Procedure ved køb af riffel hos privat forhandler/Lauritz?

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Brian88
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 245
Tilmeldt: 3. mar 2013, 11:21
Interesser: Jagt både med riffel og hagl
Geografisk sted: Midt/vestjylland
Has thanked: 29 times
Been thanked: 48 times

Re: Procedure ved køb af riffel hos privat forhandler/Lauritz?

Indlæg af Brian88 » 13. aug 2021, 23:48

Epae skrev:
13. aug 2021, 23:22
Kender du de andre detaljer på riflen? Du skal vist også lige ha CPR på eksisterende ejer først, men pointen er jo at du får disse detaljer før du har betalt for våbenet hvis sælger udleverer disse og kan så i teorien kræve våbenet udleveret når tilladelsen foreligger.
En evt manglende betaling tager våbenloven jo ikke hensyn til. I værste fald kan du jo risikere som sælger at måtte lave civilt søgemål ved domstolene for
At få betalingen.
Igen, dette er et ekstremt tilfælde men sæt nu at i har aftalt 50/50 betaling og køber ved udleveringen pludselig mener at prisen er for høj alligevel af en eller anden grund, så har som sælger pludselig en ret dårlig sag da du ikke længere selv har tilladelse til våbenet og kan komme i problemer hvis du nægter at udlevere våbenet til den person som nu står med en gyldig tilladelse.
Ja, mål på riflen er frit tilgængelig fra producenten.
Man skal ikke bruge sælgers CPR nummer - se eventuel billede. Et screen jeg lige har taget fra ansøgningsskemaet.

Min pointe er netop at det er en tilladelse til at erhverve våbnet og at ejerforholdet ikke dikteres af tilladelsen.
Alle de fremsatte tænkte eksempler kan fortegnene ændres, og man ender op med et modsat dilemma.

I det sidste eksempel ville jeg i så fald søge tilladelsen igen på min egen tidligere riffel, og påstå jeg havde betalt til ham der lige har købt den, hvis sådan en situation skulle opstå.

/Brian
Vedhæftede filer
Skærmbillede 2021-08-13 kl. 23.31.22.png

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11099
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2637 times

Re: Procedure ved køb af riffel hos privat forhandler/Lauritz?

Indlæg af C-X » 13. aug 2021, 23:53

Tilladelsen overdrages jo ikke bare fordi en køber også søger en tilladelse. Man tilbagesender den, når man, som sælgeren, ikke længere har brug for den. Indtil da, så har sælger tilladelse.

Ejerskabet og/eller besiddelsen er det man overdrager.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3363
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 633 times

Re: Procedure ved køb af riffel hos privat forhandler/Lauritz?

Indlæg af Flugteren » 14. aug 2021, 00:04

C-X skrev:
13. aug 2021, 23:53
Tilladelsen overdrages jo ikke bare fordi en køber også søger en tilladelse. Man tilbagesender den, når man, som sælgeren, ikke længere har brug for den. Indtil da, så har sælger tilladelse.

Ejerskabet og/eller besiddelsen er det man overdrager.
Det er vist ikke længere nødvendigt med digitale tilladelser, er det?

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11099
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2637 times

Re: Procedure ved køb af riffel hos privat forhandler/Lauritz?

Indlæg af C-X » 14. aug 2021, 00:19

Hvordan de står med det, her i overgangsperioden (til hvad, må guderne vide), ved jeg ikke, men pt. må det stadig være gældende.
Skulle jeg således sælge en skyder (føromtalte guder forbyde det), så ville jeg returnere min tilladelse, på samme vis som den var modtaget.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Epae
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1332
Tilmeldt: 8. nov 2018, 20:25
Interesser: Flugt- og riffel-skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 112 times
Been thanked: 248 times

Re: Procedure ved køb af riffel hos privat forhandler/Lauritz?

