sælge tilladelseskrævende våben udenom tilladelses systemet (via tredjemand) så ved jeg da godt hvad der sker med mig...
Jo det er jeg egentlig enig med dig i, såfremt det er ejeren der ikke har oplyst det, og ikke Lauritz der har besluttet, at det ikke var nødvendigt.

Jeg mener det fungerer sådan, at når du aflevere dit våben til Lauritz, så overtager de ejerskabet (skriver våbnet i deres våbenbog).
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: Så er den gal med Lauritz.com igen igen igen..

Indlæg af Greyberd63 » 17. dec 2021, 11:16

Ras.Killing skrev:
17. dec 2021, 10:06
Fast Fumble skrev:
17. dec 2021, 09:45
CIS skrev:
17. dec 2021, 01:30
For at sætte en afslutning på dette indlæg, så blev jeg ringet op af politiet i formiddags, med en opdatering på sagen..

Politimanden forklarede, det som jeg allerede vidste, at auktionen var blevet lukket ned, og han fortalte yderligt, at indsætteren/ejeren ikke ønskede at sælge sættet afligevel, da prisen, det realistisk ville kunne opnå, når det krævede tilladelse af købe, ville blive så lav, at han ikke syntes det var værd at sælge ..

Sjovt nok, fortale politimanden mig også, at ejeren af det casede sæt, selv havde det på en samlertilladelse.
Så kan man jo ikke ligefrem sige at sælger er uden skyld i situationen. Han burde da oplyse til Lauritz at det kræver samler tilladelse! Det læner sig vel næsten op ad, at sælger burde få en sag på nakken, gør det ikke? Hvis jeg forsøger at sælge tilladelseskrævende våben udenom tilladelses systemet (via tredjemand) så ved jeg da godt hvad der sker med mig...
Jo det er jeg egentlig enig med dig i, såfremt det er ejeren der ikke har oplyst det, og ikke Lauritz der har besluttet, at det ikke var nødvendigt.

Jeg mener det fungerer sådan, at når du aflevere dit våben til Lauritz, så overtager de ejerskabet (skriver våbnet i deres våbenbog).

Ja sådan fungere det, men bør Lauritz ikke se den relevante tilladelse, fra sælger, hvis de mener at våbenet skal være på tilladelse, og hvis de har tilladelse til at handle med våben som aktionshus, bør det så ikke være at krav, at de har kompetancer indenfor våbenlovgivningen.

mvh
grey

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: Så er den gal med Lauritz.com igen igen igen..

Indlæg af Ras.Killing » 17. dec 2021, 12:06

Greyberd63 skrev:
17. dec 2021, 11:16
Ras.Killing skrev:
17. dec 2021, 10:06
Fast Fumble skrev:
17. dec 2021, 09:45
CIS skrev:
17. dec 2021, 01:30
For at sætte en afslutning på dette indlæg, så blev jeg ringet op af politiet i formiddags, med en opdatering på sagen..

Politimanden forklarede, det som jeg allerede vidste, at auktionen var blevet lukket ned, og han fortalte yderligt, at indsætteren/ejeren ikke ønskede at sælge sættet afligevel, da prisen, det realistisk ville kunne opnå, når det krævede tilladelse af købe, ville blive så lav, at han ikke syntes det var værd at sælge ..

Sjovt nok, fortale politimanden mig også, at ejeren af det casede sæt, selv havde det på en samlertilladelse.
Så kan man jo ikke ligefrem sige at sælger er uden skyld i situationen. Han burde da oplyse til Lauritz at det kræver samler tilladelse! Det læner sig vel næsten op ad, at sælger burde få en sag på nakken, gør det ikke? Hvis jeg forsøger at sælge tilladelseskrævende våben udenom tilladelses systemet (via tredjemand) så ved jeg da godt hvad der sker med mig...
Jo det er jeg egentlig enig med dig i, såfremt det er ejeren der ikke har oplyst det, og ikke Lauritz der har besluttet, at det ikke var nødvendigt.

