Opgradering af Troy PAR, problemer med forbindelsesstang

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Besvar
Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5848
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Opgradering af Troy PAR, problemer med forbindelsesstang

Indlæg af Mapzter » 14. jul 2021, 09:34

Hejsa,

Jeg ved der er flere herinde som røg med på den første generation af Troy PAR, ligesom jeg gjorde (versionen med rail covers som pumpehåndtag).

Jeg er nu, langt om længe, i gang med at opgradere vha. et kit som jeg købte sammen med en venlig NVF'er i Sverige, som består af et nyt pumpehåndtag m. tilhørende fremføringsenhed inde i skæftet, samt en ny forbindelsesblok til låsen.

Den gamle forbindelsesblok er i aluminium, og har det med at blive slidt, hvis man bruger/træner med med sin PAR. Den nye forbindelsesblok er i stål.

Her kommer så mit problem: i opgraderingsvejledningen står at man skal genbruge den oprindelige forbindelsesstang, og der følger heller ikke en ny med. Men min forbindelsesstang passer ikke ned i den nye forbindelsesblok. Hakket i stangen er for lille, eller forhøjningen i forbindelsesblokken er for stor. Jeg kunne selvfølgelig bare finde en fil frem, og give mig til at file i stangen indtil den passer, men jeg tænkte at NVF måske havde stødt på samme problem, og havde en bedre ide?
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
ilden_fri
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 241
Tilmeldt: 2. nov 2015, 20:45
Interesser: Jagt og skydning
Geografisk sted: Uh o æ land
Has thanked: 122 times
Been thanked: 76 times

Re: Opgradering af Troy PAR, problemer med forbindelsesstang

Indlæg af ilden_fri » 14. jul 2021, 10:11

Min Troy PAR fik monteret "upgrade kit"-et for et par år siden uden at jeg oplevede det problem, som beskrives her.

Tidligere har jeg haft held med at skrive til kundeservice hos Troy - og fik faktisk tilsendt en ny forbindelsesstang uden beregning. Derefter havde jeg tilsyneladende opbrugt min kvote af kundeservice, da der efterfølgende ikke er blevet svaret på mine e-mails.

- men prøv evt. at skrive til Troy at upgrade kit komponenterne ikke passer sammen med de oprindelige dele.

Alternativt har en svensk våbensmed (evt. kontaktinformation via pm) fremstillet et andet "upgrade kit", som eliminerer de mindre heldige konstruktioner i Troy's egen pump-mekanisme.
https://nordisk-forum.dk/viewtopic.php? ... 75#p886675

Besvar