Indlæg af Epae » 14. aug 2021, 08:38

C-X skrev:
13. aug 2021, 23:34
Epae skrev:
13. aug 2021, 23:22
Brian88 skrev:
13. aug 2021, 22:53
Epae skrev:
13. aug 2021, 20:12
Brian88 skrev:
13. aug 2021, 19:44
Epae skrev:
13. aug 2021, 19:41
Jeg ser modsat på det, da køber kan kræve våbenet udleveret det øjeblik tilladelsen er i hus ihht våbenloven. Købeloven er noget andet og sælger har ikke længere tilladelse til våbenet og skal derfor udlevere det.
Derfor man indgår en reel kontakt, jeg har både købt og solgt våben på den måde og er ikke blevet mødt med problemer med denne fremgangsmåde.
Men det er nok smag og behag. Herinde virker det til at det er yderst sjældent der er problemer med den slags.
Det kan sagtens være anderledes på gul og gratis osv.
Køber vil ikke kunne kræve våbenet udleveret blot fordi han har en tilladelse til den.

/Brian
Hvis du har intet på skrift, så er det ord på ord og køber står med en tilladelse og du har ikke nogen, så det kan han sagtens.
Igen, chancen for at det sker er nok meget lille men jeg gider intet potentielt bøvl og de våben jeg har købt og solgt brugt har både køber og sælger været af samme opfattelse.
Your milage may vary...
Måske jeg ikke helt forstår, men med den teori mener du så, at fordi jeg kender Dansken adresse og har en riffel magen til, så kan jeg indtaste våbennummer 39111 (https://nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=49&t=84594) og så hente "min" riffel, fordi jeg har en tilladelse og han ikke kan bevise at han ikke har solgt den? :shock:

NB: Jeg kender ikke Dansken, og valgte hans fordi der står Sverige på profilen.
Kender du de andre detaljer på riflen? Du skal vist også lige ha CPR på eksisterende ejer først, men pointen er jo at du får disse detaljer før du har betalt for våbenet hvis sælger udleverer disse og kan så i teorien kræve våbenet udleveret når tilladelsen foreligger.
En evt manglende betaling tager våbenloven jo ikke hensyn til. I værste fald kan du jo risikere som sælger at måtte lave civilt søgemål ved domstolene for
At få betalingen.
Igen, dette er et ekstremt tilfælde men sæt nu at i har aftalt 50/50 betaling og køber ved udleveringen pludselig mener at prisen er for høj alligevel af en eller anden grund, så har som sælger pludselig en ret dårlig sag da du ikke længere selv har tilladelse til våbenet og kan komme i problemer hvis du nægter at udlevere våbenet til den person som nu står med en gyldig tilladelse.
Nej, her vrøvler du altså :smile:

Jeg har aldrig skrevet en andens CPR nummer på min ansøgning, for det vil jeg slet ikke kende. Det er helt unødvendigt.

Hvis der kommer politi ind over, så vil de nok skide flot på købeloven. Der er så to gyldige tilladelser, og den der har våbnet, må være ejeren. Sælgers tilladelse bortfalder først, når sælger returnerer den til PAC, som befalet.
Sjovt, jeg har ikke skulle returnere nogen tilladelse til PAC ved salg, jeg fik bare pænt at vide at i det øjeblik der var udstedt en ny tilladelse på våbenet så var min tilladelse ikke længere gyldig da den anden fra køber var nyere end den jeg havde så den skulle jeg bare kassere. Så det er derfor jeg skriver som jeg gør og PAC er alt andet end konsistente med deres information og derfor tager jeg alle forholdsregler med den slags.

Folk skal være velkomne til at gøre hvad de selv mener er det bedste, præcis som jeg gør. Når jeg køber og sælger brugt bliver der indgået en kontrakt hvor der bl.a. også står CPR på sælger og har set vedkommendes jagttegn osv, og betaling finder sted ved indgåelse af aftalen 100%. Hvis køber mod forventning ikke kan opnå tilladelse tilbagebetales det fulde beløb.

Andre har sikkert deres foretrukne metoder og fred være med det. Jeg gider bare intet bøvl og dette har fungeret hver gang for mig :)
Browning B525 - 12/76
BRNO Special Poldi Electro - 16/70
Marlin (JM) 1895 SBL - 45-70 Govt.
Ruger Precision Rimfire - 22LR
Tikka T3X TAC A1 - .260 Remington
Ruger SFAR - .308 Win

Brugeravatar
Epae
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1332
Tilmeldt: 8. nov 2018, 20:25
Interesser: Flugt- og riffel-skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 112 times
Been thanked: 248 times

Re: Procedure ved køb af riffel hos privat forhandler/Lauritz?