Jeg mener det fungerer sådan, at når du aflevere dit våben til Lauritz, så overtager de ejerskabet (skriver våbnet i deres våbenbog).

Ja sådan fungere det, men bør Lauritz ikke se den relevante tilladelse, fra sælger, hvis de mener at våbenet skal være på tilladelse, og hvis de har tilladelse til at handle med våben som aktionshus, bør det så ikke være at krav, at de har kompetancer indenfor våbenlovgivningen.

mvh
grey
Pas.

Men jævnfør tråden her, så har Lauritz jo i hvert fald været af den opfattelse, at revolveren ikke krævede tilladelse.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Scooterskytten
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 741
Tilmeldt: 26. feb 2021, 00:53
Interesser: Modstandsbevægelsen Brande
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 522 times
Been thanked: 206 times

Re: Så er den gal med Lauritz.com igen igen igen..

Indlæg af Scooterskytten » 17. dec 2021, 12:11

Greyberd63 skrev:
17. dec 2021, 11:16
Ras.Killing skrev:
17. dec 2021, 10:06
Fast Fumble skrev:
17. dec 2021, 09:45
CIS skrev:
17. dec 2021, 01:30
For at sætte en afslutning på dette indlæg, så blev jeg ringet op af politiet i formiddags, med en opdatering på sagen..

Politimanden forklarede, det som jeg allerede vidste, at auktionen var blevet lukket ned, og han fortalte yderligt, at indsætteren/ejeren ikke ønskede at sælge sættet afligevel, da prisen, det realistisk ville kunne opnå, når det krævede tilladelse af købe, ville blive så lav, at han ikke syntes det var værd at sælge ..

Sjovt nok, fortale politimanden mig også, at ejeren af det casede sæt, selv havde det på en samlertilladelse.
Så kan man jo ikke ligefrem sige at sælger er uden skyld i situationen. Han burde da oplyse til Lauritz at det kræver samler tilladelse! Det læner sig vel næsten op ad, at sælger burde få en sag på nakken, gør det ikke? Hvis jeg forsøger at sælge tilladelseskrævende våben udenom tilladelses systemet (via tredjemand) så ved jeg da godt hvad der sker med mig...
Jo det er jeg egentlig enig med dig i, såfremt det er ejeren der ikke har oplyst det, og ikke Lauritz der har besluttet, at det ikke var nødvendigt.

Jeg mener det fungerer sådan, at når du aflevere dit våben til Lauritz, så overtager de ejerskabet (skriver våbnet i deres våbenbog).

Ja sådan fungere det, men bør Lauritz ikke se den relevante tilladelse, fra sælger, hvis de mener at våbenet skal være på tilladelse, og hvis de har tilladelse til at handle med våben som aktionshus, bør det så ikke være at krav, at de har kompetancer indenfor våbenlovgivningen.

mvh
grey
Jeg skulle i hvert fald vise min tilladelse da jeg snakkede med Vejle om at sælge en riffel. Så jo, det burde de.
Michael
Slava Ukraini!
4,5 + .22 + 45/70 + 30.06 + 6,5x55 + 30.30 + 8x58 + 12/70

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Så er den gal med Lauritz.com igen igen igen..

Indlæg af C-X » 17. dec 2021, 14:04

Hvis sælgeren har foranlediget sin lokale Lauritz butik til at tro, at skyderen ikke var tilladelseskrævende, hjulpet godt på vej af lokalt fejlopfattelse/misforståelse af våbenloven (som brugere herinde også kan være uenige om), så er det altså svært at pege fingre.

Der er også situationer hvor man ikke må/kan være i tvivl. Som f.eks. en moderne riffel.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
CIS
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 797
Tilmeldt: 19. jul 2011, 21:10
Interesser: Våben, film, teknik og viden
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 79 times
Been thanked: 208 times

Re: Så er den gal med Lauritz.com igen igen igen..