Indlæg af Epae » 14. aug 2021, 08:40

Brian88 skrev:
13. aug 2021, 23:48
Epae skrev:
13. aug 2021, 23:22
Kender du de andre detaljer på riflen? Du skal vist også lige ha CPR på eksisterende ejer først, men pointen er jo at du får disse detaljer før du har betalt for våbenet hvis sælger udleverer disse og kan så i teorien kræve våbenet udleveret når tilladelsen foreligger.
En evt manglende betaling tager våbenloven jo ikke hensyn til. I værste fald kan du jo risikere som sælger at måtte lave civilt søgemål ved domstolene for
At få betalingen.
Igen, dette er et ekstremt tilfælde men sæt nu at i har aftalt 50/50 betaling og køber ved udleveringen pludselig mener at prisen er for høj alligevel af en eller anden grund, så har som sælger pludselig en ret dårlig sag da du ikke længere selv har tilladelse til våbenet og kan komme i problemer hvis du nægter at udlevere våbenet til den person som nu står med en gyldig tilladelse.
Ja, mål på riflen er frit tilgængelig fra producenten.
Man skal ikke bruge sælgers CPR nummer - se eventuel billede. Et screen jeg lige har taget fra ansøgningsskemaet.

Min pointe er netop at det er en tilladelse til at erhverve våbnet og at ejerforholdet ikke dikteres af tilladelsen.
Alle de fremsatte tænkte eksempler kan fortegnene ændres, og man ender op med et modsat dilemma.

I det sidste eksempel ville jeg i så fald søge tilladelsen igen på min egen tidligere riffel, og påstå jeg havde betalt til ham der lige har købt den, hvis sådan en situation skulle opstå.

/Brian
Har ikke solgt efter den nye side har været oppe, så det kan sagtens være at det har ændret sig så.
Da jeg skulle sende en ind fysisk med PDF fordi deres online igen ikke virkede skulle jeg skrive CVR hvis det var virksomhed og CPR hvis det var privatperson.
Der var et felt på PDF til det.

Ud over det var jeg også selv en oversigt med alle mine våben, hvor der er købt fra med al information på sælger og det samme med våben der er solgt da der også er eksempler på hvor våben der er solgt stadigvæk viser sig at stå på sælgers oversigt over våben inde hos PAC. Og her er det smart så at have al information selv.
Jeg går med livrem og seler mht PAC fordi der så ofte er problemer med deres meget gamle systemer.
Browning B525 - 12/76
BRNO Special Poldi Electro - 16/70
Marlin (JM) 1895 SBL - 45-70 Govt.
Ruger Precision Rimfire - 22LR
Tikka T3X TAC A1 - .260 Remington
Ruger SFAR - .308 Win

Brian88
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 245
Tilmeldt: 3. mar 2013, 11:21
Interesser: Jagt både med riffel og hagl
Geografisk sted: Midt/vestjylland
Has thanked: 29 times
Been thanked: 48 times

Re: Procedure ved køb af riffel hos privat forhandler/Lauritz?

Indlæg af Brian88 » 14. aug 2021, 09:26

Epae skrev:
14. aug 2021, 08:38

Folk skal være velkomne til at gøre hvad de selv mener er det bedste, præcis som jeg gør. Når jeg køber og sælger brugt bliver der indgået en kontrakt hvor der bl.a. også står CPR på sælger og har set vedkommendes jagttegn osv, og betaling finder sted ved indgåelse af aftalen 100%. Hvis køber mod forventning ikke kan opnå tilladelse tilbagebetales det fulde beløb.

Andre har sikkert deres foretrukne metoder og fred være med det. Jeg gider bare intet bøvl og dette har fungeret hver gang for mig :)
Det er faktisk den manglende sikkerhed for én af parterne jeg gerne vil pointere.
Som du beskriver det, så har du mistillid til en køber, når du skal sælge og tillid til en sælger, når du skal købe?
Kontrakten er skam en fin måde at gøre det på, det er betalingen jeg ikke forstår.

Hvor vidt man har lyst til at sprede sit CPR nummer rundt til folk man ikke kender virker bare fjollet, men det ændre sig nok, når man prøver at få det misbrugt :smile: . Der er absolut ingen private der har noget at bruge et CPR nummer til.

Jeg går ud fra det er denne pdf du henviste til. Umildbart kan jeg ikke se andet en købers CPR-nummer der skal noteres.
https://huntershouse.dk/files/ansøgning ... 1-0604.pdf

/Brian

Brugeravatar
Epae
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1332
Tilmeldt: 8. nov 2018, 20:25
Interesser: Flugt- og riffel-skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 112 times
Been thanked: 248 times

Re: Procedure ved køb af riffel hos privat forhandler/Lauritz?

Indlæg af Epae » 14. aug 2021, 09:36

Brian88 skrev:
14. aug 2021, 09:26
Epae skrev:
14. aug 2021, 08:38

Folk skal være velkomne til at gøre hvad de selv mener er det bedste, præcis som jeg gør. Når jeg køber og sælger brugt bliver der indgået en kontrakt hvor der bl.a. også står CPR på sælger og har set vedkommendes jagttegn osv, og betaling finder sted ved indgåelse af aftalen 100%. Hvis køber mod forventning ikke kan opnå tilladelse tilbagebetales det fulde beløb.

Andre har sikkert deres foretrukne metoder og fred være med det. Jeg gider bare intet bøvl og dette har fungeret hver gang for mig :)
Det er faktisk den manglende sikkerhed for én af parterne jeg gerne vil pointere.
Som du beskriver det, så har du mistillid til en køber, når du skal sælge og tillid til en sælger, når du skal købe?
Kontrakten er skam en fin måde at gøre det på, det er betalingen jeg ikke forstår.

Hvor vidt man har lyst til at sprede sit CPR nummer rundt til folk man ikke kender virker bare fjollet, men det ændre sig nok, når man prøver at få det misbrugt :smile: . Der er absolut ingen private der har noget at bruge et CPR nummer til.

Jeg går ud fra det er denne pdf du henviste til. Umildbart kan jeg ikke se andet en købers CPR-nummer der skal noteres.
https://huntershouse.dk/files/ansøgning ... 1-0604.pdf

/Brian
Den jeg fik er anderledes. Når jeg lige kommer i nærheden af en PC skal jeg prøve om jeg kan uploade den hertil.
Kontrakten gælder jo for både sælger og køber. Men igen, jeg har aldrig haft problemer med min fremgangsmåde ved salg og er også blevet mødt med samme fremgangsmåde ved køb.
Så det er vist ikke kun mig der foretrækker det sådan men igen, folk er forskellige og det afhænger for mig også af om jeg kender vedkommende i forvejen eller ej.

Visse forhandlere kræver også fuld 100% betaling fra start, så det er skam ikke kun mellem private.

CPR står også på dit jagttegn som du viser når du køber det meste tilladelsespligtige også ved private handler. Så det er jo ikke hemmeligt.
Browning B525 - 12/76
BRNO Special Poldi Electro - 16/70
Marlin (JM) 1895 SBL - 45-70 Govt.
Ruger Precision Rimfire - 22LR
Tikka T3X TAC A1 - .260 Remington
Ruger SFAR - .308 Win

Tamamo
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 76
Tilmeldt: 25. apr 2015, 12:52
Interesser: Jagt, våben mm.
Geografisk sted: Ikast-Brande
Has thanked: 7 times
Been thanked: 11 times

Re: Procedure ved køb af riffel hos privat forhandler/Lauritz?

Indlæg af Tamamo » 20. dec 2021, 13:46

Jeg vækker lige denne tråd til live igen. Jeg har vundet en auktion på en revolver fra Lauritz, så jeg skal have lavet en SKV2 ansøgning. Jeg er lidt i tvivl om punktet omkring sælgeren. Er sælger navn bare Lauritz.com? Derudover, skal jeg spørge om tidligere journal numre eller andet information?

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5165
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1372 times

Re: Procedure ved køb af riffel hos privat forhandler/Lauritz?

Indlæg af Ras.Killing » 20. dec 2021, 14:08

Tamamo skrev:
20. dec 2021, 13:46
Jeg vækker lige denne tråd til live igen. Jeg har vundet en auktion på en revolver fra Lauritz, så jeg skal have lavet en SKV2 ansøgning. Jeg er lidt i tvivl om punktet omkring sælgeren. Er sælger navn bare Lauritz.com? Derudover, skal jeg spørge om tidligere journal numre eller andet information?
Du sætter Lauritz på som sælger og bruger deres CVR nr.