Indlæg af CIS » 17. dec 2021, 21:51

I har alle ret, men da sagen har været undersøgt af politiet, må vi jo formode, at de har fået en plausibel forklaring, da de har lukket sagen....
Bare en god gerning er bedre en et helt livs bønner....

LHL
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 483
Tilmeldt: 14. feb 2017, 22:57
Interesser: riffeljagt
Geografisk sted: sjælland
Has thanked: 105 times
Been thanked: 65 times

Re: Så er den gal med Lauritz.com igen igen igen..

Indlæg af LHL » 6. feb 2022, 22:18

Varenr.6144844. Ligeså dansk som blå pripps :rolf:

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 586 times
Been thanked: 1030 times

Re: Så er den gal med Lauritz.com igen igen igen..

Indlæg af HR » 6. feb 2022, 22:35

Min er der et stort C på siden af. Den mente de var en Cusqvarna, :impatient: Kunne de da bare ikke lade være med at skrive noget, når de nu ikke ved noget om våbnene…
HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14306
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: Så er den gal med Lauritz.com igen igen igen..

Indlæg af Lycon » 6. feb 2022, 22:55

En ting er sikkert, det er ikke våbenkyndige de har ansat. Men igen hvad giver de i løn? Jeg formoder det er på konsulent basis da de næppe kan beskæftige en fuldtidsansat våbenkyndig.

Måske spørger de blot på et givet forum om råd og tager det som gode vare. Hmmm.. det giver mig en ide, hvorfor ikke spørge om de er interesseret i en 24 timers hotline? De kunne få deres eget lukkede forum hvor kun udvalgte med de rette kompetancer har adgang, og så fakturere man et beløb ved hvert forespørgsel. Den tænker vi lige i gennem.
Vi har jo allerede CIS som ekspert på tromlerne, Elbæk på stentøj og ca. 1000 andre ting, Bofhenator, Fast Fumble og Grækeren på det moderne, Langenge og Rex93 på genladning, og Refraktorius på sexlejetøj og obskur "kunst". Det kunne blive et hit. 🤣
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7549
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Så er den gal med Lauritz.com igen igen igen..

Indlæg af Raptor357 » 6. feb 2022, 23:21

Lycon skrev:
6. feb 2022, 22:55
En ting er sikkert, det er ikke våbenkyndige de har ansat. Men igen hvad giver de i løn? Jeg formoder det er på konsulent basis da de næppe kan beskæftige en fuldtidsansat våbenkyndig.

Måske spørger de blot på et givet forum om råd og tager det som gode vare. Hmmm.. det giver mig en ide, hvorfor ikke spørge om de er interesseret i en 24 timers hotline? De kunne få deres eget lukkede forum hvor kun udvalgte med de rette kompetancer har adgang, og så fakturere man et beløb ved hvert forespørgsel. Den tænker vi lige i gennem.
Vi har jo allerede CIS som ekspert på tromlerne, Elbæk på stentøj og ca. 1000 andre ting, Bofhenator, Fast Fumble og Grækeren på det moderne, Langenge og Rex93 på genladning, og Refraktorius på sexlejetøj og obskur "kunst". Det kunne blive et hit. 🤣
Som jeg husker det havde Bof også noget med sex legetøj. det blev :censored: :getout: meget hurtigt.

Men det er nu ikke let et bedømme noget ud fra billeder, det er lettere at have ting i hånden.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14306
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: Så er den gal med Lauritz.com igen igen igen..

Indlæg af Lycon » 6. feb 2022, 23:32

Raptor357 skrev:
6. feb 2022, 23:21
Men det er nu ikke let et bedømme noget ud fra billeder, det er lettere at have ting i hånden.
Ikke nødvendigvis i hånden...
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7549
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Så er den gal med Lauritz.com igen igen igen..