Husk rette filial :thumbup:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Alexsander
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 43
Tilmeldt: 1. okt 2020, 12:00
Interesser: Jagt, Friluftsliv
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 27 times
Been thanked: 15 times

Re: Procedure ved køb af riffel hos privat forhandler/Lauritz?

Indlæg af Alexsander » 10. mar 2022, 21:24

Nu vækker jeg tråden til live for tredje gang.

Jeg er igang med at købe en Riffel på guloggratis. Sælgeren har sendt alt info på riflen - og skriver at jeg kan søge en "bæretilladelse" også kaldet en "Brugertilladelse" som betyder "Med en brugertilladelse kan du bære og anvende en anden persons våben. Du må kun opbevare våbnet midlertidigt fra dagen før til dagen efter den anledning, hvor du skal bruge våbnet" (Fra virk.dk)

Så vil han altså have at jeg skal komme med den når jeg møder op for at betale og hente riflen? Og så skal jeg efterfølgende tage hjem og lave/indsende en rigtig våbentillaldelse ? Men der kan sgu da gå lang tid før den kommer - og så sidder jeg kun med en bære/brugertilladelse indtil jeg har våbentilladelse?

Det virker lidt underligt for mig ...

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11099
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2637 times

Re: Procedure ved køb af riffel hos privat forhandler/Lauritz?

Indlæg af C-X » 10. mar 2022, 21:26

Helt almindelig våbentilladelse, hvis du er ved at købe en riffel. Ja, det tager pt. lang tid.

Det andet er både hul i hovedet og ikke lovligt.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Fastanhol
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 295
Tilmeldt: 21. feb 2020, 19:48
Interesser: genladning
Geografisk sted: sjælland
Has thanked: 68 times
Been thanked: 75 times

Re: Procedure ved køb af riffel hos privat forhandler/Lauritz?

Indlæg af Fastanhol » 10. mar 2022, 21:35

C-X skrev:
10. mar 2022, 21:26
Helt almindelig våbentilladelse, hvis du er ved at købe en riffel. Ja, det tager pt. lang tid.

Det andet er både hul i hovedet og ikke lovligt.
:goodpost: det er måden at gøre det på.

Alexsander
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 43
Tilmeldt: 1. okt 2020, 12:00
Interesser: Jagt, Friluftsliv
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 27 times
Been thanked: 15 times

Re: Procedure ved køb af riffel hos privat forhandler/Lauritz?

Indlæg af Alexsander » 10. mar 2022, 21:45

C-X skrev:
10. mar 2022, 21:26
Helt almindelig våbentilladelse, hvis du er ved at købe en riffel. Ja, det tager pt. lang tid.

Det andet er både hul i hovedet og ikke lovligt.
Præcis. Måske jeg bare lige skal gøre ham opmærksom på at jeg har i sinde at sende en våbentilladelse ind og ikke en brugertillaldelse- da det andet er hul i hovedet som du siger.
C-X skrev:
10. mar 2022, 21:26
Ja, det tager pt. lang tid.
Hvor lang tid tager det da ca at få tilladelsen???

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11099
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2637 times

Re: Procedure ved køb af riffel hos privat forhandler/Lauritz?

Indlæg af C-X » 10. mar 2022, 22:04

Det tager nok samme tid, men våbentilladelsen er den rigtige. Hvor lang tid, må guderne vide. PAC er gået kold i deres nye systemer. Jeg frygter et par måneder... :freak:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Tamamo
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 76
Tilmeldt: 25. apr 2015, 12:52
Interesser: Jagt, våben mm.
Geografisk sted: Ikast-Brande
Has thanked: 7 times
Been thanked: 11 times

Re: Procedure ved køb af riffel hos privat forhandler/Lauritz?

Indlæg af Tamamo » 10. mar 2022, 22:19

C-X skrev:
10. mar 2022, 22:04
Det tager nok samme tid, men våbentilladelsen er den rigtige. Hvor lang tid, må guderne vide. PAC er gået kold i deres nye systemer. Jeg frygter et par måneder... :freak:
Jeg snakkede med PAC i mandags om den importtilladelse jeg har søgt til min AK. De sagde, at de så småt er begyndt at komme i gang igen med tilladelser. De skulle holde noget møde om systemet senere på dagen, så der er håb forude. :clap:

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9706
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1726 times
Been thanked: 2158 times
Kontakt:

Re: Procedure ved køb af riffel hos privat forhandler/Lauritz?

Indlæg af Bofhenator » 10. mar 2022, 22:26

Tamamo skrev:
10. mar 2022, 22:19
C-X skrev:
10. mar 2022, 22:04
Det tager nok samme tid, men våbentilladelsen er den rigtige. Hvor lang tid, må guderne vide. PAC er gået kold i deres nye systemer. Jeg frygter et par måneder... :freak:
Jeg snakkede med PAC i mandags om den importtilladelse jeg har søgt til min AK. De sagde, at de så småt er begyndt at komme i gang igen med tilladelser. De skulle holde noget møde om systemet senere på dagen, så der er håb forude. :clap:
Det kunne da være lækkert hvis det er korrekt :-)
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3363
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 633 times

Re: Procedure ved køb af riffel hos privat forhandler/Lauritz?

Indlæg af Flugteren » 10. mar 2022, 22:47

Jeg ventede troligt to lange måneder i slutningen af 2020, så kan I sateme også få lov at vente på jeres :twisted:

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11099
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2637 times

Re: Procedure ved køb af riffel hos privat forhandler/Lauritz?

Indlæg af C-X » 11. mar 2022, 10:00

Flugteren skrev:
10. mar 2022, 22:47
Jeg ventede troligt to lange måneder i slutningen af 2020, så kan I sateme også få lov at vente på jeres :twisted:
Har du kun købt en enkelt siden da? Amatør nisse... Tror jeg har hældt 4-5 stykker i skabet i samme periode. Nu må du sgu til at tage dig sammen og vise at du rent faktisk interesser dig for skydere. :gangster:
Og ja, ventetider på 1-2 mdr. har længe været standarden :impatient:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Epae
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1332
Tilmeldt: 8. nov 2018, 20:25
Interesser: Flugt- og riffel-skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 112 times
Been thanked: 248 times

Re: Procedure ved køb af riffel hos privat forhandler/Lauritz?

Indlæg af Epae » 11. mar 2022, 10:11

C-X skrev:
11. mar 2022, 10:00
Flugteren skrev:
10. mar 2022, 22:47
Jeg ventede troligt to lange måneder i slutningen af 2020, så kan I sateme også få lov at vente på jeres :twisted:
Har du kun købt en enkelt siden da? Amatør nisse... Tror jeg har hældt 4-5 stykker i skabet i samme periode. Nu må du sgu til at tage dig sammen og vise at du rent faktisk interesser dig for skydere. :gangster:
Og ja, ventetider på 1-2 mdr. har længe været standarden :impatient:
Da jeg købte min Tikka i December 2021, fik jeg tilladelsen på 10 dage. Men det var med det gamle system..
Browning B525 - 12/76
BRNO Special Poldi Electro - 16/70
Marlin (JM) 1895 SBL - 45-70 Govt.
Ruger Precision Rimfire - 22LR
Tikka T3X TAC A1 - .260 Remington
Ruger SFAR - .308 Win

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3363
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 633 times

Re: Procedure ved køb af riffel hos privat forhandler/Lauritz?

Indlæg af Flugteren » 11. mar 2022, 10:37

C-X skrev:
11. mar 2022, 10:00
Flugteren skrev:
10. mar 2022, 22:47
Jeg ventede troligt to lange måneder i slutningen af 2020, så kan I sateme også få lov at vente på jeres :twisted:
Har du kun købt en enkelt siden da? Amatør nisse... Tror jeg har hældt 4-5 stykker i skabet i samme periode. Nu må du sgu til at tage dig sammen og vise at du rent faktisk interesser dig for skydere. :gangster:
Og ja, ventetider på 1-2 mdr. har længe været standarden :impatient:
Haha, point taken. 2021 stod i Spuhr, Trijicon og A-TECs navn, så der blev brugt rigeligt på den konto :biggrin: Jeg har faktisk drømt om en Browning BLR i .300 Winnie, sådan en bøjlespænder i magnumkaliber er da for fed :giggle:

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9706
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1726 times
Been thanked: 2158 times
Kontakt:

Re: Procedure ved køb af riffel hos privat forhandler/Lauritz?