Indlæg af Raptor357 » 7. feb 2022, 00:24

Lycon skrev:
6. feb 2022, 23:32
Raptor357 skrev:
6. feb 2022, 23:21
Men det er nu ikke let et bedømme noget ud fra billeder, det er lettere at have ting i hånden.
Ikke nødvendigvis i hånden...
:oops: :rolf:
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: Så er den gal med Lauritz.com igen igen igen..

Indlæg af Ras.Killing » 10. mar 2022, 14:01

Endnu en fra Lauritz :biggrin:

https://www.lauritz.com/da/auktion/bd-4 ... pCCXeFrV28
Riffeltilladelse til halvautomatisk riffel, SKV eller forhandlertilladelse påkrævet.
Jeg tvivler på man får en SKV tilladelse til den der :giggle:

Og hvor mange skud kan det magasin indeholde - 30 skud eller noget i den retning?

Hvis ikke det er plomberet, så er det jo faktisk ulovligt at være i besiddelse af.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Sierra13
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1780
Tilmeldt: 2. mar 2011, 18:29
Interesser: Eventyr
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 19 times
Been thanked: 189 times

Re: Så er den gal med Lauritz.com igen igen igen..

Indlæg af Sierra13 » 10. mar 2022, 14:06

Ras.Killing skrev:
10. mar 2022, 14:01
Endnu en fra Lauritz :biggrin:

https://www.lauritz.com/da/auktion/bd-4 ... pCCXeFrV28
Riffeltilladelse til halvautomatisk riffel, SKV eller forhandlertilladelse påkrævet.
Jeg tvivler på man får en SKV tilladelse til den der :giggle:

Og hvor mange skud kan det magasin indeholde - 30 skud eller noget i den retning?

Hvis ikke det er plomberet, så er det jo faktisk ulovligt at være i besiddelse af.
Reelt har de jo ret, hvis du kan få en SKV til den, så er alles gut :twisted: Meeeeen, ham der står for våbendelen af lauritz.com, burde nok bare komme til den konklusion at de burde holde sig fra våbensalg derinde, set på hvordan de generelt har haft håndteret diverse sager :fun:

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Så er den gal med Lauritz.com igen igen igen..

Indlæg af Mapzter » 10. mar 2022, 14:14

Ras.Killing skrev:
10. mar 2022, 14:01
Riffeltilladelse til halvautomatisk riffel, SKV eller forhandlertilladelse påkrævet.
Jeg tvivler på man får en SKV tilladelse til den der :giggle:
Man kan vel heller ikke få en våbentilladelse til den længere? 7,92x33 kan vel næppe overholde energikravet til klasse 1 vildt?

Så vi er vel nede på forhandlere der kan købe den, med mindre den bliver kastreret inden man søger tilladelse til den.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: Så er den gal med Lauritz.com igen igen igen..

Indlæg af Ras.Killing » 10. mar 2022, 14:20

Mapzter skrev:
10. mar 2022, 14:14
Ras.Killing skrev:
10. mar 2022, 14:01
Riffeltilladelse til halvautomatisk riffel, SKV eller forhandlertilladelse påkrævet.
Jeg tvivler på man får en SKV tilladelse til den der :giggle:
Man kan vel heller ikke få en våbentilladelse til den længere? 7,92x33 kan vel næppe overholde energikravet til klasse 1 vildt?

Så vi er vel nede på forhandlere der kan købe den, med mindre den bliver kastreret inden man søger tilladelse til den.
Ja det har du egentlig ret i :smile: jeg lod mig lige forblænde af de 7.92mm :giggle: men 33mm hylster efterlader ikke meget plads til klasse 1 energi.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Kar 98
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1103
Tilmeldt: 26. mar 2004, 22:18
Interesser: Samler våben , jagt , Ammo , s
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 138 times

Re: Så er den gal med Lauritz.com igen igen igen..