Indlæg af Bofhenator » 11. mar 2022, 10:37

Epae skrev:
11. mar 2022, 10:11
C-X skrev:
11. mar 2022, 10:00
Flugteren skrev:
10. mar 2022, 22:47
Jeg ventede troligt to lange måneder i slutningen af 2020, så kan I sateme også få lov at vente på jeres :twisted:
Har du kun købt en enkelt siden da? Amatør nisse... Tror jeg har hældt 4-5 stykker i skabet i samme periode. Nu må du sgu til at tage dig sammen og vise at du rent faktisk interesser dig for skydere. :gangster:
Og ja, ventetider på 1-2 mdr. har længe været standarden :impatient:
Da jeg købte min Tikka i December 2021, fik jeg tilladelsen på 10 dage. Men det var med det gamle system..
Jeg tror også det hænger sammen med de prøvede at komme så langt ned i bunkerne de kunne inden de satte det nye (hullede) skib i søen.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11099
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2637 times

Re: Procedure ved køb af riffel hos privat forhandler/Lauritz?

Indlæg af C-X » 11. mar 2022, 11:27

Flugteren skrev:
11. mar 2022, 10:37
C-X skrev:
11. mar 2022, 10:00
Flugteren skrev:
10. mar 2022, 22:47
Jeg ventede troligt to lange måneder i slutningen af 2020, så kan I sateme også få lov at vente på jeres :twisted:
Har du kun købt en enkelt siden da? Amatør nisse... Tror jeg har hældt 4-5 stykker i skabet i samme periode. Nu må du sgu til at tage dig sammen og vise at du rent faktisk interesser dig for skydere. :gangster:
Og ja, ventetider på 1-2 mdr. har længe været standarden :impatient:
Haha, point taken. 2021 stod i Spuhr, Trijicon og A-TECs navn, så der blev brugt rigeligt på den konto :biggrin: Jeg har faktisk drømt om en Browning BLR i .300 Winnie, sådan en bøjlespænder i magnumkaliber er da for fed :giggle:
Mindre kan også gøre det og man kan hurtigt finansiere en salonriffel, en luftbøzz, et sjovt gammelt haglgevær eller et mærkeligt kombinationsvåben. Der er tit spændende ældre våben til salg, til gode priser.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3363
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 633 times

Re: Procedure ved køb af riffel hos privat forhandler/Lauritz?

Indlæg af Flugteren » 11. mar 2022, 11:33

C-X skrev:
11. mar 2022, 11:27
Flugteren skrev:
11. mar 2022, 10:37
C-X skrev:
11. mar 2022, 10:00
Flugteren skrev:
10. mar 2022, 22:47
Jeg ventede troligt to lange måneder i slutningen af 2020, så kan I sateme også få lov at vente på jeres :twisted:
Har du kun købt en enkelt siden da? Amatør nisse... Tror jeg har hældt 4-5 stykker i skabet i samme periode. Nu må du sgu til at tage dig sammen og vise at du rent faktisk interesser dig for skydere. :gangster:
Og ja, ventetider på 1-2 mdr. har længe været standarden :impatient:
Haha, point taken. 2021 stod i Spuhr, Trijicon og A-TECs navn, så der blev brugt rigeligt på den konto :biggrin: Jeg har faktisk drømt om en Browning BLR i .300 Winnie, sådan en bøjlespænder i magnumkaliber er da for fed :giggle:
Mindre kan også gøre det og man kan hurtigt finansiere en salonriffel, en luftbøzz, et sjovt gammelt haglgevær eller et mærkeligt kombinationsvåben. Der er tit spændende ældre våben til salg, til gode priser.
Sjovt, du siger det, jeg har faktisk ikke en salonriffel i skabet.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11099
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2637 times

Re: Procedure ved køb af riffel hos privat forhandler/Lauritz?

Indlæg af C-X » 11. mar 2022, 11:45

Jeg har kun fire og en femte på vej. Fordelt på .17 HMR, .22 LR og .22 WMR, den sidstnævnte er en BBF. Der er så meget mærkeligt man kan få som salonriffel og det er både sjovt og nørdet at lege med, uden det koster alverden.

Kom i gang! :razz:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Besvar