Indlæg af Kar 98 » 10. mar 2022, 16:50

Laves om til repeter er den vel ok ( - magasin kapaciteten )
Tomme hylstre og fyldte flasker gør mig glad

Brugeravatar
WRanG
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 83
Tilmeldt: 24. feb 2009, 17:07
Interesser: Krybdyr, våben,
Geografisk sted: 7800 skive
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: Så er den gal med Lauritz.com igen igen igen..

Indlæg af WRanG » 10. mar 2022, 18:36

Kar 98 skrev:
10. mar 2022, 16:50
Laves om til repeter er den vel ok ( - magasin kapaciteten )
Ja. Men hvordan mon det fungere at få en bøssemager til at lave våbnet om, imens det er hos Lauritz og man ikke har en tilladelse til det endnu.
Er der nogen der har prøvet det med et våben derinde ?

At det er synd at kastrere den er jo så en anden sag :giggle:
- History is written by the victors -

Brugeravatar
Martin G
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 18. jun 2013, 23:59
Interesser: IPSC & Steel Challenge
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 100 times
Been thanked: 54 times

Re: Så er den gal med Lauritz.com igen igen igen..

Indlæg af Martin G » 10. mar 2022, 19:28

WRanG skrev:
10. mar 2022, 18:36
Kar 98 skrev:
10. mar 2022, 16:50
Laves om til repeter er den vel ok ( - magasin kapaciteten )
Ja. Men hvordan mon det fungere at få en bøssemager til at lave våbnet om, imens det er hos Lauritz og man ikke har en tilladelse til det endnu.
Er der nogen der har prøvet det med et våben derinde ?

At det er synd at kastrere den er jo så en anden sag :giggle:
Så er det vel bøssemageren der får det tilsendt eller afhentet efter køb. Og får den kastreret men kunden søger tilladelse
“Der var et egern!”

GåsPåGaffelen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 427
Tilmeldt: 18. maj 2015, 11:52
Interesser: Jagt og pistol og langdistance
Geografisk sted: Thy!
Has thanked: 84 times
Been thanked: 102 times

Re: Så er den gal med Lauritz.com igen igen igen..

Indlæg af GåsPåGaffelen » 10. mar 2022, 19:57

Sierra13 skrev:
10. mar 2022, 14:06
Ras.Killing skrev:
10. mar 2022, 14:01
Endnu en fra Lauritz :biggrin:

https://www.lauritz.com/da/auktion/bd-4 ... pCCXeFrV28
Riffeltilladelse til halvautomatisk riffel, SKV eller forhandlertilladelse påkrævet.
Jeg tvivler på man får en SKV tilladelse til den der :giggle:

Og hvor mange skud kan det magasin indeholde - 30 skud eller noget i den retning?

Hvis ikke det er plomberet, så er det jo faktisk ulovligt at være i besiddelse af.
Reelt har de jo ret, hvis du kan få en SKV til den, så er alles gut :twisted: Meeeeen, ham der står for våbendelen af lauritz.com, burde nok bare komme til den konklusion at de burde holde sig fra våbensalg derinde, set på hvordan de generelt har haft håndteret diverse sager :fun:
Der er dælme billigt at gøre sig klog på Lauritz.coms bekostning. Jeg synes generelt de gør det ok og jeg har handlet flere fine våben der inde. Og i det her tilfælde er der da intet at komme efter. Du skal have en tilladelse for at hente våbnet, Lauritz.com behøver altså ikke kende alle spidsfindigheder i våbenloven, så det er ok at de skriver at du skal have en tilladelse - så er der op til dig at skaffe den.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: Så er den gal med Lauritz.com igen igen igen..

Indlæg af Ras.Killing » 10. mar 2022, 19:59

GåsPåGaffelen skrev:
10. mar 2022, 19:57
Lauritz.com behøver altså ikke kende alle spidsfindigheder i våbenloven…
Syntes jeg ellers ville være fornuftigt - nu hvor de rent faktisk sælger våben :blink:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

GåsPåGaffelen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 427
Tilmeldt: 18. maj 2015, 11:52
Interesser: Jagt og pistol og langdistance
Geografisk sted: Thy!
Has thanked: 84 times
Been thanked: 102 times

Re: Så er den gal med Lauritz.com igen igen igen..

Indlæg af GåsPåGaffelen » 10. mar 2022, 20:13

Ras.Killing skrev:
10. mar 2022, 19:59
GåsPåGaffelen skrev:
10. mar 2022, 19:57
Lauritz.com behøver altså ikke kende alle spidsfindigheder i våbenloven…
Syntes jeg ellers ville være fornuftigt - nu hvor de rent faktisk sælger våben :blink:
Jeg går ud fra at også sælger våben en gang i mellem? Og jeg er ret sikker på at du ikke kender ALLE spidsfindigheder i våbenloven :blink:

Fastanhol
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 295
Tilmeldt: 21. feb 2020, 19:48
Interesser: genladning
Geografisk sted: sjælland
Has thanked: 68 times
Been thanked: 75 times

Re: Så er den gal med Lauritz.com igen igen igen..

Indlæg af Fastanhol » 10. mar 2022, 21:23

GåsPåGaffelen skrev:
10. mar 2022, 20:13
Ras.Killing skrev:
10. mar 2022, 19:59
GåsPåGaffelen skrev:
10. mar 2022, 19:57
Lauritz.com behøver altså ikke kende alle spidsfindigheder i våbenloven…
Syntes jeg ellers ville være fornuftigt - nu hvor de rent faktisk sælger våben :blink:
Jeg går ud fra at også sælger våben en gang i mellem? Og jeg er ret sikker på at du ikke kender ALLE spidsfindigheder i våbenloven :blink:
Ras tager sig nok hellere ikke betalt for at sælge våben, lauritz.com tager sig velbetalt i kommision for at sælge våben, atlså er de professionelle (pr definition er du professionel når du tager dig betalt for at stykke arbejde), og det burde være allemandsviden (for professionelle våbenhandlere) at man ikke kan få tilladelse til den der som privat (med mindre den bliver ombygget), hvis man handler professionelt med våben.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: Så er den gal med Lauritz.com igen igen igen..

Indlæg af Ras.Killing » 10. mar 2022, 23:33

GåsPåGaffelen skrev:
10. mar 2022, 20:13
Ras.Killing skrev:
10. mar 2022, 19:59
GåsPåGaffelen skrev:
10. mar 2022, 19:57
Lauritz.com behøver altså ikke kende alle spidsfindigheder i våbenloven…
Syntes jeg ellers ville være fornuftigt - nu hvor de rent faktisk sælger våben :blink:
Jeg går ud fra at også sælger våben en gang i mellem? Og jeg er ret sikker på at du ikke kender ALLE spidsfindigheder i våbenloven :blink:
Nej men jeg kender da om ikke andet reglerne for det jeg vil sælge :smile:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

CasperR
Newbie
Newbie
Indlæg: 9
Tilmeldt: 2. dec 2021, 12:54
Interesser: Jagt og militaria
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 1 time
Been thanked: 30 times

Re: Så er den gal med Lauritz.com igen igen igen..

Indlæg af CasperR » 24. maj 2022, 13:25

Ras.Killing skrev:
10. mar 2022, 14:01
Endnu en fra Lauritz :biggrin:

https://www.lauritz.com/da/auktion/bd-4 ... pCCXeFrV28
Riffeltilladelse til halvautomatisk riffel, SKV eller forhandlertilladelse påkrævet.
Jeg tvivler på man får en SKV tilladelse til den der :giggle:

Og hvor mange skud kan det magasin indeholde - 30 skud eller noget i den retning?

Hvis ikke det er plomberet, så er det jo faktisk ulovligt at være i besiddelse af.

Det er en riffel med magasin til 10 skud. Solgt til en udenlandsk kunde. Det er ikke et rigtigt Sturmgewehr, men en senere halvautomatisk efterligning.

Besvar